M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Juho_
    replied
    Originally posted by t0mpp4 View Post
    https://bimmerblog.org/2019/05/28/m6...valve-lifters/

    Mikäs näihin on parhaita budjettiratkaisuja kun haetaan luotettavuutta kierrättäessä konetta tuossa 7k rpm tai hieman yli. Puhutaan siis M60B40 tai M60 kansilla oleva B44 sekasikiö.

    Onko tuollaisia kevyempiä volkkarin nostajia kukaan laittanut? Äkkiä tarkistelin alle 300€ saavan täyden sarjan.

    Ja tiedän että laittamalla täyden satsin supertechiä saadaan luotettavuutta, mutta siihen kuluu jo aika reippaasti budjettiakin.
    Volkkarin kupeista tuli mieleen, kun näyttää olevan 35mm.
    Että Renault 1.5tdci kovat paininkupit saattaisi olevan kans mahdollinen "budjetti" ratkaisu jos joku haluaa kovat kupit laittaa.. toki tulee niilläkin hintaa kun taitaa n. 8-10€/kpl olla hintahaarukka.

    Mut verratuna niihin jotka maksaa ~20€/kpl, niin on edullisempi ratkaisu.

    Leave a comment:


  • -kalevi-
    replied
    Originally posted by e30Builder View Post
    Mitä tulppia porukka käyttäny näissä ahdetuissa+e85?
    Mulla on käytössä BCR8ES

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    7 tai 8 lämpöarvon ngk yksikärkiset

    Leave a comment:


  • e30Builder
    replied
    Mitä tulppia porukka käyttäny näissä ahdetuissa+e85?

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Originally posted by t0mpp4 View Post
    https://bimmerblog.org/2019/05/28/m6...valve-lifters/

    Mikäs näihin on parhaita budjettiratkaisuja kun haetaan luotettavuutta kierrättäessä konetta tuossa 7k rpm tai hieman yli. Puhutaan siis M60B40 tai M60 kansilla oleva B44 sekasikiö.

    Onko tuollaisia kevyempiä volkkarin nostajia kukaan laittanut? Äkkiä tarkistelin alle 300€ saavan täyden sarjan.

    Ja tiedän että laittamalla täyden satsin supertechiä saadaan luotettavuutta, mutta siihen kuluu jo aika reippaasti budjettiakin.
    Minä kierrätin omaa ahdettua m6x yli 8000rpm. Venajouset oli vain vaihdettu

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Nostimiin liittyen onko kukaan vertaillut m62 ja m52 nostimia? Kummatkin näyttäis olevan 33mm halkaisijalla ja 24mm korkeita. S62 koneessa on samat hydrauli nostajat mitä m52:ssa.

    Lähinnä kun yhdessä m62 projektissa on nostinten tarve ja mulla on laatikoittain m52 nostimia

    Leave a comment:


  • t0mpp4
    replied
    Search no more. You found the information in regard to performance upgrade for BMW M60 hydraulic lifters. They are also known as flat tappets, hydraulic tappets or just simply – lifters – they are …


    Mikäs näihin on parhaita budjettiratkaisuja kun haetaan luotettavuutta kierrättäessä konetta tuossa 7k rpm tai hieman yli. Puhutaan siis M60B40 tai M60 kansilla oleva B44 sekasikiö.

    Onko tuollaisia kevyempiä volkkarin nostajia kukaan laittanut? Äkkiä tarkistelin alle 300€ saavan täyden sarjan.

    Ja tiedän että laittamalla täyden satsin supertechiä saadaan luotettavuutta, mutta siihen kuluu jo aika reippaasti budjettiakin.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    itse ollut tyytyväinen ääniin ilman takavaimenninta m60 kans, jonka joku omistaja ennen mua oli
    jo poistanut. keskivaimennin vaikuttaa alkuperäiseltä, ja sen edestä katit vaihtunu tarvikkeisiin.

    tyhjäkäynnillä&kevyessä käytössä varsin sivistynyt ääni, eikä semmoista m62b44 raspia taida
    näistä ikinä irti saadakkaan:think. siinä mulla on sähköisellä läpällä takapöntön ohitusmahdollisuus,
    että voi sillä tarpeentullen hiljaaki poistua pihast.

    edit: m60 vakio putkistolla s62:nenkin kuulostaa aika tuhnulta.
    Last edited by aae30; 22-07-2022, 15:04.

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Multa poistettiin se keskivaimentaja/resonaattori ja laitettiin diy H-pipe tilalle ja väittäisin ettei juurikaan muuttunut äänet, takapönttönä ebaystä ostettu normi vaimennin. Toki kaverilla tais olla täysin sama setuppi ja siitä taas lähti rääkymistä niin v*tusti että en tiiä missä meni vikaan

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Poistaisin mieluummin sieltä keskeltä vaimentimia.

    Isotilavuuksinen takavaimennin on tarpeen, jotta äänet eivät muutu epämiellyttäviksi

    Leave a comment:


  • Veikkajarv
    replied
    m60 + takavaimentimen poisto

    Minkälaista mökää m60 pitää jos pelkän takavaimentimen korvaa suoralla pätkällä? Onko liian rouheat ja jonnemaiset vakion näköiseen e32:een vai tuleeko vaan matalat ja mukavat höpinät jota tässä haetaan.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    progress

    Originally posted by aae30 View Post
    edit: siis mutta joo eli tuo anturi/liitin syytä tarkistaa.
    tulipa tuota ihmeteltyä, ja se n.-40c lukema on sittenkin siitä alavesiletkun anturista joissain vikakoodeissa, ja
    toisissa mikä testo:ssa näkyy "motor temperature":na... noh, tuleepa anturi+liitin johtoineen varalle hyllyyn.

    eli kummankin anturin lukemia löytää nimettynä 'Kuehlwassertemp' vikakoodien spekseistä.

    siispä alavesiletkun anturi takas ulkoilmaa mittaamaan, ja bensapumppu+suodatin vaihtoon, jollei sekään auta.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    se on muistaakseni sama anturi muuten joo hyvä huomio. tiedän mistä lainata, jos ei pohjaan painamalla parane(laiskan pakko yrittää).

    edit: täytyy viritellä myös testo seuraavaan koeajoon, jos vaikka sillä näkis enemmän/pystyis yhdisteleen tapahtumia&oireita.

    edit2: vaikutti olevan liitin pohjassa. tilasin uuden anturin+liittimen+liittimeen hilut, mutta löysin jo jotain viitteitä,
    että vois toi vikakoodi ihan bensan puutteestakin tulla, eli täytyis varmaa bensapuoli uusia kerralla kaikki.
    Last edited by aae30; 11-07-2022, 16:57.

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Juu, syyläri oli tosiaan huono käännös mutta jäähdytysnesteen lämpö jokatapauksessa. Tuohon varmaan kelpaa M62 anturikin hätätapauksessa jos liitin vain sopii, jos joku kalibraatio on hiukan eri niin se tuskin on kriittistä tässä vaiheessa.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by ekkoo1 View Post
    Niin sulla ainakin ilmeisesti syylärin lämpöanturi näyttää -42C / -48C niin voi olla aika rajut "kylmäkäynti" rikastukset päällä kokoajan. Kai se sitten hetken päästä heittää limpin päällä ettet sulata katteja tolla ruiskutusmäärällä.
    toi on termostaattikotelossa toi anturi, ja "jäähdytysnesteen" ennemmin kuin "syylärin" mielestäni:think.

    ja esim. tässäkin se näytti oikein:
    ------------------------------------------------------------- 43 Kuehleraustrittstemperaturfuehler
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40
    Motordrehzahl 640.00 1/min
    KFK-Steller Istwert 0.00 %
    Kuehlwassertemp. 72.00 Grad C
    Versorgungsspannung HR 14.20 V
    aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
    0010 - Kurzschluss Masse o. Wert zu klein
    Fehler momentan vorhanden
    statischer Fehler
    -------------------------------------------------------------
    ^tämä vikakoodi on siis alavesiletkun/syylärin anturille.


    edit: siis mutta joo eli tuo anturi/liitin syytä tarkistaa.

    Leave a comment:

Working...
X