Originally posted by kalevik
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TDS - Tekniikkaa ja viritystä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Mikkeri View PostEli siis kymppimillisessä mekaanisessa ja sähköisessä on osat vakiona jo sähköisen eduksi? Miksi siitä sitten pitää luopua?
Tuossa asiasta juttua, en nyt muista mistä sen 0.5 milliä löysin.
Sähköisestä luopumista suositellaan varmaankin siksi että sen säätäminen samalla tavalla kuin mekaanisen, on mahdotonta. Tarkoitan siis sitä että ihan työkaluilla säädetään, versus moottorinohjausboksin ohjelma/parametrimuutos.
Tuo VE6 mekaanisena on niin peruspumppu kuin olla voi, sitä osaa säätää kuka tahansa joka nyt yleensäkään osaa pumppuja säädellä.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View Posthttp://www.turbodiesel.fi/forum/viewtopic.php?f=7&t=273
Tuossa asiasta juttua, en nyt muista mistä sen 0.5 milliä löysin.
Sähköisestä luopumista suositellaan varmaankin siksi että sen säätäminen samalla tavalla kuin mekaanisen, on mahdotonta. Tarkoitan siis sitä että ihan työkaluilla säädetään, versus moottorinohjausboksin ohjelma/parametrimuutos.
Tuo VE6 mekaanisena on niin peruspumppu kuin olla voi, sitä osaa säätää kuka tahansa joka nyt yleensäkään osaa pumppuja säädellä.
Eli mun tavoite on pitää vanha pumppu, siihen uudet hilut sisään ja ohjelmointi uusiksi.
Eli ilmeisesti saman tehon saa kuin mekaanisesta?
Myös haluan pitää nuo sähköpumpun muut edut... .Tai siis sen ainoan edun eli cruisen.TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
TDS osaa.
Comment
-
-
Originally posted by Mikkeri View PostToiset kirjoittaa ettei sitä saa säädettyä, siis ohjelmoitua, sä sanot että saa.
DDE-purkin sisällä on pari kpl Siemens brändillä olevaa prossua. Näissä on myös Intelin nimi. Voisi äkkiä päätellä laitteen suunnitteluajankohdasta, prossun kotelosta ja muusta että kyseessä on joko suoraan 80286 tai jokin muunnos siitä.
Lisäksi on 2 kpl perinteisiä eprommeja, siis UV-valolla tyhjennettäviä.
Tuota ei siis ole mitenkään mahdollista ohjelmoida 'kaapelilla'.
Eprommit ovat melko pieniä, 32 kiloisia. Riittävän viitseliäs kyllä purkaa niiden sisältämän koodin ja kaivaa esille kohdat joissa on esimerkiksi parametrit ja taulukot. Ja onhan tuon joku tehnyt koska noihin on virityslastuja (= uudet eprommit) saanut ostaa. Mutta ei ole joka ukon homma.
Eli mun tavoite on pitää vanha pumppu, siihen uudet hilut sisään ja ohjelmointi uusiksi.
Eli ilmeisesti saman tehon saa kuin mekaanisesta?
Myös haluan pitää nuo sähköpumpun muut edut... .Tai siis sen ainoan edun eli cruisen.
Tuossa vielä kuva DDE-purkin sisältä:
Oikealla olevista hybrideistä on suojat pois, noissa on sisääntulojen suodattimet, muuntimet yms.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostTarkoitin kyllä että ohjelmointi on mahdotonta, jonka kyllä kirjoitinkin.
DDE-purkin sisällä on pari kpl Siemens brändillä olevaa prossua. Näissä on myös Intelin nimi. Voisi äkkiä päätellä laitteen suunnitteluajankohdasta, prossun kotelosta ja muusta että kyseessä on joko suoraan 80286 tai jokin muunnos siitä.
Lisäksi on 2 kpl perinteisiä eprommeja, siis UV-valolla tyhjennettäviä.
Tuota ei siis ole mitenkään mahdollista ohjelmoida 'kaapelilla'.
Eprommit ovat melko pieniä, 32 kiloisia. Riittävän viitseliäs kyllä purkaa niiden sisältämän koodin ja kaivaa esille kohdat joissa on esimerkiksi parametrit ja taulukot. Ja onhan tuon joku tehnyt koska noihin on virityslastuja (= uudet eprommit) saanut ostaa. Mutta ei ole joka ukon homma.
Eipä se mäntä siitä välitä miten syöttö on ohjattu.
Taitaa vaan se pienimmän riesan tie olla mekaaninen pumppu, ja erillinen cruise.
Tuossa vielä kuva DDE-purkin sisältä:
Oikealla olevista hybrideistä on suojat pois, noissa on sisääntulojen suodattimet, muuntimet yms.
Koska ei houkuta tuosta sähköisestä kapistuksesta luopuminen.TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
TDS osaa.
Comment
-
-
Originally posted by Mikkeri View PostKyselyikä jatkuu, 11mm nestepään jos vaihtaa, toimiiko se vakio-ohjelmalla, vai meneekö perseelleen kaikki?
Koska ei houkuta tuosta sähköisestä kapistuksesta luopuminen.
Kyllä sieltä saa ihan samalla tavalla tavaraa ulos, jos vain osaa!!
Niin ja pumppu oli 12mm nestepäällä.Jos olet ymmärtänyt kaiken, olet varmasti käsittäny väärin!
Comment
-
-
Originally posted by Rantakirppu View PostMulla oli e39 sähköpumpulla ja en minäkään halunnut luopua cruisesta ja sähkökaasusta.
Kyllä sieltä saa ihan samalla tavalla tavaraa ulos, jos vain osaa!!
Niin ja pumppu oli 12mm nestepäällä.
Eli mitä muutoksia jne?
PS. Koko moottorinohjauksenhan voi tehdä uusiksi, jos vain osaa!!E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Eli kansi irrotettu ja halki oli 5 kohdalta. Tulipahan tuosta jotain kuviakin otettua samalla.ensiauto E30 Bmw 318i -89 sitä seuranneet bemarit e36 318tds touring, e34 525tds touring, e36 325tdsa touring Nykyiset E30 325TD -88 touring powered by mb diesel, E39 525d touring +770tkm"käyttis"
Comment
-
-
Originally posted by Mikkeri View PostSamat kysymykset tuli mieleen..
Voin sanoa että osaan, mutta on vaikea osata kun ei tiedä mitä tehdä.
Jos ei ole hajuakaan, mitä tehdä, niin lompakkoa kaivamalla selviää varmaan halvemmalla kun opiskelu & yritys -taktiikalla.
Comment
-
-
Originally posted by muuris View PostJos ymmärrät syöttöpumpun toimintaperiaatteen, vaihda sinne tarvittavat osat että soppaa saa lisää. Plus kuluvat osat. Jos ei tiedä, mitä sisältä löytyy, on parempi olla avaamatta. Kun pumppu ok, niin boksin ohjelmointi. Harvemmalla harrastelijalla on siihen vehkeitä.
Jos ei ole hajuakaan, mitä tehdä, niin lompakkoa kaivamalla selviää varmaan halvemmalla kun opiskelu & yritys -taktiikalla.
Perus mekaniikka on kyllä hallussa, ihminen sen pumpun on kasannutkin.
Joten se nestepään ja tarvittavien osien vaihtaminen ei ole ongelma.
Tietäisi vain mitkä osat vaihtoon menevät.
Pystyy ohjelmoimaan???
Toinen sanoo toista, toinen toista.TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
TDS osaa.
Comment
-
-
Kertokaas pojat että mikä olis järkevintä! Eli pieni piristys olis mielessä tohon 525tds:ään. Ainoo piristys mikä tällä hetkellä löytyy on evry modMielessä kävi kuitenkin isompi turbo ja välijäähdytin. Pienen google selailun jälkeen tuli eteen, että Garrett GT2256 menis suoraan vakio pakosarjaan tai toinen vaihtoehto olis viilailla 524 pakosarjaa ja laittaa 524 turbo samalla. Toinen asia mikä tuli mieleen on, että syöttöpumppua pitäis sitten varmaan säätää jotta tehoo oikeesti saatais lisää. Mitä vaihtoehtoja mulla siis on turbon (ja ehkä pakosarjan suhteen) ja syöttöpumpun suhteen? Tuosta vakio sähköpumpusta varmaan saa sen alle 200hv irti? Joka kyllä riittäis helposti, mutta miten? Tarviiko elementtejä vielä näillä hv lukemilla vaihtaa vai riittääkö pumpun säätö tai lastutus? Mietin myös, että jos syöttöjä alkaa ruuvaileen ylemmäs niin kuinkas vaikeeta päästöistä pääseminen on?
Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere
E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm
EX E36 320iA -98
EX E39 520i -01
EX E34 525 Tds -95
Comment
-
-
Nyt bemari kasassa ja käynnissä, jako oli 2-hampaan verran pielessä.
Aikasempi huollon jälkeinen kolinan syy jonka sanoivat ketjusta johtuvan olikin kampiakselin hihnapyörä jonka kumi/massa pinnoite mikälie mennyt väljäksi. Jostain sellainen ilmastoinnilla varustettuun m51 e36:seen pitäisi löytää.
Edit:
Nyt kävi niin että e36 tds:än ilmamäärämittarin vai mikä onkaan siinä ilmanputsarikotelon yhteydessä olevan anturin pistoke lähtenyt ajossa irti ja nyt on pelkkä johdonpätkä jäljellä eikä auto toimi kunnolla. Kenelläkään tietoa onko tuo johto vaihdettivissa ja mihin kohti konehuonetta se loppuu.Last edited by Ytrew; 31-10-2013, 16:14.Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski
Comment
-
Comment