pakko nyt tässä kysyä ihan uutena jäsenenä tuosta potikka virityksestä tds bemarissa. itellä moinen viritys on ja napilla varustettuna eli nappia painamalla virta alkaa kulkemaan vastuksen kautta (vastus oli joko 500-1000 oomia) joten syötöt lisääntyy mutta mistä johtunee ongelma tuon napin kanssa että välillä katkasee syötön kokonaan ja kone käytännössä sammuu ja heti kun napin laskee ylös ni vetää taas. uuestaan painamalla lisää taas syötöt ja veto jatkuu. omaanko vääränlaisen nappulan vai mistä moinen pätkiminen ? "/
TDS - Tekniikkaa ja viritystä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
huono nappula? sopivasti kun painaa niin koko virtapiiri katkeaa? :thinkOriginally posted by siiiseli View Postpakko nyt tässä kysyä ihan uutena jäsenenä tuosta potikka virityksestä tds bemarissa. itellä moinen viritys on ja napilla varustettuna eli nappia painamalla virta alkaa kulkemaan vastuksen kautta (vastus oli joko 500-1000 oomia) joten syötöt lisääntyy mutta mistä johtunee ongelma tuon napin kanssa että välillä katkasee syötön kokonaan ja kone käytännössä sammuu ja heti kun napin laskee ylös ni vetää taas. uuestaan painamalla lisää taas syötöt ja veto jatkuu. omaanko vääränlaisen nappulan vai mistä moinen pätkiminen ? "/F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Olisiko tietoa kellään miten toimii tuo m21 holsetilla missä ei ole painekelloa ollenskaan... Meneekö täysin sekaisin koko mopo..
Saattoi olla joku viisaampi jo topikissa kertonut muttei omaan silmään osunut..
Vinkit olis hyvästä niin voi välttyä turhilta harmailta hiuksilta
sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa
Comment
-
Öhhh, siis ei ole hukkaporttia ollenkaan, vai hukkiksen ohjaus puuttuu?Originally posted by Elevator67 View PostOlisiko tietoa kellään miten toimii tuo m21 holsetilla missä ei ole painekelloa ollenskaan... Meneekö täysin sekaisin koko mopo..
Saattoi olla joku viisaampi jo topikissa kertonut muttei omaan silmään osunut..
Vinkit olis hyvästä niin voi välttyä turhilta harmailta hiuksilta
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
näin tuntus tapahtuvan että virta katkee kokonaan "/ nappina toimii tuommonen kolme pinninen millä siirretään kahen nastan välillä virran kulkureittiä.."/ eikö muilla oo ollu kyseistä ongelmaa "/ ?Originally posted by peto2 View Posthuono nappula? sopivasti kun painaa niin koko virtapiiri katkeaa? :think
Comment
-
Ei jaksa kaivaa tuota kytkentää mistään, mutta:Originally posted by siiiseli View Postnäin tuntus tapahtuvan että virta katkee kokonaan "/ nappina toimii tuommonen kolme pinninen millä siirretään kahen nastan välillä virran kulkureittiä.."/ eikö muilla oo ollu kyseistä ongelmaa "/ ?
Homma menee siis niin että signaali kulkee joko vastuksen kautta tai suoraan, riippuen (vaihto)kytkimen asennosta?
Kytkentää voisi muuttaa niin että kytkimellä oikosuljetaan vastus, tällöin virtapiiri ei missään vaiheessa katkea. Jos kytkin tuntuu vittui.. enemmän toisessa asennossa, käyttää sitä toista. Tällöin mode on päällä jommassakummassa asennossa, mutta tämä ei liene ongelma? Jos siis nappi on sellainen että pitää asentonsa, eli ei tarvitse painaa koko ajan tms.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
No menee se mopedi sen verran sekasin että ahtaa niin paljon kun vaan mahdollista, koska ei ole mitään estämässä. Lopputuloksena on sitten rikkonainen äm kaks-ykönenOriginally posted by Elevator67 View PostTurbossa itsessään ei ole mitään hukkista
E39 530dA M-Sport Individual -03
ex: E46 330d Touring M-Sport II -02, E36 325 tdsA Touring M-Sport -99, E36 325tds Touring -98, E30 324TDIC Touring -89
Comment
-
yhdistelmä minulle tulee olemaan, holsetti ja jonkin sortin dumppi tai by- bassi..Originally posted by savukone View PostNo menee se mopedi sen verran sekasin että ahtaa niin paljon kun vaan mahdollista, koska ei ole mitään estämässä. Lopputuloksena on sitten rikkonainen äm kaks-ykönen
Pystyykös tuon alipaineen jotenkin poistamaan turbolta? Turbon vaihdon jälkeen siis. ainakaan irroittaminen ei aiheuta kuin harmia että en itse vedoissa huomaa mitään eroa..sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa
Comment
-
Nyt kannattas taas pysähtyä vähän opiskelemaan. Dumppia ei tarvi dieselissä, vaatii jo kovan viriasteen ja kikkailua saada se edes toimimaan oikein. Hukkaportilla päästetaan pakokaasut turbiinin ohi eli säädetään ahtopainetta. Dumpilla/bypasilla ei säädetä ahtopainetta, vaan vapautetaan ylimääräinen ilma kaasuläpän ja ahtimen välistä moottorijarrussa. Ja M21:ssahan ei ole kaasuläppää, dumppi ei kyseisessä koneessa ole koskaan tarpeen. Jos meinaat säätää ahtopainetta dumpilla, teet siis ahtovuodon, niin imusarjan paine on haluttu, mutta ahdin tekee turhaa työtä. Jos ahdin ei oo kauhean iso, niin se voi mennä ylikierroksille ja särkyä. "Ylikierroksillahan" se on joka tapauksessa, kun se joutuu tuottamaan enemmän ilmaa kuin mitä kone imee, tätä varten se ottaa myös turbiinilta ylimääräistä energiaa ja pakopaine siis kasvaa. Vakiopumpulla marginaalisesti, mutta sitten ei ole järkeä koko turbon vaihdostakaan, homma on vaan hölmöä. Viripumpulla taas on hyvä mahikset rikkoa ahdin tai kansi, kun pakopaine ja -lämmöt kasvaa ihan eri tavalla.Originally posted by Elevator67 View Postyhdistelmä minulle tulee olemaan, holsetti ja jonkin sortin dumppi tai by- bassi..
Pystyykös tuon alipaineen jotenkin poistamaan turbolta? Turbon vaihdon jälkeen siis. ainakaan irroittaminen ei aiheuta kuin harmia että en itse vedoissa huomaa mitään eroa..
En oo uudempiin M21:iin perehtynyt, että liekö niissä alipaineohjattu hukkis. Vanhemmissa ainakin ihan normaali ylipainekello. Niin tai näin, irtoletku tulpataan.
Osta pari T3 laippaa, väliin T-haara ja siihen hukkis, josset koko pakosarjaa halua tehdä. Tai vaihda ahdinta hukkaportilliseen. Tää nyt on vaan mutua, mutta tuskinpa sitä Holsettia on yhtään yritettykään laskea, sopiiko koneeseen ja tehotavoitteisiin..
Comment
-
Auttakaapa turhautunutta.. m21 jako pitäis saada kohdalleen.
Nokka ja pumppu merkeissä oikein, mutta kampura vähän pielessä.
Jos siirtää hampaalla niin menee toiseen suuntaan ohi. Siis kuvan mukainen tilanne.
e34 520i --> 2.7 ETA sedan -89 luisupulkka
e39 530da touring -01
-------------------------------
Duo Osmo
Smart fortwo coupe -00 ex
mb 190 2.5-16 -89 ex
e36 328I sedan -95 ex
e36 318Is coupe -93 ex
Comment
-
Noniin ongelma ratkesi. Kampuran päästä puolikuukiila oli antautunut ja dampperi päässyt pyörähtämään sivuun.e34 520i --> 2.7 ETA sedan -89 luisupulkka
e39 530da touring -01
-------------------------------
Duo Osmo
Smart fortwo coupe -00 ex
mb 190 2.5-16 -89 ex
e36 328I sedan -95 ex
e36 318Is coupe -93 ex
Comment
-
Joo elikkä ihtellä o semmonen vika että kun yritän saada pumpun ajotusta kohilleen.. Kone YKK:ssa käännän konetta taakse päin ni kuuluu naksahdus ja samasa sekunnissa heittokello pyörähtää kaks astetta pieleen, ääni tuntus kuuluvan venttiileistä.. Onko kellään kokemuksia tälläisestä ongelmasta??
Comment
-
Mitenkä muilla on nuo mekaaniset pumput sopineet imusarjan kanssa? Itellä ei saa ennakkoa kunnolla säädettyä kun pumpun kansi ottaa imusarjaan kiinni, otin jo siitä kannesta vähän tavaraa pois mutta ei mitään vaikutusta
Ja tosiaan tämä uudempi muovinen imusarja kyseessä..

Comment
Comment