Originally posted by mige95
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52B28 Viritys ym Haaveilutopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by jannmann View PostS14b25 vaatii n.8000rpm jotta tulee 120hv/l tehot.
Ja mainitsemillasi nokilla( schrick 296/284 vastaa aika pitkälti niitä) ei tämä toteudu s14 koneessa.
Huipputeho tulee noilla nokilla s14 koneessa siinä 7200-7600 riippuen vähän ajoituksista.
308/296 parilla saadaan kierrokset huipouteholla jo siihen 8000rpm haarukkaan ja se 120hv/l toteutumaan. 130hv/ vaatii jo 8900-9200rpm ja 320/308 tai 324/304 nokat.
Toki Suomessa kovimmat rallimiehet ottaa 330hv jo s14b23 koneesta noilla 296/284 nokilla 140nm/l ominaisväännöillä.
Onhan näitä kaikenlaisia rallimiehiä joilla on muita aina 50-100hp enemmän, se on toinen juttu kenellä on oikeesti, vähän ne tuntuu moottoreistaan kertovan, tietysti jos on oikea velho niin miksi sitä tänne tulis lätisemää
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mige95 View PostImu 292° (263°)
Pako 286° (253°)
Mainosasteilla ole juuri mitään merkitystä, millistä millii on ratkaseva tieto.
Ja mainitsemillasi nokilla( schrick 296/284 vastaa aika pitkälti niitä) ei tämä toteudu s14 koneessa.
Huipputeho tulee noilla nokilla s14 koneessa siinä 7200-7600 riippuen vähän ajoituksista.
308/296 parilla saadaan kierrokset huipouteholla jo siihen 8000rpm haarukkaan ja se 120hv/l toteutumaan. 130hv/ vaatii jo 8900-9200rpm ja 320/308 tai 324/304 nokat.
Toki Suomessa kovimmat rallimiehet ottaa 330hv jo s14b23 koneesta noilla 296/284 nokilla 140nm/l ominaisväännöillä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jannmann View PostPaljonko noisaa sun nokissa on ns. Mainos asteita?
Kiinnostaa vertailla s14 koneeseen, miten tollanen 2,5-2,8l kutonen tuottaa voimaa.
Pako 286° (253°)
Mainosasteilla ole juuri mitään merkitystä, millistä millii on ratkaseva tieto.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by sunbeam View PostJos ajaa bmw orginal männällä siihen ei saa tarpeeksi syviä venttiilinkoloja kunnon nokkaakselille, vakionokasta hiotulla ei saa yli 300hv
Kiinnostaa vertailla s14 koneeseen, miten tollanen 2,5-2,8l kutonen tuottaa voimaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juho_ View PostNokan profiili, imukanavan pituus, pakosarja...kannen kanavat saa käytännössä aikaan suurimman vaikutuksen mm. huipputehon kierroslukuun.
Läppärunkojen kanssa on helppo testata lyhyempää imukanavan pituutta torvien pituutta muuttamalla.
Jos nyt olisi vaikka n. 400mm imukanavan pituus, niin voi kokeilla 300mm pituutta jos sillä saisi nostettua huipputehon kierroslukua kuten hyvin tyypillisesti siinä käy... toki koneesta voi löytyä joku pullonkaula joka rajoittaa sitten.
Tuota ois tarkotus testata omassa koneessa kunhan ecu ongelmat saa hoidettua pois.
Leave a comment:
-
-
Nokan profiili, imukanavan pituus, pakosarja...kannen kanavat saa käytännössä aikaan suurimman vaikutuksen mm. huipputehon kierroslukuun.
Läppärunkojen kanssa on helppo testata lyhyempää imukanavan pituutta torvien pituutta muuttamalla.
Jos nyt olisi vaikka n. 400mm imukanavan pituus, niin voi kokeilla 300mm pituutta jos sillä saisi nostettua huipputehon kierroslukua kuten hyvin tyypillisesti siinä käy... toki koneesta voi löytyä joku pullonkaula joka rajoittaa sitten.
Tuota ois tarkotus testata omassa koneessa kunhan ecu ongelmat saa hoidettua pois.
Leave a comment:
-
-
Jos ajaa bmw orginal männällä siihen ei saa tarpeeksi syviä venttiilinkoloja kunnon nokkaakselille, vakionokasta hiotulla ei saa yli 300hv
Leave a comment:
-
-
Originally posted by turbobliz View PostMikä tökkii, ettei pääsisi helposti 120hv/litra -tasolle? Siis kisakäytössä.
Minulla on ainakin kuvitelma, että tällaisella modernilla neliventtiilikannella ei tarvita kuin noi 12.5 rutut, tiukat kisanokat kiintein paininkupein, kunnollinen pakosarja ja läppärungot.
Mulla ja sunbeamilla tulee huiput täysin samoissa kierroksissa vaikka mulla on 312cc enemmän tilavuutta ja 10° vähemmän millistä millii imunokassa, eli sunbeamin kone pitäisi tuottaa huiput korkeemmalla tai mun moottorin matalammilla kierroksilla ainaki teoriassa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by sunbeam View Post270-280hv m52b28 saa helposti ,vakiokansi,nokat kovilla nostajilla ,läppärungot+imukotelo ,hyvä pakosarja ja puristukset 12.5 ja toimiva paljealue.
yli 290hv siiten haastavampaa
hv lukemat on w-dyno jarrussa aika monessa penkissä saa +20-30 lahja hevosta noilla lukemilla
Minulla on ainakin kuvitelma, että tällaisella modernilla neliventtiilikannella ei tarvita kuin noi 12.5 rutut, tiukat kisanokat kiintein paininkupein, kunnollinen pakosarja ja läppärungot.
Leave a comment:
-
-
270-280hv m52b28 saa helposti ,vakiokansi,nokat kovilla nostajilla ,läppärungot+imukotelo ,hyvä pakosarja ja puristukset 12.5 ja toimiva paljealue.
yli 290hv siiten haastavampaa
hv lukemat on w-dyno jarrussa aika monessa penkissä saa +20-30 lahja hevosta noilla lukemilla
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mige95 View PostKomppaan tätä, vakio kanavilla on 292hp penkitetty w-dynolla, voihan niitä vähäsen hipostella mutta tuskin kannattaa ruveta suurentamaan tai muuta ei ole mitään hyötyä 300hp nurkilla, ja jotta pääset 2800cc alakerralla reilusti yli 300hp tarvitset billettinokat. Noista usa m3 nokista voi (ehkä) saada enemmän hiottua kuin nv nokista, tästä ei ole siis mitää faktaa.
Leave a comment:
-
-
Pakosarjoista tuskin on homma muutoin niin tarkkaa vielä tuossa kohtaa paitsi nakuherkkyys saattaa kasvaa kuten sanoitkin.
Päivittele tänne aina kun jotain tapahtuu. Kiinnostaa kovasti.[/QUOTE]
Kyllä noilla nokilla rupee pakosarjoilla olla merkitystä. Mulla on 3° 1-1mm enemmän ku tässä pelissä ja s50 imu sekä pakopuoli ja nakuherkkänä samassa penkissä reilu 300hp. 122cc enemmän tilavuutta mutta sillä niin merkitystä.
Leave a comment:
-
-
Oliko muuten kannelle tehty mitään kanavien/seetirenkaiden puolesta?
Ihan mielenkiintoista olisi sekin tietää.
Leave a comment:
-
Leave a comment: