Kesällä auton ostin ja siitä asti ajanu ilman ongelmia, ennen muutamaa viikkoa että tuskin lambdat ristissä on, itse kun en ole niitä irti käyttänyt.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 Imuvuoto ja Livedata topic II
Collapse
X
-
Jos käy rikkaalla, niin mites MAF, onko alkup Siemens/VDO? Vuotava suutin toinen ehdotus.. tai no niitä pitäis sitten olla vähintään 2 vuotavaa. Kannattaa varmaan viel savustaa uusiksi, ettei ainakaan mikään imuvuoto häiritse ohjausta.Last edited by MeisterW; 04-01-2022, 10:54.E39 M5 2002
E70 X5 3.0sd 2008
E83 X3 3.0i 2005
G21 330e
Comment
-
-
Hellan maf on, jossa ilmeisesti sama elektroniikka kuin vdo maffissa. Aikasemmin oli joku noname maf, jolla auto pelasi ok ennen pakkasia. Pakkasilla alkoi nakella satunnaisesta maf vikakoodia. Ei ollu tankin huohotusventiilikään juminut auki. Täytyy varmaan vielä kokeilla savustaa ja ajaa nyt kun suuttimet on vaihdettu että tekeekö muutosta.
Comment
-
-
Oliko bensanpaine kiskolta jo mitattu?
3.5 bar muistaakseni pitäisi olla. Jos paine on liian kova, voi olla ettei dme saa tarpeeksi lyhennettyä suuttimien aukioloa että pääsisi oikeaan seokseen.
Aika harvinaisia nuo mixture limit rich koodit, yleensä nää aina on laihalla.
M54 E46 muistaakseni bensanpaineensäädin on suodattimessa, eri malleissa vaihtelee..
se nyt kannattaa jo muuteki se suodatin uusia jos ei oo vaihdettu.Last edited by Antti O; 04-01-2022, 12:09.
Comment
-
-
Johonkin postaukseen joskus kirjasin ehjän maffin lukemat. Saatto olla jopa tämä topic tai sen edeltäjä
Itsellä oli kans outo maf vika silloin.
Kannattaa penkoo jos löydätE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostMaf on uusi, mutta onko nyt vain niin että tuo hella:n maf ei kuitenkaan toimi oikein tuossa. Mene ja tiedä, mutta muutamalla kympillä tilasin ehjän alkuperäisen testiin.
Comment
-
-
Tuo on käytännössä kokoajan 13-16 lambdan integratorit, kun esim. moottoritiellä ajaa, joten jotain fuulaa on vielä jossain. Täytynee tuo imupuoli varmaan vielä kerran savustaa, kun joutaa.
Lambdoihinkaan en usko että kerrasta ois molemmat mennyt, mikä toki on mahdollista, mutta...
Tämä tyhjäkäynnillä, ajossa sitten +13-16.Last edited by zener; 04-01-2022, 22:08.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMulla on tarvike maffi ja toimii, arvot on parin prosentin sisällä oem maffia. Tarvikkeen ostin scmiedmannelta.
Oem oli pikkuhiljaa ruvennut antamaan liian pientä ilmamäärää ja tämä yhdistettynä oikeisiin imuvuotoihin, lopulta sytytti vikavaloa.
Kun myöhemmin testimielessä irroitin imusarjan päästä sen kumitulpan, ei käytännön vaikutusta. Pieni imuvuoto voi siis olla eikä asiasta saa mitään vinkkiä, jos maf antaa oikeaa arvoa ja säätövara riittää = ei vikavaloa.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostSama täällä eli tarvikemaffi. Arvoja oem-maffiin en voinut verrata, koska oem oli rikki.
Oem oli pikkuhiljaa ruvennut antamaan liian pientä ilmamäärää ja tämä yhdistettynä oikeisiin imuvuotoihin, lopulta sytytti vikavaloa.
Kun myöhemmin testimielessä irroitin imusarjan päästä sen kumitulpan, ei käytännön vaikutusta. Pieni imuvuoto voi siis olla eikä asiasta saa mitään vinkkiä, jos maf antaa oikeaa arvoa ja säätövara riittää = ei vikavaloa.
Zener
On noi maffit sotkenut ennenkin tota toimintaa, testaahan alkuperäisellä onkos se Siemens / VDO, tuo näyttää erikoiselta toi tilanne jos kerta tyhjäkäynnillä on noin rikkaalla, ja sitten taas ajossa mukamas vetää laihalle.
Imuvuotohan yleensä kierroksilla pitäisi laskea se short term trimmi / integratori.
Kun ilmavirtaus kasvaa kaasuläpästä, imuvodon merkitys vähenee.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostJuu, näinhän se closed loop pitääkin toimiaE61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
Comment