M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
X
-
Niin sulla ainakin ilmeisesti syylärin lämpöanturi näyttää -42C / -48C niin voi olla aika rajut "kylmäkäynti" rikastukset päällä kokoajan. Kai se sitten hetken päästä heittää limpin päällä ettet sulata katteja tolla ruiskutusmäärällä.
-
uusista vikakoodeista vasta huomasin, että lämpöanturin signaalissa ilmeisesti ajoittain vikaa,
ja se sopisikin tämän limppauksen ilmenemiseen, koska tämä tuli vasta plenumin kiinnityksen
jälkeen, jonka yhteydessä jollain plenumiin tulevalla letkulla runnoin lämpöanturia/sen liitintä.
jo aiemmat tätä samaa:
------------------------------------------------------------- 129 interner Index 73
Error frequency : 4
Logistic counter: 40
Error occured 1. times at:
Motordrehzahl 3760.00 1/min
relative Fuellung 94.40 %
Kuehlwassertemp. -48.00 Grad C
Versorgungsspannung HR 0.00 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
Error occured 2. times at:
Motordrehzahl 3000.00 1/min
relative Fuellung 70.40 %
Kuehlwassertemp. -48.00 Grad C
Versorgungsspannung HR 0.00 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
Error occured 3. times at:
Motordrehzahl 3400.00 1/min
relative Fuellung 85.60 %
Kuehlwassertemp. -48.00 Grad C
Versorgungsspannung HR 0.00 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
1000 - Zustand/Wert unplausibel o. Uebertemperatur
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
-------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------- 129 interner Index 73
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Motordrehzahl 2080.00 1/min
relative Fuellung 101.60 %
Kuehlwassertemp. -44.00 Grad C
Versorgungsspannung HR 0.00 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
1000 - Zustand/Wert unplausibel o. Uebertemperatur
Fehler momentan vorhanden
statischer Fehler
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 129 interner Index 73
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Motordrehzahl 2680.00 1/min
relative Fuellung 95.20 %
Kuehlwassertemp. -42.00 Grad C
Versorgungsspannung HR 0.00 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
1000 - Zustand/Wert unplausibel o. Uebertemperatur
Fehler momentan vorhanden
statischer Fehler
-------------------------------------------------------------.
mahtaako "relative Fuellung %" liittyä kaasupolkimen asentoon?
"1000 - status/value implausible or overtemperature" voisko olla syy limppiin, jos
kesken kiihdytyksen lämpötila putoo n.100astetta?
jossain joku oli kirjoittanut tuosta 129 73:sta(otsikko alkoi "only revs to 4K?"...),
ja sieltä löytyi tämmöinenkin maininta: "129 - Cat. protection function – limp mode".
tämä limppi lienee ihan hyvä juttu, ku taitaa ne katitkin siellä putkessa orggista olla.
edit: ja siis koeajolla en itse inpalla kertaakaan huomannut tuota lämpötilan putoamista,
että varmasti yli 70c oli noiden vikakoodien aikoihin.Last edited by aae30; 09-07-2022, 14:11.
Leave a comment:
-
Originally posted by ekkoo1 View PostJuuh, ja realisti hommaa myös toisen DME:n hyllyyn niin on varaa sössiä. täytyis kyl, mut vähä pelkää ettei o yht halpa ku vaikka m62 vastaava,
ni en o viittiny viel edes tutkia hintaa/saatavuutta. nykyne purkki näyttää inpal
katsottuna VINiks pelkkää äXää:think.
mittariston nopeuslähdöllä näytti nopeudeks 11 mittariston näyttäes n.60km/h,
ja vikatilaankin sain sen kans polkaistua, eli ei ainakaa yksin korjannu kaikkea.
nyt tuli otettua vikakoodeja ajonkin aikana, ja pitää niitä vielä ihmetellä, mutta
veikkaan samoja löytyvän, joskin muutama vähemmän, koska tuli nollattua eka.
Leave a comment:
-
Originally posted by aae30 View Posttuli myöhemmin mieleen, että pitäis varmaan ensimmäisenä lukaista ko. purkki vaikka ilmaisella softalla,
ku en edes tiedä onko se boxilla oleva alpha n lukkoon kryptattu versio tms., ettei auta edes pidellä:think.
Leave a comment:
-
Originally posted by ekkoo1 View PostNoniin, varmasti mielenkiintoinen yhdistelmä tuossa
Mitään tietoa noiden yhdistämisestä sinänsä ei ole, mutta sen verran voin mutuilla että mulla on MaxxEcussa konffattuna tuo E34 mittariston outputti hall anturiksi näköjään. Ilmeisesti googletuksen perusteella nuo E39 abs anturit ovat myös Hall pohjaisia. Taajuudet tuskin natsaavat kun E34 "triggerinä" on se perämurikan sakaralevy ja E39 se on kai laakerissa kehä, mutta ehkä jokin vääräkin signaali estäisi tuon limp moden.
aion tuota kytkentää nyt yrittää toiveena, että jos vaikka väärällä toimis.
Originally posted by ekkoo1 View PostEdit: tuohon ecun flashaamiseen harkitsisin "MSS5x Quickflash" softaa, mulla on ainakin saman tekijän ME5.2 Quickflash ja on toiminut hyvin.
ku en edes tiedä onko se boxilla oleva alpha n lukkoon kryptattu versio tms., ettei auta edes pidellä:think.
Leave a comment:
-
Originally posted by aae30 View Postjoo täytyykin seuraavaksi koittaa selvittää, että mistä sille sen signaalin sais, tai kelpaako abs-boxilta
suoraan. vois hyvinkin olla tämä, koska parikin kertaa tuntui tulevan samalla tavalla:think.
täytynee laittaa softa/vehkeet dme:n lukemiseen/flashaamiseen ostoslistalle.
juu korjasin viimevuotisen virheeni, ja hain sen pois seisomasta.
edit: löyty etm:st, että korin X20:ppiin pitäis pinniin 14(ws/sw) tulla mittaristolta nopeussignaali,
ja wds:st dme:n tarve saada X60004:n pinniin 22(ge/gn) takaoikean nopeutta abs/dsc boxilta.
mahtaisko tuo mittariston signaali toimia, vai onkohan eri jännitteellä tms.?:think
Mitään tietoa noiden yhdistämisestä sinänsä ei ole, mutta sen verran voin mutuilla että mulla on MaxxEcussa konffattuna tuo E34 mittariston outputti hall anturiksi näköjään. Ilmeisesti googletuksen perusteella nuo E39 abs anturit ovat myös Hall pohjaisia. Taajuudet tuskin natsaavat kun E34 "triggerinä" on se perämurikan sakaralevy ja E39 se on kai laakerissa kehä, mutta ehkä jokin vääräkin signaali estäisi tuon limp moden.
Edit: tuohon ecun flashaamiseen harkitsisin "MSS5x Quickflash" softaa, mulla on ainakin saman tekijän ME5.2 Quickflash ja on toiminut hyvin.Last edited by ekkoo1; 08-07-2022, 17:39.
Leave a comment:
-
Originally posted by ekkoo1 View Posttämä on mun veikkaus, ilmeisesti puuttuvaa nopeusanturia valittaa ja siinä sattumoisin tasan 3000rpm. eikö tuo nopeusanturin herja ole yleinen kun tehdään moottoriswappeja :think
Code:------------------------------------------------------------- 42 Geschwindigkeitseingang direkt Error frequency : 1 Logistic counter: 40 Motordrehzahl 3040.00 1/min relative Fuellung 5.60 % Geschwindigkeit CAN 0.00 km/h Versorgungsspannung HR 14.10 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km 0100 - Leitungsbruch o. Wert fehlt Fehler momentan vorhanden statischer Fehler
suoraan. vois hyvinkin olla tämä, koska parikin kertaa tuntui tulevan samalla tavalla:think.
täytynee laittaa softa/vehkeet dme:n lukemiseen/flashaamiseen ostoslistalle.
Originally posted by ekkoo1 View Postei kai nämä tutkimukset vain liity yhteen e34 540 koppaan joka oli myynnissä s62 kanssa.
edit: löyty etm:st, että korin X20:ppiin pitäis pinniin 14(ws/sw) tulla mittaristolta nopeussignaali,
ja wds:st dme:n tarve saada X60004:n pinniin 22(ge/gn) takaoikean nopeutta abs/dsc boxilta.
mahtaisko tuo mittariston signaali toimia, vai onkohan eri jännitteellä tms.?:thinkLast edited by aae30; 08-07-2022, 00:07.
Leave a comment:
-
tämä on mun veikkaus, ilmeisesti puuttuvaa nopeusanturia valittaa ja siinä sattumoisin tasan 3000rpm. eikö tuo nopeusanturin herja ole yleinen kun tehdään moottoriswappeja :think
Code:------------------------------------------------------------- 42 Geschwindigkeitseingang direkt Error frequency : 1 Logistic counter: 40 Motordrehzahl 3040.00 1/min relative Fuellung 5.60 % Geschwindigkeit CAN 0.00 km/h Versorgungsspannung HR 14.10 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km 0100 - Leitungsbruch o. Wert fehlt Fehler momentan vorhanden statischer Fehler
Leave a comment:
-
onko mss52 joku vikatila, jossa ei tahdo antaa kiertää yli n.3,5krpm tjsp.? uudelleenkäynnistyksellä
sai koko kierrosalueen takaisin.
näistä pitäis arpoa epäkriittiset vikakoodit pois, jotka tulee atm. jokatapauksessa.
ainakin toiset lambdat puuttuu, alavesiletkun lämpöanturi, vaihdelaatikolta varmaan anturin
tai kahden johdot irti, korin puolelta haluais kait vielä jotain johtoja jarruvalokytkimeltä, ja
nopeussignaali puuttuu myös. kukaties jotain muutakin joka ei nyt mieleen tullut. ews poistettu.
Code:E R R O R M E M O R Y R E P O R T ------------------------------------- Date: 07/07/22 21:15:14 ECU: MSS52DS1 JobStatus: OKAY Variant: MSS52DS1 ------------------------------------------------------------- RESULT: 18 errors in error memory ! ------------------------------------------------------------- 106 Bremslichtschalter Error frequency : 34 Logistic counter: 40 Error occured 1. times at: Motordrehzahl 0.00 1/min relative Fuellung 0.00 % Kuehlwassertemp. 15.00 Grad C Versorgungsspannung HR 12.30 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km Error occured 2. times at: Motordrehzahl 0.00 1/min relative Fuellung 0.00 % Kuehlwassertemp. 19.00 Grad C Versorgungsspannung HR 12.50 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km Error occured 3. times at: Motordrehzahl 0.00 1/min relative Fuellung 0.00 % Kuehlwassertemp. 95.00 Grad C Versorgungsspannung HR 12.30 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km 0001 - Kurzschluss UBatt o. Wert zu gross Fehler momentan vorhanden sporadischer Fehler ------------------------------------------------------------- 139 Tempomatsystem Error frequency : 31 Logistic counter: 40 Error occured 1. times at: Motordrehzahl 0.00 1/min relative Fuellung 0.00 % Umgebungstemp. CAN 15.00 Grad C Versorgungsspannung HR 12.30 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km Error occured 2. times at: Motordrehzahl 0.00 1/min relative Fuellung 0.00 % Umgebungstemp. CAN 22.00 Grad C Versorgungsspannung HR 12.40 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km Error occured 3. times at: Motordrehzahl 0.00 1/min relative Fuellung 0.00 % Umgebungstemp. CAN 54.00 Grad C Versorgungsspannung HR 12.20 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km v-Signal unplausibel Fehler momentan vorhanden sporadischer Fehler ------------------------------------------------------------- 81 MFL-Schnittstelle Error frequency : 1 Logistic counter: 40 EDK-Steller Istwert 0.00 % Geschwindigkeit CAN 0.00 km/h Umgebungstemp. CAN 15.00 Grad C Versorgungsspannung HR 12.30 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km Timeout Fehler momentan vorhanden statischer Fehler ------------------------------------------------------------- 135 Beide V-Signalquellen Error frequency : 3 Logistic counter: 40 Error occured 1. times at: Motordrehzahl 0.00 1/min relative Fuellung 0.00 % Kuehlwassertemp. 15.00 Grad C Versorgungsspannung HR 12.30 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km Error occured 2. times at: Motordrehzahl 3000.00 1/min relative Fuellung 4.80 % Kuehlwassertemp. 91.00 Grad C Versorgungsspannung HR 14.10 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km Error occured 3. times at: Motordrehzahl 0.00 1/min relative Fuellung 0.00 % Kuehlwassertemp. 95.00 Grad C Versorgungsspannung HR 12.30 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km 0100 - Leitungsbruch o. Wert fehlt Fehler abgasrelevant OBD Fehler momentan vorhanden sporadischer Fehler ------------------------------------------------------------- 132 Timeout DSC-Botschaft Error frequency : 33 Logistic counter: 40 Error occured 1. times at: Motordrehzahl 0.00 1/min relative Fuellung 0.00 % Kuehlwassertemp. 15.00 Grad C Versorgungsspannung HR 12.30 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km Error occured 2. times at: Motordrehzahl 0.00 1/min relative Fuellung 0.00 % Kuehlwassertemp. 19.00 Grad C Versorgungsspannung HR 12.50 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km Error occured 3. times at: Motordrehzahl 0.00 1/min relative Fuellung 0.00 % Kuehlwassertemp. 95.00 Grad C Versorgungsspannung HR 12.30 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km Telegramm nicht empfangen Fehler momentan vorhanden sporadischer Fehler ------------------------------------------------------------- 133 Timeout LWS-Botschaft Error frequency : 33 Logistic counter: 40 Error occured 1. times at: Motordrehzahl 0.00 1/min relative Fuellung 0.00 % Kuehlwassertemp. 15.00 Grad C Versorgungsspannung HR 12.30 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km Error occured 2. times at: Motordrehzahl 0.00 1/min relative Fuellung 0.00 % Kuehlwassertemp. 19.00 Grad C Versorgungsspannung HR 12.50 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km Error occured 3. times at: Motordrehzahl 0.00 1/min relative Fuellung 0.00 % Kuehlwassertemp. 95.00 Grad C Versorgungsspannung HR 12.30 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km Telegramm nicht empfangen Fehler momentan vorhanden sporadischer Fehler ------------------------------------------------------------- 117 Servotronik Geschwindigkeitssignal Error frequency : 19 Logistic counter: 40 Error occured 1. times at: Motordrehzahl 0.00 1/min Geschwindigkeit CAN 0.00 km/h Kuehlwassertemp. 15.00 Grad C Versorgungsspannung HR 12.30 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km Error occured 2. times at: Motordrehzahl 0.00 1/min Geschwindigkeit CAN 0.00 km/h Kuehlwassertemp. 19.00 Grad C Versorgungsspannung HR 12.50 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km Error occured 3. times at: Motordrehzahl 0.00 1/min Geschwindigkeit CAN 0.00 km/h Kuehlwassertemp. 95.00 Grad C Versorgungsspannung HR 12.30 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km DSC meldet V-Fehler Fehler momentan vorhanden sporadischer Fehler ------------------------------------------------------------- 134 Timeout KOMBI-Botschaft Error frequency : 32 Logistic counter: 40 Error occured 1. times at: Motordrehzahl 0.00 1/min relative Fuellung 0.00 % Kuehlwassertemp. 15.00 Grad C Versorgungsspannung HR 12.30 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km Error occured 2. times at: Motordrehzahl 0.00 1/min relative Fuellung 0.00 % Kuehlwassertemp. 19.00 Grad C Versorgungsspannung HR 12.50 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km Error occured 3. times at: Motordrehzahl 0.00 1/min relative Fuellung 0.00 % Kuehlwassertemp. 95.00 Grad C Versorgungsspannung HR 12.30 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km Telegramm nicht empfangen Fehler momentan vorhanden sporadischer Fehler ------------------------------------------------------------- 116 Servotronikventil Strommessung Error frequency : 1 Logistic counter: 40 Motordrehzahl 0.00 1/min Geschwindigkeit CAN 0.00 km/h Kuehlwassertemp. 19.00 Grad C Versorgungsspannung HR 12.50 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km 0100 - Leitungsbruch o. Wert fehlt Fehler momentan vorhanden statischer Fehler ------------------------------------------------------------- 129 interner Index 73 Error frequency : 4 Logistic counter: 40 Error occured 1. times at: Motordrehzahl 3760.00 1/min relative Fuellung 94.40 % Kuehlwassertemp. -48.00 Grad C Versorgungsspannung HR 0.00 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km Error occured 2. times at: Motordrehzahl 3000.00 1/min relative Fuellung 70.40 % Kuehlwassertemp. -48.00 Grad C Versorgungsspannung HR 0.00 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km Error occured 3. times at: Motordrehzahl 3400.00 1/min relative Fuellung 85.60 % Kuehlwassertemp. -48.00 Grad C Versorgungsspannung HR 0.00 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km 1000 - Zustand/Wert unplausibel o. Uebertemperatur Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler ------------------------------------------------------------- 42 Geschwindigkeitseingang direkt Error frequency : 1 Logistic counter: 40 Motordrehzahl 3040.00 1/min relative Fuellung 5.60 % Geschwindigkeit CAN 0.00 km/h Versorgungsspannung HR 14.10 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km 0100 - Leitungsbruch o. Wert fehlt Fehler momentan vorhanden statischer Fehler ------------------------------------------------------------- 66 EWS-Schnittstelle Error frequency : 1 Logistic counter: 40 Motordrehzahl 0.00 1/min relative Fuellung 0.00 % Kuehlwassertemp. 15.00 Grad C Versorgungsspannung HR 12.30 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km 0100 - Leitungsbruch o. Wert fehlt Fehler momentan vorhanden statischer Fehler ------------------------------------------------------------- 43 Kuehleraustrittstemperaturfuehler Error frequency : 1 Logistic counter: 40 Motordrehzahl 0.00 1/min KFK-Steller Istwert 0.00 % Kuehlwassertemp. 15.00 Grad C Versorgungsspannung HR 12.30 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km 0010 - Kurzschluss Masse o. Wert zu klein Fehler momentan vorhanden statischer Fehler ------------------------------------------------------------- 1 Relais Kraftstoffpumpe Error frequency : 1 Logistic counter: 40 Motordrehzahl 0.00 1/min relative Fuellung 0.00 % Kuehlwassertemp. 15.00 Grad C Versorgungsspannung HR 12.30 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km 0010 - Kurzschluss Masse o. Wert zu klein Fehler momentan vorhanden statischer Fehler ------------------------------------------------------------- 37 Lambdasondenhzg. 1 vor Kat Error frequency : 1 Logistic counter: 40 Motordrehzahl 720.00 1/min relative Fuellung 24.80 % Sondenheizwiderst. 1 v. Kat 25.50 Ohm Versorgungsspannung HR 14.00 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km 0100 - Leitungsbruch o. Wert fehlt Fehler abgasrelevant OBD Fehler momentan vorhanden statischer Fehler ------------------------------------------------------------- 38 Lambdasondenhzg. 2 vor Kat Error frequency : 1 Logistic counter: 40 Motordrehzahl 720.00 1/min relative Fuellung 24.80 % Sondenheizwiderst. 2 v. Kat 25.50 Ohm Versorgungsspannung HR 14.00 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km 0100 - Leitungsbruch o. Wert fehlt Fehler abgasrelevant OBD Fehler momentan vorhanden statischer Fehler ------------------------------------------------------------- 39 Lambdasondenhzg. 1 nach Kat Error frequency : 1 Logistic counter: 40 Motordrehzahl 800.00 1/min relative Fuellung 23.20 % Sondenheizwiderst. 1 n. Kat 25.50 Ohm Versorgungsspannung HR 14.00 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km 0100 - Leitungsbruch o. Wert fehlt Fehler momentan vorhanden statischer Fehler ------------------------------------------------------------- 40 Lambdasondenhzg. 2 nach Kat Error frequency : 1 Logistic counter: 40 Motordrehzahl 800.00 1/min relative Fuellung 23.20 % Sondenheizwiderst. 2 n. Kat 25.50 Ohm Versorgungsspannung HR 14.00 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km 0100 - Leitungsbruch o. Wert fehlt Fehler momentan vorhanden statischer Fehler =============================================================
edit: auton omaa bensarelettä ei ainakaan e-boxissa ole, mutta se tuskin liittyy asiaan,
ja DSC+muut e39 osat(kuten servotronic) puuttuvat myös.Last edited by aae30; 07-07-2022, 21:25.
Leave a comment:
-
voinut joskus joku moottorin/startin ollessa irrallaan suihkia bräkleeniä väärään reikään tms.,
ja onhan sillä aika kuuma rako, minkä joutuu kestämään.
onko kenties jäänyt startin lämpösuoja tekniikanvaihdon yhteydessä pois?
Leave a comment:
-
Huoltoonhan se lähtiohessa vielä korvia vihlova ääni miltä kuoleva startti kuulostaa
(varoitus, kuulovaurio!)
Jotenkin se startti jää ilmeisesti hammaskehälle jumittamaan, sain kuitenkin toisella yrittämällä auton käyntiin ja huoltamolle
Last edited by 0dez; 04-07-2022, 14:51.
Leave a comment:
-
Kai sen startin kiinnityksen voisi tarkistaa ja vaikka käyttää sen startin irti ja takaisin kiinni, jos vaikka valohoito auttaisi.
Leave a comment:
-
Joo alkaa epäilykset kääntymään tuohon vauhtipyörään, tänään tuli ajeltua 300km ja kone kehräsi kuin kissaEkassa kylmästartissa vähän rämähti, mutta muut käynnistykset taukojenkin jälkeen sujui normaalisti ja ei mitään sivuääntä, kone käy todella hiljaisesti. Ehkä tuossa startti&vauhtipyöräkombossa on joku että tiettyyn asentoon jäädessään sitten välillä ”kilahtaa”?
Raportoin jos jotakin uutta tai muutosta ilmeneeLast edited by 0dez; 03-07-2022, 21:10.
Leave a comment:
Leave a comment: