Löytyykös keneltäkään tietoa sähköisen jakajapumpun säätämisestä/ajoittamisesta? :think m21 siis kyseessä.
TDS - Tekniikkaa ja viritystä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
M21 ja M51 sähköiset VE-pumput ei noilta osin eroa käytännössä toisistaan. Mitä meinaat "säätää"? Ennakko laitetaan ihan samalla tavalla kuin mekaanisellakin pumpulla ja tässä topikissa on jo aika tavalla tietoa, kun jaksaa vaan lukea. Jos perussyöttöä oot säätämässä niin topikkiin hakusanaks hammer*Originally posted by tunika View PostLöytyykös keneltäkään tietoa sähköisen jakajapumpun säätämisestä/ajoittamisesta? :think m21 siis kyseessä.
Comment
-
Siis nimenomaan ennakon säätöä meinasin. Aina puhutaan vain mekaanisista pumpuista noissa säätö ohjeissa. Pitääpä siis niillä ohjeilla ruveta tutustumaan asiaan. Kiitos.Originally posted by muuris View PostM21 ja M51 sähköiset VE-pumput ei noilta osin eroa käytännössä toisistaan. Mitä meinaat "säätää"? Ennakko laitetaan ihan samalla tavalla kuin mekaanisellakin pumpulla ja tässä topikissa on jo aika tavalla tietoa, kun jaksaa vaan lukea. Jos perussyöttöä oot säätämässä niin topikkiin hakusanaks hammer*e34 520i --> 2.7 ETA sedan -89 luisupulkka
e39 530da touring -01
-------------------------------
Duo Osmo
Smart fortwo coupe -00 ex
mb 190 2.5-16 -89 ex
e36 328I sedan -95 ex
e36 318Is coupe -93 ex
Comment
-
Kysytäänpäs täälläkin kun tuolla e36 topicissa kukaan ei tunnu sanovan mitään..
Eli ongelma on sellainen että siirtopumpulle ei tule virtaa kun auton laittaa käyntiin, virrat päällä tulee sen normaalit pari sekunttia. Auto on 325tds vuosimallia 1996 ja onkos tässä relettä tuolle ollenkaan? Autodatasta katsottu releen paikka ja sitä ei siellä ole
Ohjausboksiko tuota ohjaa vai?

Comment
-
Toimiikos se autos normaalisti? pitäsi sille rele jossain olla kaites.Originally posted by däädää View PostKysytäänpäs täälläkin kun tuolla e36 topicissa kukaan ei tunnu sanovan mitään..
Eli ongelma on sellainen että siirtopumpulle ei tule virtaa kun auton laittaa käyntiin, virrat päällä tulee sen normaalit pari sekunttia. Auto on 325tds vuosimallia 1996 ja onkos tässä relettä tuolle ollenkaan? Autodatasta katsottu releen paikka ja sitä ei siellä ole
Ohjausboksiko tuota ohjaa vai?KTM 1090 Adventure R
Comment
-
Katoppa pari sivua taakseppäin, eli sivu 65. Sieltä eka postaus ja pari viestiä alempana kuva mun sulakeboksista. Siellä oikealla ylimpänä siirtopumpun rele.Originally posted by däädää View PostKysytäänpäs täälläkin kun tuolla e36 topicissa kukaan ei tunnu sanovan mitään..
Eli ongelma on sellainen että siirtopumpulle ei tule virtaa kun auton laittaa käyntiin, virrat päällä tulee sen normaalit pari sekunttia. Auto on 325tds vuosimallia 1996 ja onkos tässä relettä tuolle ollenkaan? Autodatasta katsottu releen paikka ja sitä ei siellä ole
Ohjausboksiko tuota ohjaa vai?E39 530dA M-Sport Individual -03
ex: E46 330d Touring M-Sport II -02, E36 325 tdsA Touring M-Sport -99, E36 325tds Touring -98, E30 324TDIC Touring -89
Comment
-
Rele oli kunnossa.. Vika paikannettu suodatinjalassa olevaan paineanturiin, oli täynnä jotain valkosta mönjää :think sille putsaus ja siirtopumpulle tulee virrat kun auto käynnissäkinOriginally posted by däädää View PostKysytäänpäs täälläkin kun tuolla e36 topicissa kukaan ei tunnu sanovan mitään..
Eli ongelma on sellainen että siirtopumpulle ei tule virtaa kun auton laittaa käyntiin, virrat päällä tulee sen normaalit pari sekunttia. Auto on 325tds vuosimallia 1996 ja onkos tässä relettä tuolle ollenkaan? Autodatasta katsottu releen paikka ja sitä ei siellä ole
Ohjausboksiko tuota ohjaa vai?
E. Niin ja ei oo normaalisti toiminut, pitänyt pitää yli puolen tankin naftaa tai muuten vetänyt ilmat tankista kuskinpuolelta..
Comment
-
Tätä olisin seuraavaksi tarjonnut. Hyvä että löytyi vika kerroit missä se oliOriginally posted by däädää View PostRele oli kunnossa.. Vika paikannettu suodatinjalassa olevaan paineanturiin, oli täynnä jotain valkosta mönjää :think sille putsaus ja siirtopumpulle tulee virrat kun auto käynnissäkin
E. Niin ja ei oo normaalisti toiminut, pitänyt pitää yli puolen tankin naftaa tai muuten vetänyt ilmat tankista kuskinpuolelta..
KTM 1090 Adventure R
Comment
-
Oletko tsekannut polttoainelinjat? (meno/paluu) Itsellä oli ainakin ihan järkyttävän mädäntyneet varsinkin niiden kannakkeiden alta. Pienikin hikoilu/märkiminen ja ilmaa takuulla seassa....Originally posted by däädää View PostRele oli kunnossa.. Vika paikannettu suodatinjalassa olevaan paineanturiin, oli täynnä jotain valkosta mönjää :think sille putsaus ja siirtopumpulle tulee virrat kun auto käynnissäkin
E. Niin ja ei oo normaalisti toiminut, pitänyt pitää yli puolen tankin naftaa tai muuten vetänyt ilmat tankista kuskinpuolelta..E39 530dA M-Sport Individual -03
ex: E46 330d Touring M-Sport II -02, E36 325 tdsA Touring M-Sport -99, E36 325tds Touring -98, E30 324TDIC Touring -89
Comment
-
Joo paluulinja kasattu entisen omistajan toimesta jostain putken/letkun pätkistä sinneOriginally posted by savukone View PostOletko tsekannut polttoainelinjat? (meno/paluu) Itsellä oli ainakin ihan järkyttävän mädäntyneet varsinkin niiden kannakkeiden alta. Pienikin hikoilu/märkiminen ja ilmaa takuulla seassa....
Pitäs vissiin saada aikaseks uusittua sekin..
Joku ammattimies laitellu tuota autoa, kaiutinjohtoa johtosarjassa yms..
Comment
-
Eipäs toimikkaan ihan täysin vielläkään.. Välistä heittää siirtopumppu pois päältä ja putsaa tuon anturin niin taas mennään hetki aikaa..Originally posted by däädää View PostRele oli kunnossa.. Vika paikannettu suodatinjalassa olevaan paineanturiin, oli täynnä jotain valkosta mönjää :think sille putsaus ja siirtopumpulle tulee virrat kun auto käynnissäkin
E. Niin ja ei oo normaalisti toiminut, pitänyt pitää yli puolen tankin naftaa tai muuten vetänyt ilmat tankista kuskinpuolelta..
Tänään kokeilin että otin liittimen irti suodatinjalalta niin siirtopumppu kuulosti pyörivän silloinkin, onkohan tuosta mitään haittaa jos tuon paineanturin jättää pois käytöstä ja siirtopumppu pyörii jatkuvasti?
Comment
-
Pöh liitin irti ajeltu ja taas kun vajaa puolitankkia niin menot hyytyOriginally posted by däädää View PostEipäs toimikkaan ihan täysin vielläkään.. Välistä heittää siirtopumppu pois päältä ja putsaa tuon anturin niin taas mennään hetki aikaa..
Tänään kokeilin että otin liittimen irti suodatinjalalta niin siirtopumppu kuulosti pyörivän silloinkin, onkohan tuosta mitään haittaa jos tuon paineanturin jättää pois käytöstä ja siirtopumppu pyörii jatkuvasti?
Millä tuo paineanturi on tiivistetty vakiona? Nyt näyttäis että tuota valkosta paskaa on se anturin reikä täynnä, vaikka anturin nappaa pois niin naftaa ei tule tippaakaan vaikka auto käynnissä :think Eli anturi ei koske edes naftaan, makaa tuolla valkosen mönjän päällä..
Jos puran tuon suodatinjalan ja putsaan reijän, millä helvetillä tiivistän sen?

Comment
Comment