Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matuh
    BTCF Member
    • Apr 2013
    • 3702
    • Kouvola

    Originally posted by TinoTK View Post
    2.5l VANOS M50 jossa 140mm H-Profiili veivit, Athenan 2mm pahvi ja M52B28 männät.
    Laskin että puristukset tippuisi noin 9.5:een. Laskinko ihan vituiksi?
    Paljon löytyy juttua M52 kampuran kanssa eri puristuksista, mutta vakio kampuran + vanos kombolle ei tunnu löytyvän.
    Laskit oikein. Siinä ~9.5 paikkeilla.
    E36 328i M50B30 turbo
    Skoda vRS
    Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
    Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

    EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

    Comment

    • MikeDry
      BTCF Member
      • May 2006
      • 6207
      • Helsinki

      Tollasta mainostetaan facebookissa, 200€ hinnaksi ilmoitettu
      Nyt saatavilla kestävä ratkaisu BMW:n M50/52 sekä S50- moottorien öljypumppuun.
      Alkuperäiset akselit ovat katkenneet boorin juuresta sekä myös mutteri on löystynyt johtaen moottorivaurioon.
      Olemme korjanneet ongelman käyttämällä parempaa materiaalia(nuorrutusteräs, 34CrNiMo6+QT) sekä muuttamalla rakennetta.
      Akseli on karkaistu vahvuuteen 750HV1.
      Mukaan sisältyy M8x1-12.9 pultti vasemman kätisellä kierteellä sekä kova aluslevy.
      Kysy lisää!
      Billetti Oy
      Konsta Ylijoki
      0407020072
      [email protected]
      kuva on liian iso mutta linkistähttps://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...a9&oe=5B426870
      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5272
        • Pirkkala

        Mikä hiivatti on vahvuus 750HV1?

        Karkaisu johtaa tiettyyn kovuuteen ei vahvuuteen. Materiaalin lujuuden määrää materiaali itse joka voi itsessään sisältää erilaisia lämpökäsittelyjä.

        Hienoa että joku myy oikein insinööripornoa ja termit sekaisin.


        Sinällään varmasti voi olla hyvä tuote.

        Kunhan ääneen pohdiskelen.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • Exami
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 986
          • Hyvinkää, Tuusula

          Originally posted by MikeDry View Post
          Tollasta mainostetaan facebookissa, 200€ hinnaksi ilmoitettu

          kuva on liian iso mutta linkistähttps://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...a9&oe=5B426870

          Näyttää olevan "kopio" tuota mitä vac motorsport on myynyt jo pitkästi..

          Ei siinä hienoa jos joku täällä pohjolassakin viittii kehittää ja työstää, tarjosin omaa vac motorsportin vastaavaa osaa muutamalle koneistamolle jotta tekisivät kopioita siitä, eipä ketään sillon kiinnostanu moiset hömpötykset
          sigpic
          Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11134
            • Oulu

            Originally posted by Exami View Post
            Näyttää olevan "kopio" tuota mitä vac motorsport on myynyt jo pitkästi..

            Ei siinä hienoa jos joku täällä pohjolassakin viittii kehittää ja työstää, tarjosin omaa vac motorsportin vastaavaa osaa muutamalle koneistamolle jotta tekisivät kopioita siitä, eipä ketään sillon kiinnostanu moiset hömpötykset
            Samaa katoin. Hintakin on kyl aika samaa luokkaa, toki vac motorsportin tuotteesta joutuu todennäköisesti maksamaan tullin ja veron, eli oishan tuo halvempi.

            No itellä on joskus tulevaisuudessa rakennettavan 3litran koneen sunnitelmat muuttunu sen verran et se ehkä kasataan 140mm veiveillä, minkä pitäs auttaa noiden väriongelmien kanssa.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15257
              • Ajamisen Iloa

              Kuinka iso homma tuollaisen osan vaihto on? Kiinnostaisi kyllä...
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • pazq
                BTCF Member
                • Jan 2008
                • 3167
                • 47200

                Originally posted by Remotion View Post
                Kuinka iso homma tuollaisen osan vaihto on? Kiinnostaisi kyllä...
                No mitä nyt täytyy purkaa jotta saa pumpun kätöseen..en kuitenkaan olis huolissani etteikö kestäis se mikä sinne on tehtaalla törkätty. Jos meinaa kierrättää helvetisti tai pitkällä iskulla niin ehkä sitten vois kuvitella. Ite laulatin 3L m50 rapia 7k jotain 70tuhatta ja ilman liimaa kasasin tai hitsitäppiä. Käsin niin tiukalle kun uskalsin ja tiukalla oli vielä purkaessa. Ei tuo nyt kuitenkaan niiiin yleistä ole että tarvis pelätä ja turhaan vaihtaa. Katuauton kohdalla en päätäni tuolla vaivais kun kierrokset lähes aina alhaalla

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11134
                  • Oulu

                  Jep varsinkaan 2.8 kampuralla en jaksais tuosta öljypumppu ongelmasta huolestua. En oo ainakaan kuullu et suomessa ois mistään muusta koneesta kuin 3litran m54:sta tippunu öljypumpun mutteri. Eikä niissäkään kovin usein sitä tapahdu.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Exami
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 986
                    • Hyvinkää, Tuusula

                    Kummassakin omista purku moottoreista on tullut pumpun rattaan mutteri öljypohjan mukana.. ja kumpikin oletettavasti tehtaan jäljiltä.

                    Oman mielenrauhan vuoksi laitoin vacmotorsportin akselin turbokoneeseen, vaparissa sai jäädä alkuperäinen.
                    sigpic
                    Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                    Comment

                    • Bansku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2011
                      • 1493
                      • Savo

                      M50 asennus pystyyn, risut ja ruusut aiheesta? Joitain nähnyt ympäri internettiä joten mietin vain miksi ei toimisi? Itseni tapauksessa kuitenkin koneenkorvalliset menee uusiksi, imusarja jo vaihdettu pois muovisesta eli muokattavissa ja öljypohja menee muutenkin muokkauksen alle. Laatikon kääntö suoraan varmaan suurin työ.
                      Itteä ahdistaa tuo pakopuolen ahtaus ja onhan se paremman näköinenkin kun moottori on konehuoneessa kuten kuuluu.

                      Comment

                      • SanMiguel
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 1035
                        • Kirkkonummi

                        Jossain oli just keskustelua pidemmistä kaasuvaijereista, mutta en nyt keksi millään että missä topikissa se ois voinu olla ja alkaa jo tympäsemään etsiminen tuloksetta :think

                        Niinpä kysynkin että mistä malleista ukot on hyödyntäneet pidempiä kaasuvaijereita plenumiin siirryttäessä?

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          Originally posted by Bansku View Post
                          M50 asennus pystyyn, risut ja ruusut aiheesta? Joitain nähnyt ympäri internettiä joten mietin vain miksi ei toimisi? Itseni tapauksessa kuitenkin koneenkorvalliset menee uusiksi, imusarja jo vaihdettu pois muovisesta eli muokattavissa ja öljypohja menee muutenkin muokkauksen alle. Laatikon kääntö suoraan varmaan suurin työ.
                          Itteä ahdistaa tuo pakopuolen ahtaus ja onhan se paremman näköinenkin kun moottori on konehuoneessa kuten kuuluu.
                          Öljyn valuminen kannesta alas voi vaatia muutoksia.
                          Esim. S14 koneessa kanavat isommat ja ympärys koneistettu paremmin pystyasentoa tukevaksi.
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            Originally posted by SanMiguel View Post
                            Jossain oli just keskustelua pidemmistä kaasuvaijereista, mutta en nyt keksi millään että missä topikissa se ois voinu olla ja alkaa jo tympäsemään etsiminen tuloksetta :think

                            Niinpä kysynkin että mistä malleista ukot on hyödyntäneet pidempiä kaasuvaijereita plenumiin siirryttäessä?
                            Miten pitkä nykyinen vaijeri on?
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • anttiviis
                              BTCF Member
                              • Aug 2010
                              • 369
                              • Kokkola

                              Originally posted by SanMiguel View Post
                              Jossain oli just keskustelua pidemmistä kaasuvaijereista, mutta en nyt keksi millään että missä topikissa se ois voinu olla ja alkaa jo tympäsemään etsiminen tuloksetta :think

                              Niinpä kysynkin että mistä malleista ukot on hyödyntäneet pidempiä kaasuvaijereita plenumiin siirryttäessä?

                              Mazan talviautoprojektissa sitä puitiin, muistaakseni m40 oli melko pitkä kaasuvaijeri.
                              E30 325i Turbo -86
                              E30 325i M-tech2 -89
                              E30 316i Bavaria -91
                              E39 525iA -02
                              F11 530xd M-Sport -11

                              Comment

                              • anteroro
                                BTCF Member
                                • Jan 2009
                                • 434
                                • oulu

                                Minä laitoin E36 m40 vaijerin ja sitä piti lyhentää ku oli liian pitkä.
                                E30 325 M-tech II DCT
                                9.97s/238kmh

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎