M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ekkoo1
    replied
    Ei taida M60 tai M62 laturin kanssa ropaaminen olla koskaan mukavaa, mutta ehkä yksi vaihtoehto voisi olla modata M62 öljynpaluu putkea, se kiertää tuolta tukijalan takaa kun se M60 vakio taitaa sukeltaa siitä laturin vierestä ja tukijalan edestä.



    En kyllä tiedä, ahdas rotankolo se on jokatapauksessa jos jostain syystä pitää saada se plussajohto irti.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    alkuperäinen kukaties kuinka korppu jostain varastojen perältä maksais joo vaa alle 50e, mutta
    ennemmin korjaisin nyt vuodon niin, ettei sitä voi uusiksi edes tulla.

    sitä letkua on siinä tosiaan tuo pari senttiä.

    mutta on sitte just sillä suunnalla, missä näistä atf:fätkin vuotaa aiheuttaen kumeille kaikkea
    kivaa.

    mun pääpointti tässä on silti yhä se, että saisin yhden esteen laturilta pois.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Miksi et vaan vaihda uutta letkua?

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    googlasin "letkun" osanumerolla, ja törmäsin e34.su-foorumilta postaukseen, jossa joku reilusti
    postaillut oli harakan varpaillaan sitä mieltä, että tukkoon vaan koko turhuus.

    ja jumiessaan M62:setkin siitä hänen mukaansa kärsii kylmissä starteissa, eli joudun vielä vähän
    pidemmälle tätä arpomaan:think.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Käsittääkseni tuolla on kaksi toimintoa. Suodatinkotelon tyhjennys ja ylipaineventtiilin paluu.
    jooh tota vähän pelkäsinkin:(, mutta eikös joissain bemarin öljypumpuissa ole itsessään tuo ylipaineventtiili?
    ei o yli viiteen vuoteen ollu itsellä tollasta pumppua käsissä, ni en ny muista, onko siellä edes reikää pumpussa,
    mikä ylipaineita vois päästää - tod.näk. ei:/.

    sen letkun nysän tihkuminenkin myös puoltaa, että sieltä useammin kuin vain filtteriä vaihtaessa öljyä liikkuis,
    mutta toisaalta, en o ikinä mistään lukenu/kuullu, et kenelläkää olis ko. suodatinkotelo "hajonnu", eli ypventtiili
    juminut auki, mikä ei sinänsä tarkoita mitään. jos oikein jossittelemaan alkaisin, ni ollu ehkä joku m20 tai m30
    öljypumppu, missä ylipainevena juminu, jos jossain.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    kokemuksia "letkun" nr.12 poistosta tukkimalla, vaikka sopivan kokoisilla öljypohjan tulpilla?

    menee niin ärsyttävästi laturin takaa, että ei tuon vois sanoa olevan kuin tiellä sillä suunnalla.
    jopa niin, että laiskanakin tyhjentelisin suodatinkoteloa öljynvaihtojen yhdeydessä mieluummin,
    kuin uusisin tuon, joka jo näyttää vähän tihkuvan siitä n.parin sentin letkun pätkästä putkien välissä:think.
    Käsittääkseni tuolla on kaksi toimintoa. Suodatinkotelon tyhjennys ja ylipaineventtiilin paluu.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    kokemuksia "letkun" nr.12 poistosta tukkimalla, vaikka sopivan kokoisilla öljypohjan tulpilla?



    menee niin ärsyttävästi laturin takaa, että ei tuon vois sanoa olevan kuin tiellä sillä suunnalla.
    jopa niin, että laiskanakin tyhjentelisin suodatinkoteloa öljynvaihtojen yhdeydessä mieluummin,
    kuin uusisin tuon, joka jo näyttää vähän tihkuvan siitä n.parin sentin letkun pätkästä putkien välissä:think.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Minä en näe erillisissä laipoissa mitään ongelmaa

    Kivan näköiset pakosarjat bemmerillä

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Njääh. Ei sen ihan "tukkityylinen" tartte olla että kuskin puolelle helähtää paikoilleen ilman että engine out.
    Apurunko pois edestä niin tilaa tulee.



    Totta puhuen en ikinä halua noita uudelleen laittaa tai ottaa pois. Muttereiden kiristys oli haastavin operaatio. Joutu tekemään spesiaaliavaimet.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by ekkoo1 View Post
    Mietin vähän samaa, toisaalta jos tekee koko bankin pakosarjat yhtä puuta niin se voi kyllä tehdä pakosarjojen ja moottorin asennuksesta "mielenkiintoisen" kopasta riippuen.

    E39 ja E34 koppaan laittanu kiinan 4-2-1 pakosarjoja joissa on ~5mm erilliset laipat per pytty, kierojahan ne on kun mikä mutta sentään asennus onnistuu jotenkuten moottori paikallaan.
    Turbo pakosarjat pitää kyllä olla yhtä puuta tai ainakin v band liitoksilla että ei vuoda.
    Vaparissa meneekin varmasti muhvi liitokset. Aika usein pitää kone nostaa pois jos haluaa varsinkin kuskin puolen pakosarjan pois ellei ole joku tukki tyylinen pakosarja.

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by MH motorsport View Post
    Miten teillä on noi irtolaipalliset pakosarjat toimineet kun ne on kerran ajossa paukuttanut punaiseksi ja yrittää sen jälkeen irroittaa ja asentaa takaisin?
    Itse tein viimeksi 20mm paksut cnc jyrsityt laipat ja ei tarvinut jännittää että vetelee laipat mihinkään suuntaan.
    Mietin vähän samaa, toisaalta jos tekee koko bankin pakosarjat yhtä puuta niin se voi kyllä tehdä pakosarjojen ja moottorin asennuksesta "mielenkiintoisen" kopasta riippuen.

    E39 ja E34 koppaan laittanu kiinan 4-2-1 pakosarjoja joissa on ~5mm erilliset laipat per pytty, kierojahan ne on kun mikä mutta sentään asennus onnistuu jotenkuten moottori paikallaan.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Se on sitten todennäköisesti sen ajan murhe

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Miten teillä on noi irtolaipalliset pakosarjat toimineet kun ne on kerran ajossa paukuttanut punaiseksi ja yrittää sen jälkeen irroittaa ja asentaa takaisin?
    Itse tein viimeksi 20mm paksut cnc jyrsityt laipat ja ei tarvinut jännittää että vetelee laipat mihinkään suuntaan.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Jahas, iso kiitos

    Leave a comment:


  • Miuge
    replied
    Tässä olis DXF filu M62 pakolaipasta vapaasti käyttöön, tehty tiivisteen mukaan joka lienee kaikissa M60/M62 sama, referenssinä sovitettu B35 kanteen:

    Leave a comment:

Working...
X