Originally posted by Suh0
View Post
M50-turbo keskustelua osista 2017
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mutta kun siihen pistetään tilalle täysin äänieristeetön e30 peltisellä bensatankilla, niin tilanne onkin eri
Pumppukin on suoraan yhteydessä tankkiin eikä kumivaimennettu kuten e36:ssa. Tottakai tommonen pitää meteliä ja kaikki muu mulle olikin ok. Mut peräkontissa olevan pumpun meteliin mulla meni hermo, niin nyt tehdään niin hiljanen pumppusysteemi kuin onnistuu
Plus onhan tommosten uusien juttujen kokeilu mielenkiintoista.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostMä en hirveesti tiedä tästä mutta jos pumppu painaa jatkuvasti päin 3-3,5bar painerajaa, niin paljonko sen ottama maksimivirta oikeesti pienenee sen kierroksia tiputtamalla. :think lähinnä pointti että jos pumppu ei pumppaa kumminkaan paineensäädintä "tukkoon" (jolloin myös paine nousisi) käydessään täysillä niin pumpun ottama virta riippuu silti enemmän paineesta eikä litramäärästä:think
Alunperin BP:n PWM ohjaus on "keksitty" paluulinjatonta järjestelmää varten. Pumpun kierroksilla säädetään paine haluttuun kun yhdellä putkella toimitetaan polttoaine suuttimille. Suutinkiskossa on paineanturi jonka antamalla tiedolla pumppua ohjataan takaisinkytkennällä.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostAlunperin BP:n PWM ohjaus on "keksitty" paluulinjatonta järjestelmää varten. Pumpun kierroksilla säädetään paine haluttuun kun yhdellä putkella toimitetaan polttoaine suuttimille. Suutinkiskossa on paineanturi jonka antamalla tiedolla pumppua ohjataan takaisinkytkennällä.
Meinasin tätä kirjoittaa mutta en ollut ihan varma asiasta.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Meneekö tommonen s50b32 kampiakseli mitenkä bolt on m50 lohkoon? Itsellä siis aikasemmin todettiin tuo m54b30 kampi huonoksi, nyt kävi mielessä jos kuitenkin tollasen ämmän kammen sinne ettisi kun ilmeisesti takoakseli. Tuon m54b30 kammen mukaan siis männän ja kanget siis ostettu.
Comment
-
Ei taida mitenkään onnistua, löydät paljon helpommin m54b30 akselin ja paljon halvemmalla.Originally posted by Bansku View PostMeneekö tommonen s50b32 kampiakseli mitenkä bolt on m50 lohkoon? Itsellä siis aikasemmin todettiin tuo m54b30 kampi huonoksi, nyt kävi mielessä jos kuitenkin tollasen ämmän kammen sinne ettisi kun ilmeisesti takoakseli. Tuon m54b30 kammen mukaan siis männän ja kanget siis ostettu.
Comment
-
Menkää ja ostakaa se PW-moduloija tyrkätkää mihin väliin haluaa. Ei sen hyvyys tai huonous täällä speksaamalla selviä. Sit jos ei toimi ni hiljaa roskiksen pohjalle mihin muutkin epäonnistuneet prototyypit.
Autosähköstä ymmärrän jotakin ja elektroniikasta en paljo mitään. PWM on mun mielestä ajoneuvossa tosi fiksu järjestelmä joka paikassa mihin sen vaan saa sovellettua.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Mulla ainakin iso fuelabin pumppu vatkas viinat ihan kuumaksi kunnes laitoin sen fuelabin oman säätimen joka ohjaa pwm signaalilla pumpua. Ääni hiljeni todella paljon ja keruusäiliö on ihan viileä nykyään. Olisi saanut ecullakin(ms3 mega) hoidettua ilmaiseksi mutta toteutin nyt näin.Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
Ostettu ja oottaa paikalleen tökkäämistäOriginally posted by petrolhead View PostMenkää ja ostakaa se PW-moduloija tyrkätkää mihin väliin haluaa. Ei sen hyvyys tai huonous täällä speksaamalla selviä. Sit jos ei toimi ni hiljaa roskiksen pohjalle mihin muutkin epäonnistuneet prototyypit.
Mun mielestä anteroro nimimerkillä oli ässäkoneen kampura m50 lohkossa ennenkuin se kampura meni mutkalle. Ellen nyt aivan ole nimimerkistä erehtynyt :thinkOriginally posted by Bansku View PostMeneekö tommonen s50b32 kampiakseli mitenkä bolt on m50 lohkoon? Itsellä siis aikasemmin todettiin tuo m54b30 kampi huonoksi, nyt kävi mielessä jos kuitenkin tollasen ämmän kammen sinne ettisi kun ilmeisesti takoakseli. Tuon m54b30 kammen mukaan siis männän ja kanget siis ostettu.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
No siis tiedossa nyt on että kiertokangen laakerin on isommat s50 kammessa ja männäntapit ohuemmat millin verran. Muuten ainakin b30 kampi menee, mutta toi b32 nyt tuntu olevan sellanen mistä vaan kaikilla on mututuntumaa mutta ei kertoa faktaa :thinkLast edited by Bansku; 03-01-2018, 20:48.
Comment
-
En tiedä miten mahtuu kankien kanssa pyörimään M50 lohkossa, mutta s50b30 lohkoon kun laittaa s50b32 kammen niin kiertokanget ottaa kiinni sylinteriputken alapäähän. Kuitenkin lohkot ovat samat, 32 lohkoa on viistetty enemmän tehtaalla sylinteriputkien alapäästä ja näin mekin jouduimme tekemään. Jos M50 voi työstää samasta paikasta niin mikä ettei.Originally posted by Bansku View PostNo siis tiedossa nyt on että kiertokangen laakerin on isommat s50 kammessa ja männäntapit paksummat millin verran. Muuten ainakin b30 kampi menee, mutta toi b32 nyt tuntu olevan sellanen mistä vaan kaikilla on mututuntumaa mutta ei kertoa faktaa :think
Comment
-
Originally posted by Pazi88 View PostMun mielestä anteroro nimimerkillä oli ässäkoneen kampura m50 lohkossa ennenkuin se kampura meni mutkalle. Ellen nyt aivan ole nimimerkistä erehtynyt :think
Mun purkki onkin sulla hoidossa, jos et osannu yhistää
Juu mulle se tuli.Originally posted by pazq View PostMinä möin m54 kammen jollekin, en enää muista nimeä, mutta s50 kammen tilalle mikä meni poikki. Eli kyllä se sinne menee
Ohuemmat, porisinki jo sun kans tästä.Originally posted by Bansku View PostNo siis tiedossa nyt on että kiertokangen laakerin on isommat s50 kammessa ja männäntapit paksummat millin verran. Muuten ainakin b30 kampi menee, mutta toi b32 nyt tuntu olevan sellanen mistä vaan kaikilla on mututuntumaa mutta ei kertoa faktaa :think
Iskussa on niin pieni ero tuohon m54b30 akseliin joka ainakin h-profiileilla pyörii pirraamatta, että kyllä sen pyörimään saa m50 lohkossa mutta ne männät ja veivit onkin asia erikseen..Originally posted by meteor View PostEn tiedä miten mahtuu kankien kanssa pyörimään M50 lohkossa, mutta s50b30 lohkoon kun laittaa s50b32 kammen niin kiertokanget ottaa kiinni sylinteriputken alapäähän. Kuitenkin lohkot ovat samat, 32 lohkoa on viistetty enemmän tehtaalla sylinteriputkien alapäästä ja näin mekin jouduimme tekemään. Jos M50 voi työstää samasta paikasta niin mikä ettei.E30 325 M-tech II DCT
9.97s/238kmh
Comment
-
Juu kyllä. Nimimerkistä täällä en vaan ollu absoluuttisen varmaOriginally posted by anteroro View Post
Mun purkki onkin sulla hoidossa, jos et osannu yhistää
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
Comment