Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikkeri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 805
    • Suomi

    Purkuautosta liitin ja pätkä johtoa, tinaa ja kutistesukkaa peliin.
    Johto tulee sen moottorin johtosarjasta, ei ole liitintä.


    Miten se jako oli saatu pelkkä pumppu irroittamalla pari hammasta vituilleen?
    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
    TDS osaa.

    Comment

    • muuris
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 3501
      • Jyväskylä

      Originally posted by Mikkeri View Post
      Perus mekaniikka on kyllä hallussa, ihminen sen pumpun on kasannutkin.
      Joten se nestepään ja tarvittavien osien vaihtaminen ei ole ongelma.
      Tietäisi vain mitkä osat vaihtoon menevät.


      Pystyy ohjelmoimaan???
      Toinen sanoo toista, toinen toista.
      Niin no, mulla on se periaate että pitää ymmärtää mitä tekee. Osia ei vaihdeta vain sen takia, että joku sanoo että vaihda tuo ja tuo, sillon on vituixmän jo ovella oottelemassa

      Ristikko, rullat, jäykemmät np jouset ainakin. En ole E39 perehtynyt, mutta jos ohjelmointi ei onnistu niin turha sinne pumppuun on mitään vaihtaa, ei tule toimimaan kuitenkaan vakio-ohjelmalla. En tosin näe syytä, miksei sen ohjelmointi onnistuisi kuten E34:ssakin.

      Originally posted by Läbä View Post
      Kertokaas pojat että mikä olis järkevintä! Eli pieni piristys olis mielessä tohon 525tds:ään.

      E39 525d/530d vnt-ahtimet käy heittämällä pakosarjaan, en tiedä mahtuuko siellä olemaan. Se 2256v on minusta huono swappi kuitenkin, M51 on kammiokone ja tarvii samaan tehoon enemmän ilmaa kuin M57. Tuo ahdin on jo lähtöjään pienehkö, lisäks vnt vaatii panostusta ohjaukseen ettei mene kansi saman tien solmuun hurjista pakopaineista ja -lämmöistä.
      Pumpussa ei oo elementtejä, vaan nestepää. Allle 200hp riittää vakio pumppu, ohjelmoinnilla saa tehtyä niin että menee päästöistäkin.
      E30 325iX '86
      Instagram

      Comment

      • Ytrew
        Bimmer Rookie
        • Nov 2012
        • 77
        • Jyväskylä

        Originally posted by Mikkeri View Post
        Purkuautosta liitin ja pätkä johtoa, tinaa ja kutistesukkaa peliin.
        Johto tulee sen moottorin johtosarjasta, ei ole liitintä.


        Miten se jako oli saatu pelkkä pumppu irroittamalla pari hammasta vituilleen?
        Ei huollossa ollut jako siis mennyt. Itse kun pihassa ne ketjut vaihdoin niin jako oli mennyt 1-2 hammasta pieleen.
        Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski

        Comment

        • Heikki.Niemi
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 1180
          • Kalajoki-Bemareiden mekka

          Kyllä se on pojat sillain että jos te oikiasti voimaa haluatta niin kuunnelkaa Muurista ja unohtakaa ne mukavuus vermeet kuten vakkarit.Mekaanista sinne on laitettava isolla nestepäällä ja turbo vaihettava reilusti suuremmaksi että ei oo pelkoa pakolämpöjen noususta.Isompi cooleri ja kunnolliset ahtoputket.Ennakot kohilleen ja syöttöä sen verran mitä vehkeet kerkiää polttamaan.Minä oon kokeillu kaikki nämä pumppujen kannenkolistelut ja höpö höpö jutut ja niillä ei kuuhun mennä.Siks touhusin itelle mekaanisen pumpun jota aletaan nyt huoltaan ja päivitteleen.Nestepäätähän se huutaa vaihtoon ja Scwitzerin S2 turbo oottas kans tallisa.Valmet 805 on ainaki samanlaisia näkyny paikallaan.Sitä oon kokeillu paikalle ja siinä oli hyvä heräävyys ja potku melkeen vakiosyötöilläki.Se turbo oli vaan seisonu hyllysä kotona 10 vuotta niin oli tiivisteet kovettunu ja alko tuleen öljyt kartanolle sieltä ahtimesta.Se pitäs koittaa nyt aukasta,vaihtaa hilut sisälle ja tasapainottaa uusiksi.Harmi ku autokäyttöön olevat nestepäät näkyy loppuvan 12 milliin.Traktoripuolella olis nestepäitä 13 ja 14 millin nestepäällä mutta ku niitteen nokkalevyt on tehty maks noin 2500-3000 kierroksille niin ne autosa enää pelaa yläkierroksilla.Itelläkään ei varmaa tietoa onnistuuko risteytys ku ei sitä ainakaan kukaan oo tuntunu tekevän.Siittä pitää saaja lisätietua jostaki onko tämä mahollista.Onko Muuris törmänny tämmöseen kysymykseen?
          520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
          525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
          525 TDS m51d25 Touring E34 -94
          Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
          Ex-320i E30 m20b20 -86
          Ex-318i E30 m20b20 -87
          Ex-320i E30 m20b20-83

          Comment

          • Mikkeri
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2011
            • 805
            • Suomi

            Itsellä ei ole tarkoitus ottaa oikeasti sitä voimaa. Vaan riittää ihan sopivalla ruudilla varustettu kauppakassi, missä on cruise.

            Kiitos Muuris vastauksesta.
            Tiedän että mun varmaan pitäis purkaa ja kasata noita pumppuja muutama vuosi ennenkuin tänne sopii kyselyitä laittaa.
            Mutta jostain se on aloitettava...

            Seuraava hölmö kysymys on mistä kapineesta noita osia kannattaa swappailla, Cumminsissa on 11mm NP:tä ollut ainakin. Sen osilla?
            TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
            TDS osaa.

            Comment

            • Mikkeri
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2011
              • 805
              • Suomi

              Mitäpäs jos nyt sen mekaanisen pumpun laitan, sekoaako automaatin ohjaus?
              Cruisen varmaan saisi otettua jostain toisesta E36:sta, mutta onko nissä oma ohjainboksi, vai saisiko tähän systeemiin mekaanisen cruisen väsättyä?
              Eli E36 TDSA -97
              TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
              TDS osaa.

              Comment

              • jurdeman
                Newbiemmer
                • Feb 2004
                • 16
                • Lapua

                Originally posted by Mikkeri View Post
                Mitäpäs jos nyt sen mekaanisen pumpun laitan, sekoaako automaatin ohjaus?
                Cruisen varmaan saisi otettua jostain toisesta E36:sta, mutta onko nissä oma ohjainboksi, vai saisiko tähän systeemiin mekaanisen cruisen väsättyä?
                Eli E36 TDSA -97
                Kyllähän nua jokku ainaki johonain threadis meinas että sais tehtyä mekaaniselle pumpulle e30 mallin cruisesta pelaavan. Itteltäki tua hianous lähti ku e39 tuli mekaaninen hommattua.

                Comment

                • Mikkeri
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2011
                  • 805
                  • Suomi

                  Pitää koittaa bongata, ilmastointi, automaatti, cruise, noista en luovu.. Samahan se olis sitten ostaa autoksi vaikka tojota.
                  TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                  TDS osaa.

                  Comment

                  • Tyramies
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2011
                    • 272
                    • Helsinki

                    Noniin monien vittujen ja saatanoiden jälkeen on nyt todettu seuraavaa:

                    EVRY MOD:

                    sillä vanhalla ohjeella piuha-vastus-piuha-potikka-piuha-kytkin-piuha laitatte ne piuhojen päät kiinni pinneihin 39 (violetti) ja 14 (musta):



                    Itse näin tein, ja jostakin syystä ei suostunut täristämään vaikka kuinka potikkaa kääntelin? Olisiko väärä vastus kun niitä oli 3 pakettissa ja laitoin summamutikassa jonkun?

                    mikkerille kiitos, vähän aikaa meni saada tuo liitinkamman itse liitin irti sieltä kotelosta... tosin miksiköhän ei vaikuttanut oikein ollenkaan...?
                    -Kevin, i wanna double...
                    -Harry! ...
                    -I need a double, right now!
                    "thank you son."

                    Comment

                    • Mikkeri
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2011
                      • 805
                      • Suomi

                      Ota yleismittari ja mittaa onko sillä katkaisijan tai potikan asennolla merkitystä.

                      Mistä paketista niitä vastuksia olet ottanut?
                      Miksi et laittanut ohjeissa mainittua vastusta, vaan summamutikassa jonkun?
                      TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                      TDS osaa.

                      Comment

                      • Mikkeri
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2011
                        • 805
                        • Suomi

                        Originally posted by rei7pir8 View Post
                        Induktiivisella tunnistimella varustettujen järjestelmien huijjaus onnistuu tällä tavalla:
                        boksin pinnin 39 (singaalin paluu) ja pinnin 14 (maa) välille liitetään 200-250ohm vastus (väh. 0,5w) ja 500-1000ohm säätövastus sarjaan!

                        Periaate on sama kuin Kreuzotterin ensimmäisessä viestissä eli
                        pudottaa paluusingaalin jännitettä ja kiinteä vastus estää säädön menemisen nollaan.
                        Tähän kun liitetään sulkeutuva rele joka yhdistää piirin kun kaasu painetaan pohjaan niin pelaa osakaasulla normaalisti.

                        Vakioahtopaineilla saa jo potkua mukavasti noin 500ohm kokonaisvastuksella!
                        Tuossahan tuo ohje taas olisi.. Sivulta 4 löytyi.
                        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                        TDS osaa.

                        Comment

                        • Henukani
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2012
                          • 73
                          • Lappeenranta

                          200hv/400nm?

                          Itellä löytyy 324TD tälläsillä osilla:
                          -Garrett GT28RS
                          -Mekaaninen pumppu
                          -Iso kuuleri 2.5" ahtoputkilla
                          -2.5" downpipe ja 3" putkisto yhdellä pöntöllä (suora 3" putki tarkoituksena tehdä myöhemmin)
                          Pumpussa täysin vakiot sisuskalut, ahtokaran muokkaus käynyt mielessä.
                          Pääseekö noilla eväillä 200hv/400nm mitenkään ?
                          Last edited by Henukani; 07-11-2013, 15:10.
                          F31 330xd M-Sport -14
                          E46 330d Touring M-Sport II -03

                          Ex: E30 324td, E30 320i, E36 325i, 2x E39 530d, E39 540ia, E91 325d

                          Comment

                          • jurdeman
                            Newbiemmer
                            • Feb 2004
                            • 16
                            • Lapua

                            Originally posted by Henukani View Post
                            Itellä löytyy 324TD tälläsillä osilla:
                            -Garrett GT28RS
                            -Mekaaninen pumppu
                            -Iso kuuleri 2.5" ahtoputkilla
                            -2.5" downpipe ja 3" putkisto yhdellä pöntöllä (suora 3" putki tarkoituksena tehdä myöhemmin)
                            Pumpussa täysin vakiot sisuskalut, ahtokaran muokkaus käynyt mielessä.
                            Pääseekö noilla eväillä 200hv/400nm mitenkään ?
                            Kannattaas hommata vielä 12mm nestepää nii saa kunnolla ainesta sinne ja ei ruiskutusajatkaa veny liika pitkiksi... eipä tua oo kauhian kalliskaan investoonti. Vakio kytkytin tuskin varmaan tuloo kestämähän jos sulla sellaanen siälä on.

                            Comment

                            • Henukani
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2012
                              • 73
                              • Lappeenranta

                              200hv/400nm?

                              kytkin on 325 e30:stä, toistaiseksi ei oo luistanut. mistä noita 12mm nestepäitä löytyy ja paljon maksais asennus ? :think
                              F31 330xd M-Sport -14
                              E46 330d Touring M-Sport II -03

                              Ex: E30 324td, E30 320i, E36 325i, 2x E39 530d, E39 540ia, E91 325d

                              Comment

                              • jurdeman
                                Newbiemmer
                                • Feb 2004
                                • 16
                                • Lapua

                                Joltakin pohojoosen jätkältä mä ostin. Kauppaa varmaan nettivaraosas viäläki niitä. Hintaa tais olla tiivistesarjan kans joku parisataa vähä vajaat. Eikö sitä joku tuttavapiiristä osaa aina nuatten kans värkätä tai sitte viärä jollekkin dieseli pajalle se tiätysti aina jonku verran kustantaa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎