M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ekkoo1
    replied
    Niin sulla ainakin ilmeisesti syylärin lämpöanturi näyttää -42C / -48C niin voi olla aika rajut "kylmäkäynti" rikastukset päällä kokoajan. Kai se sitten hetken päästä heittää limpin päällä ettet sulata katteja tolla ruiskutusmäärällä.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    uusista vikakoodeista vasta huomasin, että lämpöanturin signaalissa ilmeisesti ajoittain vikaa,
    ja se sopisikin tämän limppauksen ilmenemiseen, koska tämä tuli vasta plenumin kiinnityksen
    jälkeen, jonka yhteydessä jollain plenumiin tulevalla letkulla runnoin lämpöanturia/sen liitintä.

    jo aiemmat tätä samaa:
    ------------------------------------------------------------- 129 interner Index 73
    Error frequency : 4
    Logistic counter: 40
    Error occured 1. times at:
    Motordrehzahl 3760.00 1/min
    relative Fuellung 94.40 %
    Kuehlwassertemp. -48.00 Grad C
    Versorgungsspannung HR 0.00 V
    aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
    Error occured 2. times at:
    Motordrehzahl 3000.00 1/min
    relative Fuellung 70.40 %
    Kuehlwassertemp. -48.00 Grad C
    Versorgungsspannung HR 0.00 V
    aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
    Error occured 3. times at:
    Motordrehzahl 3400.00 1/min
    relative Fuellung 85.60 %
    Kuehlwassertemp. -48.00 Grad C
    Versorgungsspannung HR 0.00 V
    aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
    1000 - Zustand/Wert unplausibel o. Uebertemperatur
    Fehler momentan nicht vorhanden
    sporadischer Fehler
    -------------------------------------------------------------
    ^tässä se on ollut "momentan nicht vorhanden" ja "sporadischer"

    ------------------------------------------------------------- 129 interner Index 73
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40
    Motordrehzahl 2080.00 1/min
    relative Fuellung 101.60 %
    Kuehlwassertemp. -44.00 Grad C
    Versorgungsspannung HR 0.00 V
    aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
    1000 - Zustand/Wert unplausibel o. Uebertemperatur
    Fehler momentan vorhanden
    statischer Fehler
    -------------------------------------------------------------
    ------------------------------------------------------------- 129 interner Index 73
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40
    Motordrehzahl 2680.00 1/min
    relative Fuellung 95.20 %
    Kuehlwassertemp. -42.00 Grad C
    Versorgungsspannung HR 0.00 V
    aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
    1000 - Zustand/Wert unplausibel o. Uebertemperatur
    Fehler momentan vorhanden
    statischer Fehler
    -------------------------------------------------------------
    ja ^nämä tuli samalta koeajopätkältä, eikä vissiin välissä itsestään korjautunut.

    mahtaako "relative Fuellung %" liittyä kaasupolkimen asentoon?

    "1000 - status/value implausible or overtemperature" voisko olla syy limppiin, jos
    kesken kiihdytyksen lämpötila putoo n.100astetta?

    jossain joku oli kirjoittanut tuosta 129 73:sta(otsikko alkoi "only revs to 4K?"...),
    ja sieltä löytyi tämmöinenkin maininta: "129 - Cat. protection function – limp mode".

    tämä limppi lienee ihan hyvä juttu, ku taitaa ne katitkin siellä putkessa orggista olla.

    edit: ja siis koeajolla en itse inpalla kertaakaan huomannut tuota lämpötilan putoamista,
    että varmasti yli 70c oli noiden vikakoodien aikoihin.
    Last edited by aae30; 09-07-2022, 14:11.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by ekkoo1 View Post
    Juuh, ja realisti hommaa myös toisen DME:n hyllyyn niin on varaa sössiä
    älä ny. täytyis kyl, mut vähä pelkää ettei o yht halpa ku vaikka m62 vastaava,
    ni en o viittiny viel edes tutkia hintaa/saatavuutta. nykyne purkki näyttää inpal
    katsottuna VINiks pelkkää äXää:think.

    mittariston nopeuslähdöllä näytti nopeudeks 11 mittariston näyttäes n.60km/h,
    ja vikatilaankin sain sen kans polkaistua, eli ei ainakaa yksin korjannu kaikkea.

    nyt tuli otettua vikakoodeja ajonkin aikana, ja pitää niitä vielä ihmetellä, mutta
    veikkaan samoja löytyvän, joskin muutama vähemmän, koska tuli nollattua eka.

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    tuli myöhemmin mieleen, että pitäis varmaan ensimmäisenä lukaista ko. purkki vaikka ilmaisella softalla,
    ku en edes tiedä onko se boxilla oleva alpha n lukkoon kryptattu versio tms., ettei auta edes pidellä:think.
    Juuh, ja realisti hommaa myös toisen DME:n hyllyyn niin on varaa sössiä

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by ekkoo1 View Post
    Noniin, varmasti mielenkiintoinen yhdistelmä tuossa

    Mitään tietoa noiden yhdistämisestä sinänsä ei ole, mutta sen verran voin mutuilla että mulla on MaxxEcussa konffattuna tuo E34 mittariston outputti hall anturiksi näköjään. Ilmeisesti googletuksen perusteella nuo E39 abs anturit ovat myös Hall pohjaisia. Taajuudet tuskin natsaavat kun E34 "triggerinä" on se perämurikan sakaralevy ja E39 se on kai laakerissa kehä, mutta ehkä jokin vääräkin signaali estäisi tuon limp moden.
    jooh, huomasin myös tarkemmin katsoessa, että m60 dme ilmeisesti vetää sisääntuloa ylös 5V, vai miten tuo tulkita pitäis?
    aion tuota kytkentää nyt yrittää toiveena, että jos vaikka väärällä toimis.


    Originally posted by ekkoo1 View Post
    Edit: tuohon ecun flashaamiseen harkitsisin "MSS5x Quickflash" softaa, mulla on ainakin saman tekijän ME5.2 Quickflash ja on toiminut hyvin.
    tuli myöhemmin mieleen, että pitäis varmaan ensimmäisenä lukaista ko. purkki vaikka ilmaisella softalla,
    ku en edes tiedä onko se boxilla oleva alpha n lukkoon kryptattu versio tms., ettei auta edes pidellä:think.

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    joo täytyykin seuraavaksi koittaa selvittää, että mistä sille sen signaalin sais, tai kelpaako abs-boxilta
    suoraan. vois hyvinkin olla tämä, koska parikin kertaa tuntui tulevan samalla tavalla:think.
    täytynee laittaa softa/vehkeet dme:n lukemiseen/flashaamiseen ostoslistalle.


    juu korjasin viimevuotisen virheeni, ja hain sen pois seisomasta.

    edit: löyty etm:st, että korin X20:ppiin pitäis pinniin 14(ws/sw) tulla mittaristolta nopeussignaali,
    ja wds:st dme:n tarve saada X60004:n pinniin 22(ge/gn) takaoikean nopeutta abs/dsc boxilta.
    mahtaisko tuo mittariston signaali toimia, vai onkohan eri jännitteellä tms.?:think
    Noniin, varmasti mielenkiintoinen yhdistelmä tuossa

    Mitään tietoa noiden yhdistämisestä sinänsä ei ole, mutta sen verran voin mutuilla että mulla on MaxxEcussa konffattuna tuo E34 mittariston outputti hall anturiksi näköjään. Ilmeisesti googletuksen perusteella nuo E39 abs anturit ovat myös Hall pohjaisia. Taajuudet tuskin natsaavat kun E34 "triggerinä" on se perämurikan sakaralevy ja E39 se on kai laakerissa kehä, mutta ehkä jokin vääräkin signaali estäisi tuon limp moden.

    Edit: tuohon ecun flashaamiseen harkitsisin "MSS5x Quickflash" softaa, mulla on ainakin saman tekijän ME5.2 Quickflash ja on toiminut hyvin.
    Last edited by ekkoo1; 08-07-2022, 17:39.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by ekkoo1 View Post
    tämä on mun veikkaus, ilmeisesti puuttuvaa nopeusanturia valittaa ja siinä sattumoisin tasan 3000rpm. eikö tuo nopeusanturin herja ole yleinen kun tehdään moottoriswappeja :think

    Code:
    ------------------------------------------------------------- 42 Geschwindigkeitseingang direkt
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40
     Motordrehzahl 3040.00 1/min
     relative Fuellung 5.60 %
     Geschwindigkeit CAN 0.00 km/h
     Versorgungsspannung HR 14.10 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     0100 - Leitungsbruch o. Wert fehlt
     Fehler momentan vorhanden
     statischer Fehler
    joo täytyykin seuraavaksi koittaa selvittää, että mistä sille sen signaalin sais, tai kelpaako abs-boxilta
    suoraan. vois hyvinkin olla tämä, koska parikin kertaa tuntui tulevan samalla tavalla:think.
    täytynee laittaa softa/vehkeet dme:n lukemiseen/flashaamiseen ostoslistalle.

    Originally posted by ekkoo1 View Post
    ei kai nämä tutkimukset vain liity yhteen e34 540 koppaan joka oli myynnissä s62 kanssa
    juu korjasin viimevuotisen virheeni, ja hain sen pois seisomasta.

    edit: löyty etm:st, että korin X20:ppiin pitäis pinniin 14(ws/sw) tulla mittaristolta nopeussignaali,
    ja wds:st dme:n tarve saada X60004:n pinniin 22(ge/gn) takaoikean nopeutta abs/dsc boxilta.
    mahtaisko tuo mittariston signaali toimia, vai onkohan eri jännitteellä tms.?:think
    Last edited by aae30; 08-07-2022, 00:07.

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    tämä on mun veikkaus, ilmeisesti puuttuvaa nopeusanturia valittaa ja siinä sattumoisin tasan 3000rpm. eikö tuo nopeusanturin herja ole yleinen kun tehdään moottoriswappeja :think

    Code:
    ------------------------------------------------------------- 42 Geschwindigkeitseingang direkt
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40
     Motordrehzahl 3040.00 1/min
     relative Fuellung 5.60 %
     Geschwindigkeit CAN 0.00 km/h
     Versorgungsspannung HR 14.10 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     0100 - Leitungsbruch o. Wert fehlt
     Fehler momentan vorhanden
     statischer Fehler
    ei kai nämä tutkimukset vain liity yhteen e34 540 koppaan joka oli myynnissä s62 kanssa

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    onko mss52 joku vikatila, jossa ei tahdo antaa kiertää yli n.3,5krpm tjsp.? uudelleenkäynnistyksellä
    sai koko kierrosalueen takaisin.

    näistä pitäis arpoa epäkriittiset vikakoodit pois, jotka tulee atm. jokatapauksessa.
    ainakin toiset lambdat puuttuu, alavesiletkun lämpöanturi, vaihdelaatikolta varmaan anturin
    tai kahden johdot irti, korin puolelta haluais kait vielä jotain johtoja jarruvalokytkimeltä, ja
    nopeussignaali puuttuu myös. kukaties jotain muutakin joka ei nyt mieleen tullut. ews poistettu.
    Code:
     E R R O R M E M O R Y R E P O R T
     ------------------------------------- Date: 07/07/22 21:15:14
    ECU: MSS52DS1
    JobStatus: OKAY
    Variant: MSS52DS1
    ------------------------------------------------------------- RESULT: 18 errors in error memory ! 
    ------------------------------------------------------------- 106 Bremslichtschalter
    Error frequency : 34
    Logistic counter: 40
     Error occured 1. times at:
     Motordrehzahl 0.00 1/min
     relative Fuellung 0.00 %
     Kuehlwassertemp. 15.00 Grad C
     Versorgungsspannung HR 12.30 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     Error occured 2. times at:
     Motordrehzahl 0.00 1/min
     relative Fuellung 0.00 %
     Kuehlwassertemp. 19.00 Grad C
     Versorgungsspannung HR 12.50 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     Error occured 3. times at:
     Motordrehzahl 0.00 1/min
     relative Fuellung 0.00 %
     Kuehlwassertemp. 95.00 Grad C
     Versorgungsspannung HR 12.30 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     0001 - Kurzschluss UBatt o. Wert zu gross
     Fehler momentan vorhanden
     sporadischer Fehler
    ------------------------------------------------------------- 139 Tempomatsystem
    Error frequency : 31
    Logistic counter: 40
     Error occured 1. times at:
     Motordrehzahl 0.00 1/min
     relative Fuellung 0.00 %
     Umgebungstemp. CAN 15.00 Grad C
     Versorgungsspannung HR 12.30 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     Error occured 2. times at:
     Motordrehzahl 0.00 1/min
     relative Fuellung 0.00 %
     Umgebungstemp. CAN 22.00 Grad C
     Versorgungsspannung HR 12.40 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     Error occured 3. times at:
     Motordrehzahl 0.00 1/min
     relative Fuellung 0.00 %
     Umgebungstemp. CAN 54.00 Grad C
     Versorgungsspannung HR 12.20 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     v-Signal unplausibel
     Fehler momentan vorhanden
     sporadischer Fehler
    ------------------------------------------------------------- 81 MFL-Schnittstelle
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40
     EDK-Steller Istwert 0.00 %
     Geschwindigkeit CAN 0.00 km/h
     Umgebungstemp. CAN 15.00 Grad C
     Versorgungsspannung HR 12.30 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     Timeout
     Fehler momentan vorhanden
     statischer Fehler
    ------------------------------------------------------------- 135 Beide V-Signalquellen
    Error frequency : 3
    Logistic counter: 40
     Error occured 1. times at:
     Motordrehzahl 0.00 1/min
     relative Fuellung 0.00 %
     Kuehlwassertemp. 15.00 Grad C
     Versorgungsspannung HR 12.30 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     Error occured 2. times at:
     Motordrehzahl 3000.00 1/min
     relative Fuellung 4.80 %
     Kuehlwassertemp. 91.00 Grad C
     Versorgungsspannung HR 14.10 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     Error occured 3. times at:
     Motordrehzahl 0.00 1/min
     relative Fuellung 0.00 %
     Kuehlwassertemp. 95.00 Grad C
     Versorgungsspannung HR 12.30 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     0100 - Leitungsbruch o. Wert fehlt
     Fehler abgasrelevant OBD
     Fehler momentan vorhanden
     sporadischer Fehler
    ------------------------------------------------------------- 132 Timeout DSC-Botschaft
    Error frequency : 33
    Logistic counter: 40
     Error occured 1. times at:
     Motordrehzahl 0.00 1/min
     relative Fuellung 0.00 %
     Kuehlwassertemp. 15.00 Grad C
     Versorgungsspannung HR 12.30 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     Error occured 2. times at:
     Motordrehzahl 0.00 1/min
     relative Fuellung 0.00 %
     Kuehlwassertemp. 19.00 Grad C
     Versorgungsspannung HR 12.50 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     Error occured 3. times at:
     Motordrehzahl 0.00 1/min
     relative Fuellung 0.00 %
     Kuehlwassertemp. 95.00 Grad C
     Versorgungsspannung HR 12.30 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     Telegramm nicht empfangen
     Fehler momentan vorhanden
     sporadischer Fehler
    ------------------------------------------------------------- 133 Timeout LWS-Botschaft
    Error frequency : 33
    Logistic counter: 40
     Error occured 1. times at:
     Motordrehzahl 0.00 1/min
     relative Fuellung 0.00 %
     Kuehlwassertemp. 15.00 Grad C
     Versorgungsspannung HR 12.30 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     Error occured 2. times at:
     Motordrehzahl 0.00 1/min
     relative Fuellung 0.00 %
     Kuehlwassertemp. 19.00 Grad C
     Versorgungsspannung HR 12.50 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     Error occured 3. times at:
     Motordrehzahl 0.00 1/min
     relative Fuellung 0.00 %
     Kuehlwassertemp. 95.00 Grad C
     Versorgungsspannung HR 12.30 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     Telegramm nicht empfangen
     Fehler momentan vorhanden
     sporadischer Fehler
    ------------------------------------------------------------- 117 Servotronik Geschwindigkeitssignal
    Error frequency : 19
    Logistic counter: 40
     Error occured 1. times at:
     Motordrehzahl 0.00 1/min
     Geschwindigkeit CAN 0.00 km/h
     Kuehlwassertemp. 15.00 Grad C
     Versorgungsspannung HR 12.30 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     Error occured 2. times at:
     Motordrehzahl 0.00 1/min
     Geschwindigkeit CAN 0.00 km/h
     Kuehlwassertemp. 19.00 Grad C
     Versorgungsspannung HR 12.50 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     Error occured 3. times at:
     Motordrehzahl 0.00 1/min
     Geschwindigkeit CAN 0.00 km/h
     Kuehlwassertemp. 95.00 Grad C
     Versorgungsspannung HR 12.30 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     DSC meldet V-Fehler
     Fehler momentan vorhanden
     sporadischer Fehler
    ------------------------------------------------------------- 134 Timeout KOMBI-Botschaft
    Error frequency : 32
    Logistic counter: 40
     Error occured 1. times at:
     Motordrehzahl 0.00 1/min
     relative Fuellung 0.00 %
     Kuehlwassertemp. 15.00 Grad C
     Versorgungsspannung HR 12.30 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     Error occured 2. times at:
     Motordrehzahl 0.00 1/min
     relative Fuellung 0.00 %
     Kuehlwassertemp. 19.00 Grad C
     Versorgungsspannung HR 12.50 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     Error occured 3. times at:
     Motordrehzahl 0.00 1/min
     relative Fuellung 0.00 %
     Kuehlwassertemp. 95.00 Grad C
     Versorgungsspannung HR 12.30 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     Telegramm nicht empfangen
     Fehler momentan vorhanden
     sporadischer Fehler
    ------------------------------------------------------------- 116 Servotronikventil Strommessung
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40
     Motordrehzahl 0.00 1/min
     Geschwindigkeit CAN 0.00 km/h
     Kuehlwassertemp. 19.00 Grad C
     Versorgungsspannung HR 12.50 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     0100 - Leitungsbruch o. Wert fehlt
     Fehler momentan vorhanden
     statischer Fehler
    ------------------------------------------------------------- 129 interner Index 73
    Error frequency : 4
    Logistic counter: 40
     Error occured 1. times at:
     Motordrehzahl 3760.00 1/min
     relative Fuellung 94.40 %
     Kuehlwassertemp. -48.00 Grad C
     Versorgungsspannung HR 0.00 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     Error occured 2. times at:
     Motordrehzahl 3000.00 1/min
     relative Fuellung 70.40 %
     Kuehlwassertemp. -48.00 Grad C
     Versorgungsspannung HR 0.00 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     Error occured 3. times at:
     Motordrehzahl 3400.00 1/min
     relative Fuellung 85.60 %
     Kuehlwassertemp. -48.00 Grad C
     Versorgungsspannung HR 0.00 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     1000 - Zustand/Wert unplausibel o. Uebertemperatur
     Fehler momentan nicht vorhanden
     sporadischer Fehler
    ------------------------------------------------------------- 42 Geschwindigkeitseingang direkt
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40
     Motordrehzahl 3040.00 1/min
     relative Fuellung 5.60 %
     Geschwindigkeit CAN 0.00 km/h
     Versorgungsspannung HR 14.10 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     0100 - Leitungsbruch o. Wert fehlt
     Fehler momentan vorhanden
     statischer Fehler
    ------------------------------------------------------------- 66 EWS-Schnittstelle
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40
     Motordrehzahl 0.00 1/min
     relative Fuellung 0.00 %
     Kuehlwassertemp. 15.00 Grad C
     Versorgungsspannung HR 12.30 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     0100 - Leitungsbruch o. Wert fehlt
     Fehler momentan vorhanden
     statischer Fehler
    ------------------------------------------------------------- 43 Kuehleraustrittstemperaturfuehler
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40
     Motordrehzahl 0.00 1/min
     KFK-Steller Istwert 0.00 %
     Kuehlwassertemp. 15.00 Grad C
     Versorgungsspannung HR 12.30 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     0010 - Kurzschluss Masse o. Wert zu klein
     Fehler momentan vorhanden
     statischer Fehler
    ------------------------------------------------------------- 1 Relais Kraftstoffpumpe
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40
     Motordrehzahl 0.00 1/min
     relative Fuellung 0.00 %
     Kuehlwassertemp. 15.00 Grad C
     Versorgungsspannung HR 12.30 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     0010 - Kurzschluss Masse o. Wert zu klein
     Fehler momentan vorhanden
     statischer Fehler
    ------------------------------------------------------------- 37 Lambdasondenhzg. 1 vor Kat
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40
     Motordrehzahl 720.00 1/min
     relative Fuellung 24.80 %
     Sondenheizwiderst. 1 v. Kat 25.50 Ohm
     Versorgungsspannung HR 14.00 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     0100 - Leitungsbruch o. Wert fehlt
     Fehler abgasrelevant OBD
     Fehler momentan vorhanden
     statischer Fehler
    ------------------------------------------------------------- 38 Lambdasondenhzg. 2 vor Kat
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40
     Motordrehzahl 720.00 1/min
     relative Fuellung 24.80 %
     Sondenheizwiderst. 2 v. Kat 25.50 Ohm
     Versorgungsspannung HR 14.00 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     0100 - Leitungsbruch o. Wert fehlt
     Fehler abgasrelevant OBD
     Fehler momentan vorhanden
     statischer Fehler
    ------------------------------------------------------------- 39 Lambdasondenhzg. 1 nach Kat
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40
     Motordrehzahl 800.00 1/min
     relative Fuellung 23.20 %
     Sondenheizwiderst. 1 n. Kat 25.50 Ohm
     Versorgungsspannung HR 14.00 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     0100 - Leitungsbruch o. Wert fehlt
     Fehler momentan vorhanden
     statischer Fehler
    ------------------------------------------------------------- 40 Lambdasondenhzg. 2 nach Kat
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40
     Motordrehzahl 800.00 1/min
     relative Fuellung 23.20 %
     Sondenheizwiderst. 2 n. Kat 25.50 Ohm
     Versorgungsspannung HR 14.00 V
     aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
     0100 - Leitungsbruch o. Wert fehlt
     Fehler momentan vorhanden
     statischer Fehler =============================================================
    että mihin noista nyt sitten kiinnittäis huomiota:think?

    edit: auton omaa bensarelettä ei ainakaan e-boxissa ole, mutta se tuskin liittyy asiaan,
    ja DSC+muut e39 osat(kuten servotronic) puuttuvat myös.
    Last edited by aae30; 07-07-2022, 21:25.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    voinut joskus joku moottorin/startin ollessa irrallaan suihkia bräkleeniä väärään reikään tms.,
    ja onhan sillä aika kuuma rako, minkä joutuu kestämään.

    onko kenties jäänyt startin lämpösuoja tekniikanvaihdon yhteydessä pois?

    Leave a comment:


  • 0dez
    replied
    Huoltoonhan se lähti ohessa vielä korvia vihlova ääni miltä kuoleva startti kuulostaa (varoitus, kuulovaurio!)

    Jotenkin se startti jää ilmeisesti hammaskehälle jumittamaan, sain kuitenkin toisella yrittämällä auton käyntiin ja huoltamolle

    Last edited by 0dez; 04-07-2022, 14:51.

    Leave a comment:


  • Atsu
    replied
    Originally posted by Jonsku View Post
    Sillintällöin vauhtipyörä "soi" hetken starttauksen jälkeen, ainakin kevyen vp'n kanssa aikoinaan eräs m60 näin teki.
    Komppaan, sama.

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Kai sen startin kiinnityksen voisi tarkistaa ja vaikka käyttää sen startin irti ja takaisin kiinni, jos vaikka valohoito auttaisi.

    Leave a comment:


  • 0dez
    replied
    Joo alkaa epäilykset kääntymään tuohon vauhtipyörään, tänään tuli ajeltua 300km ja kone kehräsi kuin kissa Ekassa kylmästartissa vähän rämähti, mutta muut käynnistykset taukojenkin jälkeen sujui normaalisti ja ei mitään sivuääntä, kone käy todella hiljaisesti. Ehkä tuossa startti&vauhtipyöräkombossa on joku että tiettyyn asentoon jäädessään sitten välillä ”kilahtaa”?
    Raportoin jos jotakin uutta tai muutosta ilmenee
    Last edited by 0dez; 03-07-2022, 21:10.

    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    Sillointällöin vauhtipyörä "soi" hetken starttauksen jälkeen, ainakin kevyen vp'n kanssa aikoinaan eräs m60 näin teki.
    Last edited by Jonsku; 08-07-2022, 06:30.

    Leave a comment:

Working...
X