Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11098
    • Oulu

    Originally posted by bmw89 View Post
    Sopiiko m54 nokkapukki heittämällä m50 kanteen? Semmonen tuli nokan mukana:think
    Jos nostimet on edes about saman kokoiset, niin eikai siinä pitäs olla ongelmaa :think siis jos siihen sopivat nostimetkin on.
    Last edited by Pazi88; 02-12-2017, 18:43.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • aaape
      BTCF Member
      • Aug 2009
      • 617
      • Muaninka

      Originally posted by naukkis View Post
      Ainakin mulla on kaikissa ollut. Imunokka roiskii ilman sitä öljyä suoraan huohottimeen menevän ilman sekaan, voi öljynkulutus kasvaa reilustikin ilman.
      Näin vähän arvelinkin että "unohtunu" mutta eipä tuolta öljyäkään oo tullu vaikka mulla ei lähe siitä huohottimesta minkäänlaista letkua mihinkään..
      e36 328i turbo (95)
      vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
      e30 316 (m30)(87) projekti

      EX.
      e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

      Comment

      • peljoppi
        BTCF Member
        • May 2011
        • 166
        • Espoo

        Muovisia on tarpeen

        Meidän rata323sta jätettiin muovi viime kesänä pois, niin tuli öljyä hukkasäilöön noin 0,5 litraa per 45 min veto radalla ja öljyä oli joka paikassa. Kun muovi laitettiin takaisin niin ei tullut 6 tunnin kisassa pisaraakaan. Emme oikein keksineet miten ihmeessä näin paljon tulee mutta näin vain oli. Tämä koskee vain alumiinilohkoa m52b25. Kyllä se separaattori on ilmeisesti kokemuksesta siellä. Yt Jussi

        Comment

        • pjk70
          Newbiemmer
          • Jan 2016
          • 24
          • Kiuruvesi

          Kannuksen Motorsetissä Lindvalin Jani sääti Kdfi:tä 5h ja tehoa ja vääntöö tuli enemmän kuin odotin 265.4hv 335.7nm. Moottorin speksit: m52b28, nv imunokka pakonokkana, m54b30 imunokka, m50 imusarja 68mm kaasuläpällä, imu ja pakokanavia vähän sipistelty ja m3 pakosarja. Kyseessä ralliauto.
          Suosittelen lämpimästi tuota kannuksen penkkiä! se ukko osaa hommansa!

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16438
            • Asikkala

            Originally posted by pjk70 View Post
            Kannuksen Motorsetissä Lindvalin Jani sääti Kdfi:tä 5h ja tehoa ja vääntöö tuli enemmän kuin odotin 265.4hv 335.7nm. Moottorin speksit: m52b28, nv imunokka pakonokkana, m54b30 imunokka, m50 imusarja 68mm kaasuläpällä, imu ja pakokanavia vähän sipistelty ja m3 pakosarja. Kyseessä ralliauto.
            Suosittelen lämpimästi tuota kannuksen penkkiä! se ukko osaa hommansa!
            Millä kierroksilla em. tulokset tuli ?

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11098
              • Oulu

              Aika reilut tehot spekseihin nähden :think ~240 heppaa on isoimpia lukuja mitä oon m54 imunokalla nähny saatavan. Ja sekin on jo paljon.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • pjk70
                Newbiemmer
                • Jan 2016
                • 24
                • Kiuruvesi

                Juu isoiltahan nuo numerot näyttää mutta kaipa tuo penkki on kalibroitu kun ympäri suomea käyttävät kilpureita tuolla säädössä. n.5900rpm hepat ja väännöt n.4800. Ei tuo m3 pakosarja voi huono olla niinku jotkut tuntuu puhuvan. Moottori on rempattu. Ensi hommana laitto tps ohjatuksi.

                Comment

                • Juho_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2016
                  • 1064
                  • Suomi

                  Eri dynot kyllä antaa aina hieman erilaisia tuloksia, sen verran monia muuttujia niissäkin keskenään.
                  Esim. rullan painokin vaikuttaa siihen mitä moottori antaa tehoa.

                  Tuohan lienee siis laskennallinen kampiakseliteho.
                  Onko tietoa millä kertoimella laskettu takapyörätehosta, ellei dyno anna suoraan kampiakselitehon?

                  Sehän olisi mielenkiintoisempaa tietää, onko kannen kanaville, lähinnä imukanaville tehty suurempaa kuin hiottu seetirengas kanavaan sopivaksi yms.?
                  Ettei itse muotoa ja poikkipinta-aloja ole muutettu?

                  M3 pakosarjat (S50B30/32) ei ainoastaan siinä mielessä ole kovin hyvät, että niissä on tosi paljon tiukkoja mutkia.
                  Sekin on toki sen vuoksi, että saatu pakosarjat mahtumaan myös Z3M koriin.. jossa on käsittääkseni vielä vähemmän tilaa kuin E36:ssa.

                  Mut varsin toimivilta vaikuttavat kun käyttöalue ja moottorin speksit on lähempänä S50B3x moottoria.

                  Huippuvääntö tuossa vaan kiinnitti huomiota.
                  Volymetrinen hyötysuhde sen mukaan lähentelis 120%, joka on aika paljon noille spekseille, jos polttoaineena E98 bensa.

                  Pääasia kumminkin dynossa on säätää se moottori, ja mitata tehot virityksen jälkeen (tällöinkin pitäis olla ennen viritystä otetut käyrät ni on jotain mihin verrata).
                  Ja vertailu pelkästään samassa dynossa penkitettyjen moottoreiden kesken niin sitten voi puhua vertailukelpoisista tuloksista.
                  YouTube
                  Instagram // Juhon Moottoripaja

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11098
                    • Oulu

                    Originally posted by pjk70 View Post
                    Juu isoiltahan nuo numerot näyttää mutta kaipa tuo penkki on kalibroitu kun ympäri suomea käyttävät kilpureita tuolla säädössä. n.5900rpm hepat ja väännöt n.4800. Ei tuo m3 pakosarja voi huono olla niinku jotkut tuntuu puhuvan. Moottori on rempattu. Ensi hommana laitto tps ohjatuksi.
                    Kierrosluvut millä max teho/vääntö on mitattu memee kyl yhteen speksien kanssa. Onko pyöräteho/vääntö ylhäällä.

                    Originally posted by pjk70 View Post

                    Huippuvääntö tuossa vaan kiinnitti huomiota.
                    Volymetrinen hyötysuhde sen mukaan lähentelis 120%, joka on aika paljon noille spekseille, jos polttoaineena E98 bensa.
                    Niimpä.
                    Last edited by Pazi88; 09-12-2017, 14:10.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • pjk70
                      Newbiemmer
                      • Jan 2016
                      • 24
                      • Kiuruvesi

                      Vääntöä on 3k kohdalla jo 300nm ja 3.5k jo lähellä maksimia ja laskee aavistuksen vanoksen kääntökohdassa 4.5k.
                      Tärkeintä mulle on että kone on säädöissään.

                      Comment

                      • Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15232
                        • Ajamisen Iloa

                        Z3:sessahan on enemmän tilaa konehuoneessa kuin E36. Z3 etupenkki on yhtä lähellä taka-akselia kuin E36:n takapenkki.

                        Originally posted by pjk70 View Post
                        Kannuksen Motorsetissä Lindvalin Jani sääti Kdfi:tä 5h ja tehoa ja vääntöö tuli enemmän kuin odotin 265.4hv 335.7nm. Moottorin speksit: m52b28, nv imunokka pakonokkana, m54b30 imunokka, m50 imusarja 68mm kaasuläpällä, imu ja pakokanavia vähän sipistelty ja m3 pakosarja. Kyseessä ralliauto.
                        Suosittelen lämpimästi tuota kannuksen penkkiä! se ukko osaa hommansa!


                        Ja selvennykseksi, täysin samanlaisilla modeilla TAH Engineeringin penkissä 216hp ja 268Nm vääntöä. Siinä kylmää realismia.
                        Last edited by Remotion; 11-12-2017, 21:30.
                        Z3 coupé individual

                        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                        Comment

                        • Remotion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 15232
                          • Ajamisen Iloa

                          Onko kellään muuten kokemusta Jenveyn ITB:stä? Löytyy M52 sarja ja en muista että kukaan olisi koskaan edes maininnut..:think

                          Z3 coupé individual

                          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Remotion View Post
                            Onko kellään muuten kokemusta Jenveyn ITB:stä? Löytyy M52 sarja ja en muista että kukaan olisi koskaan edes maininnut..:think

                            https://store.jenvey.co.uk/throttle-...-kit-ckb02-kit
                            Noista ei ole mutta läppärungoista muuten hieman.
                            En tiedä onko toi tuotekuva itse tuotteesta vai geneerinen kuva mutta en nää paljon hiluja mekaaniselle tai alipainesynkkaukselle. Aika monista aftermarketkilkkeistä moiset puuttuu. Autoissa jotka tehtaalta on lähteny läppärungoilla usein on moiset ominaisuudet.

                            Tosin, monellako on työkalut tai mielenkiintoa sellasia säädellä joten varmaan turhia ruuveja.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • snygel
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2013
                              • 76
                              • Tampere

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Pikku vinkki niille, jotka on manannu noiden nikasil lohkon männänrenkaiden kovaa hintaa. Ne kun maksaa joku 70-90€ per pytty marmorilla, ja rautalohkoon saa melkeen koko koneen männänrenkaat samaan hintaan.

                              Niin onnistuin mahlen kataloogista kaiveleen nikasil lohkon männänrenkaat: https://catalog.mahle-aftermarket.co...814&d=&subId=6

                              Eli mahle osanumero: 083 16 N0

                              Tuolla osanumerolla onnistuin itselle ostamaan mahle setin hintaan 20€/pytty. Joku paikallinen varasosatiskikin ehkä saa tuolla osanumerolla tilattua renkaat.

                              EDIT tuossa vaikka avaldin sivuilta: http://alvadi.ee/en/kataloog/varuosa/12824431/10743
                              Toki lukee ettei varastossa.

                              Ja sit vaikka autonvaraosat24.fi: https://www.autonvaraosat24.fi/mahle-original/2675610
                              Mitä kautta porukka on tuolla mahlen numerolla saanu renkaita tilattua? Ebayssa tuntuu ainaki löytyvän huonosti ja örumi myi tänään eioota..

                              Comment

                              • pjk70
                                Newbiemmer
                                • Jan 2016
                                • 24
                                • Kiuruvesi

                                Autodocilta tilasin syksyllä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎