Nyt on omasta projektista otettu ekat savut ulos, tyhjäkäynnissä ei mitää huomattavaa eroa ole vaikka vauhtis on 3.2kg+m20 kytkin, ennen oli m30 vauhtis ja kytkin. Täytyy sitä tyhjäkäynnin sytkä karttaa hieroa jos sais sen käymää vähän tasasemmin, alle 850rpm ei tarvi edes yrittää. On muute läppärungoilla ja tollassella vauhtipyörä setillä + jonnin verran kevyemmät männät (~280g kpl) kohtuu kierrosherkkä, mielenkiinnolla ootan et pääsee ajamaa miten tollanen 3155cc m52 vääntää
M52B28 Viritys ym Haaveilutopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
-
Paljonko orkkismäntä painaa, minkä valmistajan? Pitääkö olla M54/S52 kampura että tulee tuo tilavuus vai ootko tehny isommat sylinterit?
Comment
-
M52b25 mäntä jonka venttiilikoloja on vähän syvennetty paino 327g. Nykyset on kolbenschmidt jotkut korkeepuristeiset joita on vähän jyrsitty paljeraon takia, halkasia 83.995.Originally posted by Remotion View PostPaljonko orkkismäntä painaa, minkä valmistajan? Pitääkö olla M54/S52 kampura että tulee tuo tilavuus vai ootko tehny isommat sylinterit?
Kampiakseli on e46 alpina b3 93.9mm iskulla.Last edited by mige95; 12-03-2018, 09:08.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
Liekkö samat ilmeisesti n42 männät mitkä itellekkin hommasin racerino nimimerkiltä: https://www.instagram.com/p/BgJhwnGAR1c/
Männäntapin reikä ja ylempi männänrengasura pitäisi noista isontaa. Mut oon kyl miettiny muitakin mielenkiintosempia yhdistelmiä, kun noissa on matala puristuskorkeus.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Kyllä samalta kaverilta hommattu, koneistamolla jyrsitty kiertokangille tilaa että sopivat sinne (m54) ja kiertokanget helotettu 20mm tapille, tappi wisecolta ja ylempi rengas ura tehty 1.5mm renkaalle ja m52 renkailla. Nämä männät natsas ton alpinan kampurankanssa niin hyvin yhtee että sen takia tuli ostettua alunperin.Originally posted by Pazi88 View PostLiekkö samat ilmeisesti n42 männät mitkä itellekkin hommasin racerino nimimerkiltä: https://www.instagram.com/p/BgJhwnGAR1c/
Männäntapin reikä ja ylempi männänrengasura pitäisi noista isontaa. Mut oon kyl miettiny muitakin mielenkiintosempia yhdistelmiä, kun noissa on matala puristuskorkeus.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
Joo tuota 20mm tapille helan laittoa mietin itsekkin. Varmasti helpoin tapa. 140mm kangella sais puristukset varmaan sille tasolle mitä oon hakemassa, b30 kampuralla. Mikä auttanee värinöiden kanssa. Mut mut pitää zoomailla. Ja nuo N-sarjan koneet taitaa olla rautaputkilla, niin niiden omatkin renkaat menis varmaan rautaputkitetun m52 lohkon kanssa.Originally posted by mige95 View PostKyllä samalta kaverilta hommattu, koneistamolla jyrsitty kiertokangille tilaa että sopivat sinne (m54) ja kiertokanget helotettu 20mm tapille, tappi wisecolta ja ylempi rengas ura tehty 1.5mm renkaalle ja m52 renkailla. Nämä männät natsas ton alpinan kampurankanssa niin hyvin yhtee että sen takia tuli ostettua alunperin.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Kysyin koneistamolta silloin kummin tehdään niin ehdottomasti kanget helottaa ja uudet tapit, täysin samoja tapinsokkia saa esim 1.8t vw koneesta. Mun m52 lohko on pinnotettu ja siks mentii siihen tarkotetuilla renkailla.Originally posted by Pazi88 View PostJoo tuota 20mm tapille helan laittoa mietin itsekkin. Varmasti helpoin tapa. 140mm kangella sais puristukset varmaan sille tasolle mitä oon hakemassa, b30 kampuralla. Mikä auttanee värinöiden kanssa. Mut mut pitää zoomailla. Ja nuo N-sarjan koneet taitaa olla rautaputkilla, niin niiden omatkin renkaat menis varmaan rautaputkitetun m52 lohkon kanssa.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
Bemarilta saa kyllä kans sokkia suoraan. Mut tappeja ei. Paljo oli nuo wisecon 20mm tapit?Originally posted by mige95 View PostKysyin koneistamolta silloin kummin tehdään niin ehdottomasti kanget helottaa ja uudet tapit, täysin samoja tapinsokkia saa esim 1.8t vw koneesta. Mun m52 lohko on pinnotettu ja siks mentii siihen tarkotetuilla renkailla.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Nii varmasti saa ei sillon ollut vaan tiedossa mistä bemarin koneesta löytyy. Koneistamo tilas tapit, ne on jotkut yleismallit ja jotai luokkaa 20e kappale. Niitä joutui vähän lyhentämää sorvissa. Kaikkinee heloitukset+muokkaukset+osat ja tarkistus mittaukset oli yht. 350eOriginally posted by Pazi88 View PostBemarilta saa kyllä kans sokkia suoraan. Mut tappeja ei. Paljo oli nuo wisecon 20mm tapit?-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
Toi tapin vääntyminen on kyllä jännä, koska männän rakenne on tollanen viisto joka tukee tappia laenpuolelta enemmän kun alhaalta, kun tilaa tehtii tonne männän sisää niin ei siitä mitenkää erityise väljää tehty et se männän ja kangen välinen alue mistä tappi voisi taittua on aika pieni, luulis että vaatii todella kovia voimia taipumisee. Ja sekin on ihme että wisecon valmistama tappi on ollut niin heikkoa tekoa, koneistamo ainaki sano että on hankala sorvatakki kun on niin kovaa materiaalia. itse pitänyt ainaki kohtuu laadukkaana merkkinä 2-pyörästen osista lähtien. :thinkOriginally posted by sunbeam View PostOmassa m52 alumiinilohkoisessa noilla männillä on n42 omat renkaat ,ne taitaa olla ainut asia mikä siinä on hyvin toiminut.
Wisecon tapit antoi periksi männän ja kangen välistä
nyt on cps tapit ja toisessa motissa wösnerin tapitLast edited by mige95; 28-10-2018, 22:40.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
Selvis sit kun puhuin muille asiasta että esim gt corollassa ne vaihtaa wicecoon aina orginal tapit pois ne menee poikki liian kova /kevyt
Kyllä ne sai aika rajua kyytiä, rajoitin oli 9200r/min
Pudotettiin rajoitinta kun eka öljypumpun akseli meni poikki
Comment
-
Okei, näin kans jonku jutun 2007 vuodelta noista tapeista mut siel luki myös et olis se vika niistä korjattu, mulla ei ihan tollassia kyytejä ole tulossa, luulen että tolla iskulla se ei paljoa yli 7k halua edes kiertää. Ei autakku toivoa et tapit kestääOriginally posted by sunbeam View PostSelvis sit kun puhuin muille asiasta että esim gt corollassa ne vaihtaa wicecoon aina orginal tapit pois ne menee poikki liian kova /kevyt
Kyllä ne sai aika rajua kyytiä, rajoitin oli 9200r/min
Pudotettiin rajoitinta kun eka öljypumpun akseli meni poikki
-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
Jossain vaiheessa Wisecolta tuli tappeja, joissa materiaali kuraa ja koneistusjälki kuin käsiporalla kairattua. Itse en ole nähnyt sellaista koskaan, mutta yksi ralliosien kanssa paljon tekemisissä oleva taho sellaista kertoili.
Tuskin tuollaiset laatuongelmat kestää kovin pitkää periodia. Liekö ollut joku komplikaatio valmistuksen siirtämisestä Kiinaan? Itse ostin tuon episodin jälkeen Wisecoja ja niissä ei ollut mitään vastaavaa.
Comment
-
Onko kellää korjaus vinkkiä painelaakerin rallatus/kolinaa kun on tyhjäkäynnillä ja vapaalla, poistuu heti kun painaa vähänki kytkinpoljinta, mulla on ollu jokasessa m50/52 autossa sama juttu :think-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
Comment