M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Urpo_rotta
    replied
    Jos löydät niin laita m60 5v zf310/320z se on kestävä ja minusta hyvä vaihtaa kunhan vain on ehjä.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Mikä olisi se ns. Paras vaihtoehto budjetin kannalta kun m60 jatkoksi täytyisi laittaa manuaali aski, varmaankin 5v zf taikka pienempi 6v zf, riippuu täysin hinnasta kumpaan päätyy. Tulossa siis ratapaskan koneen jatkoksi joten tämän takia ei tarvetta millekkään hiporatkaisulle.
    N.300e maksaisi pmcmotorsportin adapteri levyt ja saman firmn vauhtipyörä vähän enemmän, tokihan kotimaassa vauhtiksen halvemmalla teettää mutta onko siis olemassa vieläkin edullisempaa vaihtoehtoa taikka jollain myydä valmista askia m60 jatkoksi?

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Läppärungot mielessä vai imusarjan teko itse?
    Kahden vaiheilla vielä. Imusarjan tekemiseseen todennäköisesti kallistun, kun läppärunkojen kanssa tulee muutakin rakentamista/hommaa.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Oliko kellään tiedossa kaupallinen toimija tai virabelinä tekevä joka tekisi alumiinistä m60/62 imukanaviin sopivat laipat?
    Voi olla Suomessa tai ulkomailla.



    Eli siis tämän tyyliset, tms


    Töissä ei oo työstökeskusta, ja ennen kuin alkaa edes miettimään manuaalisesti noiden työstöä, niin selvitellään onko valmiina saatavissa.
    Läppärungot mielessä vai imusarjan teko itse?

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Oliko kellään tiedossa kaupallinen toimija tai virabelinä tekevä joka tekisi alumiinistä m60/62 imukanaviin sopivat laipat?
    Voi olla Suomessa tai ulkomailla.



    Eli siis tämän tyyliset, tms


    Töissä ei oo työstökeskusta, ja ennen kuin alkaa edes miettimään manuaalisesti noiden työstöä, niin selvitellään onko valmiina saatavissa.

    Leave a comment:


  • sLedge
    replied
    Ainoa mikä tulee naksumisesta mieleen on bensahöyryjen talteenotto venttiili siinä termostaatin vieressä. Itsellä myös vastaavat oireet päästöissä, mutta ei ihan noin paljon. Mulla CO vaan 0,5% kierroksilla ongelma, mutta HC myös koholla

    Leave a comment:


  • T3pi
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Mitenkäs ne imuvuodot?

    Tuo vaikuttaisi äkkiä siltä että käy laihalla ja ei kaikki pala suosiolla sen takia.
    Kaikki paikat kävin läpi starttispraylla eikä mitään vuotoja ainakaan tuolla tavalla löytynyt ja imusarjan tiivisteet muutenkin vaihdettu juuri talvella. Onko tuo imusarjan sisällä menevä huohottimen putki tärkeä olla tiivis? Siinä oli ainakin melko haperon näkönen o rengas..

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by T3pi View Post
    Moro!
    Ei menny e38 leimasta vaan jäi päästöistä kiinni, HC tyhjäkäynnillä 151 ja CO% kierroksilla 0,72 eli käy rikkaalla. Tyhjäkäynnillä imusarjan alueelta kuuluu suhina ja välillä kun kuuluu naksahdus ja suhinan kuuluminen voimistuu, alkaa auto selvästi pätkimään. Tekee myös sitä että ajamaan lähtiessä varsinkin hiukan lämpimällä koneella eli lämpömittari n.1/4 kohdilla käy selvästi vajailla pytyillä alakierroksilla kun taas kaasua antamalla alkaa käymään normaalisti. Myös kiihdytyksissä manuaalitilassa vaihteenvaihdossa "rötää".

    Tähän mennessä oon vaihtanu tulpat ja mitannu sytytyspuolat kylmänä ja lämpimänä ja sain oikeat arvot niistä. Imusarjan nyppäsin eilen taas pois ja tarkistin ton huohotusventtiilin ja siinä oli ainakin kalvo ehjä mutta huomasin että imusarja on ihan öljyssä mikä ei varmaan ihan normaalia ole?

    Olisko kellään veikkauksia mistä tässä nyt lähtis vikaa metsästämään? Ja käykö m52 puolat m62 koneeseen? Niitä olis ehjiä kasa niin voisi niitäkin kokeilla.

    Ja siis autona -96 740iA

    Mitenkäs ne imuvuodot?

    Tuo vaikuttaisi äkkiä siltä että käy laihalla ja ei kaikki pala suosiolla sen takia.

    Leave a comment:


  • T3pi
    replied
    M62 käyntihäiriö

    Moro!
    Ei menny e38 leimasta vaan jäi päästöistä kiinni, HC tyhjäkäynnillä 151 ja CO% kierroksilla 0,72 eli käy rikkaalla. Tyhjäkäynnillä imusarjan alueelta kuuluu suhina ja välillä kun kuuluu naksahdus ja suhinan kuuluminen voimistuu, alkaa auto selvästi pätkimään. Tekee myös sitä että ajamaan lähtiessä varsinkin hiukan lämpimällä koneella eli lämpömittari n.1/4 kohdilla käy selvästi vajailla pytyillä alakierroksilla kun taas kaasua antamalla alkaa käymään normaalisti. Myös kiihdytyksissä manuaalitilassa vaihteenvaihdossa "rötää".

    Tähän mennessä oon vaihtanu tulpat ja mitannu sytytyspuolat kylmänä ja lämpimänä ja sain oikeat arvot niistä. Imusarjan nyppäsin eilen taas pois ja tarkistin ton huohotusventtiilin ja siinä oli ainakin kalvo ehjä mutta huomasin että imusarja on ihan öljyssä mikä ei varmaan ihan normaalia ole?

    Olisko kellään veikkauksia mistä tässä nyt lähtis vikaa metsästämään? Ja käykö m52 puolat m62 koneeseen? Niitä olis ehjiä kasa niin voisi niitäkin kokeilla.

    Ja siis autona -96 740iA

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by MH motorsport View Post
    Mikä on järkevin ohjelmisto e34 vikakoodien lukuun ja millä piuhalla. Itsellä on inpa ja d can usb piuha ja pyöreä adapteri. Jotain korin koodeja sai mutta esim s38 ja m60 ei onnistu.
    Mitenkäs se nyt menikään että alkupään m60 -404 purkkien kanssa se diagnostiikka on vähän rampa:think muistankohan oikein että -484 kanssa oon pärjänny inpalla hyvin.

    Leave a comment:


  • escortmk2
    replied
    Originally posted by MH motorsport View Post
    Vaikka nokkakeppi pyörii ja siellä anturi
    Multa löytyy carsoft. Sillä vois tuurilla jotain nähdä.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by MH motorsport View Post
    Vaikka nokkakeppi pyörii ja siellä anturi
    On kyllä nokan anturi kyllä mutta jos kampuran anturin töpseli on irti ei tule vikakoodia. Tulin kokeileeksi vahingossa.

    Ei kai tuota ole suunniteltu toimimaan ilman kampianturia.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Luultavasti autocomillakin näkee kierroslukutiedon kun osaa katsoa.
    Onko muuten minkälainen päivitys nopeus live-datassa autocom:lla M60 jne. vanhemmilla? Ainakin INPA:lla on niin hidas, että aika hyödytön. Toki siitä näkee nyt tuleeko sieltä esim. kampuralta nopeustieto, mutta varsinaisessa vian haussa tuo todella hidas päivitys kyllä haittaa. Testolla sitten saa jo riittävän nopeasti dataa ulos.

    Originally posted by peto2 View Post
    Pääsee joo.. muistelin aikaa ennen kunnollista piuhaa.
    Joo usb kaapeleilla ei taida päästä. ICOM niin jo alkaa homma toimimaan.

    Originally posted by MH motorsport View Post
    Mikä on järkevin ohjelmisto e34 vikakoodien lukuun ja millä piuhalla. Itsellä on inpa ja d can usb piuha ja pyöreä adapteri. Jotain korin koodeja sai mutta esim s38 ja m60 ei onnistu.
    Riippuu vähän budjetista. ADS-piuha ja xp läppäri ihan hyvä vaihtoehto, ohjelmiksi vaikka INPA & DIS. ICOM toimii sitten kaikkien autojen kanssa, tosin kalliimpi kuin ADS-piuha. ICOM kanssa sitten INPA & ISTA ja halutessaan vielä DIS.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Pääsee jos on sopivat kaapelit.

    Moottorinohjaus vaan ei ymmärrä tuota jos kampuran anturi on irti. On vain vakavasti sitä mieltä että kone ei pyöri eikä jätä siitä hyvästä vikakoodia.

    Edit: Urpo_rotta ehtikin ensin. Ja kyllä autocom näyttää kierrokset jos anturi pelaa.
    Vaikka nokkakeppi pyörii ja siellä anturi

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Pääsee joo.. muistelin aikaa ennen kunnollista piuhaa.
    Mikä on järkevin ohjelmisto e34 vikakoodien lukuun ja millä piuhalla. Itsellä on inpa ja d can usb piuha ja pyöreä adapteri. Jotain korin koodeja sai mutta esim s38 ja m60 ei onnistu.

    Leave a comment:

Working...
X