
Flexifuel RE85 vs. bimmeri II
Collapse
X
-
Itellä ev14 580cc pallokärki suuttimet ja hyvin toiminu myös kylmänä, ainaki etiketin mukaan niistä lähtee semmosta kartiomaista sumua. Tosin ei se varmaan -25 pakkasaamuna ilman esilämmitystä ekalla jää pyörimään niinku bensalla teki, ei haittaa kesäkäyttiksessäoli tosi edulliset ja riittää turbokäytössäkin(viinalla +- 400hv), kuulemma säätäminen ei ollu niin hirveetä hieromista mitä ”niillä perus pissapojan suuttimilla”
-
-
Originally posted by DiddlyDaddly View PostKyseessä lienee tuo MPG Gauge correction? Mitä tuosta muokkaa, kun itsellä näkyy vain raw value? Laitoin vielä kuvan ko. kartasta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostSaa. Mun mielestä ainakin ms41 ja ms42 RomRaider määrityksissä pitäs olla olemassa muuttuja jolla korjata kulutusmittarin lukema :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by DiddlyDaddly View PostSaako jollain taikatempulla tuota kulutusmittaria näyttämään oikein suuttimien vaihon jälkeen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostSen kun tietäis. Joku kylmäkäynnistys ominaisuus näissä vakio ecuissa tekee sen, että parin ekan minuutin ajan kone on vähän huono vastaamaan kaasuun e85:lla. Ei ole vieläkään selvinny mulle mikä sen tekee. Aftermarket eculla tuon saa paljon paremmaksi, mutta ei täydelliseksi niilläkään. Vasta kun puristukset nostaa lähemmäksi 12, niin sit pelaa kylmänä kuten bensallakin.
Asiaan liittyen tarkistin e85 kulutuksen omasta e39:stä m52b28tu koneella ja perus vireillä (pakosarjat, m54b30 imusarja ja nokka). Sain lukemaksi 11.5 - 11.6 litraa per 100km sekalaisessa työmatka ajossa. Ei paha :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Wespa View PostPossuun tuli vaihdettua Volvosta peräisin olleiden EV6:sten tilalle Green Giantit kun niihin oli dead timet saatavilla toisin kuin noihin random T5:sen ruiskuihin.
Pieni mainos: mulla on nyt välineet millä määrittää suuttimien dead timet
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juppe View PostTestipenkki oli armoton
Senverran on nyt tullut suutintestejä tehtyä testilaitteella, että allekirjoitan kyllä noiden 870 dekojen surkeuden. Ns. premium kiinasuuttimetkin on yllättäneet paremmuudella. EV14-suuttimet ei niin paljon kalliimpia ole että kannattaisi laittaa uudet 870 dekat. Tai sitten hankkii ebaystä noita hieman arvokkaampia kiina-suuttimia. Nekin tosin pitää penkittää ettei ole heittoja
Dekoista ajoi aika ohi.
Leave a comment:
-
-
No mites sitten pyöritettäessä tulille, sillekin on näköjään oma säätö. Oletuksena on näköjään bensalla vajaata 8 astetta lisää vakiokarttaan ennen kuin sitten 85-asteisen jäähynesteen kohdilla tippuu vajaaseen 6 ja puoleen asteeseen. Tuohon voinee etanolilla pistää reilusti lisää, mutta mikä olisi hyvä lähtöarvo ja onko se sama lineaarisesti pakkasen puolella olevista nestelämmöiltä asti?
Leave a comment:
-
-
Mites muuten ennakoista, oletteko säätäneet niille jotain kompensaatiota jäähdytysnesteen lämmön suhteen, eli siis kunnes kone lämpenee käyntilämpöön? Oman possun säädettävässä ecussa olisi näköjään tuommoinenkin vaihtoehto olemassa, en siihen vielä ole koskenut.
Possuun tuli vaihdettua Volvosta peräisin olleiden EV6:sten tilalle Green Giantit kun niihin oli dead timet saatavilla toisin kuin noihin random T5:sen ruiskuihin. Pelkäsin että ovat vähän turhan suuret että tyhjäkäynnin saa kunnolliseksi, mutta hyvinhän tuo käy varsinkin kun vähän edes ehtii lämmitä, karvan päälle 3% näyttää duty cycle olevan lambda 1:sellä tyhjää käydessä. Yläpäässä on nyt ainakin kunnolla reserviä vaikka tätä ei olekaan tarkoitus ahtaa. Puristuksia voisi kyllä nostaa ja vähän kireämpää nokkaa laittaa.
Ajattelin täksi talveksi penariin tankata +10 kylmemmillä keleillä 10 litraa 95:sta aina tyhjän tankin pohjille, sen verran tuskaa oli tulille repimiminen jo viime talvena vaikkei se oikea talvi ollutkaan, vaikka kuinka Defan säteilijällä yritti ennalta lämmitellä. Varmaan pieni määrä ylimääräistä bensaa tankissa puolet vuodesta riittää siihen ettei ole tarpeen käyttää sitä Redlinen voitelevaa E85-lisäainetta ollenkaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juppe View PostSe riippuu paljon dekastakin. 630 on ihan semi ok, 830 ja 870 ihan paska. Suihku on kuin lääkeruiskusta puristais nestettä pihalle. Ei semmonen toimi missään kunnolla. Saa sillä tietty koneen käymään, mut hyvästä se on kaukana. Dekoista kun siirtyi modernimpiin, sai rikastuksia laskea selvästi alas ja kylmänäkin kone oli jopa isolla kaasuläpällä täysin ajokelpoinen heti startista +8C keleistä ylöspäin. Tulille räjähti ihan samointein kun avaimesta sai käännettyä. 870 dekoilla olin vuoden koittanut hieroa hyväksi ja ihan siedettävän sain, mutta oi se ihan paska tuohon uuteen setuppiin verrattuna. Mitä isompi kanava, sitä suuremmat ongelmat tuntui olevan dekoilla kylmänä. Boscheilla sumu meni tasaisesti kaikista kolmesta imuventtiilistä koneeseen. Pikkuisen eri asia, kuin keskimmäisen venttiilin vartta/lautasta päin ruiskaistu kusiliru. Sitten jos käytössä on joku batch injection, niin ongelmat senkun vaan syvenee.
En mä nyt edelleenkään väitä että niissä ois joku hyvä suihku tms. mut kyl nekin saa toimimaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juppe View PostSuuttimien malli vaikuttaa tuohon ihan sairaasti. Yksireikäinen Deka -> 7-reikäinen EV14 ero oli kuin yöllä ja päivällä. Kylmäsäätöjen hakeminen helpottui todella paljon ja ajettavuus sekä taloudellisuus parani myös ihan merkittävästi. 1.8T Possu meni sekalaisessa ajossa vähän yli kymppiin ja mantiellä pääsi jo selvästi alle. Maantiellä tasakaasulla satku lasissa tais mennä jo kasin pintaan ja silloin ajeltiiin ihan Lamba 1 sopalla. Siitähän vois vielä hoikentaa hyvin pintakaasualueita, 1.1 kulkis vielä ihan nykimättä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: