Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jr66
    replied
    Originally posted by Vibex View Post
    Mistä voisi tällainen 6k rpm paikkeilla näkyvä notkahdus johtua ? m52b28tu kyseessä
    Onko kaikki vakiota ilmansuodattimesta pakoputken päähän asti ? Huomaako ajaessa mitään erikoista ? Vikakoodit ?

    Leave a comment:


  • Vibex
    replied
    Mistä voisi tällainen 6k rpm paikkeilla näkyvä notkahdus johtua ? m52b28tu kyseessä

    Edit: kiinnitetään tähän selvennystä: Supersprintin pakosarja ilman katteja kera supersprintin koko putkiston, ilmansuodatin on paremmin virtaava mallia paneeli. Vikakoodeja ei ole ollut, toki puolasta oli viimeksi jotain puhetta ettei ihan varmaa miten pelaavat, mutta voisiko tällainen johtua puolista?

    Last edited by Vibex; 23-07-2018, 18:36.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    NV -nokka ei sovi tuplavanokseen, koska pakonokassakin pitää olla vanoksen ratas. Sinne voi panna vaikka kaksi M54B30 imunokkaa. (uskoisin)
    Ei taida onnistua sekään. Sen verran erilaisia on imu ja pako nokka kiinnitykseltään, vaikka kolmella pultilla ovatkin. Vaihtoehtoja tuplavanoksen viritykseen on tuo m54b30 imunokka. Nokkien hionta, zhp nokat tai sit aftermarket nokat.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Keme View Post
    Sorvataankos M50NV imunokan rattaan kiinnitystasosta 2mm pois, kun sen pistää M52B28TU koneeseen pakonokaksi? Ilmeisesti tuo pätee sinkku-vanokseen, mutta toimiikos se ihan samallalailla tällä tuplavanoksellakin?
    NV -nokka ei sovi tuplavanokseen, koska pakonokassakin pitää olla vanoksen ratas. Sinne voi panna vaikka kaksi M54B30 imunokkaa. (uskoisin)

    Leave a comment:


  • Keme
    replied
    Sorvataankos M50NV imunokan rattaan kiinnitystasosta 2mm pois, kun sen pistää M52B28TU koneeseen pakonokaksi? Ilmeisesti tuo pätee sinkku-vanokseen, mutta toimiikos se ihan samallalailla tällä tuplavanoksellakin?

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    Ehkäpä mige95 tarkoitti, että vakioista tai kohtuu vakioista m50b25-moottoreista on penkitetty myös yli 200 hepan lukemia, esim extreme bmw:t. Siis vakionokilla kuitenkin. Se +180 m52b25-moottorista tarkoittaa myös tukkoista kaksilitraisen pakoputkea. Sulla ei varmaan niin tukkoista putkea ole käytössä? Eli osa sun hepoista on vielä laitumella mihin alhainen vääntölukemakin viittaisi.

    Mut hei. Sehän on vain positiivista. Kyllä ne puuttuvat sieltä vielä löytyy. Kunnossa ollessaan voisi olettaa tehojen olevan jossain 215 hepan tuntumassa noilla sun muutoksilla.
    Juurikin näin.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Ehkäpä mige95 tarkoitti, että vakioista tai kohtuu vakioista m50b25-moottoreista on penkitetty myös yli 200 hepan lukemia, esim extreme bmw:t. Siis vakionokilla kuitenkin. Se +180 m52b25-moottorista tarkoittaa myös tukkoista kaksilitraisen pakoputkea. Sulla ei varmaan niin tukkoista putkea ole käytössä? Eli osa sun hepoista on vielä laitumella mihin alhainen vääntölukemakin viittaisi.

    Mut hei. Sehän on vain positiivista. Kyllä ne puuttuvat sieltä vielä löytyy. Kunnossa ollessaan voisi olettaa tehojen olevan jossain 215 hepan tuntumassa noilla sun muutoksilla.

    Leave a comment:


  • Tuukkaw
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Oletko avartanut maskia lamppujen ympäriltä jotta ilma pääsisi filtteri koteloon
    Olen. Ja myös tulee 3" puruputki sinne hiekkapellistä.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Oletko avartanut maskia lamppujen ympäriltä jotta ilma pääsisi filtteri koteloon

    Leave a comment:


  • Tuukkaw
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Niin onhan siinä n. +20 heppaa extraa, mikä on ihan oletettavaa nokkamuutoksilla. Säätämällä sais varmasti lisää ja semmonenkin juttu, et vakio ecu puottaa ennakkoa aika hanakasti imulämpöjen noustessa, et oikeat numerot on aika varmasti isommat.
    Onko tuota vakio boksia mahdollista muokata niin, että tuo ennakoitten pudottaminen jäisi pois? Voisi huomattavasti auttaa rata-ajossa jossa konehuoneen lämmöt nousevat reippaasti.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Kyllä ne tuntuu ihan kaikki muutkin autot ja samasta syystä johtuu
    Niin varmaan. Ei oo vaan muissa omistamissani autoissa niin selkeästi huomannut eroa.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Onko tässä syy miksi kovilla helteillä M3 tuntuu huomattavasti lussummalta kun viileällä ja kostealla kelillä?
    Kyllä ne tuntuu ihan kaikki muutkin autot ja samasta syystä johtuu

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    semmonenkin juttu, et vakio ecu puottaa ennakkoa aika hanakasti imulämpöjen noustessa, et oikeat numerot on aika varmasti isommat.
    Onko tässä syy miksi kovilla helteillä M3 tuntuu huomattavasti lussummalta kun viileällä ja kostealla kelillä?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Niin onhan siinä n. +20 heppaa extraa, mikä on ihan oletettavaa nokkamuutoksilla. Säätämällä sais varmasti lisää ja semmonenkin juttu, et vakio ecu puottaa ennakkoa aika hanakasti imulämpöjen noustessa, et oikeat numerot on aika varmasti isommat.

    Leave a comment:


  • Tuukkaw
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Vakio m50b25 koneista penkitetty samoja lukuja, vääntöähän pitäis 245 tai 250nm olla, tietysti näihin tuloksii vaikuttaa penkkien erot. Vakio 323/523 koneista tulee 185hp vaikka tehdas muuta sanooki.
    En oikein nyt ymmärtäny postauksen pointtia. Tiedossa on että vakiona on tuo +180hp Lähinnä oli tarkoitus vain tuoda esiin mitä kyseiset muutokset moottorin tehoihin vaikuttaa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎