Originally posted by bmw89
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52B28 Viritys ym Haaveilutopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Last edited by Pazi88; 02-12-2017, 18:43.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
Originally posted by naukkis View PostAinakin mulla on kaikissa ollut. Imunokka roiskii ilman sitä öljyä suoraan huohottimeen menevän ilman sekaan, voi öljynkulutus kasvaa reilustikin ilman.e36 328i turbo (95)
vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
e30 316 (m30)(87) projekti
EX.
e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d
Comment
-
-
Muovisia on tarpeen
Meidän rata323sta jätettiin muovi viime kesänä pois, niin tuli öljyä hukkasäilöön noin 0,5 litraa per 45 min veto radalla ja öljyä oli joka paikassa. Kun muovi laitettiin takaisin niin ei tullut 6 tunnin kisassa pisaraakaan. Emme oikein keksineet miten ihmeessä näin paljon tulee mutta näin vain oli. Tämä koskee vain alumiinilohkoa m52b25. Kyllä se separaattori on ilmeisesti kokemuksesta siellä. Yt Jussi
Comment
-
-
Kannuksen Motorsetissä Lindvalin Jani sääti Kdfi:tä 5h ja tehoa ja vääntöö tuli enemmän kuin odotin 265.4hv 335.7nm. Moottorin speksit: m52b28, nv imunokka pakonokkana, m54b30 imunokka, m50 imusarja 68mm kaasuläpällä, imu ja pakokanavia vähän sipistelty ja m3 pakosarja. Kyseessä ralliauto.
Suosittelen lämpimästi tuota kannuksen penkkiä! se ukko osaa hommansa!
Comment
-
-
Originally posted by pjk70 View PostKannuksen Motorsetissä Lindvalin Jani sääti Kdfi:tä 5h ja tehoa ja vääntöö tuli enemmän kuin odotin 265.4hv 335.7nm. Moottorin speksit: m52b28, nv imunokka pakonokkana, m54b30 imunokka, m50 imusarja 68mm kaasuläpällä, imu ja pakokanavia vähän sipistelty ja m3 pakosarja. Kyseessä ralliauto.
Suosittelen lämpimästi tuota kannuksen penkkiä! se ukko osaa hommansa!
Comment
-
-
Aika reilut tehot spekseihin nähden :think ~240 heppaa on isoimpia lukuja mitä oon m54 imunokalla nähny saatavan. Ja sekin on jo paljon.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Eri dynot kyllä antaa aina hieman erilaisia tuloksia, sen verran monia muuttujia niissäkin keskenään.
Esim. rullan painokin vaikuttaa siihen mitä moottori antaa tehoa.
Tuohan lienee siis laskennallinen kampiakseliteho.
Onko tietoa millä kertoimella laskettu takapyörätehosta, ellei dyno anna suoraan kampiakselitehon?
Sehän olisi mielenkiintoisempaa tietää, onko kannen kanaville, lähinnä imukanaville tehty suurempaa kuin hiottu seetirengas kanavaan sopivaksi yms.?
Ettei itse muotoa ja poikkipinta-aloja ole muutettu?
M3 pakosarjat (S50B30/32) ei ainoastaan siinä mielessä ole kovin hyvät, että niissä on tosi paljon tiukkoja mutkia.
Sekin on toki sen vuoksi, että saatu pakosarjat mahtumaan myös Z3M koriin.. jossa on käsittääkseni vielä vähemmän tilaa kuin E36:ssa.
Mut varsin toimivilta vaikuttavat kun käyttöalue ja moottorin speksit on lähempänä S50B3x moottoria.
Huippuvääntö tuossa vaan kiinnitti huomiota.
Volymetrinen hyötysuhde sen mukaan lähentelis 120%, joka on aika paljon noille spekseille, jos polttoaineena E98 bensa.
Pääasia kumminkin dynossa on säätää se moottori, ja mitata tehot virityksen jälkeen (tällöinkin pitäis olla ennen viritystä otetut käyrät ni on jotain mihin verrata).
Ja vertailu pelkästään samassa dynossa penkitettyjen moottoreiden kesken niin sitten voi puhua vertailukelpoisista tuloksista.
Comment
-
-
Originally posted by pjk70 View PostJuu isoiltahan nuo numerot näyttää mutta kaipa tuo penkki on kalibroitu kun ympäri suomea käyttävät kilpureita tuolla säädössä. n.5900rpm hepat ja väännöt n.4800. Ei tuo m3 pakosarja voi huono olla niinku jotkut tuntuu puhuvan. Moottori on rempattu. Ensi hommana laitto tps ohjatuksi.
Originally posted by pjk70 View Post
Huippuvääntö tuossa vaan kiinnitti huomiota.
Volymetrinen hyötysuhde sen mukaan lähentelis 120%, joka on aika paljon noille spekseille, jos polttoaineena E98 bensa.Last edited by Pazi88; 09-12-2017, 14:10.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Z3:sessahan on enemmän tilaa konehuoneessa kuin E36. Z3 etupenkki on yhtä lähellä taka-akselia kuin E36:n takapenkki.
Originally posted by pjk70 View PostKannuksen Motorsetissä Lindvalin Jani sääti Kdfi:tä 5h ja tehoa ja vääntöö tuli enemmän kuin odotin 265.4hv 335.7nm. Moottorin speksit: m52b28, nv imunokka pakonokkana, m54b30 imunokka, m50 imusarja 68mm kaasuläpällä, imu ja pakokanavia vähän sipistelty ja m3 pakosarja. Kyseessä ralliauto.
Suosittelen lämpimästi tuota kannuksen penkkiä! se ukko osaa hommansa!
Ja selvennykseksi, täysin samanlaisilla modeilla TAH Engineeringin penkissä 216hp ja 268Nm vääntöä. Siinä kylmää realismia.Last edited by Remotion; 11-12-2017, 21:30.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostOnko kellään muuten kokemusta Jenveyn ITB:stä? Löytyy M52 sarja ja en muista että kukaan olisi koskaan edes maininnut..:think
https://store.jenvey.co.uk/throttle-...-kit-ckb02-kit
En tiedä onko toi tuotekuva itse tuotteesta vai geneerinen kuva mutta en nää paljon hiluja mekaaniselle tai alipainesynkkaukselle. Aika monista aftermarketkilkkeistä moiset puuttuu. Autoissa jotka tehtaalta on lähteny läppärungoilla usein on moiset ominaisuudet.
Tosin, monellako on työkalut tai mielenkiintoa sellasia säädellä joten varmaan turhia ruuveja.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostPikku vinkki niille, jotka on manannu noiden nikasil lohkon männänrenkaiden kovaa hintaa. Ne kun maksaa joku 70-90€ per pytty marmorilla, ja rautalohkoon saa melkeen koko koneen männänrenkaat samaan hintaan.
Niin onnistuin mahlen kataloogista kaiveleen nikasil lohkon männänrenkaat: https://catalog.mahle-aftermarket.co...814&d=&subId=6
Eli mahle osanumero: 083 16 N0
Tuolla osanumerolla onnistuin itselle ostamaan mahle setin hintaan 20€/pytty. Joku paikallinen varasosatiskikin ehkä saa tuolla osanumerolla tilattua renkaat.
EDIT tuossa vaikka avaldin sivuilta: http://alvadi.ee/en/kataloog/varuosa/12824431/10743
Toki lukee ettei varastossa.
Ja sit vaikka autonvaraosat24.fi: https://www.autonvaraosat24.fi/mahle-original/2675610
Comment
-
Comment