Voisko tuo mitenkään kuulua siitä jos startti jumii kehälle?
Tämäkin olisi kiinnostava tietää, voisiko siinä jumittaessa olla tuollainen metallinen jälkisointi. Tuo ääni on tallennettu kuskin paikalta, ja vaikea paikallistaa mistä kuuluu, varsinkaan kun ei toistu säännöllisesti
Ei ole tietoa tuosta kiristimen vaihdosta, niin varasinkin jo muutama päivä sitten huollosta ajan vaihdolle. 15.7. kyllä vasta huolto sovittu ja muutama autoreissu olisi tässä välissä tehtävä niin vähän jännän äärellä eletään Mutta ainakin tuntuisi että pitempää ajoa sietää vielä, kun tuo rämähdys on molemmilla kerroilla tullut pienen pysähdyksen jälkeen kun on vaikka kaupassa käynyt. Jäähtyneellä koneella jostain syystä starttaa mallikkaasti, tai onko sitten sattumaa.
Jos kiristin aiheuttaa tuon, äänihän tulee kun löysä ketju siellä rämisee hetken. Pidemmässä juoksussa voi piiskata laahaimia ja ei siis tee hyvää. Öljynpaine kyllä kiristää ketjun, kun öljynpaineet nousevat, käynnistysvaiheen kiristys hoidetaan kiristimen sisällä olevalla jousella. Viileät öljyt voi nostaa paineet riittäväksi jo startissa, joka voisi selittää jäähtyneen koneen ilmiön. Ei siis akuutisti riko paikkoja ja voihan ääni tosiaan tulla muualtakin.
Onhan kiristin uusittu jakopäärempan yhteydessä. Jos ei, nyt olisi hyvä hetki uusia se. Kiristimet löystynyt jousi voi tosiaan aiheuttaa sellaisen rämähdyksen, ennen kuin öljynpaine kiristää ketjun.
Toki tuo sirkkelimäinen ääni ei oikein sovi kuvaan, ellei laahurista ole pinta pois. Se toki kuuluu koko ajan.
Koetapa käynnistää ilman apulaitehihnoja, häviääkö ääni.
Ei ole tietoa tuosta kiristimen vaihdosta, niin varasinkin jo muutama päivä sitten huollosta ajan vaihdolle. 15.7. kyllä vasta huolto sovittu ja muutama autoreissu olisi tässä välissä tehtävä niin vähän jännän äärellä eletään Mutta ainakin tuntuisi että pitempää ajoa sietää vielä, kun tuo rämähdys on molemmilla kerroilla tullut pienen pysähdyksen jälkeen kun on vaikka kaupassa käynyt. Jäähtyneellä koneella jostain syystä starttaa mallikkaasti, tai onko sitten sattumaa.
on kyllä tosi hurja ääni, jos jakopäästä tulee, mutta ettei ny kuitenki joku pakosarjan tiiviste/
irronneet sisukset* tms. vain ekoilla puhalluksilla rämisis noin?:think
*) näis o kaksinkerroin tavaraa pakosarjois. muistaakseni koska lämpö.
Mielenkiintoinen pointti ja tietysti helpotus jos ei jakopäähän liittyisikään… Tämä mylly sijaitsee vielä Z3:ssa, niin pakosarjat on vaihdettu rakentajan toimesta erilaisiin ohjausakselin läheisen sijainnin takia. Ties vaikka tuohon akseliin sitten osuisi jos kone vähän heilahtaa :think
Onhan kiristin uusittu jakopäärempan yhteydessä. Jos ei, nyt olisi hyvä hetki uusia se. Kiristimet löystynyt jousi voi tosiaan aiheuttaa sellaisen rämähdyksen, ennen kuin öljynpaine kiristää ketjun.
Toki tuo sirkkelimäinen ääni ei oikein sovi kuvaan, ellei laahurista ole pinta pois. Se toki kuuluu koko ajan.
Koetapa käynnistää ilman apulaitehihnoja, häviääkö ääni.
on kyllä tosi hurja ääni, jos jakopäästä tulee, mutta ettei ny kuitenki joku pakosarjan tiiviste/
irronneet sisukset* tms. vain ekoilla puhalluksilla rämisis noin?:think
*) näis o kaksinkerroin tavaraa pakosarjois. muistaakseni koska lämpö.
Mikähän ihme ääni M62B35:stä on kuulunut nyt pariin kertaan lämpimänä käynnistäessä satunnaisesti, hyvin metallinen, kuin sirkkelin terä ja jää ikäänkuin vielä soimaan hetkeksi :think
Jakoketju laahaimineen on uusittu… Voisiko olla kiristimeen liittyvää? Ajossa käy tasaisesti eikä ylimääräistä kuulu, kylmällä koneella hetken kuuluu kuin nostajan naputusta mutta ääni häviää kun lämmetessä öljynpaineet laskee.
en löytäny TIS:sist s62 vanoksien säätöyksiköille(? vanos adjustment unit) tulevan öljylinjan
keskimmäisen banjopultin momenttia, mutta sinnepäin oikean kokoinen kyllä:think.
eli nämä löysin, ja pienemmille banjopulteille on tuo 9AZ viitattu, mutta keskimmäistä en ole
löytänyt. koko tuli tarkistettua bmwfanssist, ja sille pultille tulevat prikat on A12X15-CU, joten
tuo s50 M12 pultti lienee liki sama?
ainakin s62:ses on omalla numerollaan ilman speksejä etk:oos toi banjopultti, ni vaikea verrata.
haluisko joku koittaa perustella mulle, että mitä muuta haittaa sillä on, kuin mahdollisen pienen
lian pääsy ohi ilmansuodattimen plenumiin, jos mulla plenumin tiivistelaipat vuotais s62:ses,
josta jo alpha n softa löytyy, eli MAF poistettu?
haen siis sitä, että kannattaako mun edes laittaa noita satasen/kpl uusia laippoja kiinni,
vai arpoisinko kahdesta parista käytettyjä jättäen uudet hyllyyn, jos vaikka joskus johonkin
toiseen MAF:feilla varustettuun tarvis:think.
nämä laipat on kaasuläppien jälkeen, niin en ole itse keksinyt mitä haittaa pienestä imuvuodosta olisi.
edit: iso vuoto varmasti häiritsis jo huohotuksen separaattoreita, mutta silminnähden ehjän/suoran
laipan mahdollinen pieni 'imuvuoto' - onko haittaa?
mitäs kaikkia yhteensopivia osia s62 jakaa m-moottoreiden kanssa omilla osanumeroillaan?
hihnankiristimen huomasin tuossa itse, että rungolta&rulliltaan aivan sama osa, ja m62:sesta
sopii s62:seen heittämällä kunhan osasta poistaa turhan osan.
Leave a comment: