Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matuh
    BTCF Member
    • Apr 2013
    • 3702
    • Kouvola

    Originally posted by janne[l View Post
    mun käsittääkseni ei muuta kuin teholappu. 328:iin ei voi verrata koska ei valmistettu viä tuolloin joten jarruja ei tarvi vaihtaa.
    Kyllä mun kaveri joutu vaihtamaan e36 325i cabrioon, kaikki 328i takaosat ja jarrut. Siis ne mitkä siellä eroaa.

    Mutta suosittelen käymään oikeesti siellä katsastuskonttorilla millä meinasit leimata

    Kyllä se setä/täti kertoo mitä tarvii ja mihin verrataan.
    E36 328i M50B30 turbo
    Skoda vRS
    Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
    Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

    EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

    Comment

    • Matuh
      BTCF Member
      • Apr 2013
      • 3702
      • Kouvola

      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Eikös sen ratkaise se jokin koodi eli tyyppikoodi/korikoodi tms. Nimeltään? Se siis joka estää vertaamasta m-bemareihin
      Oon samassa uskossa tämän tekstin kanssa.
      E36 328i M50B30 turbo
      Skoda vRS
      Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
      Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

      EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

      Comment

      • Maikkeli
        BTCF Member
        • Aug 2010
        • 1301
        • Nousiainen

        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Eikös sen ratkaise se jokin koodi eli tyyppikoodi/korikoodi tms. Nimeltään? Se siis joka estää vertaamasta m-bemareihin
        Runkonumeron alkuosa WBA vs WBS, jossain vanhoissa m-romuissa oli kuitenkin WBA-alkuinen runkonumero :think
        E30 316 M42TBO -87
        BMW 1502 Turbo -77

        ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11134
          • Oulu

          Noissahan on vähän katsurista riippuvaisia eroja, että miten tulkitaan. Yleensä taitaa mennä niin että mallisarjan tehokkain sillä ajanhetkellä kun katsastettava auto on valmistettu ja jarrut yms. sen mukaan. (Esim. abs-jarrujen tarve e30:ssä riippuu auton valmistusajankohdasta)

          Mut tuo 328:iin vertaaminen oo ees ihme homma 325:n kanssa, jos niin joutuu tekemään. Taakse vaan jäähdytetyt levyt ja satulat niille ja that's it. Uudet levytkin on tyyliin 20€/kpl ja satuloita saa alle 50 pari.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Jaska T
            BTCF Member
            • Aug 2007
            • 215
            • Pyhäsalmi

            Originally posted by Pazi88 View Post
            Noissahan on vähän katsurista riippuvaisia eroja, että miten tulkitaan. Yleensä taitaa mennä niin että mallisarjan tehokkain sillä ajanhetkellä kun katsastettava auto on valmistettu ja jarrut yms. sen mukaan. (Esim. abs-jarrujen tarve e30:ssä riippuu auton valmistusajankohdasta)

            Mut tuo 328:iin vertaaminen oo ees ihme homma 325:n kanssa, jos niin joutuu tekemään. Taakse vaan jäähdytetyt levyt ja satulat niille ja that's it. Uudet levytkin on tyyliin 20€/kpl ja satuloita saa alle 50 pari.
            Mulla oli vuosia sitten yksi -95 328 coupe automaatilla purettavana ja siinä oli jäähdyttämättömöt levyt takana. Joten liekköhän tarvii edes nuita vaihtaa?

            Comment

            • janne[l
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 861
              • Ylöjärvi

              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Onko muka näin?

              Kyllähän kaikki e34 minun tietääkseni vertaillaan 540i vaikka se on tullu vasta -92

              Eikös sen ratkaise se jokin koodi eli tyyppikoodi/korikoodi tms. Nimeltään? Se siis joka estää vertaamasta m-bemareihin
              ainakin Veemu oli leimannu 325:n ilman muutoksia. Veemun projekti topikista lainattu "Originally Posted by Veemu View Post
              Kiitosta, leimahommat meni niin että vänkäsin katsurille että ei oo 328 tehty tolloin joten meni ihan kantaauton (325i) mukaan. Penkkilappu ja leimalle."
              e46 330i cabriolet
              e91 320d
              e36 328 törpö

              Comment

              • afafaf
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1144
                • Tornio

                Athena+liima??

                Kannattaako laittaa liiman kans athena, mikä on yleinen käytäntö?

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11134
                  • Oulu

                  Ei tarvi.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • afafaf
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1144
                    • Tornio

                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Ei tarvi.
                    Meinasin vakiopulteilla kasata, ooks sie käyttäny arp pultteja, vai vakioita yleensä?

                    Comment

                    • TinoTK
                      BTCF Member
                      • Apr 2009
                      • 809
                      • Kirkkonummi

                      Originally posted by afafaf View Post
                      Meinasin vakiopulteilla kasata, ooks sie käyttäny arp pultteja, vai vakioita yleensä?
                      ARPit suoraan sinne jos oot Athenan pahviakin laittamassa.
                      ///BMW M550d LCI

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11134
                        • Oulu

                        Originally posted by TinoTK View Post
                        ARPit suoraan sinne jos oot Athenan pahviakin laittamassa.
                        Miksi? Vakio pultit pelaa isoillekkin tehoille ihan loistavasti ja hintaa on murto osa ylihintaisista arpeista.

                        Käytän siis "orggis" pultteja omassa koneessa. Heittomerkit siksi, että nytkin paikallaan on jotku febin valmistamat pultit. Niillä ja athenalla alulohkossa 557hp/1.2bar ja reilu 10tkm rullattu sen kummemmin konetta säälimättä.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • afafaf
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1144
                          • Tornio

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Miksi? Vakio pultit pelaa isoillekkin tehoille ihan loistavasti ja hintaa on murto osa ylihintaisista arpeista.

                          Käytän siis "orggis" pultteja omassa koneessa. Heittomerkit siksi, että nytkin paikallaan on jotku febin valmistamat pultit. Niillä ja athenalla alulohkossa 557hp/1.2bar ja reilu 10tkm rullattu sen kummemmin konetta säälimättä.
                          Reinzin pultit löytyy hyllystä, lykkään ne sinne, oikasutin dekin ja kannen ihan varmuuden vuoksi..mites muistelin et sulla oli ilmeisesti m5 E39 separaattori käytössä, riittääkö yksi "puikula" vai ooks laittanu kummatkin kaks rinnan sinne?

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11134
                            • Oulu

                            Originally posted by afafaf View Post
                            Reinzin pultit löytyy hyllystä, lykkään ne sinne, oikasutin dekin ja kannen ihan varmuuden vuoksi..mites muistelin et sulla oli ilmeisesti m5 E39 separaattori käytössä, riittääkö yksi "puikula" vai ooks laittanu kummatkin kaks rinnan sinne?
                            Juu kyllä on ja yksi vain. m5:ssa taitaa olla 2, koska V-kone :think

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • afafaf
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1144
                              • Tornio

                              Mites vakio pultit kampuralla?en ole kyl ikinä kuullu et ois pettäny🤔 vai oos sinne arpit suositeltavat? 1.5bar meinaan kiusata tuota konetta..

                              Comment

                              • Wesulius
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2012
                                • 304
                                • Mynämäki

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                Noissahan on vähän katsurista riippuvaisia eroja, että miten tulkitaan. Yleensä taitaa mennä niin että mallisarjan tehokkain sillä ajanhetkellä kun katsastettava auto on valmistettu ja jarrut yms. sen mukaan. (Esim. abs-jarrujen tarve e30:ssä riippuu auton valmistusajankohdasta)

                                Mut tuo 328:iin vertaaminen oo ees ihme homma 325:n kanssa, jos niin joutuu tekemään. Taakse vaan jäähdytetyt levyt ja satulat niille ja that's it. Uudet levytkin on tyyliin 20€/kpl ja satuloita saa alle 50 pari.
                                Ei se ole mitenkään katsastajasta riippuvainen , kyllä siihen on ihan ohje olemassa. Tuntuu vaan siltä , ettei nykypäivänä enää ymmärretä mitä siinä lukee, toisaalta se voi myös johtua siitä , ettei osata kirjoittaa sitä mitä tarkoitetaan.
                                Onhan nykyään e46 euro 3 siakin muutoskatsastettu ahdetuksi vaikka se ei lakien ja trafin ohjeiden mukaan ole mahdollista.
                                Siinä onkin kiva jännittää ja odotella seuraavan vuoden katsastusta onko muutoskatsastus mennyt läpi trafin tarkastuksesta , vai onko tullut viretietoja.
                                Last edited by Wesulius; 12-12-2018, 22:54.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎