M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
X
-
Jos löydät niin laita m60 5v zf310/320z se on kestävä ja minusta hyvä vaihtaa kunhan vain on ehjä.
-
-
Mikä olisi se ns. Paras vaihtoehto budjetin kannalta kun m60 jatkoksi täytyisi laittaa manuaali aski, varmaankin 5v zf taikka pienempi 6v zf, riippuu täysin hinnasta kumpaan päätyy. Tulossa siis ratapaskan koneen jatkoksi joten tämän takia ei tarvetta millekkään hiporatkaisulle.
N.300e maksaisi pmcmotorsportin adapteri levyt ja saman firmn vauhtipyörä vähän enemmän, tokihan kotimaassa vauhtiksen halvemmalla teettää mutta onko siis olemassa vieläkin edullisempaa vaihtoehtoa taikka jollain myydä valmista askia m60 jatkoksi?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemmeri View PostOliko kellään tiedossa kaupallinen toimija tai virabelinä tekevä joka tekisi alumiinistä m60/62 imukanaviin sopivat laipat?
Voi olla Suomessa tai ulkomailla.
Eli siis tämän tyyliset, tms
Töissä ei oo työstökeskusta, ja ennen kuin alkaa edes miettimään manuaalisesti noiden työstöä, niin selvitellään onko valmiina saatavissa.
Leave a comment:
-
-
Oliko kellään tiedossa kaupallinen toimija tai virabelinä tekevä joka tekisi alumiinistä m60/62 imukanaviin sopivat laipat?
Voi olla Suomessa tai ulkomailla.
Eli siis tämän tyyliset, tms
Töissä ei oo työstökeskusta, ja ennen kuin alkaa edes miettimään manuaalisesti noiden työstöä, niin selvitellään onko valmiina saatavissa.
Leave a comment:
-
-
Ainoa mikä tulee naksumisesta mieleen on bensahöyryjen talteenotto venttiili siinä termostaatin vieressä. Itsellä myös vastaavat oireet päästöissä, mutta ei ihan noin paljon. Mulla CO vaan 0,5% kierroksilla ongelma, mutta HC myös koholla
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostMitenkäs ne imuvuodot?
Tuo vaikuttaisi äkkiä siltä että käy laihalla ja ei kaikki pala suosiolla sen takia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by T3pi View PostMoro!
Ei menny e38 leimasta vaan jäi päästöistä kiinni, HC tyhjäkäynnillä 151 ja CO% kierroksilla 0,72 eli käy rikkaalla. Tyhjäkäynnillä imusarjan alueelta kuuluu suhina ja välillä kun kuuluu naksahdus ja suhinan kuuluminen voimistuu, alkaa auto selvästi pätkimään. Tekee myös sitä että ajamaan lähtiessä varsinkin hiukan lämpimällä koneella eli lämpömittari n.1/4 kohdilla käy selvästi vajailla pytyillä alakierroksilla kun taas kaasua antamalla alkaa käymään normaalisti. Myös kiihdytyksissä manuaalitilassa vaihteenvaihdossa "rötää".
Tähän mennessä oon vaihtanu tulpat ja mitannu sytytyspuolat kylmänä ja lämpimänä ja sain oikeat arvot niistä. Imusarjan nyppäsin eilen taas pois ja tarkistin ton huohotusventtiilin ja siinä oli ainakin kalvo ehjä mutta huomasin että imusarja on ihan öljyssä mikä ei varmaan ihan normaalia ole?
Olisko kellään veikkauksia mistä tässä nyt lähtis vikaa metsästämään? Ja käykö m52 puolat m62 koneeseen? Niitä olis ehjiä kasa niin voisi niitäkin kokeilla.
Ja siis autona -96 740iA
Mitenkäs ne imuvuodot?
Tuo vaikuttaisi äkkiä siltä että käy laihalla ja ei kaikki pala suosiolla sen takia.
Leave a comment:
-
-
M62 käyntihäiriö
Moro!
Ei menny e38 leimasta vaan jäi päästöistä kiinni, HC tyhjäkäynnillä 151 ja CO% kierroksilla 0,72 eli käy rikkaalla. Tyhjäkäynnillä imusarjan alueelta kuuluu suhina ja välillä kun kuuluu naksahdus ja suhinan kuuluminen voimistuu, alkaa auto selvästi pätkimään. Tekee myös sitä että ajamaan lähtiessä varsinkin hiukan lämpimällä koneella eli lämpömittari n.1/4 kohdilla käy selvästi vajailla pytyillä alakierroksilla kun taas kaasua antamalla alkaa käymään normaalisti. Myös kiihdytyksissä manuaalitilassa vaihteenvaihdossa "rötää".
Tähän mennessä oon vaihtanu tulpat ja mitannu sytytyspuolat kylmänä ja lämpimänä ja sain oikeat arvot niistä. Imusarjan nyppäsin eilen taas pois ja tarkistin ton huohotusventtiilin ja siinä oli ainakin kalvo ehjä mutta huomasin että imusarja on ihan öljyssä mikä ei varmaan ihan normaalia ole?
Olisko kellään veikkauksia mistä tässä nyt lähtis vikaa metsästämään? Ja käykö m52 puolat m62 koneeseen? Niitä olis ehjiä kasa niin voisi niitäkin kokeilla.
Ja siis autona -96 740iA
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MH motorsport View PostMikä on järkevin ohjelmisto e34 vikakoodien lukuun ja millä piuhalla. Itsellä on inpa ja d can usb piuha ja pyöreä adapteri. Jotain korin koodeja sai mutta esim s38 ja m60 ei onnistu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MH motorsport View PostVaikka nokkakeppi pyörii ja siellä anturi
Ei kai tuota ole suunniteltu toimimaan ilman kampianturia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostLuultavasti autocomillakin näkee kierroslukutiedon kun osaa katsoa.
Originally posted by peto2 View PostPääsee joo.. muistelin aikaa ennen kunnollista piuhaa.
Originally posted by MH motorsport View PostMikä on järkevin ohjelmisto e34 vikakoodien lukuun ja millä piuhalla. Itsellä on inpa ja d can usb piuha ja pyöreä adapteri. Jotain korin koodeja sai mutta esim s38 ja m60 ei onnistu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostPääsee jos on sopivat kaapelit.
Moottorinohjaus vaan ei ymmärrä tuota jos kampuran anturi on irti. On vain vakavasti sitä mieltä että kone ei pyöri eikä jätä siitä hyvästä vikakoodia.
Edit: Urpo_rotta ehtikin ensin. Ja kyllä autocom näyttää kierrokset jos anturi pelaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peto2 View PostPääsee joo.. muistelin aikaa ennen kunnollista piuhaa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: