Originally posted by Pazi88
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2017
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Jasu View PostMikä estää tekemästä reikää/reikiä ja laittamaan liittimen?
Eli näin:
EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View Post
https://www.viperperformance.co.uk/s...er-outlet.html
Comment
-
-
Joo itsellänikään ei ollut tiedossa että tommosia tarkoitukseen tehtyjä letkulähtöjä on olemassa. Tämä helpottaa kummasti ja pääsee halvemmalla, kun voi perus kiinan silikonimutkaa käyttää.
Tos vielä muovinen halpis ebaystä, jonka linkin sain whatsapin kautta: https://m.ebay.co.uk/itm/PP-Tankdurc...anner=1&_rdt=1
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostM12 pulttiin reikä keskelle ja isot prikat molemmin puolin ja mutteri perään? Eikä lipsu letkut. Tai miksei vaikka pienempikin pultti. Jos pari mm jättää seinämää niin m8 on 4mm rööri jne :think ja on lähes ilmaisia vrt tuo 32€
Sorvissa kierre kärjestä veks, ja liiman kanssa prikat ja mutteri, sitten on hyväE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by thst View PostAiheesta on jo internetti pullollaan keskustelua, mutta selvää vastausta ei löydy joten kysytään vielä tässä ennen kuin aletaan pudottamaan laatikkoa lattialle..
Ongelmana että ei tuo 765-asetelma tunnu irroittavan..
Setuppina RHD vauhtis, Luk 328 massalevy, 765-asetelma, E21 323 painelaakeri, kytkinhaarukkaan hitsattu jatkoa sen verran että "väljää" haarukassa ~4mm. Tuo haarukan vastapuolella "nänni" oli korvattu jo edellisen omistajan toimesta metallisella omavalmisteella.
Ilmattu on todella monesti, monella eri tyylillä ja se ei tunnu olevan ongelmana ja poljin tuntuu kyllä ns. normaalille. Polkimen liike pääsylinteriin nähden säädetty maksimiin vivustossa olevalla epäkeskopultilla.
Irtolaatikolla mittailtu että tuolla mun setupilla haarukan pitäisi jäädä suht suoraan. Ainut epäilyttävä asia on se että ei tullut epähuomiossa mittailtua että oliko tuo laatikkoon tehty haarukan "nänni" tehty samaan mittaan kuin alkuperäinen on. Eli onko se mittausvirhe tullut sitten siinä
Työsylinterin tappeja kokeiltu montaa eri mittaa.
Uusittua osaa:
- Työsylkkä (isommalla männällä oleva, M3 vastaava)
- Pääsylinteri uusittu vajaa pari vuotta sitten (orkkis)
- Vakio kumiletkun tilalle teetetty teräspunosletku
Ainut setuppi millä saanut ihan lattian rajassa irroitamaan oli että jatkoi työsylkän tappia niin paljon kuin pystyi ilman että sylinteri pohjaa asentaessa. Silloinkin oli ihan rajoilla että lähtee ryömittämään.
Onko tuota tappia mahdollista jatkaa ylipitkäksi, eli siten että sylinteri jo pohjaa ja alkaa painaa vähän asetelmaa valmiiksi? Vai saadaanko tällä vaan kytkin luistamaan? Saako laatikon kylkeen tehtyä järkevän kokoista huoltoluukkua että tuon haarukan kulman kanssa pääsisi pelaamaan ilman laatikon irroitusta?
Kytkin kuitenkin toimii nyt, ja suurimpana syynä taisi olla pääsylinteri Vaikka olikin vain pari vuotta vanha ja ajettu max. 6000km, niin jostain syystä ei vaan tuottanut täyttä painetta.
Uudella pääsylkällä ja tuolla M3 työsylkällä alkoi irroittamaan ihan lattiassa. Tuo oli kuitenkin käytettävyyden kannalta melko huono, joten vaihdoin vielä tuon pienemmän työsylinterin takaisin
ja hieroin haarukan asennolla tuntuman sen verran hyväksi että tuolla jopa voisi kuvitella ajavansa.
Koeajoilla olikin hyvä huomata että ei 2. vaihde pysykkään päällä heti kun vähänkin vetoa on Kaikki vivuston osat on lähes uusia. Jatketaan taas motivaation keräilyä.
Comment
-
-
Originally posted by anteroro View PostMiten toteutit tämän? Vähän ois samanlaista hommaa tiedossaE30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
Originally posted by jmp2002 View Postvääntää jengat reikään ja lyö pultin täydellä jengalla siihen, lukkomutteri pulttiin, ni saa kirrattua kiini, että ei itekseen pyöri..
(oiskohan ollut joku vanha kannenpultti tms.) ulkopuolelta läpi, pultista toinen pää pyöristettynä että istuu haarukan pohjaan vähän paremmin.
Myös tuota "prikkaosaa" tuosta pultista joutui vähän kaventamaan että mahtuu pyörimään, on nimittäin aika kapea se kohta laatikon ulkopuolella.
Vaatii tästä syystä itsellä pakkikatkaisijan irroituksen laatikon kyljestä että pääsee kunnolla hylsyllä käsiksi. Myös kanta on tarkoituksella
tuommoinen, normaali kuusiokanta ei mahdu mitenkään tuon laatikon kanssa, mutta kuusiokolo saattaisi mennä.
Itsellä lukitusmutteri on laatikon sisällä johon pääsee käsiksi pienestä reiästä jonka tein laatikon kylkeen juuri sen kohdalle.
Ja tuohon mutteriin on myös ajettu pienet urat jossa alkuperäinen jousi pysyy paikallaan.
Comment
-
-
Jahas. Pikkuhiljaa etiäpäin ja taas asioita, jotka askarruttaa. Kysytääs ennenku tulee sekundaa. Huohotuksen ajattelin suorittaa ihan venttiilikopasta säiliöön ja filsun kautta pihalle. Huonot puolet? Puolen litran säiliö tulossa.
Saattaa kuulostaa hassulle, mutta asia ei ole selvä joten kysyn. Onko väliä kumpaan suuntaan polttoaine kulkee? Vakiona 1-6. Tukkihan siellä on täynnä ainetta koko ajan, joten luulisi ettei tiedä eroa. :think
Ps. Nuken tukki ja erillinen paineensäädin
Ahtimen öljylähtö. Suodatinjalassa on yksi lähtö vanokselle ja 1 ö.paineanturille. Paineanturin kaveriksi tulisi toinen moottorinohjaukselle jatkoliitoksella. Kummasta parempi ottaa ahtimelle. Vanoksen lähdöstä vai kahden paineanturin seasta jatkon jatkosta? Parempia ajatuksia?
Kiitos
Comment
-
-
Originally posted by ^slayer^ View PostJahas. Pikkuhiljaa etiäpäin ja taas asioita, jotka askarruttaa. Kysytääs ennenku tulee sekundaa. Huohotuksen ajattelin suorittaa ihan venttiilikopasta säiliöön ja filsun kautta pihalle. Huonot puolet? Puolen litran säiliö tulossa.
Saattaa kuulostaa hassulle, mutta asia ei ole selvä joten kysyn. Onko väliä kumpaan suuntaan polttoaine kulkee? Vakiona 1-6. Tukkihan siellä on täynnä ainetta koko ajan, joten luulisi ettei tiedä eroa. :think
Ps. Nuken tukki ja erillinen paineensäädin
Ahtimen öljylähtö. Suodatinjalassa on yksi lähtö vanokselle ja 1 ö.paineanturille. Paineanturin kaveriksi tulisi toinen moottorinohjaukselle jatkoliitoksella. Kummasta parempi ottaa ahtimelle. Vanoksen lähdöstä vai kahden paineanturin seasta jatkon jatkosta? Parempia ajatuksia?
Kiitos
Polttoaineen suunnalla tukissa ei merkitystä.
Ja vanoksen lähdöstä tupla banjopultilla on helppo ottaa lähtö turbolle: https://youtu.be/fWF6LV1UDN0?t=4m47s
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostVarsinkin jos viinalla ajat, niin sitä säiliötä saa olla koko ajan tyhjäämässä. Tommonen e39 m5 separaattori, öljyn paluu tikun kautta öljypohjaan ja huohotus turbon imupuolelle vaikuttaa oikeen hyvältä ja toimivalta ratkasulta. Käytännössä huoltovapaa: https://youtu.be/ObWZigLA4Ko?t=5m57s
Polttoaineen suunnalla tukissa ei merkitystä.
Ja vanoksen lähdöstä tupla banjopultilla on helppo ottaa lähtö turbolle: https://youtu.be/fWF6LV1UDN0?t=4m47s
Ilmanputsari askarruttaa :think putkella ei ole mahdollista viedä puskurin taakse kun siellä on pissapojan säiliö. Ellei sitten jollakin mehupillillä tuo keskemmälle. Sieniputsareista kuullut juttua puolesta ja vastaan. Onko sellaisia hyviä ja toimivia joka mahtuu valon ja ahtimen väliin?
Comment
-
Comment