Originally posted by mige95
View Post
M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
X
-
Originally posted by RoniV View PostAjattelin tuohon omaan M60 koneeseen vaihtaa ketjunkiristäjän. Onko tossa mitään ihmeellistä vai vaan vanha irti, liottaa uuden öljyssä ja laittaa paikalleen? Muutaman videon kattonu youtubesta.. Vanha omistaja ilmeisesti ajanut jo pitkään jumiutuneella/kuolleella kiristimellä..
Leave a comment:
-
Joo kohta puran sen ni nään itekki, otin ykkösen runkopukin auki sielä laakeri oli kuin uusi eli kyllä sielä öljyä on ollut, varmaa muut kiertävät palo sen takia kun sieltä ykköseltä pyörähti niin paineet karannu siitä.
Tutkin pumppua sille pikkuputken kanavalle on venttiili siinä joka laskee pumpun sisää mut ei ulos.
Edit: kaikki runkolaakerit oli ehjiä ja kaikki kiertävät valmiita, mikähän on ollu homman nimi osa pyörähtäny osa ei.
Edit 2: kasisylinteri kulunut jakopäänpuoleiselta seinustalta pykälälle ylhäätä ja alhaalta suht pahasti. En oo mitannu mutta olisko syynä sylinterin soikeus.Last edited by mige95; 03-05-2020, 10:57.
Leave a comment:
-
Originally posted by mige95 View PostOsaisko kukaa kertoa mikä tehtävä tolla öljypumpun pienellä putkella on osanumero 17 on ? Tis sanoo näin
(filtered oil) from engine block. Eli onko tämä joku paluu laakereilta pumpulle vai ? Tämä putki meinaa poistetaa käytöstä tossa e36 öljypohja&pumppu modissa ja sen putken paikka lohkossa tulpataa topruuvilla+liimalla, no nyt rupes kiinnostaa kun alkoi koneesta kuuluu naputusta joka osottautui 1&5:sen kaulan kiertokangen laakerin pyörähtäneen, loput kiertävistä oli palaneita eli öljyn puute sielä on ollut. Autossa öljynpaine mittari ja mittariston valo (orkkis paikasta vedetty jakotukille letku) paineet oli näitten mukaa ok.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_1533
https://aijaa.com/xcEzN8
Tuskin mikään palaava öljypumpulle menee.
Minulla on yksi irtolohko, voin jossain välissä yrittää puhaltaa paineilmalla miten tuo menee mutta veikkaan että on painelinja eikä paluu.
Liian kauan on siitä kun olen tommosen purkanu, en muista enää miten tuo sieltä pumpulta lähteeLast edited by Urpo_rotta; 25-04-2020, 20:06.
Leave a comment:
-
Öljypumppu
Osaisko kukaa kertoa mikä tehtävä tolla öljypumpun pienellä putkella on osanumero 17 on ? Tis sanoo näin
(filtered oil) from engine block. Eli onko tämä joku paluu laakereilta pumpulle vai ? Tämä putki meinaa poistetaa käytöstä tossa e36 öljypohja&pumppu modissa ja sen putken paikka lohkossa tulpataa topruuvilla+liimalla, no nyt rupes kiinnostaa kun alkoi koneesta kuuluu naputusta joka osottautui 1&5:sen kaulan kiertokangen laakerin pyörähtäneen, loput kiertävistä oli palaneita eli öljyn puute sielä on ollut. Autossa öljynpaine mittari ja mittariston valo (orkkis paikasta vedetty jakotukille letku) paineet oli näitten mukaa ok.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_1533
Leave a comment:
-
Originally posted by RoniV View PostAjattelin tuohon omaan M60 koneeseen vaihtaa ketjunkiristäjän. Onko tossa mitään ihmeellistä vai vaan vanha irti, liottaa uuden öljyssä ja laittaa paikalleen? Muutaman videon kattonu youtubesta.
Leave a comment:
-
Ajattelin tuohon omaan M60 koneeseen vaihtaa ketjunkiristäjän. Onko tossa mitään ihmeellistä vai vaan vanha irti, liottaa uuden öljyssä ja laittaa paikalleen? Muutaman videon kattonu youtubesta.
Leave a comment:
-
Luulisi mm. bensakartoissa olevan eroa, kun samat suuttimet molemmissa moottoreissa...
Samoin ennakoissa, yms eroja..
Sekä oleellisin kun maf on isompi 4.4l moottorissa, joka laittaa pienen mosan laihalle, jos siihen tykkää nuo imupuolen vermeet maffeineen isosta moottorista ilman softaa. Tuon moottorin koon kasvatuksen maf ja lambdat handlaa ihan ok, mutta jos maffi on väärä, niin laihalle menee.
Leave a comment:
-
Originally posted by ekkoo1 View PostOmassa DME 5.2 on ainakin yksi leveä kampa tosiaan, oliskohan ollut 88-pin.
Leave a comment:
-
onko m62b44 koneen moottorin ohjainboksia tehty yhdellä leveällä liittimellä?
Leave a comment:
Leave a comment: