Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tunika
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 808
    • Seinäjoki

    Löytyykös keneltäkään tietoa sähköisen jakajapumpun säätämisestä/ajoittamisesta? :think m21 siis kyseessä.
    e34 520i --> 2.7 ETA sedan -89 luisupulkka
    e39 530da touring -01
    ------------------------------- Duo Osmo
    Smart fortwo coupe -00 ex
    mb 190 2.5-16 -89 ex
    e36 328I sedan -95 ex
    e36 318Is coupe -93 ex

    Comment

    • muuris
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 3501
      • Jyväskylä

      Originally posted by tunika View Post
      Löytyykös keneltäkään tietoa sähköisen jakajapumpun säätämisestä/ajoittamisesta? :think m21 siis kyseessä.
      M21 ja M51 sähköiset VE-pumput ei noilta osin eroa käytännössä toisistaan. Mitä meinaat "säätää"? Ennakko laitetaan ihan samalla tavalla kuin mekaanisellakin pumpulla ja tässä topikissa on jo aika tavalla tietoa, kun jaksaa vaan lukea. Jos perussyöttöä oot säätämässä niin topikkiin hakusanaks hammer*
      E30 325iX '86
      Instagram

      Comment

      • tunika
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2008
        • 808
        • Seinäjoki

        Originally posted by muuris View Post
        M21 ja M51 sähköiset VE-pumput ei noilta osin eroa käytännössä toisistaan. Mitä meinaat "säätää"? Ennakko laitetaan ihan samalla tavalla kuin mekaanisellakin pumpulla ja tässä topikissa on jo aika tavalla tietoa, kun jaksaa vaan lukea. Jos perussyöttöä oot säätämässä niin topikkiin hakusanaks hammer*
        Siis nimenomaan ennakon säätöä meinasin. Aina puhutaan vain mekaanisista pumpuista noissa säätö ohjeissa. Pitääpä siis niillä ohjeilla ruveta tutustumaan asiaan. Kiitos.
        e34 520i --> 2.7 ETA sedan -89 luisupulkka
        e39 530da touring -01
        ------------------------------- Duo Osmo
        Smart fortwo coupe -00 ex
        mb 190 2.5-16 -89 ex
        e36 328I sedan -95 ex
        e36 318Is coupe -93 ex

        Comment

        • däädää
          Bimmer Fanatic
          • May 2010
          • 756
          • Tornio

          Kysytäänpäs täälläkin kun tuolla e36 topicissa kukaan ei tunnu sanovan mitään..

          Eli ongelma on sellainen että siirtopumpulle ei tule virtaa kun auton laittaa käyntiin, virrat päällä tulee sen normaalit pari sekunttia. Auto on 325tds vuosimallia 1996 ja onkos tässä relettä tuolle ollenkaan? Autodatasta katsottu releen paikka ja sitä ei siellä ole Ohjausboksiko tuota ohjaa vai?

          Comment

          • JJwawoo
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2009
            • 226
            • Iisalmi

            Originally posted by däädää View Post
            Kysytäänpäs täälläkin kun tuolla e36 topicissa kukaan ei tunnu sanovan mitään..

            Eli ongelma on sellainen että siirtopumpulle ei tule virtaa kun auton laittaa käyntiin, virrat päällä tulee sen normaalit pari sekunttia. Auto on 325tds vuosimallia 1996 ja onkos tässä relettä tuolle ollenkaan? Autodatasta katsottu releen paikka ja sitä ei siellä ole Ohjausboksiko tuota ohjaa vai?
            Toimiikos se autos normaalisti? pitäsi sille rele jossain olla kaites.
            KTM 1090 Adventure R

            Comment

            • savukone
              Bimmer Rookie
              • Dec 2011
              • 124
              • Turku

              Originally posted by däädää View Post
              Kysytäänpäs täälläkin kun tuolla e36 topicissa kukaan ei tunnu sanovan mitään..

              Eli ongelma on sellainen että siirtopumpulle ei tule virtaa kun auton laittaa käyntiin, virrat päällä tulee sen normaalit pari sekunttia. Auto on 325tds vuosimallia 1996 ja onkos tässä relettä tuolle ollenkaan? Autodatasta katsottu releen paikka ja sitä ei siellä ole Ohjausboksiko tuota ohjaa vai?
              Katoppa pari sivua taakseppäin, eli sivu 65. Sieltä eka postaus ja pari viestiä alempana kuva mun sulakeboksista. Siellä oikealla ylimpänä siirtopumpun rele.
              E39 530dA M-Sport Individual -03

              ex: E46 330d Touring M-Sport II -02, E36 325 tdsA Touring M-Sport -99, E36 325tds Touring -98, E30 324TDIC Touring -89

              Comment

              • däädää
                Bimmer Fanatic
                • May 2010
                • 756
                • Tornio

                Originally posted by däädää View Post
                Kysytäänpäs täälläkin kun tuolla e36 topicissa kukaan ei tunnu sanovan mitään..

                Eli ongelma on sellainen että siirtopumpulle ei tule virtaa kun auton laittaa käyntiin, virrat päällä tulee sen normaalit pari sekunttia. Auto on 325tds vuosimallia 1996 ja onkos tässä relettä tuolle ollenkaan? Autodatasta katsottu releen paikka ja sitä ei siellä ole Ohjausboksiko tuota ohjaa vai?
                Rele oli kunnossa.. Vika paikannettu suodatinjalassa olevaan paineanturiin, oli täynnä jotain valkosta mönjää :think sille putsaus ja siirtopumpulle tulee virrat kun auto käynnissäkin

                E. Niin ja ei oo normaalisti toiminut, pitänyt pitää yli puolen tankin naftaa tai muuten vetänyt ilmat tankista kuskinpuolelta..

                Comment

                • JJwawoo
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2009
                  • 226
                  • Iisalmi

                  Originally posted by däädää View Post
                  Rele oli kunnossa.. Vika paikannettu suodatinjalassa olevaan paineanturiin, oli täynnä jotain valkosta mönjää :think sille putsaus ja siirtopumpulle tulee virrat kun auto käynnissäkin

                  E. Niin ja ei oo normaalisti toiminut, pitänyt pitää yli puolen tankin naftaa tai muuten vetänyt ilmat tankista kuskinpuolelta..
                  Tätä olisin seuraavaksi tarjonnut. Hyvä että löytyi vika kerroit missä se oli
                  KTM 1090 Adventure R

                  Comment

                  • savukone
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2011
                    • 124
                    • Turku

                    Originally posted by däädää View Post
                    Rele oli kunnossa.. Vika paikannettu suodatinjalassa olevaan paineanturiin, oli täynnä jotain valkosta mönjää :think sille putsaus ja siirtopumpulle tulee virrat kun auto käynnissäkin

                    E. Niin ja ei oo normaalisti toiminut, pitänyt pitää yli puolen tankin naftaa tai muuten vetänyt ilmat tankista kuskinpuolelta..
                    Oletko tsekannut polttoainelinjat? (meno/paluu) Itsellä oli ainakin ihan järkyttävän mädäntyneet varsinkin niiden kannakkeiden alta. Pienikin hikoilu/märkiminen ja ilmaa takuulla seassa....
                    E39 530dA M-Sport Individual -03

                    ex: E46 330d Touring M-Sport II -02, E36 325 tdsA Touring M-Sport -99, E36 325tds Touring -98, E30 324TDIC Touring -89

                    Comment

                    • däädää
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2010
                      • 756
                      • Tornio

                      Originally posted by savukone View Post
                      Oletko tsekannut polttoainelinjat? (meno/paluu) Itsellä oli ainakin ihan järkyttävän mädäntyneet varsinkin niiden kannakkeiden alta. Pienikin hikoilu/märkiminen ja ilmaa takuulla seassa....
                      Joo paluulinja kasattu entisen omistajan toimesta jostain putken/letkun pätkistä sinne Pitäs vissiin saada aikaseks uusittua sekin..

                      Joku ammattimies laitellu tuota autoa, kaiutinjohtoa johtosarjassa yms..

                      Comment

                      • däädää
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2010
                        • 756
                        • Tornio

                        Lisää kysymyksiä..

                        Jälkihehkutus ei toimi, mittasin niin tulee 10,60-11.00V kun hehku päällä mutta sen jälkeen ei tule yhtään jännitettä. Mistähän vikaa osaisi lähteä hakemaan? Toisella releellä kokeiltu eikä muuttunut miksikään :think

                        Comment

                        • däädää
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2010
                          • 756
                          • Tornio

                          Originally posted by däädää View Post
                          Rele oli kunnossa.. Vika paikannettu suodatinjalassa olevaan paineanturiin, oli täynnä jotain valkosta mönjää :think sille putsaus ja siirtopumpulle tulee virrat kun auto käynnissäkin

                          E. Niin ja ei oo normaalisti toiminut, pitänyt pitää yli puolen tankin naftaa tai muuten vetänyt ilmat tankista kuskinpuolelta..
                          Eipäs toimikkaan ihan täysin vielläkään.. Välistä heittää siirtopumppu pois päältä ja putsaa tuon anturin niin taas mennään hetki aikaa..

                          Tänään kokeilin että otin liittimen irti suodatinjalalta niin siirtopumppu kuulosti pyörivän silloinkin, onkohan tuosta mitään haittaa jos tuon paineanturin jättää pois käytöstä ja siirtopumppu pyörii jatkuvasti?

                          Comment

                          • Golde
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2006
                            • 149
                            • nilsiä

                            minkälaista katkaisijaa olette käyttäneet kaasupolkimen alla potikka viritystä ajatellen ? eli e30 kyseessä ja m8 kierre ilmeisesti pitäs olla
                            Last edited by Golde; 02-04-2013, 10:18.
                            E39 530d, E39 540ia.

                            Comment

                            • däädää
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2010
                              • 756
                              • Tornio

                              Originally posted by däädää View Post
                              Eipäs toimikkaan ihan täysin vielläkään.. Välistä heittää siirtopumppu pois päältä ja putsaa tuon anturin niin taas mennään hetki aikaa..

                              Tänään kokeilin että otin liittimen irti suodatinjalalta niin siirtopumppu kuulosti pyörivän silloinkin, onkohan tuosta mitään haittaa jos tuon paineanturin jättää pois käytöstä ja siirtopumppu pyörii jatkuvasti?
                              Pöh liitin irti ajeltu ja taas kun vajaa puolitankkia niin menot hyyty

                              Millä tuo paineanturi on tiivistetty vakiona? Nyt näyttäis että tuota valkosta paskaa on se anturin reikä täynnä, vaikka anturin nappaa pois niin naftaa ei tule tippaakaan vaikka auto käynnissä :think Eli anturi ei koske edes naftaan, makaa tuolla valkosen mönjän päällä..

                              Jos puran tuon suodatinjalan ja putsaan reijän, millä helvetillä tiivistän sen?

                              Comment

                              • JJwawoo
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2009
                                • 226
                                • Iisalmi

                                En tiedä siitä mutta on myös todistettu että 525tds toimii mainiosti ilman omaa suodatintaan (tilalla vw golf letkunväliin mallinen) ja pumpulle suoraa virtaa aina kun ns. sytkävirta päällä :think Laita liimaa?
                                KTM 1090 Adventure R

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎