Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Saako m62b44 jostain päin suomesta männänrenkaita, onko jotain huomioitavaa tilatessa? https://m.autodoc.fi/goetze-engine/146165
    Onko esim. Nämä käypäset?
    Eipä näytä olevan nuo käypäset, ilmeisesti oem ainoa vaihtoehto ja tässäkin ainakin realoem silti näkyy tarjoavan paria eri vaihtoehtoa riippuen lohkon varaosanumerosta, kyllä menee helpoksi taas
    Mikä vanhoissa vikana?
    Voin kokemuksesta sanoa että uusillakin renkailla katkosvälys 0,5-0,6 luokkaa

    Edit. Janicol racing on päässy välillä yllättämään männänrenkaissa ja laakereissa
    Kysäse sieltä
    Last edited by Urpo_rotta; 01-12-2021, 22:46.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Saako m62b44 jostain päin suomesta männänrenkaita, onko jotain huomioitavaa tilatessa? https://m.autodoc.fi/goetze-engine/146165
    Onko esim. Nämä käypäset?
    Eipä näytä olevan nuo käypäset, ilmeisesti oem ainoa vaihtoehto ja tässäkin ainakin realoem silti näkyy tarjoavan paria eri vaihtoehtoa riippuen lohkon varaosanumerosta, kyllä menee helpoksi taas
    Last edited by Bansku; 30-11-2021, 19:32.

    Leave a comment:


  • Akron
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    +30% enemmän. siinä on muistaakseni joku 218cc suuttimet.-> laita 280cc-300cc suuttimet niin motronic hoitaa loput. mutta bensalla ei sitten enää voi ajaa.


    Flexfuel systeemit on erikseen. Niihin ei vanhat systeemit taivu suoraan:think
    Kiitokset vastauksesta, Flexfuel juurikin tässä tapauksessa mielessä. Flexfuel-firmat näyttäisivät mainostavan, että heidän purkkinsa sopii tuohon meikäläisen tapaukseen, mutta asia täytyy toki vielä erikseen selvittää.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Akron View Post
    M60B40 tekisi mieli muuttaa korkeaseosetanolille, kun muutostukikin on päättymässä kuukauden lopussa. Vanhoja keskusteluita selanneena päädyin siihen lopputulemaan, että suuttimet täytyisi kuitenkin vaihtaa isompiin. En kuitenkaan saanut selville, että minkälaisia/kokoisia suuttimia pitäisi alkaa etsimään.

    Vinkkejä riittävien suuttimien etsintään/ muuta huomioitavaa?

    +30% enemmän. siinä on muistaakseni joku 218cc suuttimet.-> laita 280cc-300cc suuttimet niin motronic hoitaa loput. mutta bensalla ei sitten enää voi ajaa.


    Flexfuel systeemit on erikseen. Niihin ei vanhat systeemit taivu suoraan:think

    Leave a comment:


  • Akron
    replied
    M60B40 tekisi mieli muuttaa korkeaseosetanolille, kun muutostukikin on päättymässä kuukauden lopussa. Vanhoja keskusteluita selanneena päädyin siihen lopputulemaan, että suuttimet täytyisi kuitenkin vaihtaa isompiin. En kuitenkaan saanut selville, että minkälaisia/kokoisia suuttimia pitäisi alkaa etsimään.

    Vinkkejä riittävien suuttimien etsintään/ muuta huomioitavaa?

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Juuri tälläistä apua etsinkin, kiitokset Runkopultit ilmeisesti menee vanhoillakin ettei ole pakko uusia jos avaa?

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Saako m62 kiertokangen pultteja muuten kun orkkiksena, kl tarjosi 200e pulttisarjalle hinnaksi niin en vielä niitä tilannut kun vajaa pari viikkoa antoi toimitusajaksi, tarvikkeena en noita löydä edes muuta kun arp tekeleitä?
    bmwautoparts.net toimittaa samassa ajassa, eli jos nyt heti tilaat, on ne n.parissa viikossa täällä.
    alkuperäiset saisit sieltä hintaan 101,44 €+toimituskulut.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Saako m62 kiertokangen pultteja muuten kun orkkiksena, kl tarjosi 200e pulttisarjalle hinnaksi niin en vielä niitä tilannut kun vajaa pari viikkoa antoi toimitusajaksi, tarvikkeena en noita löydä edes muuta kun arp tekeleitä?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Kysyppä laakereita janicol racingilta. Siellä oli joskus ainakin m60 laakereita hyvään hintaan

    Leave a comment:


  • 316bemi
    replied
    Mistäpä on porukka tilaillu m62 alakertaan laakereita,pultteja,männänrenkaita jne? autodoc/aeromotors löytyy tiivisteet melko pitkälti ja amerikanmaalta sais käytännössä kaiken mutta tullit yms kun päälle tulee niin mieluusti euroopasta hommais.
    bmwautoparts.net löytyy vähän kehnosti osia. oisko muita hyviä paikkoja?:think

    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    Vaihdelaatikko mahtuu kuin mahtuukin tunneliin ilman muokkaustarpeita korin puolelle vaikka kovin ahdasta onkin, eritoten hardykiekon ja vaihdevivuston välillä.
    Liikkumavaraa jäi tunneliin noin sentin verran molemmille puolille ja kannakkeen kohdalta joutui "ylimääräisiä" ulokkeita vaihteistosta leikkelemään. Päädyin käyttämään kannakkeena lattaraudasta väännettyä versiota jota muokkasin 420G kumityynyille sopivaksi, vaikuttaisi tarpeeksi jämäkältä.

    Kardaani ja vaihdevivusto (lyhyt!) toki custom-made.

    Koska voimalinjassa oli aiemmin kevyt, 8kg vauhtipyörä alkuperäisen 18kg kaksoismassakimpaleen sijasta, ei tälle uudelle 10kg vauhtipyörälle tarvinnut tehdä toimenpiteitä moottorinohjauksen osalta.

    Ainut asia joka jäi hieman kaivelemaan, sen lisäksi että olisi pitänyt käyttää pienempää ZF-vaihdelaatikkoa, on kytkimen työsylinterin kuristusventtiili. Tunnelissa on sen verran ahdasta ettei alkuperäistä rajoitusventtiiliä mahtunut pitämään työsylinterissä paikoillaan ja näinollen kytkimen liike on turhankin löysä. Toimii toki näinkin ja on suuri parannus aiempaan verrattuna, joten eiköhän tuon kanssa opita elämään










    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    PMC;n adapterikitistä on ollut tässä threadissa jonkinverran puhetta joten ajattelinpa omalta osaltani valottaa aihetta.

    Kesällä vaihdoin ex-E30 V8;iin Getrag 420G;n tilalle ZF S6-53DZ;n PMC;n Stage 1 adapterikitillä. Hieman toki ylimitoitettu vaihdelaatikko tähän tarkoitukseen, mutta kun sopiva sattui tulemaan aikoinaan vastaan niin...


    Anyway, itse swappi meni varsin jouhevasti. Kuten odotettavissa oli, ei tämmöinen yhdistelmä täysin "bolt-on" ole joten pieniä muokkauksia (kuten startille tilan tekeminen) kuuluivat asiaan.









    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Nostan uudella kysymyksellä. Kokemuksia m60 404-loppusen lambdojen signaalin korvaamisesta plx laajakaistan 0-1V ulostulolla?
    Että miten toimii esim. lämmitysvaiheessa? Huomasin vasta plx tilauksen jälkeen, että Innovate ois ilmeisesti tukenu lämmityksenkin
    aikaisen ulostulon säätöä vastaamaan moottorinohjauksen odottamaa, mitä säädöt out-of-the-box ei siinä ainakaan välttämättä ole.

    Optimistina vielä toivon et PLX toimis suoraa.

    Leave a comment:


  • -kalevi-
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    Onko kukaan sovittanut m62 öljynsuodattimen koteloa e34 m60 ?

    Uutena ostaes säästäis reilu 50e gulf-mallia hankkies,
    ja jos sit joskus siirtyy vanokselliseen jokatapauksessa,
    niin sen m60 jakopään kiinnikkeen menettäis kuitenkin:think.

    edit: nyt vast huomasin, et onhan niis letkutkin eri kokoiset o-renkaiden perusteella, eli custom letkut varmaan vaatis.
    Minulla on e34 m60 öljynsuodatinjalka ja letkut asennettuna e38 m60. E38 suodatinjalkaa ei löytynyt mistään öljynjäähdyttimen lähdöillä. Ehjät e38 osat olisi ylimääräisenä

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    E38 M60 suodattimen osat?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎