M54 Imuvuoto ja Livedata topic II

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• AceTeam
    replied
    Kyllä se oli siinä kohtaa missä johdot ovat lähimpänä pakosarjoja. Kun auto tuli minulle, niin johdot eivät koskettaneet niitä, mutta varmaan jossain vaiheessa ovat niin päässeet tekemään. Johtimet olivat sulaneet, mutta niiden päällä oleva suojasukka oli ihan hyvässä kunnossa.

Originally posted by BMW525Xda View Post

Missä kohdassa johtosarjaa tuo katkos oli ?
    Onko edellisellä omistajalla jäänyt jonnekin väliin asennusten ykhteydessä.

Leave a comment:

• BMW525Xda
    replied

Missä kohdassa johtosarjaa tuo katkos oli ?
    Onko edellisellä omistajalla jäänyt jonnekin väliin asennusten ykhteydessä.

Leave a comment:

• AceTeam
    replied
    VIKA LÖYDETTY

Kytkin pre-cat lambdat ristiin, ja livedata näytti edelleen, että bank 2 5V ennen käynnistystä.

Aloin vielä tarkistelemaan pre-cat lambda 2:n johtimia. Mittasin vastuksia johtimien välillä, liitin irti ecusta. Aloin siis epäilemään, että jossakin ne täytyy olla oikosulussa. Ilmeni, että ruskean ja keltainen olivat yhdessä. Purin koko johtosarjan pois ja päädyin leikkaaman saksilla sen suojasukan koko matkalta pois. Liitteenä olevasta kuvasta näkee mitä löytyi. Päällepäin ei näkynyt mitään.
    Attached Files

Leave a comment:

• AceTeam
    replied
    Kun nyt livedata oli aihe niin tässä pari kuvaa tältä päivältä.
    - Lambda arvot ennen käynnistystä virta päällä
    - Lambda 1/2 pre&post - käynnistys => tyhjäkäynti => kierrokset nostettu 2000rpm tuossa 120 sek kohdalla

Miksi lambda 2 pre-cat aloittaa 5V arvosta kun muut ovat 0,43 V ennen käynnistystä? Käynnistyksen jälkeen flat-line suunnilleen 0,40 V. Ikään kuin se olisi poissa toiminnasta kokonaan ja ECU antaa sille jonkun vakioarvon.

Vikakoodit tämän jälkeen:
    - Fuel Trim bank 2 control limit
    - Fuel Trim bank 2 permissible range exceeded
    Attached Files

Leave a comment:

• Matuh
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei noita kannata liian paljon tuijotella ennen kuin se imuvuoto on korjattu.
    Noniin haitari kumit vaihdettu ehjiin, koodit nollattu ja noin 10-20sek jälkeen tulee 202 lambdaregelung bank 1 regelanschlag ja 203 Lambdaregelung bank 2 regelanschlag koodit.

Dataa kun kattoo niin ei taphdu tyhjäkäynnillä mitään muutoksia Vorkat-sondenspannung bank 1 eikä 2.

Täytyy vielä katsoa imusarjan alipaine letkut. Ja varmaankin huohottimen letkut:think

Leave a comment:

• AceTeam
    replied
    Suurikiitos Jounille! Tuli MAF vika nyt poissuljettua (tai voihan siinäkin kaiken muun lisäksi vikaa olla)
    Mutta auto käyttäytyi ihan samalla tavalla.

Ongelma vaikuttaa esiintyvän enemmänkin tyhjäkäynnillä. STFT seilaa ensin alas ja sitten ylös aivan tappiin.. bank 1 vähän vähemmän. Ja vikakoodit viittaa aina bank 2. Kovissa kiihdytyksissä epäröi ennen kuin kierrokset nousee.

Nyt tehty siis:
    - bank 1&2 preCAT lambdat vaihdettu (Bosch)
    - Öljytikun putken o-rengas uusittu
    - Bank 1&2 puolat kokeiltu vaihtaa ristiin => ei mitään efektiä
    - Uudet tulpat
    - DISA tutkittu youtube videoiden mukaisesti ja vaikuttaa äkkiseltään olevan kunnossa
    - Savutesti tehty 2 kertaa => imusarjan päädystä löytyi tulppaamaton reikä
    - Kokeiltu alkuperäistä Siemens MAFia tänään => ei mitään muutosta. 16,75kg/h näytti olevan MAF arvo tyhjäkäynnillä puolilämpimällä koneella.

Autoa ei tarvi saada enää katsastettua eli saako tuosta purettua pois jotain mahdollisia vikaa aiheuttavia saastelaitteita? DISAa meinasin vielä tutkia tarkemmin. Huohotinta en ole kovin tarkkaan tutkinut vielä.

Minulla muuten on tällä hetkellä autossa kiinni tämä, ollut jo 2v.
    Laitoin siksi kun vaihdoin kaikki puolat jne samalla. Laitoin ehjän oem hyllyyn odottelemaan.

https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e4...te=13627567451

Leave a comment:

• BMW525Xda
    replied
    Minulla muuten on tällä hetkellä autossa kiinni tämä, ollut jo 2v.
    Laitoin siksi kun vaihdoin kaikki puolat jne samalla. Laitoin ehjän oem hyllyyn odottelemaan.

Kuumafilmi ilmamassamittari original Meyle - 13627567451, 13 62 7 567 451, 7567451, 13627567451 - Sopii malleihin: E46

Leave a comment:

• Antti O
    replied
    Hyvä idea testata toimivasta autosta Maffia, saa sen poissuljettua ilman turhaa rahanmenoa. Aika härskin hintasia nuo maffit ostella uutena.

Leave a comment:

• AceTeam
    replied
    Missä päin epsoota (laita yv) sulla on tuo auto, mulla on hyllyssä yksi oem maffi, sillä voi kokeilla, en myy. Tulen taas espooseen lauantaina.
    Tänks, laitoin yv

Leave a comment:

• BMW525Xda
    replied
    Originally posted by AceTeam View Post
    Selvittelin myös MAF:n hintaa. Kaikki sanovat, että vain OE laatu kelpaa tähän (tai jopa että vain Siemens). Schmiedmanin mukaan se olisi Hella tai Genuine BMW.

- Schmiedmann (Hella) 334.65 EUR
    Hot film air masse meter, original Hella (OE supplier) - 13627567451, 13 62 7 567 451, 7567451, 13627567451H - Sopii malleihin: E46

- Fixus Varaosat (Hella) 320 EUR

- Autodoc (Hella) 81.11 EUR
    https://www.autodoc.fi/hella/941125

Vaikka olen tuota Autodocia haukkunut vähän niin pystyyköhän ne tosiaan myymään aitoa kamaa neljäsosa hinnalla
    Missä päin epsoota (laita yv) sulla on tuo auto, mulla on hyllyssä yksi oem maffi, sillä voi kokeilla, en myy. Tulen taas espooseen lauantaina.

Leave a comment:

• AceTeam
    replied
    Selvittelin myös MAF:n hintaa. Kaikki sanovat, että vain OE laatu kelpaa tähän (tai jopa että vain Siemens). Schmiedmanin mukaan se olisi Hella tai Genuine BMW.

- Schmiedmann (Hella) 334.65 EUR
    Hot film air masse meter, original Hella (OE supplier) - 13627567451, 13 62 7 567 451, 7567451, 13627567451H - Sopii malleihin: E46

- Fixus Varaosat (Hella) 320 EUR

- Autodoc (Hella) 81.11 EUR
    https://www.autodoc.fi/hella/941125

Vaikka olen tuota Autodocia haukkunut vähän niin pystyyköhän ne tosiaan myymään aitoa kamaa neljäsosa hinnalla

Leave a comment:

• AceTeam
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Joskus näissä on lambdojen liittimetkin ollut bank 1 ja bank2 ristiin kytketty, eihän se ole mahdollista?
    Voisi ehkä kokeilla sillä tavalla, että otat bank2 lambdan töpselin irti ja laitat sitten käyntiin. Toimiiko bank1 anturi nyt pelkästään?
    Se Bank2 on tosiaan se sylinterit 4-6 eli takimmainen pakosarja lähempänä tulipeltiä.

Tästä olen myös hieman huolissani:

- 151 Lambdasondenspannung Vor-KAT Sonde 2 (Lambda probe voltage pre-CAT probe 2)

Joku viisaampi vois valistaa, mutta eikös tämä nyt viittaa bank2 lambdan syöttöjännitteen ongelmaan.
    Alkoiko tämä vika ihan yhtäkkiä ajossa, vai liittyykö tähän jotain muuta remonttia.

Tässä taitaa muuten olla sama vika:

https://www.e46fanatics.com/threads/...sfire.1193465/
    Testailin myös tuota ristiinkytkentämahdollisuutta ja vaikutti olevan oikein.

Linkkisi viestiketjussa on samanlaista ongelmaa.. harmi ettei ketjussa kerrottu miten ongelma ratkesi.

Leave a comment:

• BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Eikö se nyt vaikuttaisi molempiin bankkeihin.
    MAF näytti välillä tyhjäkäynnillä pidempäänkin tuota 16kg/h niinkuin videossa, mutta sitten välillä pysyttiin noin 10.5kg/h tuntumassa.

Tästä pohdin maffin kuntoa.

Leave a comment:

• Antti O
    replied
    Oliisko MAF rikki. Mulla on kaksi maffia hajonnut tuohon puhdistusoperaatioon crc mafcleanerilla.
    Eikö se nyt vaikuttaisi molempiin bankkeihin.

Leave a comment:

• BMW525Xda
    replied
    Oliisko MAF rikki. Mulla on kaksi maffia hajonnut tuohon puhdistusoperaatioon crc mafcleanerilla.

Leave a comment:

Working...
X