Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jaskap
    replied
    Klonkotus voi tulla myös apulaitehihnan kiristimistä. Koeta käyttää ilman hihnoja, käykö siististi.
    Jakoketjun kiristimet toki vain odottavat hajoamistaan, kuulet kyllä kun muovipinnat irtoaa.
    Öljypumppu on myös yksi, se lie toki jo liimattu. Itse tarkastaisin senkin.

    Voisihan tuo vasaran isku tulla nostimistakin, kulunut tai jostain syystä huono öljynpaine.
    Last edited by jaskap; 08-10-2020, 08:48.

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Fikkarilla öljyreiästä kotiin katsella ylempää laahainta, näytti sen matkalta mitä näkee hyvälle, pitkä ketju jää tiukalle sammutuksen jälkeen jne. Öljypumpun ruuvit on netin mukaan ongelma, löystyvät, luulisi että klonkottaa kylmänäkin :think nyt tämä klankatus alkaa kun kone täyslämmin ja mitä pidempään seisoo joutokäynnillä kovenee hiljalleen. Ei ole ihan vasaran isku kovimmillaankaan mutta huomattava kuitenkin.
    Jos ruuvarilla paikallistat äänen lähdettä niin kuuluuko kovimmillaan tuossa öljykorkin paikkeilla venttiilikopasta? Silloin epäilisin edelleen jakopäätä, siitä ainakin itsellä kuuli juurikin kun jakopää oli menossa.

    Kuumana on ainakin öljyt laihemmat ja vähemmän öljypainetta niin voi olla, että ketjunkiristin samalla ei ole yhtä kireällä. Sen kiristimenhän saa vaihdettua ulkokautta ihan nätisti, mutta katsoisin kyllä sen öljypohjan ja pumpun sihdin ettei sielä ole puoli jakopäätä jo möllöttämässä.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by ekkoo1 View Post
    Jos yhtään epäilyttää niin pudota öljypohja ja katso löytyykö laahaimen palasia, samalla katsoo öljypumppu ja sen ketjun kireyden.
    Fikkarilla öljyreiästä kotiin katsella ylempää laahainta, näytti sen matkalta mitä näkee hyvälle, pitkä ketju jää tiukalle sammutuksen jälkeen jne. Öljypumpun ruuvit on netin mukaan ongelma, löystyvät, luulisi että klonkottaa kylmänäkin :think nyt tämä klankatus alkaa kun kone täyslämmin ja mitä pidempään seisoo joutokäynnillä kovenee hiljalleen. Ei ole ihan vasaran isku kovimmillaankaan mutta huomattava kuitenkin.

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Huomasin omassa M62b35 moottorissa lämpimänä vastaavan äänen kuin videolla, kylmällä moottorilla ei mitään sivuääniä. Vanoksen olettaisi olevan dieselmäinen ääni, tämä on selkeä klonkotus.

    Jakoketju hakkaa koteloon ?


    https://www.youtube.com/watch?v=-D9DdrYwk7U
    Jos yhtään epäilyttää niin pudota öljypohja ja katso löytyykö laahaimen palasia, samalla katsoo öljypumppu ja sen ketjun kireyden.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Huomasin omassa M62b35 moottorissa lämpimänä vastaavan äänen kuin videolla, kylmällä moottorilla ei mitään sivuääniä. Vanoksen olettaisi olevan dieselmäinen ääni, tämä on selkeä klonkotus.

    Jakoketju hakkaa koteloon ?


    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    No näissä mun boscheissa on ollut maininta et oe osa eli varmaa aikalähelle alkuperänen, marmorilta kun hakee tulee se varmaa erinäkösessä paketissa ja rungossa voi olla bmw logo, no onko ne käyny jossai baijerin testipenkissä kalibroinnissa sitä en tiedä, tuskin.
    Ei vaan autonvalmistajan vaatimukset ovat usein kovemmat kuin tarvikevalmistajan, näin ollen valmistuvista yksilöistä parhaat yleensä päätyvät autonvalmistajan pakettiin.
    Tämä siis osista yleisesti

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by Roisto View Post
    Kerros lisää?

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    No näissä mun boscheissa on ollut maininta et oe osa eli varmaa aikalähelle alkuperänen, marmorilta kun hakee tulee se varmaa erinäkösessä paketissa ja rungossa voi olla bmw logo, no onko ne käyny jossai baijerin testipenkissä kalibroinnissa sitä en tiedä, tuskin.

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    Noh, ainakin aerolta oot voinu saada sineteistä huolimatta jo käytetyn osan.
    Kerros lisää?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    En hämmästyisi vaikka marmorilta hankittu Bosch pelaisi paremmin.
    Tämä ei ole mikään salaliittoteoria, vaan kokemuksen (ei maffista vaan muista osista) tuomaa pohdintaa

    Bosch on kyllä pääsääntöisesti hyvälaatuinen osa tarvikkeenakin.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Marmorin maffi on varmaa ihan sama bosch kun nää muut.
    No niin sitä vaan monet muut sähköosat on silti tarvikkeina huonoiks todettuja.

    Originally posted by mige95 View Post
    Nii ja lisäyksenä noi maffit ei ole mitää ebayn halvimpia vaan k.a.e on kl varaosist ja bremi on aerolta joka tais olla toisiks kallein maf.
    Noh, ainakin aerolta oot voinu saada sineteistä huolimatta jo käytetyn osan.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    Oliko nyt niin, että marmorilta/alkuperäisenä et missään tapauksessa sitä suostu ostamaan?
    Äkkiseltään katsottuna tu-mottiin kuitenkin 90e halvempi MAF kuin nv.
    (tu 265e ja nv 355e @ bmwautoparts.net)
    Marmorin maffi on varmaa ihan sama bosch kun nää muut.

    Ekkoo1:
    On otettu niin paljon logia että voin aika varmaks sanoo että jännitteet pysyy kurissa ja kun nää muut merkit kestää, tiedän 2 muuta autoa jossa hajonnut samallatavalla bosch.

    Nii ja lisäyksenä noi maffit ei ole mitää ebayn halvimpia vaan k.a.e on kl varaosist ja bremi on aerolta joka tais olla toisiks kallein maf.
    Last edited by mige95; 01-09-2020, 10:26.

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Ja nii 2kpl boscheja mykistyny täyskaasulla enempää en kehannu takuusta hakee niitä, no nyt mulla on kaapissa 2 sinneppäi näyttävää maffia mutta kestää ajaa. Pitääkö tässä siirtyä jonku toisen moottorin maffeihin kun noita tehää vissii enemmän ja vähemmän sinneppäi meiningillä. Olisko esim n62 moottoreissa toimivia maffeja ?
    Kuulostaa todella oudolta että Maffi hajoaisi kierroksilla, lähinnä tulee mieleen että onko sulla laturi rikki ja jännitteet kävisi liian korkealla niin se palaa tms?

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Oliko nyt niin, että marmorilta/alkuperäisenä et missään tapauksessa sitä suostu ostamaan?
    Äkkiseltään katsottuna tu-mottiin kuitenkin 90e halvempi MAF kuin nv.
    (tu 265e ja nv 355e @ bmwautoparts.net)

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Maf

    Aikasemmin jo mainitsin noista tu mallin maffeista et mikähä olis toimiva malli no nyt on kokeiltu bremiä ja toimii muuten ok mutta kaasupohjassa näyttää kohtuu paljon pielee ja seokset menee todella rikkaalle.

    Tässä vähän tuloksia eri maffeista.

    Bosch tyhjäkäynti 19-21kg/h ok täyskaasu huippu 970-1000kg/h ok
    K.a.e tyhjäkäynti 21-24kg/h=rikas tyhjäkäynti, täyskaasu huiput 840kg/h ok
    Bremi tyhjäkäynti 19-21kg/h ok täyskaasu huiput 1150kg/h= todella rikkaalle vääntää.

    Ja nii 2kpl boscheja mykistyny täyskaasulla enempää en kehannu takuusta hakee niitä, no nyt mulla on kaapissa 2 sinneppäi näyttävää maffia mutta kestää ajaa. Pitääkö tässä siirtyä jonku toisen moottorin maffeihin kun noita tehää vissii enemmän ja vähemmän sinneppäi meiningillä. Olisko esim n62 moottoreissa toimivia maffeja ?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎