Kysytään nyt vielä viimeinen ns. ilmainen oljenkorsi, vaikka se hieman pahalta näyttääkin; Sopiiko M50 pakosarjat M52B28tu koneen kylkeen E46 korissa? Noilla ainakin pääsisi eroon niistä ekoista katalysaattoreista, mutta toi asennusväli näyttää aika pirun ahtaalta.
Koneen kylkeen sopii kyllä kuten vanhemman m52 sarjatkin mutta niille ei taida olla olemassa sopivia jatkopätkiä valmiina.
Kysytään nyt vielä viimeinen ns. ilmainen oljenkorsi, vaikka se hieman pahalta näyttääkin; Sopiiko M50 pakosarjat M52B28tu koneen kylkeen E46 korissa? Noilla ainakin pääsisi eroon niistä ekoista katalysaattoreista, mutta toi asennusväli näyttää aika pirun ahtaalta.
Itseasiassa on ne rapakon takana laittanu m50 imareita ihan m54b30 koneisiinkin, kun se on kuulemma paras viritys m5x koneisiin mitä voi tehdä. Repii kuulemma yläpäässä ihan eri malliin sillä
Totuushan taitaa kummiskin olla että se m54b30 imusarja itsessään pesee sen m50 imusarjan 100-0. Voihan se tuntua yläpäässä pirteämmältä pers dynon mukaan, kun alhaalta puuttuu 50Nm..
Niin, on sekin tapa virittää, että poistaa elämän alakierroksilta, niin tuntuu sitten yläpää rajummalta..
Itseasiassa on ne rapakon takana laittanu m50 imareita ihan m54b30 koneisiinkin, kun se on kuulemma paras viritys m5x koneisiin mitä voi tehdä. Repii kuulemma yläpäässä ihan eri malliin sillä
Totuushan taitaa kummiskin olla että se m54b30 imusarja itsessään pesee sen m50 imusarjan 100-0. Voihan se tuntua yläpäässä pirteämmältä pers dynon mukaan, kun alhaalta puuttuu 50Nm..
Aivan sama mikä profiili niissä on, kun niitä ei saa sovitettua tohon kanteen.
Ilmeisesti M50B25 imusarjalla saa lisää eloa yläkierroksille tuohon M52B28tu koneeseenkin. Onkos tommosesta modista jotain dynovertailuja jossain, kun en äkkiseltään sellaisia löytänyt?
En siitä tiedä mutta noita m54b30 imusarjoja noihin on kyllä vaihdettu.
Aivan sama mikä profiili niissä on, kun niitä ei saa sovitettua tohon kanteen.
Ilmeisesti M50B25 imusarjalla saa lisää eloa yläkierroksille tuohon M52B28tu koneeseenkin. Onkos tommosesta modista jotain dynovertailuja jossain, kun en äkkiseltään sellaisia löytänyt?
Rahalla saa mitä vaan. Noi nokat on törkyhalpoja ja jos ne ois sopinu pienellä koneistuksella M50 hattuun, ni ihan no-brainer homma. Harmi kun näiden S54 nokkien laakerointi on erilainen kuin M50, niin ei niitä saa sovitettua.
Mutta kannattaako asian kanssa sählätä, kun nokkia saa hiottua tai ostettua kaupasta uusina justiin sellaisena kuin tarttee? Katuvirityksessä pääsee melko hyviin tuloksiin niillä BMW:n orggis nokilla mitä muutkin käyttävät ja kovemmassa virityksessä koneessa on todennäköisesti jo niin paljon rahaa kiinni, että kannattaako sen elämää suuremmin riskeerata epävarmoilla osilla?
Rahalla saa mitä vaan. Noi nokat on törkyhalpoja ja jos ne ois sopinu pienellä koneistuksella M50 hattuun, ni ihan no-brainer homma. Harmi kun näiden S54 nokkien laakerointi on erilainen kuin M50, niin ei niitä saa sovitettua.
12 likes, 0 comments - saabelgarage on July 29, 2018: "Visited at @racecommo and compared BMW S54 and M50 cams. Too bad those S54 engine cams cannot be ..."
Disa menee joo kiinni 6000 paikkeilla. Vakio koneella sitä ei ainakaan logeista huomaa meneekö se kiinni vai ei. Toki eri pakosarjoilla yms. voi ollakkin tommonen vaikutus :think Negatiivisia vaikutuksia sen muuttamisella ei ole.
EDIT itseasiassa löysin toisenkin koneen käppyrät mihin on pakosarjat vaihdettu. Siinä sama notko, mutta disa kun oli pistetty ettei mene kiinni, niin notko oli kadonnu.
Todennäköisesti tällä tiedolla yksi murhe vähemmän
Disa menee joo kiinni 6000 paikkeilla. Vakio koneella sitä ei ainakaan logeista huomaa meneekö se kiinni vai ei. Toki eri pakosarjoilla yms. voi ollakkin tommonen vaikutus :think Negatiivisia vaikutuksia sen muuttamisella ei ole.
EDIT itseasiassa löysin toisenkin koneen käppyrät mihin on pakosarjat vaihdettu. Siinä sama notko, mutta disa kun oli pistetty ettei mene kiinni, niin notko oli kadonnu.
Mistä voisi tällainen 6k rpm paikkeilla näkyvä notkahdus johtua ? m52b28tu kyseessä
Edit: kiinnitetään tähän selvennystä: Supersprintin pakosarja ilman katteja kera supersprintin koko putkiston, ilmansuodatin on paremmin virtaava mallia paneeli. Vikakoodeja ei ole ollut, toki puolasta oli viimeksi jotain puhetta ettei ihan varmaa miten pelaavat, mutta voisiko tällainen johtua puolista?
Käppyrän notkahdusasiaan palaten, noilla kierroksilla sulkeutuu disan läppä, johtuisiko notkahdus siitä, mitä jos tuon hoitaisi softalla pysymään auki hamaan tappiin? Pros and cons? :think:think
edit: Ja tähän vielä liittyen netin syövereistä e46 328 vakio ja sitten m54b30 imusarjalla jossa disa pelaa ilmeiseti samallalailla, tutun näköinen notkahdus :think:
Leave a comment: