M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ooopeee
    replied
    E34 94- m60 ei käynnisty. Vikakoodina ohjainlaitteen jännitteen syöttö. Ideoita? Jälkiasennus Ajoneston otin pois. Bensapumppu ei ainakaan surraa.. Ecun 26 ja 56 plussat ainanin kunnossa. Bensapumpun releelle tulee virtaa. Sulakkeelle ei käynnistäessäkään. Toista ecua koitettu
    Last edited by ooopeee; 15-04-2019, 19:15.

    Leave a comment:


  • Lähtis
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Mittaa tulpanreiän kautta iskunpituus? B40=80mm ja B30=67,6mm ainakin tämän mukaan:
    https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M60
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Villi arvaus mutta bmw varaosalohkohan saattaa olla alusil vaikka alunperin m60b30 onkin nikasil.
    Mutta se melkein vaatisi että varaosanumero olisi korvautunut toisella.
    Tämä pitäisi selvitä tutkimalla realia/fansia.
    Tämä siis pelkkä arvaus.
    Originally posted by evilracer View Post
    Olisko tuosta listasta hyötyä? M60 sivulla 24:
    http://www.ge39.com/files/zeigeinfo.pdf
    Originally posted by Jonsku View Post
    Saatan muistaa väärin, mutta eikös siinä lohkon etuosassa ole lätkä johon on kaiverrettu tyyppikoodi mallimerkinnän lisäksi .. ? :think
    Tuli selvyys tolla evilracerin linkillä, eli niin kuin Jonskukin tossa edellä mainitsi, lohkon etuosassa kaasuläpän alta toi merkintä löyty.
    Toi iskunpituuden todentaminen on sitten se viimeinen vaihtoehto, jos ei muuten onnistu.

    Mutta suuret kiitokset kaikille vastanneille

    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    Originally posted by Lähtis View Post
    Kysytääs täältäkin. Eli m60b30 moottori kyseessä. Lohkon kyljessä numerosarja 1 725 970. Netin syövereistä kaivettu tolla osanumerolla, että kyseessä nikasil lohko ja b30. Koitin osanumerolla hakea myös bmw fans ja realoem kautta, tuloksetta. Tarjoaa ainoastaan alusil lohkoja. Tänään kysytty myös kl-varaosista tolla osanumerolla, tuloksetta. Tarjoaa myös alusil lohkoja.

    Eli mistä saan virallista dokumenttia tosta patista, että on m60b30? jos leimasedät sattuu tätä vaatimaan..

    Saatan muistaa väärin, mutta eikös siinä lohkon etuosassa ole lätkä johon on kaiverrettu tyyppikoodi mallimerkinnän lisäksi .. ? :think

    Leave a comment:


  • evilracer
    replied
    Originally posted by Lähtis View Post
    Kysytääs täältäkin. Eli m60b30 moottori kyseessä. Lohkon kyljessä numerosarja 1 725 970. Netin syövereistä kaivettu tolla osanumerolla, että kyseessä nikasil lohko ja b30. Koitin osanumerolla hakea myös bmw fans ja realoem kautta, tuloksetta. Tarjoaa ainoastaan alusil lohkoja. Tänään kysytty myös kl-varaosista tolla osanumerolla, tuloksetta. Tarjoaa myös alusil lohkoja.

    Eli mistä saan virallista dokumenttia tosta patista, että on m60b30? jos leimasedät sattuu tätä vaatimaan..
    Olisko tuosta listasta hyötyä? M60 sivulla 24:

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Lähtis View Post
    Kysytääs täältäkin. Eli m60b30 moottori kyseessä. Lohkon kyljessä numerosarja 1 725 970. Netin syövereistä kaivettu tolla osanumerolla, että kyseessä nikasil lohko ja b30. Koitin osanumerolla hakea myös bmw fans ja realoem kautta, tuloksetta. Tarjoaa ainoastaan alusil lohkoja. Tänään kysytty myös kl-varaosista tolla osanumerolla, tuloksetta. Tarjoaa myös alusil lohkoja.

    Eli mistä saan virallista dokumenttia tosta patista, että on m60b30? jos leimasedät sattuu tätä vaatimaan..

    Villi arvaus mutta bmw varaosalohkohan saattaa olla alusil vaikka alunperin m60b30 onkin nikasil.
    Mutta se melkein vaatisi että varaosanumero olisi korvautunut toisella.
    Tämä pitäisi selvitä tutkimalla realia/fansia.
    Tämä siis pelkkä arvaus.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Lähtis View Post
    että on m60b30? jos leimasedät sattuu tätä vaatimaan..
    Mittaa tulpanreiän kautta iskunpituus? B40=80mm ja B30=67,6mm ainakin tämän mukaan:

    Leave a comment:


  • Lähtis
    replied
    Kysytääs täältäkin. Eli m60b30 moottori kyseessä. Lohkon kyljessä numerosarja 1 725 970. Netin syövereistä kaivettu tolla osanumerolla, että kyseessä nikasil lohko ja b30. Koitin osanumerolla hakea myös bmw fans ja realoem kautta, tuloksetta. Tarjoaa ainoastaan alusil lohkoja. Tänään kysytty myös kl-varaosista tolla osanumerolla, tuloksetta. Tarjoaa myös alusil lohkoja.

    Eli mistä saan virallista dokumenttia tosta patista, että on m60b30? jos leimasedät sattuu tätä vaatimaan..

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Ko. Firma (Eflexfuel) on tossa 300m päässä naapurissa. Kerran kävin ja jäi asiallinen kuva ja siksi ehdotinkin että kysyis softan muokkausta.
    Kyllähän sinne voisi sähköpostia laittaa, itselle vaan jäi kuva, että ihan hirveästi ei kiinnosta, tai sitten on niin kiire. Itseä kiinnostaisi tosin tuollainen, jota itse saa säädettyä enemmän.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    No voisihan tuokin olla vaihtoehto, viimeksi kun kysyin tuohon M62tu sopivuuttaa, niin vastaamisessa meni kuukausi. Sanoivat lisäävänsä listalle, noh tuosta vajaa kuukausi, eikä vielä ole listalla.. Yksivaihtoehtohan olisi laittaa sinne tämäntapainen boksi: https://www.autoethanol.eu/carethano...ne-v4-2-d8.htm . Ainakin tuolla väitetään, että ohjelmoitavissa oleva, joten voisi itse sinne sitten säätää sopivat arvot. Jos tuo osaa myös vähentää, niin suhteellisen helppo olisi tarvittaessa sitten kääntää bensalle.
    Ko. Firma (Eflexfuel) on tossa 300m päässä naapurissa. Kerran kävin ja jäi asiallinen kuva ja siksi ehdotinkin että kysyis softan muokkausta.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Ei suoraan mutta kysy sitä voivatko tehdä custom softan sulle. Eli ns. Oletus aukiolo vaan pienemmälle. Minun mielestä se olisi toimiessaan näppärä idea.
    No voisihan tuokin olla vaihtoehto, viimeksi kun kysyin tuohon M62tu sopivuuttaa, niin vastaamisessa meni kuukausi. Sanoivat lisäävänsä listalle, noh tuosta vajaa kuukausi, eikä vielä ole listalla.. Yksivaihtoehtohan olisi laittaa sinne tämäntapainen boksi: https://www.autoethanol.eu/carethano...ne-v4-2-d8.htm . Ainakin tuolla väitetään, että ohjelmoitavissa oleva, joten voisi itse sinne sitten säätää sopivat arvot. Jos tuo osaa myös vähentää, niin suhteellisen helppo olisi tarvittaessa sitten kääntää bensalle.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Kyllähän nuo nyt reilut tuplat maksaa, joten on siinä nyt jonkun verran eroa.



    Eli isompien suuttimien kanssa ei tule toimimaan.

    Ei suoraan mutta kysy sitä voivatko tehdä custom softan sulle. Eli ns. Oletus aukiolo vaan pienemmälle. Minun mielestä se olisi toimiessaan näppärä idea.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Onko paljonkin halvempia kuin tällaiset uudet suuttimet:


    https://www.racetronix.biz/product.asp?ic=d1810xx
    Kyllähän nuo nyt reilut tuplat maksaa, joten on siinä nyt jonkun verran eroa.

    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Ei ole tietääkseni juuri muuta älyä. Jonkinlainen lämpöanturi asennetaan moottorin ulkopinnalle
    Laite perustunee pitkälti mainitsemaasi % nostoon plus adaptoituvaan kylmäkäymnistys systeemiin
    Eli isompien suuttimien kanssa ei tule toimimaan.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    EBay:ssä ei näköjää ihan mahdottomia maksa, jos tilaisi setin esim. 260cc kunnostettuja suuttimia.

    Kenelläkään tietoa miten tuo Eflexfuel käytännössä säätää suihkutusaikaa? Onko siellä vain +x% perustuen etanolianturin lukemiin vai onko siellä jotain muutakin älyä?
    Ei ole tietääkseni juuri muuta älyä. Jonkinlainen lämpöanturi asennetaan moottorin ulkopinnalle
    Laite perustunee pitkälti mainitsemaasi % nostoon plus adaptoituvaan kylmäkäymnistys systeemiin

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    EBay:ssä ei näköjää ihan mahdottomia maksa, jos tilaisi setin esim. 260cc kunnostettuja suuttimia.
    Onko paljonkin halvempia kuin tällaiset uudet suuttimet:


    Purchase 24 lb/hr Disc High-Z Fuel Injector or shop other Fuel Injectors - High Impedance and Racetronix products.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    EBay:ssä ei näköjää ihan mahdottomia maksa, jos tilaisi setin esim. 260cc kunnostettuja suuttimia.

    Kenelläkään tietoa miten tuo Eflexfuel käytännössä säätää suihkutusaikaa? Onko siellä vain +x% perustuen etanolianturin lukemiin vai onko siellä jotain muutakin älyä?

    Leave a comment:

Working...
X