Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by evilracer View Post
    Okei, onnistuuko ihan WinKFP:llä vai jollain ihan muulla työkalulla?
    Jos autossa on EWS vehkeet paikallaan ja löytyy avain joka on paritettu ews:ään niin tuon 4.4 ecun voisi myös saada paritettua ews sync.exellä.

    Leave a comment:


  • evilracer
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Helpompi vaihtaa auton omaan ecuun 4.4 softa.
    Okei, onnistuuko ihan WinKFP:llä vai jollain ihan muulla työkalulla?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by evilracer View Post
    M62B35 tilalle laitettu M62B44 ja nyt ecupuoli raavituttaa päätä. Löytyy kummankin ECU:t (DME 5.2), onko helpompi naittaa B44 ecu EWS:n kanssa vai B35 ecu muuttaa 4.4 softalle?
    Helpompi vaihtaa auton omaan ecuun 4.4 softa.

    Leave a comment:


  • evilracer
    replied
    M62B35 tilalle laitettu M62B44 ja nyt ecupuoli raavituttaa päätä. Löytyy kummankin ECU:t (DME 5.2), onko helpompi naittaa B44 ecu EWS:n kanssa vai B35 ecu muuttaa 4.4 softalle?

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by MH motorsport View Post
    Muista kasata uuden pumpun pultit lukitteella.
    ajattelin lyödä itse pumpun m6-pultteihin koskematta kiinni, jos se näyttää avaamattomalta, koska on m62tu peräisin,
    vai olisko syytä jokatapauksessa:think?

    Originally posted by MH motorsport View Post
    Ketjun sivuliike 10mm +2mm toleranssi eli melko löysällä kuuluu olla. Säätö pumpun kiinnityskorvan alla olevasta pyöreästä kierreholkista.
    juu. pienemmästä rattaasta(kampuralla) olin näkevinäni jo jotain kulumaa, että mahtaako liian kireälle enää edes saada,
    mutta tuohon 10mm sen tähtään.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Muista kasata uuden pumpun pultit lukitteella.
    Ketjun sivuliike 10mm +2mm toleranssi eli melko löysällä kuuluu olla. Säätö pumpun kiinnityskorvan alla olevasta pyöreästä kierreholkista.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by MH motorsport View Post
    Kyllä onnistuu.
    Mielenkiinnosta miksi öljypumppu vaihdetaan?
    vanha pumppu ajettu öljypohjaa vasten halki imusihdin kannakkeesta(saattanut olla pumpun pultit sihdin ja öljypohjan välissä).
    samallaine se on ollu koko mun omistuksen ajan, että kyllä se yhä toimii, mutta en siitä tykänny, ja tuli jo ehjä käytetty ostettua.

    kiitokset molemmille vastauksista.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    m60 öljypumpun vaihto onnistunee kait pelkän alimman öljypohjan kautta ilman isompaa purkamista,
    eikö vain?:think
    Kyllä onnistuu.
    Mielenkiinnosta miksi öljypumppu vaihdetaan?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Muistelisin näin

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    laiskottaa

    m60 öljypumpun vaihto onnistunee kait pelkän alimman öljypohjan kautta ilman isompaa purkamista,
    eikö vain?:think

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by Merkki View Post
    M60 hihna melko velttona ja kiristimiä rupesin tuossa metsästämään. Kokemusta sopiiko m60/m62 hihnankiristimet ristiin? Melko suolanen hinta m60 kiristimissä ja kiven alla tuntuu olevan vrt m62 kiristimeen..
    Koko kiristin ei muistaakseni ole heittämällä plug n. play ristiin. Kuluvaahan siinä kiristimessä on lähinnä jousi (ja teoriassa neulalaakeri kiristimen rungossa), jousen osanro näyttäisi olevan m60 ja m62 nv ainakin sama 11281736857.

    Leave a comment:


  • Merkki
    replied
    M60 hihna melko velttona ja kiristimiä rupesin tuossa metsästämään. Kokemusta sopiiko m60/m62 hihnankiristimet ristiin? Melko suolanen hinta m60 kiristimissä ja kiven alla tuntuu olevan vrt m62 kiristimeen..

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    eihän näiden "tulpanhatuissa" tapahtunut mitään kummempaa muutosta osanumeron vaihtuessa?
    esimerkkinä vaikka m62&s62 löytyvä pari:
    12131748018 BREMI - vanha
    12137599219 BREMI - uusi
    (m62 ois vaihtoehtona myös BOSCH, mut sitä ei o s62:lle edes listattu, ja bremin puolat omissa m6x).

    aeron kautta ihmetellessä uudella osanumerolla löytyy vain meyleltä halpa, joka löytyy myös vanhalla
    numerolla, mutta vanhalla osanumerolla löytyy sitten jo useampi vaihtoehto, joista halvin ois juurikin
    bremin tekele. vain 5,07e/kpl ni tekis mieli tilata hyllyyn, vaikka ei näitä nyt mihinkään nykyisistä
    tietääkseni vaihtaa vielä tarvi. säästöä alkuperäisiin ois reilu 11e/kpl.

    Leave a comment:


  • e30Builder
    replied
    Nonii kiitos tulppa vastauksista pitää tuommoset käydä hakemassa

    Leave a comment:


  • anttti
    replied
    Originally posted by -kalevi- View Post
    Mulla on käytössä BCR8ES
    Sama täällä. Kärkivälin oon koputellut 0.5

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎