Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • meteor
    replied
    Muistaakseni siitä jatkuu putki lähelle pohjaa, voihan sen lyhentää

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Nipsu View Post
    Pohja ei ole irti, mutta yritän kurkkia paluusta sisään, jos suinkin mahdollista. Koitan katsoa tuon, kun käyn tallissa.

    Senhän saa varmaan vaikka rautalangalla kokeiltua, avautuuko paluuyhde saman tien öljypohjaan vai jatkuuko pidempään suorana.

    Leave a comment:


  • Nipsu
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    No jos viitsit räpätä muutaman kuvan tosta, niin hienoa. Tulo tosiaan näkyy olevan suoraan pahkan päällä, eikä öljytikussa, kuten M52:ssa. Öljyn pinnan normaali taso on käsittääkseni vähän pahkan yläpinnan alapuolella. Jos huohottimen tulossa ei ole mitään öljyn pinnan alapuolelle menevää pilliä öljypohjan sisällä, niin voidaan päätellä, ettei palautus vapaaseen ilmaan ole ongelma. Teollisuuden nesteenerotussykloneissa on alapäässä nestelukko, mutta sen tarve riippunee aika paljon alipaineen tasosta ja monesta muusta tekijästä.
    Pohja ei ole irti, mutta yritän kurkkia paluusta sisään, jos suinkin mahdollista. Koitan katsoa tuon, kun käyn tallissa.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Nipsu View Post
    S50B32:ssa huohottimen öljynpaluu on taaemman öljypohjan pahkan päällä. En ole ajatellut asiaa millä tasolla öljynpinta pyörii suhteessa paluun korkeuteen. Mulla on sillä suunnalla paikat levällään, joten jos tarvit kuvia tai mittoja, voin yrittää napata?

    No jos viitsit räpätä muutaman kuvan tosta, niin hienoa. Tulo tosiaan näkyy olevan suoraan pahkan päällä, eikä öljytikussa, kuten M52:ssa. Öljyn pinnan normaali taso on käsittääkseni vähän pahkan yläpinnan alapuolella. Jos huohottimen tulossa ei ole mitään öljyn pinnan alapuolelle menevää pilliä öljypohjan sisällä, niin voidaan päätellä, ettei palautus vapaaseen ilmaan ole ongelma. Teollisuuden nesteenerotussykloneissa on alapäässä nestelukko, mutta sen tarve riippunee aika paljon alipaineen tasosta ja monesta muusta tekijästä.

    Leave a comment:


  • Nipsu
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Mahtaakohan tollainen syklonityyppinen öljyseparaattori, kuten M52 tai S50 toimia, jos paluu ei ole öljytikkuun vaan esim. öljypohjan tai lohkon kupeeseen? Olisi nimittäin paljon helpompi tehdä S50 huohottimelle paluu lohkon kupeeseen, kun öljypohjan pahka on moottorin etupäässä ja huohotin takapäässä. Äkkiseltään tulee mieleen, että systeemin kannalta saattaa olla oleellista, että paluu on öljytikun putkeen, jonka pää on nestepinnan alla. Silloin siihen linjaan, jota öljy valuu takaisin öljypohjaan, ei pääse muodostumaan kaasuvirtausta, joka yrittäisi horia öljyä takaisinpäin.
    S50B32:ssa huohottimen öljynpaluu on taaemman öljypohjan pahkan päällä. En ole ajatellut asiaa millä tasolla öljynpinta pyörii suhteessa paluun korkeuteen. Mulla on sillä suunnalla paikat levällään, joten jos tarvit kuvia tai mittoja, voin yrittää napata?

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Mahtaakohan tollainen syklonityyppinen öljyseparaattori, kuten M52 tai S50 toimia, jos paluu ei ole öljytikkuun vaan esim. öljypohjan tai lohkon kupeeseen? Olisi nimittäin paljon helpompi tehdä S50 huohottimelle paluu lohkon kupeeseen, kun öljypohjan pahka on moottorin etupäässä ja huohotin takapäässä. Äkkiseltään tulee mieleen, että systeemin kannalta saattaa olla oleellista, että paluu on öljytikun putkeen, jonka pää on nestepinnan alla. Silloin siihen linjaan, jota öljy valuu takaisin öljypohjaan, ei pääse muodostumaan kaasuvirtausta, joka yrittäisi horia öljyä takaisinpäin.

    Leave a comment:


  • Juchelius
    replied
    Originally posted by Laikkanen View Post
    Omassa b28ssa ruvennu pakosarjan tiiviste vähä vuotamaan niin tuli siinä mieleen, että samallahan sitä vaihtas koko pakosarjan. Mietin sitte näiden kahden välillä, että kumpikohan lie ois parempi? Tuo: https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e3...te=SCM3436TYP2

    Vai tuo: https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e3...?tuote=SCM3436
    Laittaisin tuon S-tech putken jossa primääriputket saman mitaisina. Ja laitoinkin jo vuosia sitten ja edelleen paikallaan. On myös pulttaa kiinni toisin kun tuo toinen vaihtoehto.

    Leave a comment:


  • Laikkanen
    replied
    Originally posted by Vibex View Post
    All in ja supersprintit tilaukseen
    Ei raski kyllä noin paljoa sijottaa

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Laikkanen View Post
    Omassa b28ssa ruvennu pakosarjan tiiviste vähä vuotamaan niin tuli siinä mieleen, että samallahan sitä vaihtas koko pakosarjan. Mietin sitte näiden kahden välillä, että kumpikohan lie ois parempi? Tuo: https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e3...te=SCM3436TYP2

    Vai tuo: https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e3...?tuote=SCM3436



    Mulla olis jouten yksi setti m5x peltipakosarjaa... Privalla yhteys. Tyylillisesti on tuon ylemmän kaltainen.


    Edit. tommonen
    With Raceland Europe you can be assured that you will receive high end coilovers that will produce results, enhance your overall driving experience, and drastically improve the look and style of your vehicle.
    Last edited by Urpo_rotta; 07-04-2019, 12:56.

    Leave a comment:


  • Vibex
    replied
    Originally posted by Laikkanen View Post
    Omassa b28ssa ruvennu pakosarjan tiiviste vähä vuotamaan niin tuli siinä mieleen, että samallahan sitä vaihtas koko pakosarjan. Mietin sitte näiden kahden välillä, että kumpikohan lie ois parempi? Tuo: https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e3...te=SCM3436TYP2

    Vai tuo: https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e3...?tuote=SCM3436
    All in ja supersprintit tilaukseen

    Leave a comment:


  • Laikkanen
    replied
    Omassa b28ssa ruvennu pakosarjan tiiviste vähä vuotamaan niin tuli siinä mieleen, että samallahan sitä vaihtas koko pakosarjan. Mietin sitte näiden kahden välillä, että kumpikohan lie ois parempi? Tuo: https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e3...te=SCM3436TYP2

    Vai tuo: https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e3...?tuote=SCM3436
    Attached Files

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Tuo brittisofta on kusetus. Ostin linkkaamaltasi henkilöltä sellaisen kovaan hintaan ja sillä ei ole mitään tekoa euroalueen M52B28 autossa. Ensinnäkin se brittisofta on kopioitu jostain jenkkisoftasta ilmeisimminkin tehty M52B28TU koska se on autoon jossain katit pakosarjoissa ja putkistossa ja haluaa myös 4 lambdan datat että se ei mene tilttiin. Eli ei sovi mitenkään kenellekään.
    Viimeinen viritys minkä autoon voi tehdä on että yhden vakio katin tilalle ruuvaa neljä joista kaksi on vielä pakosarjoissa. Kannattaa välttää.
    Kuten pazi tuossa jo totesikin, niin kyseinen softa on tarkoitettu autoihin joissa kaksi lambdaa pakosarjoissa. Eli yksi per sarja, niinkuin normaalisti m52 koneisissa on. Z3 on tässä asiassa poikkeus minkä sain sinun kauttasi tietää. Eli kyseinen softa on nimenomaan tarkoitettu euroalueen singlevanos koneisiin.

    Leave a comment:


  • jaakr
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Mistähän brittisoftasta nyt höpiset Et ainakaan tosta EMP:n brittisoftasta, koska se on kaikkein järkevin m52 virisofta mikä on tullu vastaan. Toki parantamisen varaa siinäkin on hieman. Ja se käyttää 2 pakosarjoissa olevaa lambdaa kuten m52 normaalistikkin. Z3 toki käyttää vain yhtä esim. mutta tuo on vain konfiguraation bitin muutos. Viimesimmät e36 compactit käyttää sitten ms41.1 purkkia missä on myös kattien jälkeiset lambdat ja muut hilppeet mitä m52tu koneissakin.

    Mut nuo ebay softat on kyl semmosia, että niistä ei ikinää tiedä mitä saa. Voi olla hyvinkin tehty kuten EMP:n tapaus tai sitten jotain ihsn höpöä. Joissakin on poistettu lambdat kokonaan käytöstä, minkä takia ei tahdo mennä päästöistä läpi. Joissakin ews:n poisto on tehty kirjoitttamalla softan alkupätkään vaan FF. Mikä toki poistaa ews:n mutta pilaa muuten koko boksin toiminnan kokonaan. Parhaimmillaan on tullu vastaan softa mikä puotti ennakkoa n. 10 astetta kun kone lämpesi. Boksin omistaja valitteli että meinaa olla melko laiska vaikka on virisofta sisässä

    Itse kysymykseen, niin parhaimman käyttöalueen edullisesti saa m52b28:iin, kun nakka m54b30 nokan paikalleen ja perus softan kutittelut siihen päälle.

    Rupesin ihan lukemaan tuota omaa sepustustani ja kyllä, olihan siellä jopa se kysymyskin mukana


    Joo siis Siemenssin MS41.X poksille tehty "brittisofta" vissiin sama (ko kö) mitä tuo linkin setti? Tota M54B30 imunokkaa oon kyllä ebaystä tähyilly.. Eikös periaatteessa tuo 228 asteinen orkkis pakonokka vältä jopa ihan sopivana kaverina?


    Siementäjän softaa ois varmaan järkevää muokkailla tuon nokkavaihdoksen jälkeen?


    Oon vähän tämmönen taustakuikuilija ollu ja Pazi88 taitaa nämä softahommat osata aika näppärästi... Oisko karttoja brittisofta + siihen tehty muokkaus M54B30 imunokalle? Pistä YV:llä vaikka hintaa softalle jos löytyy jotain?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Tuo brittisofta on kusetus. Ostin linkkaamaltasi henkilöltä sellaisen kovaan hintaan ja sillä ei ole mitään tekoa euroalueen M52B28 autossa. Ensinnäkin se brittisofta on kopioitu jostain jenkkisoftasta ilmeisimminkin tehty M52B28TU koska se on autoon jossain katit pakosarjoissa ja putkistossa ja haluaa myös 4 lambdan datat että se ei mene tilttiin. Eli ei sovi mitenkään kenellekään.
    Viimeinen viritys minkä autoon voi tehdä on että yhden vakio katin tilalle ruuvaa neljä joista kaksi on vielä pakosarjoissa. Kannattaa välttää.

    Jos haluat käytettävää vääntöä pappakierroksille niin pidä vakiona ja kevennä autoa ja kevennä vanteita yms pyöriviä massoja.

    Itsellä tuo käytettävä alue on 700-7000 ja silloin kun tosissaan ajetaan niin auto pysyy kyllä 3500-7000 välissä kokoajan. Tästä omat käppyräni josta nähdään että eniten viritetyn käyrä on koko matkalla korkeammalla kuin vähemmän viritettynä: https://remotion.1g.fi/kuvat/Pearl+C...o_vertailu.jpg

    Vakio imusarjalla saa parhaan alaväännön sinne 2000-3000 väliin kun sen yhdistää parempiin nokkiin ja parempaan pakosarjaan ja sen jälkeen ajaa kartat dynossa. Omaan ajotyyliin tuo imusarjan vaihdos oli kuitenkin ehdoton.
    Mistähän brittisoftasta nyt höpiset Et ainakaan tosta EMP:n brittisoftasta, koska se on kaikkein järkevin m52 virisofta mikä on tullu vastaan. Toki parantamisen varaa siinäkin on hieman. Ja se käyttää 2 pakosarjoissa olevaa lambdaa kuten m52 normaalistikkin. Z3 toki käyttää vain yhtä esim. mutta tuo on vain konfiguraation bitin muutos. Viimesimmät e36 compactit käyttää sitten ms41.1 purkkia missä on myös kattien jälkeiset lambdat ja muut hilppeet mitä m52tu koneissakin.

    Mut nuo ebay softat on kyl semmosia, että niistä ei ikinää tiedä mitä saa. Voi olla hyvinkin tehty kuten EMP:n tapaus tai sitten jotain ihsn höpöä. Joissakin on poistettu lambdat kokonaan käytöstä, minkä takia ei tahdo mennä päästöistä läpi. Joissakin ews:n poisto on tehty kirjoitttamalla softan alkupätkään vaan FF. Mikä toki poistaa ews:n mutta pilaa muuten koko boksin toiminnan kokonaan. Parhaimmillaan on tullu vastaan softa mikä puotti ennakkoa n. 10 astetta kun kone lämpesi. Boksin omistaja valitteli että meinaa olla melko laiska vaikka on virisofta sisässä

    Itse kysymykseen, niin parhaimman käyttöalueen edullisesti saa m52b28:iin, kun nakka m54b30 nokan paikalleen ja perus softan kutittelut siihen päälle.
    Last edited by Pazi88; 09-03-2019, 16:09.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Tuo brittisofta on kusetus. Ostin linkkaamaltasi henkilöltä sellaisen kovaan hintaan ja sillä ei ole mitään tekoa euroalueen M52B28 autossa. Ensinnäkin se brittisofta on kopioitu jostain jenkkisoftasta ilmeisimminkin tehty M52B28TU koska se on autoon jossain katit pakosarjoissa ja putkistossa ja haluaa myös 4 lambdan datat että se ei mene tilttiin. Eli ei sovi mitenkään kenellekään.
    Viimeinen viritys minkä autoon voi tehdä on että yhden vakio katin tilalle ruuvaa neljä joista kaksi on vielä pakosarjoissa. Kannattaa välttää.

    Jos haluat käytettävää vääntöä pappakierroksille niin pidä vakiona ja kevennä autoa ja kevennä vanteita yms pyöriviä massoja.

    Itsellä tuo käytettävä alue on 700-7000 ja silloin kun tosissaan ajetaan niin auto pysyy kyllä 3500-7000 välissä kokoajan. Tästä omat käppyräni josta nähdään että eniten viritetyn käyrä on koko matkalla korkeammalla kuin vähemmän viritettynä: https://remotion.1g.fi/kuvat/Pearl+C...o_vertailu.jpg

    Vakio imusarjalla saa parhaan alaväännön sinne 2000-3000 väliin kun sen yhdistää parempiin nokkiin ja parempaan pakosarjaan ja sen jälkeen ajaa kartat dynossa. Omaan ajotyyliin tuo imusarjan vaihdos oli kuitenkin ehdoton.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎