Flexifuel RE85 vs. bimmeri II
Collapse
X
-
Kysyin ihan mielipiteen sieltä eflexfuel:ilta. "Paras paikka lämpötila-anturille on suuttimien vieressä/läheisyydessä, vaikuttaa vain kylmäkäynnistykseen." Eli sittenhän se on pohjimmiltaan oikein, eli vika ei tule siitä.
-
Mielestäni eFlexfuelin asennusohjeessa luki jotain tyyliin "lähelle moottorin kantta" tms. Siellä ainakin omani on, muovisuojan alla siis samassa paikassa missä suutinten johdotuskin kulkee. Hyvin toimii, tosin en ole vielä kovin kuumilla kesäkeleillä kokeillut..Originally posted by HTK12 View PostOletko kysynyt valmistajalta? Heillä luulisi olevan tuohon selkeä vastaus minne se kannattaa sijoittaa.
Leave a comment:
-
Pulssin lyhennys esim. suuttimien vaihdon yhteydessä ei ole vielä mahdollista.Originally posted by kama View PostPro:lla ei ilm. kuitenkaan pysty skaalaamaan isompia suuttimia?
Itsellä meinaa on tuo perusmalli ja hankin juuri isommat suuttimet ja Renovelon Bytetunerin. Homma odottaa vaan tuohon softaan ja MS45 sielunelämään perehtymistä..
Leave a comment:
-
Oletko kysynyt valmistajalta? Heillä luulisi olevan tuohon selkeä vastaus minne se kannattaa sijoittaa.Originally posted by jluoma View PostJuu.. sepä se.. vanhassa autossa voi olla vaikka mitä, mutta bensalla kuitenkin kaikki toimii normaalisti..
Ehkä minä oikeestaan olisin heivaamassa sitä boksia, mutta koitin kerran vielä.
Tai, no taidetaan siinä ohjeessa sanoa, että sijoita mahdollisimman lähelle kantta.. mutta edelleen jää variaatioita.
Nythän siis se leikkaa syöttöä liikaa kun moottori lämmennyt, eli anturi pitäisi olla nykyistä kauempana kannesta..
Leave a comment:
-
Juu.. sepä se.. vanhassa autossa voi olla vaikka mitä, mutta bensalla kuitenkin kaikki toimii normaalisti..Originally posted by Muurahainen View PostTuossa on nyt hieman muuttujia...
Ehkä minä oikeestaan olisin heivaamassa sitä boksia, mutta koitin kerran vielä.
Tai, no taidetaan siinä ohjeessa sanoa, että sijoita mahdollisimman lähelle kantta.. mutta edelleen jää variaatioita.
Nythän siis se leikkaa syöttöä liikaa kun moottori lämmennyt, eli anturi pitäisi olla nykyistä kauempana kannesta..Last edited by jluoma; 13-05-2020, 22:42.
Leave a comment:
-
Tuossa on nyt hieman muuttujia...Originally posted by jluoma View PostOikeestaan en ole täysin varma.. kylmäkäynnistyksessä +50%? Moottorin lämmettyä vähemmän. Josta nyt johtuu mieleeni.. missähän sen boksin lämpötila-anturi on.. Pohjimmiltaan tuolta osin asennus/ohje ei ole satavarma. Eli onko tavoitteena mitata lohkon lämpötilaa, vai imuilman lämpötilaa, vai jotain siltä väliltä? Eflexfuelin lämpötila-anturin voi pujottaa useilla eritavoilla.
Leave a comment:
-
Oikeestaan en ole täysin varma.. kylmäkäynnistyksessä +50%? Moottorin lämmettyä vähemmän. Josta nyt johtuu mieleeni.. missähän sen boksin lämpötila-anturi on.. Pohjimmiltaan tuolta osin asennus/ohje ei ole satavarma. Eli onko tavoitteena mitata lohkon lämpötilaa, vai imuilman lämpötilaa, vai jotain siltä väliltä? Eflexfuelin lämpötila-anturin voi pujottaa useilla eritavoilla.Originally posted by Muurahainen View PostSinullahan oli se eflexfuel loora? Paljonko sen pitäisi työntää lisää soppaa tuonne mukaan?
Suuttimienkin pitäisi aika lähelle riittää ku B28:ssa on vielä samat suuttimet.
Leave a comment:
-
Sinullahan oli se eflexfuel loora? Paljonko sen pitäisi työntää lisää soppaa tuonne mukaan?Originally posted by jluoma View PostOn,
kaikki on mahdollista.
Mutta siis ecu:n omat säätörajat tulee vastaan vain etanolin kanssa, bensalla vielä riittää? Kiinnostavaa.
Suuttimienkin pitäisi aika lähelle riittää ku B28:ssa on vielä samat suuttimet.Last edited by Muurahainen; 13-05-2020, 21:08.
Leave a comment:
-
-
Olisiko mahdollista että sinulla on pientä imuvuotoa koneessa?Originally posted by jluoma View PostEhkä neljännes oli 98:ia jäljellä.
Käynnistyi toisella yrityksellä (+2 astetta) , ja tuo vikavalo syttyi vasta n. 15km kotoa, eli moottori on kyllä jo lämmin siinä vaiheessa.
Leave a comment:
-
Ehkä neljännes oli 98:ia jäljellä.Originally posted by Muurahainen View PostEi tunnista sylinteri kohtaisesti.
Vetäisitkö millaisen seoksen tankkiin vai ihan pelkkää E85:ttä?
Käynnistyi toisella yrityksellä (+2 astetta) , ja tuo vikavalo syttyi vasta n. 15km kotoa, eli moottori on kyllä jo lämmin siinä vaiheessa.
Leave a comment:
-
Ei tunnista sylinteri kohtaisesti.Originally posted by jluoma View PostLuultavasti valittaa laihaa seosta ykkössylinterissä, vastaavan koodin jo muutaman kerran saanut ja nollannut. Voihan se tällä kertaa olla jotain muuta. Mutta bensalla ajaessa ei tullut moneen viikkoon ja nyt taas heti kun tankkasin etanolia.
Hmm.. vai tarkoittaako se ykkösryhmää, eli siis ykköslambdaa? Voiko se tunnistaa yksittäisen sylinterin seoksen?
Vetäisitkö millaisen seoksen tankkiin vai ihan pelkkää E85:ttä?
Leave a comment:
-
Pro:lla ei ilm. kuitenkaan pysty skaalaamaan isompia suuttimia?Originally posted by Esca View PostPlussa mahdollistaa kylmäkäynnistyksen optimoinnin (rikastuksen määrää/kestoa eri vaiheilla = starup crank, starup crank hold, startup warmup jne) eli karsitaan juurikin näitä ongelmia 0 tienoilla, jolloin ecun vakiorikastus bensalle pieni. Lisäksi plussa sallii yksinkertaisen polttoainekartan muokkauksen (Corr%) RPM mukaan.
Pro sallii taas koko kartan muokkauksen AFR/MAP/MAF/TPS jne avulla.
Itsellä meinaa on tuo perusmalli ja hankin juuri isommat suuttimet ja Renovelon Bytetunerin. Homma odottaa vaan tuohon softaan ja MS45 sielunelämään perehtymistä..
Leave a comment:
-
Luultavasti valittaa laihaa seosta ykkössylinterissä, vastaavan koodin jo muutaman kerran saanut ja nollannut. Voihan se tällä kertaa olla jotain muuta. Mutta bensalla ajaessa ei tullut moneen viikkoon ja nyt taas heti kun tankkasin etanolia.Originally posted by Muurahainen View PostEi kai ne suuttimet vielä noin pienillä kilsoilla ole milläsinään?
Vikakoodistahan sen näkee miksi syttyi.
Hmm.. vai tarkoittaako se ykkösryhmää, eli siis ykköslambdaa? Voiko se tunnistaa yksittäisen sylinterin seoksen?Last edited by jluoma; 12-05-2020, 20:41.
Leave a comment:
-
Ei kai ne suuttimet vielä noin pienillä kilsoilla ole milläsinään?Originally posted by jluoma View PostPitkästä aikaa taas tankkasin E85:sta, niin heti seuraavana aamuna syttyi moottorinvikavalo. Voiko tuollainen tulla jos ruiskutussuutinta alkanut heikottaa? Luultavasti ovat alkuperäiset @239tkm.
Vikakoodistahan sen näkee miksi syttyi.
Leave a comment:
Leave a comment: