M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ike24
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Taitaa sellanen yleis alv 0 hinta olla 100e reikä putkenkaa, no catalogeja selaamalla löydettii hiacen putket jotka ovat 28e/kpl kun tossa 100e/reikä on huomioitu putken hinnaks 50e.
    Laitaha firma kuka tekee nii halvalla nii teen varalohkon

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Gemmi View Post
    Mitähän putkitus mahtaa kustantaa? :think
    Taitaa sellanen yleis alv 0 hinta olla 100e reikä putkenkaa, no catalogeja selaamalla löydettii hiacen putket jotka ovat 28e/kpl kun tossa 100e/reikä on huomioitu putken hinnaks 50e.

    Leave a comment:


  • Gemmi
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Jos tollassen m62 92mm porauksella putkittaa niin mitähä renkaita siinä on käytetää? m30b34 renkaat käy jos ylemmän ja öljy rengas uran leventää.
    Mitähän putkitus mahtaa kustantaa? :think

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Putkitus

    Jos tollassen m62 92mm porauksella putkittaa niin mitähä renkaita siinä on käytetää? m30b34 renkaat käy jos ylemmän ja öljy rengas uran leventää.
    Edit: myös öljyrengas ura pitää leventää
    Last edited by mige95; 10-05-2020, 11:09.

    Leave a comment:


  • RoniV
    replied
    Originally posted by RoniV View Post
    Ajattelin tuohon omaan M60 koneeseen vaihtaa ketjunkiristäjän. Onko tossa mitään ihmeellistä vai vaan vanha irti, liottaa uuden öljyssä ja laittaa paikalleen? Muutaman videon kattonu youtubesta.
    Eipä auttanut enää kiristimen vaihto tuohon ketjun rapinaan niin taitaa olla vähän isompi remontti edessä . Vanha omistaja ilmeisesti ajanut jo pitkään jumiutuneella/kuolleella kiristimellä..

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Joo kohta puran sen ni nään itekki, otin ykkösen runkopukin auki sielä laakeri oli kuin uusi eli kyllä sielä öljyä on ollut, varmaa muut kiertävät palo sen takia kun sieltä ykköseltä pyörähti niin paineet karannu siitä.

    Tutkin pumppua sille pikkuputken kanavalle on venttiili siinä joka laskee pumpun sisää mut ei ulos.

    Edit: kaikki runkolaakerit oli ehjiä ja kaikki kiertävät valmiita, mikähän on ollu homman nimi osa pyörähtäny osa ei.

    Edit 2: kasisylinteri kulunut jakopäänpuoleiselta seinustalta pykälälle ylhäätä ja alhaalta suht pahasti. En oo mitannu mutta olisko syynä sylinterin soikeus.
    Last edited by mige95; 03-05-2020, 10:57.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Osaisko kukaa kertoa mikä tehtävä tolla öljypumpun pienellä putkella on osanumero 17 on ? Tis sanoo näin
    (filtered oil) from engine block. Eli onko tämä joku paluu laakereilta pumpulle vai ? Tämä putki meinaa poistetaa käytöstä tossa e36 öljypohja&pumppu modissa ja sen putken paikka lohkossa tulpataa topruuvilla+liimalla, no nyt rupes kiinnostaa kun alkoi koneesta kuuluu naputusta joka osottautui 1&5:sen kaulan kiertokangen laakerin pyörähtäneen, loput kiertävistä oli palaneita eli öljyn puute sielä on ollut. Autossa öljynpaine mittari ja mittariston valo (orkkis paikasta vedetty jakotukille letku) paineet oli näitten mukaa ok.

    https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_1533

    https://aijaa.com/xcEzN8

    Tuskin mikään palaava öljypumpulle menee.

    Minulla on yksi irtolohko, voin jossain välissä yrittää puhaltaa paineilmalla miten tuo menee mutta veikkaan että on painelinja eikä paluu.

    Liian kauan on siitä kun olen tommosen purkanu, en muista enää miten tuo sieltä pumpulta lähtee
    Last edited by Urpo_rotta; 25-04-2020, 20:06.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Öljypumppu

    Osaisko kukaa kertoa mikä tehtävä tolla öljypumpun pienellä putkella on osanumero 17 on ? Tis sanoo näin
    (filtered oil) from engine block. Eli onko tämä joku paluu laakereilta pumpulle vai ? Tämä putki meinaa poistetaa käytöstä tossa e36 öljypohja&pumppu modissa ja sen putken paikka lohkossa tulpataa topruuvilla+liimalla, no nyt rupes kiinnostaa kun alkoi koneesta kuuluu naputusta joka osottautui 1&5:sen kaulan kiertokangen laakerin pyörähtäneen, loput kiertävistä oli palaneita eli öljyn puute sielä on ollut. Autossa öljynpaine mittari ja mittariston valo (orkkis paikasta vedetty jakotukille letku) paineet oli näitten mukaa ok.

    https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_1533

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by RoniV View Post
    Ajattelin tuohon omaan M60 koneeseen vaihtaa ketjunkiristäjän. Onko tossa mitään ihmeellistä vai vaan vanha irti, liottaa uuden öljyssä ja laittaa paikalleen? Muutaman videon kattonu youtubesta.
    Ei oo muuta ko lyöt paikalleen

    Leave a comment:


  • RoniV
    replied
    Ajattelin tuohon omaan M60 koneeseen vaihtaa ketjunkiristäjän. Onko tossa mitään ihmeellistä vai vaan vanha irti, liottaa uuden öljyssä ja laittaa paikalleen? Muutaman videon kattonu youtubesta.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by jarno j View Post
    onko softissa eroa m62b35 ja b44 välillä? eli kone vaihtui b35--b44 auto toimii ja käy hyvin mutta mitä eroa nuiden softissa on? ja paikoillaan siis tuo b35 boksi
    Aja sinne boksiin sisään se b44 softa.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Luulisi mm. bensakartoissa olevan eroa, kun samat suuttimet molemmissa moottoreissa...
    Samoin ennakoissa, yms eroja..

    Sekä oleellisin kun maf on isompi 4.4l moottorissa, joka laittaa pienen mosan laihalle, jos siihen tykkää nuo imupuolen vermeet maffeineen isosta moottorista ilman softaa. Tuon moottorin koon kasvatuksen maf ja lambdat handlaa ihan ok, mutta jos maffi on väärä, niin laihalle menee.
    Last edited by bemmeri; 20-04-2020, 10:53. Reason: A

    Leave a comment:


  • jarno j
    replied
    Originally posted by ekkoo1 View Post
    Omassa DME 5.2 on ainakin yksi leveä kampa tosiaan, oliskohan ollut 88-pin.
    onko softissa eroa m62b35 ja b44 välillä? eli kone vaihtui b35--b44 auto toimii ja käy hyvin mutta mitä eroa nuiden softissa on? ja paikoillaan siis tuo b35 boksi

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by jarno j View Post
    onko m62b44 koneen moottorin ohjainboksia tehty yhdellä leveällä liittimellä?
    Omassa DME 5.2 on ainakin yksi leveä kampa tosiaan, oliskohan ollut 88-pin.

    Leave a comment:


  • jarno j
    replied
    onko m62b44 koneen moottorin ohjainboksia tehty yhdellä leveällä liittimellä?

    Leave a comment:

Working...
X