memebuy23buy

Flexifuel RE85 vs. bimmeri II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jluoma
    replied
    Kysyin ihan mielipiteen sieltä eflexfuel:ilta. "Paras paikka lämpötila-anturille on suuttimien vieressä/läheisyydessä, vaikuttaa vain kylmäkäynnistykseen." Eli sittenhän se on pohjimmiltaan oikein, eli vika ei tule siitä.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Oletko kysynyt valmistajalta? Heillä luulisi olevan tuohon selkeä vastaus minne se kannattaa sijoittaa.
    Mielestäni eFlexfuelin asennusohjeessa luki jotain tyyliin "lähelle moottorin kantta" tms. Siellä ainakin omani on, muovisuojan alla siis samassa paikassa missä suutinten johdotuskin kulkee. Hyvin toimii, tosin en ole vielä kovin kuumilla kesäkeleillä kokeillut..

    Leave a comment:


  • Esca
    replied
    Originally posted by kama View Post
    Pro:lla ei ilm. kuitenkaan pysty skaalaamaan isompia suuttimia?

    Itsellä meinaa on tuo perusmalli ja hankin juuri isommat suuttimet ja Renovelon Bytetunerin. Homma odottaa vaan tuohon softaan ja MS45 sielunelämään perehtymistä..
    Pulssin lyhennys esim. suuttimien vaihdon yhteydessä ei ole vielä mahdollista.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    Juu.. sepä se.. vanhassa autossa voi olla vaikka mitä, mutta bensalla kuitenkin kaikki toimii normaalisti..

    Ehkä minä oikeestaan olisin heivaamassa sitä boksia, mutta koitin kerran vielä.

    Tai, no taidetaan siinä ohjeessa sanoa, että sijoita mahdollisimman lähelle kantta.. mutta edelleen jää variaatioita.

    Nythän siis se leikkaa syöttöä liikaa kun moottori lämmennyt, eli anturi pitäisi olla nykyistä kauempana kannesta..
    Oletko kysynyt valmistajalta? Heillä luulisi olevan tuohon selkeä vastaus minne se kannattaa sijoittaa.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Tuossa on nyt hieman muuttujia...
    Juu.. sepä se.. vanhassa autossa voi olla vaikka mitä, mutta bensalla kuitenkin kaikki toimii normaalisti..

    Ehkä minä oikeestaan olisin heivaamassa sitä boksia, mutta koitin kerran vielä.

    Tai, no taidetaan siinä ohjeessa sanoa, että sijoita mahdollisimman lähelle kantta.. mutta edelleen jää variaatioita.

    Nythän siis se leikkaa syöttöä liikaa kun moottori lämmennyt, eli anturi pitäisi olla nykyistä kauempana kannesta..
    Last edited by jluoma; 13-05-2020, 21:42.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    Oikeestaan en ole täysin varma.. kylmäkäynnistyksessä +50%? Moottorin lämmettyä vähemmän. Josta nyt johtuu mieleeni.. missähän sen boksin lämpötila-anturi on.. Pohjimmiltaan tuolta osin asennus/ohje ei ole satavarma. Eli onko tavoitteena mitata lohkon lämpötilaa, vai imuilman lämpötilaa, vai jotain siltä väliltä? Eflexfuelin lämpötila-anturin voi pujottaa useilla eritavoilla.
    Tuossa on nyt hieman muuttujia...

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Sinullahan oli se eflexfuel loora? Paljonko sen pitäisi työntää lisää soppaa tuonne mukaan?

    Suuttimienkin pitäisi aika lähelle riittää ku B28:ssa on vielä samat suuttimet.
    Oikeestaan en ole täysin varma.. kylmäkäynnistyksessä +50%? Moottorin lämmettyä vähemmän. Josta nyt johtuu mieleeni.. missähän sen boksin lämpötila-anturi on.. Pohjimmiltaan tuolta osin asennus/ohje ei ole satavarma. Eli onko tavoitteena mitata lohkon lämpötilaa, vai imuilman lämpötilaa, vai jotain siltä väliltä? Eflexfuelin lämpötila-anturin voi pujottaa useilla eritavoilla.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    On, kaikki on mahdollista.

    Mutta siis ecu:n omat säätörajat tulee vastaan vain etanolin kanssa, bensalla vielä riittää? Kiinnostavaa.
    Sinullahan oli se eflexfuel loora? Paljonko sen pitäisi työntää lisää soppaa tuonne mukaan?

    Suuttimienkin pitäisi aika lähelle riittää ku B28:ssa on vielä samat suuttimet.
    Last edited by Muurahainen; 13-05-2020, 20:08.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Olisiko mahdollista että sinulla on pientä imuvuotoa koneessa?
    On, kaikki on mahdollista.

    Mutta siis ecu:n omat säätörajat tulee vastaan vain etanolin kanssa, bensalla vielä riittää? Kiinnostavaa.
    Last edited by jluoma; 13-05-2020, 19:17.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    Ehkä neljännes oli 98:ia jäljellä.
    Käynnistyi toisella yrityksellä (+2 astetta) , ja tuo vikavalo syttyi vasta n. 15km kotoa, eli moottori on kyllä jo lämmin siinä vaiheessa.
    Olisiko mahdollista että sinulla on pientä imuvuotoa koneessa?

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei tunnista sylinteri kohtaisesti.

    Vetäisitkö millaisen seoksen tankkiin vai ihan pelkkää E85:ttä?
    Ehkä neljännes oli 98:ia jäljellä.
    Käynnistyi toisella yrityksellä (+2 astetta) , ja tuo vikavalo syttyi vasta n. 15km kotoa, eli moottori on kyllä jo lämmin siinä vaiheessa.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    Luultavasti valittaa laihaa seosta ykkössylinterissä, vastaavan koodin jo muutaman kerran saanut ja nollannut. Voihan se tällä kertaa olla jotain muuta. Mutta bensalla ajaessa ei tullut moneen viikkoon ja nyt taas heti kun tankkasin etanolia.

    Hmm.. vai tarkoittaako se ykkösryhmää, eli siis ykköslambdaa? Voiko se tunnistaa yksittäisen sylinterin seoksen?
    Ei tunnista sylinteri kohtaisesti.

    Vetäisitkö millaisen seoksen tankkiin vai ihan pelkkää E85:ttä?

    Leave a comment:


  • kama
    replied
    Originally posted by Esca View Post
    Plussa mahdollistaa kylmäkäynnistyksen optimoinnin (rikastuksen määrää/kestoa eri vaiheilla = starup crank, starup crank hold, startup warmup jne) eli karsitaan juurikin näitä ongelmia 0 tienoilla, jolloin ecun vakiorikastus bensalle pieni. Lisäksi plussa sallii yksinkertaisen polttoainekartan muokkauksen (Corr%) RPM mukaan.

    Pro sallii taas koko kartan muokkauksen AFR/MAP/MAF/TPS jne avulla.
    Pro:lla ei ilm. kuitenkaan pysty skaalaamaan isompia suuttimia?

    Itsellä meinaa on tuo perusmalli ja hankin juuri isommat suuttimet ja Renovelon Bytetunerin. Homma odottaa vaan tuohon softaan ja MS45 sielunelämään perehtymistä..

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei kai ne suuttimet vielä noin pienillä kilsoilla ole milläsinään?

    Vikakoodistahan sen näkee miksi syttyi.
    Luultavasti valittaa laihaa seosta ykkössylinterissä, vastaavan koodin jo muutaman kerran saanut ja nollannut. Voihan se tällä kertaa olla jotain muuta. Mutta bensalla ajaessa ei tullut moneen viikkoon ja nyt taas heti kun tankkasin etanolia.

    Hmm.. vai tarkoittaako se ykkösryhmää, eli siis ykköslambdaa? Voiko se tunnistaa yksittäisen sylinterin seoksen?
    Last edited by jluoma; 12-05-2020, 19:41.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    Pitkästä aikaa taas tankkasin E85:sta, niin heti seuraavana aamuna syttyi moottorinvikavalo. Voiko tuollainen tulla jos ruiskutussuutinta alkanut heikottaa? Luultavasti ovat alkuperäiset @239tkm.
    Ei kai ne suuttimet vielä noin pienillä kilsoilla ole milläsinään?

    Vikakoodistahan sen näkee miksi syttyi.

    Leave a comment:

Working...
X