Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 1031
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 125

    Originally posted by Bairei View Post
    Okei, pitääpä pitää mieles. Huomasin muuten et jos tota potikkaa pitää päällä normaali maantie ajossa nii se laskee kulutusta. En kuitenkaan piä ohmeja ku jossain 100-200 välillä.
    Niin varmaankin tarkoitat että kulutusmittarin lukema pienenee, se minkä verran soppaa kuluu onkin toinen juttu..
    Tuo kulutusmittaus tehdään pumpun "takaisinkytkennältä" jota tuo potikkaviritys huijaa..
    E61 520da LCI 2007
    EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

    Comment

    • muuris
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 3501
      • Jyväskylä

      Samanlaisessa tasaisessa matka-ajossa kulutus ei voi pienentyä tolla keinolla. Sama määrä menee soppaa, ero vaan että pienemmällä kaasupolkimen asennolla. Pumppu "näkee" kaasun asennon samana.
      E30 325iX '86
      Instagram

      Comment

      • JGI112
        Bimmer Rookie
        • Sep 2007
        • 194
        • Se oikia HÄRMÄ (62300)

        Montakos konerikkoa tällä potikoinnilla ollaan täälä foorumin puolella saatu jo aikaiseksi?

        Itellä olis nyt kans potikka odottamas tuos että sais kolvailla kiinni. Saa nähdä saako sitä itse jotain hajalle D
        -BMW E34 525TDS Touring islandgrün metallic
        -BMW E34 535tic Brillantrot -89
        -BMW E34 525TDS Brillantrot -92
        -BMW E34 525TDS Vulkangrau -92
        -BMW E34 535i Diamantschwarz Turbo -89
        -BMW E21 315 Safaribeige -84
        -BMW E12 518 Mintgrün?? -80

        Ex:
        -BMW E34 525TDSA Technoviolett Touring -96
        -BMW E34 525ix -92
        -BMW E34 525i M-Tech -91
        -BMW E34 520i -90

        Comment

        • bmw525tds
          Bimmer Rookie
          • Apr 2010
          • 94
          • North Pole

          Onko kellään näitä myynnissä? ite ei kerkiä rakenteleen.

          Comment

          • FbonE
            BTCF Member
            • Jun 2006
            • 878
            • Pori

            Kiieinen olet jos 5min osien hakuun ja 5min kasaus ja 5min asennus, yhteensä vartti menee hommassa.
            Etköhän kerkiä tekemään kun painelet jossakin välissä paikalliseen eleroniikka liikkeeseen ja sanot että halua 1-0-1 katkasijan ja 2kpl 150ohm vastuksia sekä 2kpl 500ohm säätövastuksia esim.
            Kolvaat ne sarjaan ja asennat boxin pinneihin kaksi johtoa, voilaa napista kaksi eri teho-aluetta kun säädät savulla sekä yleismittarin ohmeilla.

            Näin on yksinkertainen evry rakennettu.

            Säädä eka tyhjäkäynti hyrskytys kohtaan ja siitä karva takasin ja seuraava vaihe hiukan isommaksi yleismittarilla.
            Näillä olen paukuttanut itse yli 10tkm ilman ongelmia ja napin 1 asento jatkuvassa käytössä, pysähdyksissä tosi napsautan nolla asentoon.
            Kulkineet:E61 525döö
            ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
            -Pori Connection-
            bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

            Comment

            • bmw525tds
              Bimmer Rookie
              • Apr 2010
              • 94
              • North Pole

              Originally posted by FbonE View Post
              Kiieinen olet jos 5min osien hakuun ja 5min kasaus ja 5min asennus, yhteensä vartti menee hommassa.
              Etköhän kerkiä tekemään kun painelet jossakin välissä paikalliseen eleroniikka liikkeeseen ja sanot että halua 1-0-1 katkasijan ja 2kpl 150ohm vastuksia sekä 2kpl 500ohm säätövastuksia esim.
              Kolvaat ne sarjaan ja asennat boxin pinneihin kaksi johtoa, voilaa napista kaksi eri teho-aluetta kun säädät savulla sekä yleismittarin ohmeilla.

              Näin on yksinkertainen evry rakennettu.

              Säädä eka tyhjäkäynti hyrskytys kohtaan ja siitä karva takasin ja seuraava vaihe hiukan isommaksi yleismittarilla.
              Näillä olen paukuttanut itse yli 10tkm ilman ongelmia ja napin 1 asento jatkuvassa käytössä, pysähdyksissä tosi napsautan nolla asentoon.
              Mutta haluisin sellasen jossa tuli kaasupolkimen alle kans joku mötikkä mikä lisäsi syöttöjä kaaasun mukaan.
              Last edited by bmw525tds; 23-01-2011, 09:39.

              Comment

              • ^T-T^
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 218
                • Veteli

                Itsellä oli ongelmia myös löytää sopiva vastus omaan autoon. Tuli kokeiltua kaiken kokoisia, mutta sopivaa ei vain löytynyt millään.

                Ostin sitten 12k potentiometrin ja kytkin sen johtoihin kiinni ja säädin auto lämpimänä potentiometristä ja jätin sen sinne konehuoneen puolelle kopan sisälle, jotta ei tule ajossa mielitekoja säädellä. Nyt käy juuri ja juuri tasaista tyhjäkäyntiä lämpimänä ja kylmänä käy kuin isompikin traktori.

                Ahdot olen säätänäyt 1bar:iin ja turbo on 46/49 siivillä, eli hiukan isompi kuin vakio. Ahtamaan alkaa 1800rpm:ssä ja täydet ahdot ottaa 2300rpm kohdalla, eikä ruoka lopu kesken vielä. Kesällä ahtoja nostetaan vielä hiukan lisää ja katsotaan riittääkö vielä soppa, vai tuleeko nestepään vaihto eteen.
                Nyt:
                E39 540i Oxfordgrun
                MB Vito 112cdi '00
                EX:
                E39 530d ´98 Biarritzblau Metallic
                Nissan Pick-Up 2,5d
                E34 M5 Calypsorot
                BMW 325i Coupe Mauritius Blau
                BMW 525i m20b25 Luxorbeige
                E34 525td Diamantschwarz

                Comment

                • ^T-T^
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2009
                  • 218
                  • Veteli

                  Lainataanpa nyt tätä topiccia kun dieselistä kuitenkin kyse.

                  Eli autoni on tuo sigun 525td touring. Olen nyt lueskellut netin syövereistä kaiken maailman juttuja näistä td/tds harvinaisista lukkoperistä niin eteeni tuli muutama mielenkiintoinen juttu.

                  Eli 325:sen bemun periä on myös tehty 4 laippaisella kardaanin kiinnityksellä, kuten näissä dieseleissä on tämä toteutettu. Eli onko kenelläkään kokemuksia näiden sopivuudesta keskenään?

                  Perän malli näissä on ilmeisesti typ 168, mikäli olen oikein ymmärtänyt?? Onko näihin joistakin toisista malleista mahdollista saada lukkoyksikköä tai toista sopivaa lukollista perää lukottoman tilalle?

                  Pari topiccia perien sopivuuksista tai lukkoyksiköiden sopivuuksista eri periin löysin, mutta varmuutta ei asiaan vielä ole tullut. Kuitenkin noissa on lueteltu aika laajasti paljon noita eri bmw:n malleja joissa perät ovat yhteneväisiä.
                  Yksi topicci jossa 325:sen perä, jossa kiinnitys 4-pultilla http://www.btcf.fi/forum/showthread....16#post1549665
                  Toinen mielenkiintoinen juttu on, että tuolla topicissa on lueteltu sopivuudet ja sieltä löytyy tuo maininta td touring sopivuudesta, mutta voiko joku varmistaa tämän. http://www.btcf.fi/forum/showthread....kalukko&page=2

                  Realoem:n mukaan 525td touring mallin periä ei löydy muista automalleista ollenkaan, että siihen on valmistettu yksinomaan siihen sopivia. Joudunko vain kiltisti odotella, että sattuu td mallin touringin lukkoperä tulemaan myyntiin, koska muut dieselin perät ovat realoem:ssä eri osanumeroilla.
                  Last edited by ^T-T^; 25-01-2011, 00:00.
                  Nyt:
                  E39 540i Oxfordgrun
                  MB Vito 112cdi '00
                  EX:
                  E39 530d ´98 Biarritzblau Metallic
                  Nissan Pick-Up 2,5d
                  E34 M5 Calypsorot
                  BMW 325i Coupe Mauritius Blau
                  BMW 525i m20b25 Luxorbeige
                  E34 525td Diamantschwarz

                  Comment

                  • conna
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 324

                    Originally posted by ^T-T^ View Post
                    Perän malli näissä on ilmeisesti typ 168, mikäli olen oikein ymmärtänyt?? Onko näihin joistakin toisista malleista mahdollista saada lukkoyksikköä tai toista sopivaa lukollista perää lukottoman tilalle?
                    Realoem:n mukaan 525td touring mallin periä ei löydy muista automalleista ollenkaan, että siihen on valmistettu yksinomaan siihen sopivia. Joudunko vain kiltisti odotella, että sattuu td mallin touringin lukkoperä tulemaan myyntiin, koska muut dieselin perät ovat realoem:ssä eri osanumeroilla.
                    perä on type 188

                    touring perävälitys 2,79 ja sedan 2,65

                    eli joko sedanin hiukan harvemman perän laitat tai sit ostat sedanin lukkoperän mistä siirrät pelkän lukkoyksiskön tohon omaas välitykseen.

                    luulis touringin jaksavan mennä kyl harvemmallakin peräl ku ei ol isost erost kyse.
                    %

                    Comment

                    • ^T-T^
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2009
                      • 218
                      • Veteli

                      Originally posted by conna View Post
                      perä on type 188

                      touring perävälitys 2,79 ja sedan 2,65

                      eli joko sedanin hiukan harvemman perän laitat tai sit ostat sedanin lukkoperän mistä siirrät pelkän lukkoyksiskön tohon omaas välitykseen.

                      luulis touringin jaksavan mennä kyl harvemmallakin peräl ku ei ol isost erost kyse.
                      Tämä selvensi paljon asiaa. Kiitoksia vain.
                      Nyt:
                      E39 540i Oxfordgrun
                      MB Vito 112cdi '00
                      EX:
                      E39 530d ´98 Biarritzblau Metallic
                      Nissan Pick-Up 2,5d
                      E34 M5 Calypsorot
                      BMW 325i Coupe Mauritius Blau
                      BMW 525i m20b25 Luxorbeige
                      E34 525td Diamantschwarz

                      Comment

                      • Expansion
                        Bimmer Rookie
                        • May 2010
                        • 68
                        • Finland

                        Oisko mahdollista saada tästä M51B25 moottorista 300hp tällä kokoonpanolla:

                        - Iso välijäähdytin
                        - Holset hx40 super
                        - Vakiopumppuun laitettu tarpeeksi "oomeja"
                        - Pakosarja ja putki kunnolla virtaavaksi?
                        - Kytkin päivittää

                        Ja minkäverran yleensäkkin toi kone vois kestää hyväkuntosena heppoja ja vääntöä?

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by Expansion View Post
                          - Vakiopumppuun laitettu tarpeeksi "oomeja"
                          Meinaat että potikkamodilla vois yli tuplata tehot?

                          Vaikken edes ole ainuttakaan tehnyt, voin suoraan luvata ettei saa lähellekään 300hp noilla. Onko jakajapumppu-tekniikka miten tuttua?
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • muuris
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 3501
                            • Jyväskylä

                            Alle 200hp jäädään potikkavirityksillä/lastuilla. Vakio 10mm nestepäästä ei vaan irtoa enempää.

                            300hp ei tule helpolla 12mm päälläkään.
                            E30 325iX '86
                            Instagram

                            Comment

                            • TarmoV
                              Newbiemmer
                              • Mar 2011
                              • 18
                              • Saukkola , Finland

                              Onko kukaan kokeillut 14mm nestepää + 4 mm jakolevyllä bemariin

                              Custom, performance, part, rotor head, camplate, cam plate, 4mm, 16mm, Rocken, Tech, Products, New, Diesel, Engine,paerts, Fuel, Injection, In-line, AW, PW, Rotary, pump, pumps, injector, Engine, Parts, VE, P7100, Nozzle, Pencil, Hydraulic, Plunger, Delivery, Valve, Governor, Springs, Housing, Test, Bench, Benches, Equipment, Alternator, Number, Bosch, Xexel, Nippon, Denso, ISUZU, Cummins, Engines, Cylinder

                              Comment

                              • muuris
                                BTCF Member
                                • Aug 2002
                                • 3501
                                • Jyväskylä

                                Ei tunnu 14mm päät kestävän nelosissakaan, kutosessa vielä puolet enemmän nokkia. Jo 12mm pää vaatii jäykemmät np jouset toimiakseen kierroksilla, plus toki pumpun kuluvien osien uusinta. Toisaalta 12mm päällä on nelosessakin ristikoita räjäytelty.
                                E30 325iX '86
                                Instagram

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎