Flexifuel RE85 vs. bimmeri II
Collapse
X
-
Kysyin ihan mielipiteen sieltä eflexfuel:ilta. "Paras paikka lämpötila-anturille on suuttimien vieressä/läheisyydessä, vaikuttaa vain kylmäkäynnistykseen." Eli sittenhän se on pohjimmiltaan oikein, eli vika ei tule siitä.
-
-
Originally posted by HTK12 View PostOletko kysynyt valmistajalta? Heillä luulisi olevan tuohon selkeä vastaus minne se kannattaa sijoittaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kama View PostPro:lla ei ilm. kuitenkaan pysty skaalaamaan isompia suuttimia?
Itsellä meinaa on tuo perusmalli ja hankin juuri isommat suuttimet ja Renovelon Bytetunerin. Homma odottaa vaan tuohon softaan ja MS45 sielunelämään perehtymistä..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jluoma View PostJuu.. sepä se.. vanhassa autossa voi olla vaikka mitä, mutta bensalla kuitenkin kaikki toimii normaalisti..
Ehkä minä oikeestaan olisin heivaamassa sitä boksia, mutta koitin kerran vielä.
Tai, no taidetaan siinä ohjeessa sanoa, että sijoita mahdollisimman lähelle kantta.. mutta edelleen jää variaatioita.
Nythän siis se leikkaa syöttöä liikaa kun moottori lämmennyt, eli anturi pitäisi olla nykyistä kauempana kannesta..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostTuossa on nyt hieman muuttujia...
Ehkä minä oikeestaan olisin heivaamassa sitä boksia, mutta koitin kerran vielä.
Tai, no taidetaan siinä ohjeessa sanoa, että sijoita mahdollisimman lähelle kantta.. mutta edelleen jää variaatioita.
Nythän siis se leikkaa syöttöä liikaa kun moottori lämmennyt, eli anturi pitäisi olla nykyistä kauempana kannesta..Last edited by jluoma; 13-05-2020, 21:42.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jluoma View PostOikeestaan en ole täysin varma.. kylmäkäynnistyksessä +50%? Moottorin lämmettyä vähemmän. Josta nyt johtuu mieleeni.. missähän sen boksin lämpötila-anturi on.. Pohjimmiltaan tuolta osin asennus/ohje ei ole satavarma. Eli onko tavoitteena mitata lohkon lämpötilaa, vai imuilman lämpötilaa, vai jotain siltä väliltä? Eflexfuelin lämpötila-anturin voi pujottaa useilla eritavoilla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostSinullahan oli se eflexfuel loora? Paljonko sen pitäisi työntää lisää soppaa tuonne mukaan?
Suuttimienkin pitäisi aika lähelle riittää ku B28:ssa on vielä samat suuttimet.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jluoma View PostOn,kaikki on mahdollista.
Mutta siis ecu:n omat säätörajat tulee vastaan vain etanolin kanssa, bensalla vielä riittää? Kiinnostavaa.
Suuttimienkin pitäisi aika lähelle riittää ku B28:ssa on vielä samat suuttimet.Last edited by Muurahainen; 13-05-2020, 20:08.
Leave a comment:
-
-
-
Originally posted by jluoma View PostEhkä neljännes oli 98:ia jäljellä.
Käynnistyi toisella yrityksellä (+2 astetta) , ja tuo vikavalo syttyi vasta n. 15km kotoa, eli moottori on kyllä jo lämmin siinä vaiheessa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostEi tunnista sylinteri kohtaisesti.
Vetäisitkö millaisen seoksen tankkiin vai ihan pelkkää E85:ttä?
Käynnistyi toisella yrityksellä (+2 astetta) , ja tuo vikavalo syttyi vasta n. 15km kotoa, eli moottori on kyllä jo lämmin siinä vaiheessa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jluoma View PostLuultavasti valittaa laihaa seosta ykkössylinterissä, vastaavan koodin jo muutaman kerran saanut ja nollannut. Voihan se tällä kertaa olla jotain muuta. Mutta bensalla ajaessa ei tullut moneen viikkoon ja nyt taas heti kun tankkasin etanolia.
Hmm.. vai tarkoittaako se ykkösryhmää, eli siis ykköslambdaa? Voiko se tunnistaa yksittäisen sylinterin seoksen?
Vetäisitkö millaisen seoksen tankkiin vai ihan pelkkää E85:ttä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Esca View PostPlussa mahdollistaa kylmäkäynnistyksen optimoinnin (rikastuksen määrää/kestoa eri vaiheilla = starup crank, starup crank hold, startup warmup jne) eli karsitaan juurikin näitä ongelmia 0 tienoilla, jolloin ecun vakiorikastus bensalle pieni. Lisäksi plussa sallii yksinkertaisen polttoainekartan muokkauksen (Corr%) RPM mukaan.
Pro sallii taas koko kartan muokkauksen AFR/MAP/MAF/TPS jne avulla.
Itsellä meinaa on tuo perusmalli ja hankin juuri isommat suuttimet ja Renovelon Bytetunerin. Homma odottaa vaan tuohon softaan ja MS45 sielunelämään perehtymistä..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostEi kai ne suuttimet vielä noin pienillä kilsoilla ole milläsinään?
Vikakoodistahan sen näkee miksi syttyi.
Hmm.. vai tarkoittaako se ykkösryhmää, eli siis ykköslambdaa? Voiko se tunnistaa yksittäisen sylinterin seoksen?Last edited by jluoma; 12-05-2020, 19:41.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jluoma View PostPitkästä aikaa taas tankkasin E85:sta, niin heti seuraavana aamuna syttyi moottorinvikavalo. Voiko tuollainen tulla jos ruiskutussuutinta alkanut heikottaa? Luultavasti ovat alkuperäiset @239tkm.
Vikakoodistahan sen näkee miksi syttyi.
Leave a comment:
-
Leave a comment: