memebuy23buy

M54 Imuvuoto ja Livedata topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5151
    • Kouvola, Savisto

    Tähän päivitystä, ei ole ollut se akuutein kohde niin nyt vasta poika kerkesi tämän kimppuun.
    Lähdettiin liikkeelle sieltä imupuolelta koska selkeää vuotoa oli, imusarjan tiivisteet vaihdettiin, sekä separaattori.
    Näillä ei tapahtunut varsinaista muutosta toimintaan, kuin että alkoi reagoimaan täyttökorkin avaukseen, sitten vasta tarkistettiin disa, se kun piti kierroksilla outoa ääntä, no siellähän läppä pyöri ihan ominaan, se vaihtoon.
    Vieläkään ei mitään eroa toiminnassa.

    Joten pakosarjan sisään kurkistus ja sieltähän se vika löytyi kuten HTK epäili, katalysaattorit tukossa.
    Ne vaihdettiin ja kas kun pelaa hienosti

    Ja kuten todettua, maffissa ei mitään vikaa ja vikakoodi ei ollut maf vikaa myöskään, vaan vika jonka toimiva maf osaa kertoa.
    Last edited by makkis; 29-08-2022, 00:53.
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • rizzo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2007
      • 5424
      • Oulu

      Otetaanhan 3 vuoden jälkeen nostoa niin saadaan tännekin tavaraa:

      M54B30 antaa seuraavat vikakoodit INPA:lla:
      • 228 lambda control tolerance bank 2
        • error frequency 2
        • logistic counter 40
        • deviation rich
      • 227 lambda control tolerance bank 2
        • error frequency 1
        • logistic counter 40
        • deviation rich
      Eli rikkaalla käy. Sytyttää moottorin vikavalon 100 km ajonkin jälkeen, eli pitkään voi olla ettei tule mitään. Tyhjäkäynti ei heittele kylmänä/lämpimänä, vedot on normaalit jne.

      Pieni imuvuoto jossain?
      Last edited by rizzo; Yesterday, 17:51.

      Comment

      • azlakki
        Bimmer Rookie
        • Oct 2015
        • 103
        • Tampere

        Etummaiset O2-anturit vaihtoon, jos jatkuu niin MAF tarkkailuun INPAlla sekä suuttimet. Imuvuoto yleensä laittaa laihalle.

        Comment

        • rizzo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2007
          • 5424
          • Oulu

          Nyt olikin niinkin eksoottinen vika, että ilmansuodattimen kotelossa oli kannessa reikä reunassa. Purkuautosta uusi kotelo, koodit pois ja matka jatkuu.

          Comment

          • racing02
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 2066
            • Riihimäki

            Voiko tosissaan tulla siitä? Onko tarpeeksi kilsoja alla?

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5338
              • Pirkkala

              Eiköhän sinne koodit pomppaa takaisin, tuskin tuosta on syylliseksi mihinkään vikaan
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • rizzo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2007
                • 5424
                • Oulu

                Veikkaan että olette (valitettavasti) oikeassa, pitää huomenna ajaa vähän pidempää lenkkiä.

                Onko jotain O2 antureiden tai MAF livedataa INPAssa, mitä olisi hyvä katsoa ja mistä voisi päätellä jos ne ovat kaput?

                Comment

                Working...
                X