Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • StreetA
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2005
    • 296
    • ?

    Joo pitänee sieltä suunnasta aloittaa katselu.

    Comment

    • StreetA
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2005
      • 296
      • ?

      Originally posted by StreetA View Post
      M54b30 kyseessä ja käy huonoa tyhjäkäyntiä, kaasua painaessa toimii kaikilla pytyillä.
      Vikakoodeina oli misfireä kaikista pytyistä ja molemmista bankeista.
      Taitaa olla reilumpi imuvuoto vai onko jotain muuta mikä näissä koneissa aiheuttaisi kaikkiin sylintereihin misfireä?
      Laitetaampa tähän ratkaisu jos jotain kiinnostaa, eli imuvuodot oli kyseessä.
      Haitariputki rikki, kannesta lähtevä huohotusputki rikki ja öljypohjaan menevä huohotusputki kokonaan pois paikaltaan.
      Nämä kuntoon niin kehrää kuin kissa.

      Comment

      • walther91
        BTCF Member
        • Sep 2013
        • 110
        • Lahti

        Ylläri

        Comment

        • AceTeam
          Newbiemmer
          • May 2017
          • 21
          • Espoo

          Mitäs tällaisessa keississä lähtisi seuraavaksi tutkimaan. Autossa tuntuu vedot olevan tallessa kunnes sytyttää vikavalon ja menee johonkin vikatilaan. Lennosta jos vaan nollaa koodit niin taas käy paremmin. Koneena siis M54-b30

          - Vaihdettu bank 2 lambda ennen KATia
          - Tehty savutesti ja sillä löydetty imusarjan takana puuttuva tulppaus
          - Vaihdettu öljytikun putken juuresta O-rengas
          - MAF puhdistettu siihen tarkoitetulla sprayllä.. merkki on Pierburg

          Näillä toimenpiteillä sai misfiret loppumaan. Aiemmin myös herjasi Fuel Trimmiä bank 1:sestä.. nyt se näyttäytyy vain 2:ssa.

          Jäljelle jäi nämä koodit ja jos oikein tuosta INPAn vikaraportista tulkitsen niin tyhjäkäynnillä nämä ilmenee.
          - 203 Lambdaregelgrenze bank 2 (Lambda control limit bank 2)
          - 228 Lambdareglerabweichung bank 2 (Lambda control tolerance bank 2)
          - 151 Lambdasondenspannung Vor-KAT Sonde 2 (Lambda probe voltage pre-CAT probe 2)

          STFT näyttää korjaavan ylöspäin bank 2:ssa.
          Last edited by AceTeam; 15-03-2021, 19:24.
          Garagster - Autovaraosien Tripadvisor
          Facebook: Hyvät & Huonot Varaosamerkit ja Myyjät

          Comment

          • poke
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 3096

            Lainataan tätä topikia kun ehkä lähinnä kaipaamaani tietoa...

            Eli pitäisi huoltaa M54B30, ajatus uusia seuraavaa ja lähinnä kysyn minkä valmistajan osia kannattaa käyttää tai onko OEM valmistajasta tietoa?

            - Kampiakselin dämper. Tarviiko myös pultti uusia?
            - vesipumppu
            - termostaatti
            - apulaitehihnan kiristin/ohjaimet
            - öljyn erotin / oil separator
            - imusarjan tiivisteet. käytän imusarjan irti.
            - öljynsuodin jalan tiivisteet

            Mitä muuta samalla?
            Kulkineet/projektit:

            640D F06
            530iA E39
            635 CSi E24
            518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
            1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6935
              • N/A

              Originally posted by AceTeam View Post
              Mitäs tällaisessa keississä lähtisi seuraavaksi tutkimaan. Autossa tuntuu vedot olevan tallessa kunnes sytyttää vikavalon ja menee johonkin vikatilaan. Lennosta jos vaan nollaa koodit niin taas käy paremmin. Koneena siis M54-b30

              - Vaihdettu bank 2 lambda ennen KATia
              - Tehty savutesti ja sillä löydetty imusarjan takana puuttuva tulppaus
              - Vaihdettu öljytikun putken juuresta O-rengas
              - MAF puhdistettu siihen tarkoitetulla sprayllä.. merkki on Pierburg

              Näillä toimenpiteillä sai misfiret loppumaan. Aiemmin myös herjasi Fuel Trimmiä bank 1:sestä.. nyt se näyttäytyy vain 2:ssa.

              Jäljelle jäi nämä koodit ja jos oikein tuosta INPAn vikaraportista tulkitsen niin tyhjäkäynnillä nämä ilmenee.
              - 203 Lambdaregelgrenze bank 2 (Lambda control limit bank 2)
              - 228 Lambdareglerabweichung bank 2 (Lambda control tolerance bank 2)
              - 151 Lambdasondenspannung Vor-KAT Sonde 2 (Lambda probe voltage pre-CAT probe 2)

              STFT näyttää korjaavan ylöspäin bank 2:ssa.
              Toi lambdaintegrator 2 on ihan tolkuton.
              Kokeiletko vaihtaa ne säätölambdat ristiin (bank1-<->bank2).
              Tätä oisin itse ekana testannut.

              Näyttikö tuo lambdaintegrator 2 samanlaiselta jo ennen anturin vaihtoa?
              Laitoitko Boschin vai jotain halpaa.
              Switchaako molemmat precat lambdat oikein?
              Inpassakin pitäisi näkyä niitten jännitteitten seilaus edestakaisin kun auto käy tyhjäkäyntiä.

              Tosta katso mallia, seilaako ne kuten videossa.
              "Lambda probe before catalyst bank1"
              "Lambda probe before catalyst bank2"

              https://www.youtube.com/watch?v=IrFE...ab_channel=aor
              Last edited by Antti O; 08-03-2021, 12:28.

              Comment

              • Matuh
                BTCF Member
                • Apr 2013
                • 3702
                • Kouvola

                Näkyykös tuossa mitään hälyyttävää? M52B28Tu mutta teoriassa "sama" Mosa.



                Lambda 1 ja Lambda 2 anto koodia... Mutta aikasemmin oli misfirestä koodit koska erittäin varmasti on imuvuoto. Haitari kumit tilattu ja uusi huohotin.
                E36 328i M50B30 turbo
                Skoda vRS
                Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Matuh View Post
                  Näkyykös tuossa mitään hälyyttävää? M52B28Tu mutta teoriassa "sama" Mosa.


                  Lambda 1 ja Lambda 2 anto koodia... Mutta aikasemmin oli misfirestä koodit koska erittäin varmasti on imuvuoto. Haitari kumit tilattu ja uusi huohotin.
                  Ei noita kannata liian paljon tuijotella ennen kuin se imuvuoto on korjattu.

                  Comment

                  • AceTeam
                    Newbiemmer
                    • May 2017
                    • 21
                    • Espoo

                    Originally posted by Antti O View Post
                    Toi lambdaintegrator 2 on ihan tolkuton.
                    Kokeiletko vaihtaa ne säätölambdat ristiin (bank1-<->bank2).
                    Tätä oisin itse ekana testannut.

                    Näyttikö tuo lambdaintegrator 2 samanlaiselta jo ennen anturin vaihtoa?
                    Laitoitko Boschin vai jotain halpaa.
                    Switchaako molemmat precat lambdat oikein?
                    Inpassakin pitäisi näkyä niitten jännitteitten seilaus edestakaisin kun auto käy tyhjäkäyntiä.

                    Tosta katso mallia, seilaako ne kuten videossa.
                    "Lambda probe before catalyst bank1"
                    "Lambda probe before catalyst bank2"

                    https://www.youtube.com/watch?v=IrFE...ab_channel=aor
                    Kiitos vinkeistä Antti O! Vaihdoin bank 1 ja bank 2 sensorit ristiin. Edelleen vikakoodit aina vain bank 2:lle. Kävin silti ostamassa myös toisen uuden sensorin (Boscheja molemmat nyt). Nollasin koodit ja käynnistyksen jälkeen veti molemmat trimmit laitaan (ks.kuvakaappaus).

                    Lambdojen jännitedataa kun seurasi niin bank 1 seilasi 0.1-0.9V väliä kuten tuossa videossa, mutta bank 2 tuntui jumittavan 0.38-0.45V. Bank 2 kävi myös satunnaisesti välillä noin sekunnin ajan 5V eli tapissa, jonka jälkeen palasi tuohon 0.42V. Hypistelin johtosarjaa ja liittimiä läpi.. vaikutti ettei sen jälkeen olisi tuota tehnyt, mutta mikään ei silti muuten korjaantunut.

                    Misfirejä tulee välillä aina bank 2 puolelle, ne saa loppumaan nollaamalla koodit tai käynnistämällä auton uudelleen. Misfiret taitaa alkaa kun auto menee johonkin vikatilaan ja lähtee sille pätkimislinjalle.

                    Välillä kun sitä käynnistelee ja sammuttelee.. nollaa koodit ja taas käynnistää niin saa pidempäänkin käymään niin, että trimmit pysyy lähellä nollaa eikä tule uusia vikakoodeja.

                    MAF näytti välillä tyhjäkäynnillä pidempäänkin tuota 16kg/h niinkuin videossa, mutta sitten välillä pysyttiin noin 10.5kg/h tuntumassa.

                    Savutestit tein vielä uudelleen ja ihan pientä käryä tuli jarrutehostimen putkiliittimestä.. siitä jossa on ne pienet venttiilit.

                    Mitäs seuraavaksi?
                    Last edited by AceTeam; 15-03-2021, 19:24.
                    Garagster - Autovaraosien Tripadvisor
                    Facebook: Hyvät & Huonot Varaosamerkit ja Myyjät

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6935
                      • N/A

                      Joskus näissä on lambdojen liittimetkin ollut bank 1 ja bank2 ristiin kytketty, eihän se ole mahdollista?
                      Voisi ehkä kokeilla sillä tavalla, että otat bank2 lambdan töpselin irti ja laitat sitten käyntiin. Toimiiko bank1 anturi nyt pelkästään?
                      Se Bank2 on tosiaan se sylinterit 4-6 eli takimmainen pakosarja lähempänä tulipeltiä.

                      Tästä olen myös hieman huolissani:

                      - 151 Lambdasondenspannung Vor-KAT Sonde 2 (Lambda probe voltage pre-CAT probe 2)

                      Joku viisaampi vois valistaa, mutta eikös tämä nyt viittaa bank2 lambdan syöttöjännitteen ongelmaan.
                      Alkoiko tämä vika ihan yhtäkkiä ajossa, vai liittyykö tähän jotain muuta remonttia.

                      Tässä taitaa muuten olla sama vika:

                      Last edited by Antti O; 09-03-2021, 06:52.

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        Oliisko MAF rikki. Mulla on kaksi maffia hajonnut tuohon puhdistusoperaatioon crc mafcleanerilla.

                        Comment

                        • Antti O
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6935
                          • N/A

                          Originally posted by BMW525Xda View Post
                          Oliisko MAF rikki. Mulla on kaksi maffia hajonnut tuohon puhdistusoperaatioon crc mafcleanerilla.
                          Eikö se nyt vaikuttaisi molempiin bankkeihin.

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            Originally posted by Antti O View Post
                            Eikö se nyt vaikuttaisi molempiin bankkeihin.
                            MAF näytti välillä tyhjäkäynnillä pidempäänkin tuota 16kg/h niinkuin videossa, mutta sitten välillä pysyttiin noin 10.5kg/h tuntumassa.

                            Tästä pohdin maffin kuntoa.

                            Comment

                            • AceTeam
                              Newbiemmer
                              • May 2017
                              • 21
                              • Espoo

                              Originally posted by Antti O View Post
                              Joskus näissä on lambdojen liittimetkin ollut bank 1 ja bank2 ristiin kytketty, eihän se ole mahdollista?
                              Voisi ehkä kokeilla sillä tavalla, että otat bank2 lambdan töpselin irti ja laitat sitten käyntiin. Toimiiko bank1 anturi nyt pelkästään?
                              Se Bank2 on tosiaan se sylinterit 4-6 eli takimmainen pakosarja lähempänä tulipeltiä.

                              Tästä olen myös hieman huolissani:

                              - 151 Lambdasondenspannung Vor-KAT Sonde 2 (Lambda probe voltage pre-CAT probe 2)

                              Joku viisaampi vois valistaa, mutta eikös tämä nyt viittaa bank2 lambdan syöttöjännitteen ongelmaan.
                              Alkoiko tämä vika ihan yhtäkkiä ajossa, vai liittyykö tähän jotain muuta remonttia.

                              Tässä taitaa muuten olla sama vika:

                              https://www.e46fanatics.com/threads/...sfire.1193465/
                              Testailin myös tuota ristiinkytkentämahdollisuutta ja vaikutti olevan oikein.

                              Linkkisi viestiketjussa on samanlaista ongelmaa.. harmi ettei ketjussa kerrottu miten ongelma ratkesi.
                              Garagster - Autovaraosien Tripadvisor
                              Facebook: Hyvät & Huonot Varaosamerkit ja Myyjät

                              Comment

                              • AceTeam
                                Newbiemmer
                                • May 2017
                                • 21
                                • Espoo

                                Selvittelin myös MAF:n hintaa. Kaikki sanovat, että vain OE laatu kelpaa tähän (tai jopa että vain Siemens). Schmiedmanin mukaan se olisi Hella tai Genuine BMW.

                                - Schmiedmann (Hella) 334.65 EUR
                                Hot film air masse meter, original Hella (OE supplier) - 13627567451, 13 62 7 567 451, 7567451, 13627567451H - Sopii malleihin: E46


                                - Fixus Varaosat (Hella) 320 EUR

                                - Autodoc (Hella) 81.11 EUR


                                Vaikka olen tuota Autodocia haukkunut vähän niin pystyyköhän ne tosiaan myymään aitoa kamaa neljäsosa hinnalla
                                Garagster - Autovaraosien Tripadvisor
                                Facebook: Hyvät & Huonot Varaosamerkit ja Myyjät

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎