M54 Imuvuoto ja Livedata topic II

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mrrp
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Oon laittanu tähän topiciin aiemmin ehjän m54b30 ilmamassat tyhjäkäynnillä joka minusta kertookin yleensä parhaiten onko kaikki ok.

    "Tyhjäkäynnillä ilmamäärä nousi sinne 14-15kg/h tasolle aiemmasta 11-12kg/h se siis lienee hehtraarilleen se mitä sen kuuluukin näyttää."

    Oon oppinu käytännön kautta että kun tekee havintoja viasta, pitää niin sitkeesti aina testata yks asia kerrallaan että on 100% varma että vika ei ole ko. Osassa muuten virhepäätelmät johtavat toiseen ja lopputulemana vikaa ei löydy.
    Itsekkin olen tavallisen monta erilaista ihmevikaa diagnosoinut, jonka lisäksi säätänyt ja asentanut kaikenlaisia moottorinohjauksia. Yleensä oma pää on riittänyt asioiden selvittämiseen, mutta nyt en saa jostain syystä asioita selviämään. Noin 15kg/h on lukemat molemmilla autoilla ilmastointinnin ollessa päällä, ilmastoinnin sammuttamalla molemmista autoista tippuu lukema hieman. Nämä näyttäisivät täsmäävän sinun mittaustuloksiisi ja muutenkin järkeen, ecu nostaa tyhjäkäyntimoottorin käyttöastetta kompensoimaan ilmastoinnin tehontarvetta.

    Mielenkiintoisen asiasta tekee myös se, että auto ei oireile muuten mitenkään, jos kaveri ei olisi kertonut minulle takana tullessaan, että auto savuttaa niin tämä vika olisi jäänyt varmasti huomaamatta. Kuskin penkiltä peilin kautta savua ei huomaa, etenkään vauhdissa asvalttia vasten. Paikallaan kaasutellessa mustan huomaakin helposti, mutta eipä se nyt kovin tyypillistä ole poljettaa paikallaan Aiemmin luetellut osat olen vaihtanut, niiden oireiden takia, en siis tätä vikaa etsiessä.
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Eihän sulla voi olla siellä joku peukaloitu softa sisässä? Esim e85 tehty?

    Tää kuulostaa niin ihmeelliselle että joku tässä ei nyt täsmää.
    Tätä spekuloin itsekkin. Koska todella outoa, ettei esimerkiksi vikavaloa saa syttymään tilanteissa jossa sen pitäsi palaa, kuten MAF:n johdon irroitus, joka johtaa seoskorjauksen pohjaamiseen. Tietääkö joku miten E46 ecu ohjelmoidaan näissä? Jos se vaatii ecun irroituksen niin siitä on varmasti jälkiä. Jos ohjelmointi tehdään väylän kautta niin en lähde silloin etsimään vinkkejä mahdollisesti käpälöinnistä.
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Entäs ilmanputsari? Eihän se vain ole aivan tukossa tai märkä?
    En jaksanut erikseen mainita, että ns. perusasiat on kunnossa. Tulpat, puolat, huollot jne. Ilmanputsari on siis toki tarkistettu, kuten myös letkujen liitännät yms.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by mrrp View Post
    MAF oli ehjä VDO mitä kokeilin ja testilenkki oli ehkä 20min, mutta kyllä sen mitatun ilmamassan pitäisi silti heti korjaantua. Paikallaan oleva MAF on noname, josta on alkuperäiset tuotenumerot kolvilla sulatettu pois. (Tämän takia lähdin itsekkin mittailemaan MAF arvoja) Lambdojen mukaan säätyvät polttoaineen korjausarvot toki seuraavat vasta myöhemmin. Kuinka paljon tälläisen koneen pitäisi syödä ilmaa isoilla kierroksilla? ̶Lö̶y̶s̶i̶n̶ ̶y̶l̶e̶i̶s̶p̶ä̶t̶e̶v̶ä̶n̶ ̶n̶y̶r̶k̶k̶i̶k̶a̶a̶v̶a̶n̶.̶ ̶1̶g̶/̶s̶ ̶/̶5̶0̶0̶R̶P̶M̶ ̶/̶k̶o̶n̶e̶e̶n̶ ̶l̶i̶t̶r̶a̶t̶i̶l̶a̶v̶u̶u̶s̶.̶
    ̶
    ̶K̶y̶s̶e̶i̶s̶e̶l̶l̶ä̶ ̶k̶a̶a̶v̶a̶l̶l̶a̶ ̶s̶a̶a̶d̶a̶a̶n̶ ̶3̶.̶0̶l̶ ̶m̶o̶o̶t̶t̶o̶r̶i̶l̶l̶e̶:̶
    ̶7̶0̶0̶r̶p̶m̶ ̶=̶ ̶1̶5̶.̶1̶k̶g̶/̶h̶ ̶(̶m̶i̶t̶a̶t̶t̶u̶ ̶1̶2̶-̶1̶5̶)̶
    ̶2̶5̶0̶0̶R̶P̶M̶ ̶=̶ ̶5̶4̶ ̶k̶g̶/̶h̶ ̶(̶m̶i̶t̶a̶t̶t̶u̶ ̶1̶0̶0̶)̶
    ̶6̶5̶0̶0̶R̶P̶M̶ ̶=̶ ̶1̶4̶0̶ ̶k̶g̶/̶h̶ ̶(̶m̶i̶t̶a̶t̶t̶u̶ ̶4̶5̶0̶+̶)̶

    Jos näihin on luottaminen niin silloin koneen näkemä ilmamäärä on huomattavasti yli normaalin, joka on suoraan liittyväinen koneen kuormaan ja ruiskutettuun polttoaineeseen. Jos tosiaan ollaan näin paljon pielessä mitattu/oletettu, niin eikai noin suuri ero voi johtua vain ilmavuodoista? :think


    Näissähän taitaa olla bensanpaine vakio koko kierrosalueen (ei painekompensointia) niin bensanpaineen ollessa korkea pitäisi myös tyhjäkäynnillä olla ylirikas.

    Vikakoodia ei tule vaikka MAF on irti käynnistyksessä tai sammutuksessa tai käynnissä ollessa irrottelusta.

    Ja edittinä, MAF irti = ecu on peruskartalla, eli joku turvallinen kartta, jolla auto varmasti toimii ja pääsee perille. Tästä mielestäni pitäisi silti vikavalo tulla. MAF irti lyhytaikainen korjaus menee heti maksimiin -28%. Mielestäni jos korjauskerroin menee yli 10% pitäisi valon syttyä joka tapauksessa.

    Edit2:
    Kädessä pidettävällä yleismallisella lukijalla MAF-arvoja:

    ILMAMASSA (kg/h) @RPM

    37@950
    147@2000
    400@4000
    658@6500

    Vikavalo ei syty, eikä yleismallinen koodinlukija tai INPA löydä vikakoodeja vaikka MAF:n johdon irrottaa ennen käynnistystä tai käynnin aikana.

    Edit3:
    Toisella M54b30 moottorilla varustettu samanvuosimallinen 2001 auto antoi ilmamassaksi samalla kannettavalla OBD-lukijalla noin samoja arvoja. Internetin nyrkkikaava ei siis ilmeisesti pitänyt paikkaansa. Tarkemmat Ilmamassamittaukset olisivat vaatineet login ja pidemmän vedon, mutta nyt saaduilla arvoilla voidaan sanoa melko varmaksi, että ilmamassa ongelmakoneessa on kuitenkin ns. järkevällä tasolla. Kahden eri auton mittauksiin ja luotettavampaan lähteeseen perustuen ilmamäärä grammoina sekunnissa on noin 80% tehomäärästä. 230hp = 184 g/s = 662kg/h, mikä taas on mittaustarkkuus huomioiden hyvin lähelle yllä olevaa.

    Lisäksi varmistin, että lämpö- ja muut anturit näyttävät järkeviä lukemia. Missään ei ollut merkittävää poikkeamaan oletettuun.
    Oon laittanu tähän topiciin aiemmin ehjän m54b30 ilmamassat tyhjäkäynnillä joka minusta kertookin yleensä parhaiten onko kaikki ok.

    Oon oppinu käytännön kautta että kun tekee havintoja viasta, pitää niin sitkeesti aina testata yks asia kerrallaan että on 100% varma että vika ei ole ko. Osassa muuten virhepäätelmät johtavat toiseen ja lopputulemana vikaa ei löydy.

    Eihän sulla voi olla siellä joku peukaloitu softa sisässä? Esim e85 tehty?

    Tää kuulostaa niin ihmeelliselle että joku tässä ei nyt täsmää.

    Entäs ilmanputsari? Eihän se vain ole aivan tukossa tai märkä?

    Leave a comment:


  • mrrp
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Diagnoosit on äkkiseltään pääteltynä tehty hätäisesti, moottorinohjain ei ole ehtinyt reagoida kokeiluihin.
    Maffiin osoittaa minun syyttävä sormi.
    Nollaa adaptaatiot ja laita varmasti ehjä maffi.
    MAF oli ehjä VDO mitä kokeilin ja testilenkki oli ehkä 20min, mutta kyllä sen mitatun ilmamassan pitäisi silti heti korjaantua. Paikallaan oleva MAF on noname, josta on alkuperäiset tuotenumerot kolvilla sulatettu pois. (Tämän takia lähdin itsekkin mittailemaan MAF arvoja) Lambdojen mukaan säätyvät polttoaineen korjausarvot toki seuraavat vasta myöhemmin. Kuinka paljon tälläisen koneen pitäisi syödä ilmaa isoilla kierroksilla? ̶Lö̶y̶s̶i̶n̶ ̶y̶l̶e̶i̶s̶p̶ä̶t̶e̶v̶ä̶n̶ ̶n̶y̶r̶k̶k̶i̶k̶a̶a̶v̶a̶n̶.̶ ̶1̶g̶/̶s̶ ̶/̶5̶0̶0̶R̶P̶M̶ ̶/̶k̶o̶n̶e̶e̶n̶ ̶l̶i̶t̶r̶a̶t̶i̶l̶a̶v̶u̶u̶s̶.̶
    ̶
    ̶K̶y̶s̶e̶i̶s̶e̶l̶l̶ä̶ ̶k̶a̶a̶v̶a̶l̶l̶a̶ ̶s̶a̶a̶d̶a̶a̶n̶ ̶3̶.̶0̶l̶ ̶m̶o̶o̶t̶t̶o̶r̶i̶l̶l̶e̶:̶
    ̶7̶0̶0̶r̶p̶m̶ ̶=̶ ̶1̶5̶.̶1̶k̶g̶/̶h̶ ̶(̶m̶i̶t̶a̶t̶t̶u̶ ̶1̶2̶-̶1̶5̶)̶
    ̶2̶5̶0̶0̶R̶P̶M̶ ̶=̶ ̶5̶4̶ ̶k̶g̶/̶h̶ ̶(̶m̶i̶t̶a̶t̶t̶u̶ ̶1̶0̶0̶)̶
    ̶6̶5̶0̶0̶R̶P̶M̶ ̶=̶ ̶1̶4̶0̶ ̶k̶g̶/̶h̶ ̶(̶m̶i̶t̶a̶t̶t̶u̶ ̶4̶5̶0̶+̶)̶

    Jos näihin on luottaminen niin silloin koneen näkemä ilmamäärä on huomattavasti yli normaalin, joka on suoraan liittyväinen koneen kuormaan ja ruiskutettuun polttoaineeseen. Jos tosiaan ollaan näin paljon pielessä mitattu/oletettu, niin eikai noin suuri ero voi johtua vain ilmavuodoista? :think

    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Bensanpaineet jos olis liian kovat vois oireilla myös noin.
    Näissähän taitaa olla bensanpaine vakio koko kierrosalueen (ei painekompensointia) niin bensanpaineen ollessa korkea pitäisi myös tyhjäkäynnillä olla ylirikas.
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Kuulostaa erikoiselle ettei maffin irrotus tee vikakoodia. Eikö edes vaikka auton sammuttaa ja käynnistää johto irti?
    Vikakoodia ei tule vaikka MAF on irti käynnistyksessä tai sammutuksessa tai käynnissä ollessa irrottelusta.

    Ja edittinä, MAF irti = ecu on peruskartalla, eli joku turvallinen kartta, jolla auto varmasti toimii ja pääsee perille. Tästä mielestäni pitäisi silti vikavalo tulla. MAF irti lyhytaikainen korjaus menee heti maksimiin -28%. Mielestäni jos korjauskerroin menee yli 10% pitäisi valon syttyä joka tapauksessa.

    Edit2:
    Kädessä pidettävällä yleismallisella lukijalla MAF-arvoja:

    ILMAMASSA (kg/h) @RPM

    37@950
    147@2000
    400@4000
    658@6500

    Vikavalo ei syty, eikä yleismallinen koodinlukija tai INPA löydä vikakoodeja vaikka MAF:n johdon irrottaa ennen käynnistystä tai käynnin aikana.

    Edit3:
    Toisella M54b30 moottorilla varustettu samanvuosimallinen 2001 auto antoi ilmamassaksi samalla kannettavalla OBD-lukijalla noin samoja arvoja. Internetin nyrkkikaava ei siis ilmeisesti pitänyt paikkaansa. Tarkemmat Ilmamassamittaukset olisivat vaatineet login ja pidemmän vedon, mutta nyt saaduilla arvoilla voidaan sanoa melko varmaksi, että ilmamassa ongelmakoneessa on kuitenkin ns. järkevällä tasolla. Kahden eri auton mittauksiin ja luotettavampaan lähteeseen perustuen ilmamäärä grammoina sekunnissa on noin 80% tehomäärästä. 230hp = 184 g/s = 662kg/h, mikä taas on mittaustarkkuus huomioiden hyvin lähelle yllä olevaa.

    Lisäksi varmistin, että lämpö- ja muut anturit näyttävät järkeviä lukemia. Missään ei ollut merkittävää poikkeamaan oletettuun.
    Last edited by mrrp; 23-09-2019, 20:09. Reason: Lisätty toisella mittarilla mitatut arvot ja väärien olettamusten poistaminen

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Miten minusta sekin kuulostaa oudolta että dme lähtee laihentamaan fueltrimmiä jos maf töpseli on irti. Eikös se ole sillon ns. openloopissa ja lambdakorjaus on pois pelistä kokonaan.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Diagnoosit on äkkiseltään pääteltynä tehty hätäisesti, moottorinohjain ei ole ehtinyt reagoida kokeiluihin.
    Maffiin osoittaa minun syyttävä sormi.
    Nollaa adaptaatiot ja laita varmasti ehjä maffi.
    Bensanpaineet jos olis liian kovat vois oireilla myös noin.

    Kuulostaa erikoiselle ettei maffin irrotus tee vikakoodia. Eikö edes vaikka auton sammuttaa ja käynnistää johto irti?

    Leave a comment:


  • mrrp
    replied
    M54b30 oireilee erittäin rikkaalla seoksella kiihdyttäessä, dieselmäinen musta savu seuraa perässä 1-2 vaihteella tai paikallaan tyhjäkäynniltä kaasuttaessa. Huom ei siis öljynpoltosta tuttu sininen vaan nimenomaan musta ylirikkaan seoksen takia tuleva käry.

    Vaihtettu osia:
    DISA:n korjaussarja xr8
    Vanoksen tiivisteet
    Huohotin (talvimalli) kaikkine putkineen
    MAF-moottori väliset haitariputket
    venttiilikopan ja öljynsuodatinjalan tiivisteet
    Huohotinremontin yhteydessä illistelty kaasuläppää ja tyhjäkäyntiluistia, jotka molemmat olivat puhtaita ja siistejä.

    INPA ei anna mitään koodeja ja fuel-trim näyttävät normaaleilta (noin 2% plussalla). Tyhjäkäynnillä ilmamassa noin 12kg/h ja ilmastointi päällä 15kg/h. Kierroksilla ilmamassa menee yli asteikon arviolta noin 400kg/h arvoihin, kun palkin maksimi maksimi on 100kg/h. MAF:n sähköliitin irroittaminen ei aiheuta koodia :think mutta käytös on sama. MAF irrotettuna fuel-trim alkaa korjaamaan seosta laihallepäin -28% asti, mutta silloinkaan ei moottorin vikavalo syty. INPA:n vikavalotesterillä valon saa kyllä palamaan, eli jotain eloa sielläkin on.

    Tyhjäkäynnillä INPA:n lambdan volttimäärä hyppii 0,1V ja 0,7V, mutta päivitystaajuus taitaa olla liian harva järkevään jännitteen seuraamiseen. Omaan päähän arvon pitäisi olla kyllä tasainen 0,5V tyhjäkäynnillä ja kevyellä kuormalla. Täyskaasulla lambdat näyttävät tasaista 0V, mikä käykin järkeen koska seon on varmasti 10:1. Vikakoodia ei tästäkään tule tai siis, vikakoodia tai valoa en ole saanut syttymään millään muulla kuin INPAN vikavalon aktivoinnilla.

    Törkeän paksu seos kiihdytyksessä ei suoraan kuulosta imuvuodolta, mutta eikai INPA:n ilmamassa-palkki pitäisi ylittyäkkään? Testattu toisella ehjällä MAF:lla, jolla käytös on edelleen sama. Moottorin lämpötila ei vaikuta käytökseen, täysin kylmällä koneella en ole kyllä viitsinyt kiihdyttää täysillä.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    No mie en ole laittanut kun beisania, eihän ne ole halvimmat.. mutta varmasti toimivat. Lisäksi Raj tarjoaa ihan ykkösluokan apua ja asiakaspalvelua.

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by Ringali View Post
    Tosiaan x8r olikin just tuo hieman edukkaampi. Hinnat alkaa noname tiivisteissä sieltä reilusta kympistä ja ne ajattelinki unohtaa tyystin. Samaa seosta kaiketi nuo beisanit/x8r pitäs olla niin ehkäpä uskallan semmoset ottaa. Ajattelin lähinnä että jos noissa halvemmissa ei mitat olisi ihan justiinsa tai muuten selkeää eroa laadussa.
    X8r:llä oli lisäksi näin laiskalle shoppailijalle mukavat methodit ja tuli poimittua myös disalle setti samalla😊

    Leave a comment:


  • Ringali
    replied
    Originally posted by schwarze View Post
    Näpsäytin omaan kiesiin nuo x8r:n tiivarit ja on pelittäny. Ihan halvimpia en laittaisi, kun eihän noiden hinnanerolla tiliä tee kuitenkaan, vai?
    Tosiaan x8r olikin just tuo hieman edukkaampi. Hinnat alkaa noname tiivisteissä sieltä reilusta kympistä ja ne ajattelinki unohtaa tyystin. Samaa seosta kaiketi nuo beisanit/x8r pitäs olla niin ehkäpä uskallan semmoset ottaa. Ajattelin lähinnä että jos noissa halvemmissa ei mitat olisi ihan justiinsa tai muuten selkeää eroa laadussa.

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Näpsäytin omaan kiesiin nuo x8r:n tiivarit ja on pelittäny. Ihan halvimpia en laittaisi, kun eihän noiden hinnanerolla tiliä tee kuitenkaan, vai?

    Leave a comment:


  • Ringali
    replied
    Asiallista ja itselleni uusia neuvoja paljonkin vaikka jonkinverran m5x moottorien kans tullu jumpattuakin. Itsellä kans imuvuotojen etsinnät käynnissä joista voisin kirjottaa juttua myöhemmin, mutta ajattelin tässä välissä uusia myös vanoksen tiivisteet joihin liittyy kysymys. Kerran yhteen m54 vaihdoin beisanin tiivisteet, mutta ebayssahan on nykysin vaikka minkämerkkisiä nii onko beisan ainut oikea, vaikka hinnan puolesta tekisi mieli langeta melkein puolet halvempiin.:think

    Leave a comment:


  • Wildzuria
    replied
    Tyhjäkäynti tällähetkellä noin 700rpm, parempi jo kuin aluksi. Disa kuitenkin vaikuttaa varmasti alavääntöihin mitkä hukassa. Ei ainakaan disan ulkoreunoilta ole imuvuotoa. Jostain se ilmaa saa ja tiputtaa 4sylinterin pois pelistä.

    E: lamda korvausarvot näyttää myös 99% molemmat
    Last edited by Wildzuria; 13-07-2019, 16:33.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Wildzuria View Post
    Tyhjäkäynnillä 16-17kg/h kun nyppää mafin irti ja laittaa takaisin ja nollaa koodit pysyy jonkin aikaa 13kg/h ilman vikavalon palamista.

    Testailin disan läppää äsken, kun disan kääntää kiinni ja tukkii peukalolla ilmanoton pitäisi läpän pysyä kiinni? Ei pysy. Ja auton käynnistäessä pitäisi läpän sulkeutua ja jossain 3000-4000 kohdilla taas avautua? Ei tapahdu mitään missään vaiheessa. Pystyykö disaan vaihdella kalvoa itse?

    E: kokeiltu nyt myös sulkea disan läppä nippusiteellä kiinni, ei vaikutusta.
    Ei disa vaikuta tyhjäkäyntiin ellei ole imuvuotoa sitä kautta.
    Maffiarvo on aivan liikaa jos tyhjäkäynti on normaali. Sotkee seoksen aivan täysin.
    Mutta ilman maffia pitäs toimia paremmin

    Leave a comment:


  • Wildzuria
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Tutki ilmamassat mitä näyttää tyhjäkäynnillä. Postasin tänne aiemmin mitä kuuluisi näyttää.
    Lambdakorjaukset syyniin myös. Niistä näkee onko koneessa imuvuotoa.
    Tyhjäkäynnillä 16-17kg/h kun nyppää mafin irti ja laittaa takaisin ja nollaa koodit pysyy jonkin aikaa 13kg/h ilman vikavalon palamista.

    Testailin disan läppää äsken, kun disan kääntää kiinni ja tukkii peukalolla ilmanoton pitäisi läpän pysyä kiinni? Ei pysy. Ja auton käynnistäessä pitäisi läpän sulkeutua ja jossain 3000-4000 kohdilla taas avautua? Ei tapahdu mitään missään vaiheessa. Pystyykö disaan vaihdella kalvoa itse?

    E: kokeiltu nyt myös sulkea disan läppä nippusiteellä kiinni, ei vaikutusta.
    Last edited by Wildzuria; 12-07-2019, 15:26.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Wildzuria View Post
    Ostin kesäautoksi e39 mistä tehot kateissa. Ei kiihdy eikä väännä, tyhjäkäynti matala. Moottorinvikavalo palaa lähes jatkuvasti, nyt kun imuvuotoja korjaillut saanut pari kertaa käynnistäessä pariksi sekunniksi sammumaan.
    Inpa näyttää koodiksi misfireä 4 sylinterissä. Autocom näyttää samaa, sekä mass air flow sensor circuit invalid signal, sekä välillä insufficient heat output oxygen sensor before catalysator bank 2 ja vanoksen imupuolen solenoidista mikä saattoi olla myös vanha koodi.

    -Tulpat oli öljyiset ja karstaiset, uudet vaihdettu, sekä uudet tiivisteet venttiilikoppaan.
    -Huohotin oli tukkoinen ja letkut haperot, vaihdettu uudet letkut ja separaattori.
    -Ylempi imm-kaasuläppä "haitariputki" oli halki, vaihdettu.
    -Isoin kumitutti imusarjan takana oli halki, laitettu alkuun teipillä tiiviiksi.
    -Disa ulkoisesti ehjä, (läppä toimi käsin).
    -Tulppien, puolien, suuttimien järjestystä kokeiltu vaihtaa, ei vaikutusta.
    -Suuttimet testattu, että kaikista tulee bensaa ja mitattu paineeksi 3baria.
    -Kipinät tulee.
    -Kokeiltu irroittaa maf anturi tyhjäkäynnillä, ei vaikutusta käyntiin aina, välillä kierrokset nytkähtää hetkeksi alas irti ja kiinni otettaessa, välillä ei mitään eroa.
    -Ohjausboxin liittimet tarkistettu, ei hapettumia.
    -Koitin laittaa paineilmalla ilmaa moottoriin ja etsiä vuotopaikkaa, venttiilikopan takakulmasta kuuluu suhinaa mutta ei tunnu ainakaan sormin että tulisi läpi ja sieläkin jo uusi tiiviste, savutesti olisi hyvä.
    Mitä seuraavaksi?
    Tutki ilmamassat mitä näyttää tyhjäkäynnillä. Postasin tänne aiemmin mitä kuuluisi näyttää.
    Lambdakorjaukset syyniin myös. Niistä näkee onko koneessa imuvuotoa.

    Leave a comment:

Working...
X