M54 Imuvuoto ja Livedata topic II
Collapse
X
-
Ehjä orggis maf vihdoin löyty, kun ensimmäinen oli rikki kokonaan. Kävin n. 20km ajelemassa ja integraattorit tuntu pysyvän alueella muutamaa satunnaista hyppyä lukuunottamatta. Tyhjäkäynnillä pyörii nyt nollan molemminpuolin ja ajossa +2-10 välillä. Eikä koko matkalla lambdan säädön ylityksestä koodeja näkynyt.
-
No ihan sana tarkkaan en muista koodia, mutta viittasi suoraan maffiin. Mutta se tuli vain ainoastaan tuolla autossa paikallaan olleessa merkittömän maffin kanssa. Tällä hellan maffilla en ole vielä nähnyt sitä
Tässä kun menee laatikko heti vikatilaan ilman maffia ilman kuormitustietoa niin vähän tympeä ajaa ilman.
Leave a comment:
-
zener, mainitsit aikaisemmin että "Pakkasilla alkoi nakella satunnaisesta maf vikakoodia." Sattuisitko muistamaan mikä tuo koodi oli?
Itsehän ajelin uutta odotellessa maffin liitin irti. Ei sytyttänyt vikavaloa, toki koodi tuli.
Leave a comment:
-
Aikoinaan se minun korjaama auto oli hyvin pitkälti tuon tapanen oireiltaan ja maf vikahan se oli.
Mitään vikakoodeja ei tietenkään ollu maffista
Leave a comment:
-
Käytin imusarjan irti uusiksi ja tutkin huohottimen. Ehjä on. Imusarjan takaa oli kuitenkin tuo isomman tulpatun lähdön hattu ihan murusina. Miten lie en huomannut aikasemmalla kertaa, eikä se kyllä savuakaan läpi päästänyt. Noh, niin kuin odotinkin niin eipä asialle muutosta tehnyt. Saa olla auto tallissa, kunnes maf tulee. Jos sillä ei mitään muutosta näy, niin en oikein enää keksi missä se vika vois olla. Kenties dme vikaa?
Ehkä pitää nuo lambdatkin pois sulkea, kun on tuossa kaverilla ehjät millä kokeilla ennen uusien tilausta.Last edited by zener; 08-01-2022, 19:23.
Leave a comment:
-
Ja tuosaa kotipihassa kuuntelin että imusarjan alta kuulostas melko suhina käyvän... Onkohan vaicon huohotin nyt sitten kuitenkin pettänyt. Pitäneekö käyttää imusarja vielä irti ja tutkia se.
Imuvuodotkun on tosiaan jo pariin kertaan katottu ja ulospäin ei vuoda. Öljykorkin irroitus ei ainakaan käyntiin vaikuttanut. Ja muutamissa paikoissa myös jarrutehostin ollut rikki ja aiheuttanut kaikkea jännää..
Leave a comment:
-
Originally posted by zener View PostMökillä oltiin muutama päivä ja tänään -27c. Auto oli ehkä tunnin roikassa ja ei meinannut käymään saada. Lopulta kun kaasulla herkuttelemalla jäi käymään, niin kävi sievästi ja hetken päästä puotti pytyn tai kaks pois. Koodina oli ilmeisesti taas 4-5-6 misfire (en niin tarkkaa siinä pikku vitutuksessa niitä katsonut, kun kotia piti päästä) ja koodit poistamalla heräsi pytyt eloon. Matkalla sitten taas llfs at mechanical ja kertoi että ois muka juminut kiinni. Icv kuitenkin on myös uusi.
Tunnostaa että melko sekaisin on kylmä starttaus.
Leave a comment:
-
Mökillä oltiin muutama päivä ja tänään -27c. Auto oli ehkä tunnin roikassa ja ei meinannut käymään saada. Lopulta kun kaasulla herkuttelemalla jäi käymään, niin kävi sievästi ja hetken päästä puotti pytyn tai kaks pois. Koodina oli ilmeisesti taas 4-5-6 misfire (en niin tarkkaa siinä pikku vitutuksessa niitä katsonut, kun kotia piti päästä) ja koodit poistamalla heräsi pytyt eloon. Matkalla sitten taas llfs at mechanical ja kertoi että ois muka juminut kiinni. Icv kuitenkin on myös uusi.
Tunnostaa että melko sekaisin on kylmä starttaus.
Leave a comment:
-
Savukoneella testattu uudestaan ja ulospäin ei ainakaan enään väärästä välistä vuoda. Odotellaan että maf saapuu.
Leave a comment:
-
Originally posted by Antti O View PostJuu, näinhän se closed loop pitääkin toimia
Leave a comment:
-
Originally posted by kalevik View PostSama täällä eli tarvikemaffi. Arvoja oem-maffiin en voinut verrata, koska oem oli rikki.
Oem oli pikkuhiljaa ruvennut antamaan liian pientä ilmamäärää ja tämä yhdistettynä oikeisiin imuvuotoihin, lopulta sytytti vikavaloa.
Kun myöhemmin testimielessä irroitin imusarjan päästä sen kumitulpan, ei käytännön vaikutusta. Pieni imuvuoto voi siis olla eikä asiasta saa mitään vinkkiä, jos maf antaa oikeaa arvoa ja säätövara riittää = ei vikavaloa.
Zener
On noi maffit sotkenut ennenkin tota toimintaa, testaahan alkuperäisellä onkos se Siemens / VDO, tuo näyttää erikoiselta toi tilanne jos kerta tyhjäkäynnillä on noin rikkaalla, ja sitten taas ajossa mukamas vetää laihalle.
Imuvuotohan yleensä kierroksilla pitäisi laskea se short term trimmi / integratori.
Kun ilmavirtaus kasvaa kaasuläpästä, imuvodon merkitys vähenee.
Leave a comment:
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMulla on tarvike maffi ja toimii, arvot on parin prosentin sisällä oem maffia. Tarvikkeen ostin scmiedmannelta.
Oem oli pikkuhiljaa ruvennut antamaan liian pientä ilmamäärää ja tämä yhdistettynä oikeisiin imuvuotoihin, lopulta sytytti vikavaloa.
Kun myöhemmin testimielessä irroitin imusarjan päästä sen kumitulpan, ei käytännön vaikutusta. Pieni imuvuoto voi siis olla eikä asiasta saa mitään vinkkiä, jos maf antaa oikeaa arvoa ja säätövara riittää = ei vikavaloa.
Leave a comment:
-
Tuo on käytännössä kokoajan 13-16 lambdan integratorit, kun esim. moottoritiellä ajaa, joten jotain fuulaa on vielä jossain. Täytynee tuo imupuoli varmaan vielä kerran savustaa, kun joutaa.
Lambdoihinkaan en usko että kerrasta ois molemmat mennyt, mikä toki on mahdollista, mutta...
Tämä tyhjäkäynnillä, ajossa sitten +13-16.Last edited by zener; 04-01-2022, 21:08.
Leave a comment:
-
Originally posted by zener View PostMaf on uusi, mutta onko nyt vain niin että tuo hella:n maf ei kuitenkaan toimi oikein tuossa. Mene ja tiedä, mutta muutamalla kympillä tilasin ehjän alkuperäisen testiin.
Leave a comment:
Leave a comment: