M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Urpo_rotta
    replied
    Camshaftworks ainaki yks paikka

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Joo, TU männät on tasalakiset.
    Missä näihin kannattaa nokat hiotuttaa, lähinnä tarve niin rajuille tarve mitä vakio m60 imunokkiin voi tehdä

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Tu moottorista en tiedä, mutta m62 non vanos koneen mäntä on loivasti kuoppapäinen minkä takia puristus ei juurikaan nouse m60 vakiosta.

    Tu koneessa on varmaan venttiilinkolot, niin männänpää saattaa olla suora

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    No se on tusina katuauton mootori. Bemarilta löytyy laadukkaampia p sarjan moottoreita joissa on tarkkuus eri luokkaa

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Joo ei se paljoa ole, kohdistaa katseet erisuuntaan sitten, kansissakin ihmeen isot erot keskenään vaikka olevinaan pitäisi parit olla, venttiilit valussa hieman erikohdissa toisiinsa verraten ja 4ml palotiloissa koko eroa kansien välillä verrattuna :think

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Ero 0.02mm. Osissa toleranssia ja varmasti sun mittalaitteessa. Kampiakselinlaakerien välyskin on jo aika paljon jos heität koneen yläsalaisin ja mittaat saman

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    M62b44tu lohkon päälle menossa m60b40 kannet, mittailin tuossa aikasemmin kellolla että 0.61mm tulisi mäntä yli dekin ja netissä puhutaan ainoastaan m62b44 että se pitäisi olla 0.635mm, joten onko b44 ja b44tu koneiden välillä eroa tällä osin? Puristussuhdetta pitäisi jotenkin järkevästi saada nosteltua kun laskimet näyttää olevan erimieltä siitä kyseisen kombon luvatusta 11.0:1

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by turbo touring View Post
    Millähän tavalla tuon vaihteiston ohjaus olisi järkevin toteuttaa? Noi Arduinothan on aika edullisia mutta itellä ei taito/tieto riitä tällaisiin ohjelmointeihin. Onko näihin 5HP-24 laatikoihin valmiina saatavana erillisiä ohjaimia vai olisko Pazi88:lla intoa rakentaa mulle siihen ohjain?

    Siitä tutkimaan:





    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Mulla itellä ei oo ollu kiinnostusta noiden invalaatikkojen toimintaa ihmetellä, niin ei oo mitään mulla tarjota.

    Leave a comment:


  • turbo touring
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Se tulee CAN väylästä. Periaatteessa ihan mahdollista esim. arduinolla toteuttaa nopeuden luku mittariston ulostulosta ja työntää sitä CAN väylään eculle/automaagin ohjausboksille.

    En nyt osaa sanoa kumpaa viestiä loota nyt käyttää, mutta kummiskin tämmösiä ABS/ASC boksi lähettää CAN väylään missä on nopeus mukana:

    https://www.ms4x.net/index.php?title..._ID_0x1F0_ASC2
    Millähän tavalla tuon vaihteiston ohjaus olisi järkevin toteuttaa? Noi Arduinothan on aika edullisia mutta itellä ei taito/tieto riitä tällaisiin ohjelmointeihin. Onko näihin 5HP-24 laatikoihin valmiina saatavana erillisiä ohjaimia vai olisko Pazi88:lla intoa rakentaa mulle siihen ohjain?

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Se tulee CAN väylästä. Periaatteessa ihan mahdollista esim. arduinolla toteuttaa nopeuden luku mittariston ulostulosta ja työntää sitä CAN väylään eculle/automaagin ohjausboksille.

    En nyt osaa sanoa kumpaa viestiä loota nyt käyttää, mutta kummiskin tämmösiä ABS/ASC boksi lähettää CAN väylään missä on nopeus mukana:

    https://www.ms4x.net/index.php?title..._ID_0x1F0_ASC2
    lisään tähän vielä, että muistaakseni DME:l ja automaatinpurkil on "oma" CAN-väylänsä, mihin DME
    kyllä siirtää "siitä toisesta"(eli kaikki muut) CAN-väylästä kaiken/tarpeellisen sinne laatikonpuoleiseen.

    ihan vain vinkkinä, jos joskus tulee esim. WDS kautta näitä ihmeteltyä.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by turbo touring View Post
    Onko tietoa täytyykö se tieto tulla väylästä vai onnistuuko tiedonsiirto jos laittaa takapyörään anturin ja kehän ja sieltä suoraan purkille tieto?
    Se tulee CAN väylästä. Periaatteessa ihan mahdollista esim. arduinolla toteuttaa nopeuden luku mittariston ulostulosta ja työntää sitä CAN väylään eculle/automaagin ohjausboksille.

    En nyt osaa sanoa kumpaa viestiä loota nyt käyttää, mutta kummiskin tämmösiä ABS/ASC boksi lähettää CAN väylään missä on nopeus mukana:

    Leave a comment:


  • turbo touring
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    M62 kanssa se auton nopeustieto laatikolle on tullut ABS:ltä väylää pitkin. Nopeustietoa ei siis voi ainakaan mitenkään helposti syöttää sinne laatikolle.
    Onko tietoa täytyykö se tieto tulla väylästä vai onnistuuko tiedonsiirto jos laittaa takapyörään anturin ja kehän ja sieltä suoraan purkille tieto?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by turbo touring View Post
    Onko kellään tietoa toimiiko automaatti vaihteisto M62 perässä tasauspyörästön nopeustiedolla vai onko ainoa vaihtoehto pyörän/abs nopeustieto? Tosiiaan tämä m62b35 paketti tulossa autoon jossa ei ole Abs valmiuttakaan.
    M62 kanssa se auton nopeustieto laatikolle on tullut ABS:ltä väylää pitkin. Nopeustietoa ei siis voi ainakaan mitenkään helposti syöttää sinne laatikolle.

    Leave a comment:


  • turbo touring
    replied
    M62 ja automaatin nopeustieto?

    Onko kellään tietoa toimiiko automaatti vaihteisto M62 perässä tasauspyörästön nopeustiedolla vai onko ainoa vaihtoehto pyörän/abs nopeustieto? Tosiiaan tämä m62b35 paketti tulossa autoon jossa ei ole Abs valmiuttakaan.
    Last edited by turbo touring; 15-03-2022, 10:46.

    Leave a comment:

Working...
X