Klonkotus voi tulla myös apulaitehihnan kiristimistä. Koeta käyttää ilman hihnoja, käykö siististi.
Jakoketjun kiristimet toki vain odottavat hajoamistaan, kuulet kyllä kun muovipinnat irtoaa.
Öljypumppu on myös yksi, se lie toki jo liimattu. Itse tarkastaisin senkin.
Voisihan tuo vasaran isku tulla nostimistakin, kulunut tai jostain syystä huono öljynpaine.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
X
-
Originally posted by BMW525Xda View PostFikkarilla öljyreiästä kotiin katsella ylempää laahainta, näytti sen matkalta mitä näkee hyvälle, pitkä ketju jää tiukalle sammutuksen jälkeen jne. Öljypumpun ruuvit on netin mukaan ongelma, löystyvät, luulisi että klonkottaa kylmänäkin :think nyt tämä klankatus alkaa kun kone täyslämmin ja mitä pidempään seisoo joutokäynnillä kovenee hiljalleen. Ei ole ihan vasaran isku kovimmillaankaan mutta huomattava kuitenkin.
Kuumana on ainakin öljyt laihemmat ja vähemmän öljypainetta niin voi olla, että ketjunkiristin samalla ei ole yhtä kireällä. Sen kiristimenhän saa vaihdettua ulkokautta ihan nätisti, mutta katsoisin kyllä sen öljypohjan ja pumpun sihdin ettei sielä ole puoli jakopäätä jo möllöttämässä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ekkoo1 View PostJos yhtään epäilyttää niin pudota öljypohja ja katso löytyykö laahaimen palasia, samalla katsoo öljypumppu ja sen ketjun kireyden.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostHuomasin omassa M62b35 moottorissa lämpimänä vastaavan äänen kuin videolla, kylmällä moottorilla ei mitään sivuääniä. Vanoksen olettaisi olevan dieselmäinen ääni, tämä on selkeä klonkotus.
Jakoketju hakkaa koteloon ?
https://www.youtube.com/watch?v=-D9DdrYwk7U
Leave a comment:
-
-
Huomasin omassa M62b35 moottorissa lämpimänä vastaavan äänen kuin videolla, kylmällä moottorilla ei mitään sivuääniä. Vanoksen olettaisi olevan dieselmäinen ääni, tämä on selkeä klonkotus.
Jakoketju hakkaa koteloon ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mige95 View PostNo näissä mun boscheissa on ollut maininta et oe osa eli varmaa aikalähelle alkuperänen, marmorilta kun hakee tulee se varmaa erinäkösessä paketissa ja rungossa voi olla bmw logo, no onko ne käyny jossai baijerin testipenkissä kalibroinnissa sitä en tiedä, tuskin.
Tämä siis osista yleisesti
Leave a comment:
-
-
-
No näissä mun boscheissa on ollut maininta et oe osa eli varmaa aikalähelle alkuperänen, marmorilta kun hakee tulee se varmaa erinäkösessä paketissa ja rungossa voi olla bmw logo, no onko ne käyny jossai baijerin testipenkissä kalibroinnissa sitä en tiedä, tuskin.
Leave a comment:
-
-
En hämmästyisi vaikka marmorilta hankittu Bosch pelaisi paremmin.
Tämä ei ole mikään salaliittoteoria, vaan kokemuksen (ei maffista vaan muista osista) tuomaa pohdintaa
Bosch on kyllä pääsääntöisesti hyvälaatuinen osa tarvikkeenakin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mige95 View PostMarmorin maffi on varmaa ihan sama bosch kun nää muut.
Originally posted by mige95 View PostNii ja lisäyksenä noi maffit ei ole mitää ebayn halvimpia vaan k.a.e on kl varaosist ja bremi on aerolta joka tais olla toisiks kallein maf..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by aae30 View PostOliko nyt niin, että marmorilta/alkuperäisenä et missään tapauksessa sitä suostu ostamaan?
Äkkiseltään katsottuna tu-mottiin kuitenkin 90e halvempi MAF kuin nv.
(tu 265e ja nv 355e @ bmwautoparts.net)
Ekkoo1:
On otettu niin paljon logia että voin aika varmaks sanoo että jännitteet pysyy kurissa ja kun nää muut merkit kestää, tiedän 2 muuta autoa jossa hajonnut samallatavalla bosch.
Nii ja lisäyksenä noi maffit ei ole mitää ebayn halvimpia vaan k.a.e on kl varaosist ja bremi on aerolta joka tais olla toisiks kallein maf.Last edited by mige95; 01-09-2020, 10:26.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mige95 View PostJa nii 2kpl boscheja mykistyny täyskaasulla enempää en kehannu takuusta hakee niitä, no nyt mulla on kaapissa 2 sinneppäi näyttävää maffia mutta kestää ajaa. Pitääkö tässä siirtyä jonku toisen moottorin maffeihin kun noita tehää vissii enemmän ja vähemmän sinneppäi meiningillä. Olisko esim n62 moottoreissa toimivia maffeja ?
Leave a comment:
-
-
Oliko nyt niin, että marmorilta/alkuperäisenä et missään tapauksessa sitä suostu ostamaan?
Äkkiseltään katsottuna tu-mottiin kuitenkin 90e halvempi MAF kuin nv.
(tu 265e ja nv 355e @ bmwautoparts.net)
Leave a comment:
-
-
Maf
Aikasemmin jo mainitsin noista tu mallin maffeista et mikähä olis toimiva malli no nyt on kokeiltu bremiä ja toimii muuten ok mutta kaasupohjassa näyttää kohtuu paljon pielee ja seokset menee todella rikkaalle.
Tässä vähän tuloksia eri maffeista.
Bosch tyhjäkäynti 19-21kg/h ok täyskaasu huippu 970-1000kg/h ok
K.a.e tyhjäkäynti 21-24kg/h=rikas tyhjäkäynti, täyskaasu huiput 840kg/h ok
Bremi tyhjäkäynti 19-21kg/h ok täyskaasu huiput 1150kg/h= todella rikkaalle vääntää.
Ja nii 2kpl boscheja mykistyny täyskaasulla enempää en kehannu takuusta hakee niitä, no nyt mulla on kaapissa 2 sinneppäi näyttävää maffia mutta kestää ajaa. Pitääkö tässä siirtyä jonku toisen moottorin maffeihin kun noita tehää vissii enemmän ja vähemmän sinneppäi meiningillä. Olisko esim n62 moottoreissa toimivia maffeja ?
Leave a comment:
-
Leave a comment: