Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Juchelius
    replied
    M52b28 vaparivirityksen jatkojalostusta ajatellen, mihin saakka vakio suuttimet menee, missä vaiheeessa tarvii vaihtaa suurempaan?

    Minkälainen vakiokansi on virtauksiltaan, eli missä vaiheessa kantta kannataisi alkaa avartamaan paremmaksi. Auttanee tietetenkin millä teholla hyvänsä mutta missä kohtaa alkaa ahdistamaan ja virtauksen parantamisella saa parhaan tai järkevän hyödyn irti?

    Nyt nokkina on miedot jenkki m3 nokat mutta kansi töiden yhteydessä varmaan kannattaisi vaihtaa vähän vielä kireämpiin? Kilvissä auto on edelleen tarkoitus pitää, joten liian jyrkkkiä ei voi varmaan päästöjen vuoksi laittaa, mutta missä menee raja? :think

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Keme View Post
    Eilen tuli dynottua M52B28 tuplavanos kone E36 M3 pakosarjalla, M54B30 imusarjalla ja Pazin softalla. Pyörältä mitatut tulokset olivat 138kW ja 233Nm. Noista voi laskea konetehon haluamallaan häviöprosentilla.
    Vähemmänku vakiona ? Eiks vakio ole 143kw.
    Edit: oho se olikin pyörältä.
    Last edited by mige95; 01-10-2018, 12:48.

    Leave a comment:


  • Keme
    replied
    Dynoilua

    Originally posted by Rudenorth View Post
    Onko jossain mittaustuloksia millaisia hyötyjä m54b30 imusarjasta m52b28 padassa on saatu?
    Eilen tuli dynottua M52B28 tuplavanos kone E36 M3 pakosarjalla, M54B30 imusarjalla ja Pazin softalla. Pyörältä mitatut tulokset olivat 138kW ja 233Nm. Noista voi laskea konetehon haluamallaan häviöprosentilla.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by Rudenorth View Post
    Onko jossain mittaustuloksia millaisia hyötyjä m54b30 imusarjasta m52b28 padassa on saatu?
    Sen saa sovitettua ainoastaan TUB moottoriin.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Oisko m50 imusarjan ja viri viri suodatin
    juu mulla on ne, ei todellakaan vaikuta asiaan.
    Mutta kuten edelle todettiin. 4hp puutos 20v ajon jälkeen ei ole paha. Itseasiassa varsin ymmärrettävä. Itsellä ni oli topiaksen penkissä about ton verran tehoa 3l nokalla varustettuna.

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Sanoisin että realistisella dynolla ei tuosta motista ikinä saa tuota lukemaa ilman kevyttä virinokkaa.
    Ja uskon että tulos on 189hp koneesta eikä pyöriltä varsinkin kun vääntö on noin heikko.

    Komento takaisin, kyseessä onkin koneteho toisin kuin aikaisemmin mainitsin.

    Leave a comment:


  • Rudenorth
    replied
    Onko jossain mittaustuloksia millaisia hyötyjä m54b30 imusarjasta m52b28 padassa on saatu?

    Leave a comment:


  • Vibex
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    189whp siihen vaikka hatusta 15% voimansiirtohäviö niin 217 ja risat koneesta
    Eikö se ole nimenomaan tyypillinen tulos tuolle koneelle? Jopa hyväkin tulos.
    Joo ei ihan pelkällä softalla tuollaisiin pääse, täällä penkitin ennen nokkia m52b28tu supersprintin pakosarja+putkisto ilman katteja, virtaavampi paneelisuodatin ja kevyt softa, niin tbh aika realistisessa penkissä 205hp konetehoa. Eikä nuo disan sulkeutumiset loppupäässä varmasti edes vakioilla pakosarjoilla ja nokilla pääse rajoittamaankaan lukemia merkittävästi. Ja otetaan vielä huomioon että TU- koneen imusarja on aika paljon paremmin virtaileva kuin tuo edeltäjänsä.
    Last edited by Vibex; 31-08-2018, 08:08.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Sanoisin että realistisella dynolla ei tuosta motista ikinä saa tuota lukemaa ilman kevyttä virinokkaa.
    Ja uskon että tulos on 189hp koneesta eikä pyöriltä varsinkin kun vääntö on noin heikko.
    Oisko m50 imusarjan ja viri viri suodatin

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    189whp siihen vaikka hatusta 15% voimansiirtohäviö niin 217 ja risat koneesta
    Eikö se ole nimenomaan tyypillinen tulos tuolle koneelle? Jopa hyväkin tulos.
    Sanoisin että realistisella dynolla ei tuosta motista ikinä saa tuota lukemaa ilman kevyttä virinokkaa.
    Ja uskon että tulos on 189hp koneesta eikä pyöriltä varsinkin kun vääntö on noin heikko.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    189whp siihen vaikka hatusta 15% voimansiirtohäviö niin 217 ja risat koneesta
    Eikö se ole nimenomaan tyypillinen tulos tuolle koneelle? Jopa hyväkin tulos.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Kone- vai pyöräteho ?
    WHP tuossa lukee. On hyvät lukemat jos ei ole typoa. Itsellä oli 167whp imusarja modilla vaan

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Axum View Post
    vakio M52B28 brittiläisellä virisoftalla, penkissä tuli säälittävät 189whp/243 nm joten joku on pielessä.


    Vaikuttaako puuttuvat aktiivihiilipöntön ja putkiston läpän venttiilit vikakoodeineen karttoihin?
    Kone- vai pyöräteho ?

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    vakio M52B28 brittiläisellä virisoftalla, penkissä tuli säälittävät 189whp/243 nm joten joku on pielessä.


    Vaikuttaako puuttuvat aktiivihiilipöntön ja putkiston läpän venttiilit vikakoodeineen karttoihin?

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Jyke koo View Post
    Tosta kattos mielellään enemmänkin videoita
    Kait sitä voi joskus jotai laittaa, vielä on jonkuverran pikku juttuja mieles joita teen autolle, yksi niistä on putkiston muokkaus ja sähköinen vesipumppu. Tarkotus käydä vielä syksyllä uudestaan w-dynolla, jos saatas vähän sytkäennakkoa se kone kestämää, 98/e85 sekoituksella ja muilla pikku jutuilla.
    Last edited by mige95; 28-10-2018, 21:40.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎