Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flexifuel RE85 vs. bimmeri II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14349
    • Oulu

    Originally posted by Remotion View Post
    Ilkut mutta siiten joudut kantamaan matkassa joka paikkaan bensapumppua kun itseäsi asia selvästi pelottaa niin paljon että atuto voi milloin tahansa jättää tielle.
    Taisi osua omaan nilkkaan.
    Miksipä ei, kerta ylimääräinen on. Kantamista ei tuossa hommassa ole, kun sen kerran on konttiin laittanut. Ihan samanlain vanhassa autossa se pumppu voi hajota, ajo millä aineella tahansa.

    Ko. Käytetty pumppu jo kerran pelasti lomareissun, kun hajosi edellisestä 728:sta ja bensalla.
    Last edited by zener; 08-06-2020, 18:59.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11078
      • Oulu

      Jep näissä vanhoissa romuissa sais olla vara pumppu aina mukana jos haluaa ettei jää tien päälle ja sen verran työkaluja että sen saa vaihdettua. Sama millä aineella itekki ajanu niin useemman kerran pumpun hajoamisen vuoksi on matka pysähtyny.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Minultakin on pari pumppua mennyt ihan bensalla. Viinalla ei vielä yhtään Pitää koputtaa puuta.

        Comment

        • jluoma
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2015
          • 685
          • Lappeenranta

          Bensapumppuja? Tää on harjoteltu, 316i:hin vaihdoin kahdesti, ensimmäinen oli pelkästään iän vuoksi, etanoli tuli vasta myöhemmin. Ja tähän 320i:hin tää etanolin kestävä AEM taitaa olla neljäs. Se viimeinen tarvikepumppu on kyllä tallissa varavarusteena, ei se ollut niin rikki etteikö auto liikkuisi, mutta siinä vaiheessa tilasin kalliimman ja lopetin vaihtorumban.
          Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

          325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

          Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

          Comment

          • PanuR
            Bimmer Rookie
            • Mar 2016
            • 40
            • Espoo

            Nostellaas hieman topikkia ajatuksella MS43 E85-säätäminen noviiseille erilliseen ECU:un ja alkuperäisen säästäminen bensalle.

            Nykyään ilmeisesti MS4x.netin kautta saatavalla MS4X Flasherilla pystyy hoitamaan sekä 64kb että 512kb flashaamisen? https://www.ms4x.net/index.php?title=Flashing_Tools

            Itse ymmärtänyt prosessin olevan about seuraava:
            1) Aktivoidaan MS4X Flasherin softa ja katsotaan, että sillä pääsee kiinni ECU:un
            2) Jahka yo. OK niin vaihdetaan purkuauton ECU kiinni, ajetaan sinne esim. MS430056 EWSdelete.bin ja kokeillaan, että toimii bensalla normaalisti.
            2) Imaistaan samasta softasta Partial Readilla 64kb file ja avataan se esim. RomRaiderissa
            3) Muokataan karttoja törkeästi hyväksikäyttäen mm. tässä topikissa ihuhtakan hyvin dokumentoitua infoa:




            4) Partial Writellä viinasofta sisään, viinaa tankkiin ja liikenteeseen.

            Kysymyksiä kuitenkin muutama: jos auton oma bensaECU on muokkaamaton EWS päällä oleva ja viinaECU vastaavasti EWSdelete niin tuleeko ongelmia jos ECU:ja swappaa esim. bensiksen pihalla käyttövoimaa vaihtaessa? Vai olisiko fiksumpaa ajaa myös bensaECU:un tuo sama EWSdelete.bin?
            E90 M3

            Comment

            • toNmbbA
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2009
              • 2329
              • Espoo

              N52b25, joutuuko mitä kaikkea vaihtaa lisäksi jos hommaa tuon flexfuel sarjan ?

              Toimiiko tuo ylipäätänsä tuolla sarjalla / viinalla hyvin vs bensa?
              Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
              Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by PanuR View Post
                Nostellaas hieman topikkia ajatuksella MS43 E85-säätäminen noviiseille erilliseen ECU:un ja alkuperäisen säästäminen bensalle.

                Nykyään ilmeisesti MS4x.netin kautta saatavalla MS4X Flasherilla pystyy hoitamaan sekä 64kb että 512kb flashaamisen? https://www.ms4x.net/index.php?title=Flashing_Tools

                Itse ymmärtänyt prosessin olevan about seuraava:
                1) Aktivoidaan MS4X Flasherin softa ja katsotaan, että sillä pääsee kiinni ECU:un
                2) Jahka yo. OK niin vaihdetaan purkuauton ECU kiinni, ajetaan sinne esim. MS430056 EWSdelete.bin ja kokeillaan, että toimii bensalla normaalisti.
                2) Imaistaan samasta softasta Partial Readilla 64kb file ja avataan se esim. RomRaiderissa
                3) Muokataan karttoja törkeästi hyväksikäyttäen mm. tässä topikissa ihuhtakan hyvin dokumentoitua infoa:




                4) Partial Writellä viinasofta sisään, viinaa tankkiin ja liikenteeseen.

                Kysymyksiä kuitenkin muutama: jos auton oma bensaECU on muokkaamaton EWS päällä oleva ja viinaECU vastaavasti EWSdelete niin tuleeko ongelmia jos ECU:ja swappaa esim. bensiksen pihalla käyttövoimaa vaihtaessa? Vai olisiko fiksumpaa ajaa myös bensaECU:un tuo sama EWSdelete.bin?
                Miksi kaksi ecua? Lukaisee ecun kokonaan ennen muokkauksia, niin pääsee aina alkutilanteeseen takaisin. Paljon helpompi ja nopeampi kirjoittaa softa sisään vrt. ecua vaihtamaan huoltoasemalla. Viina <-> Bensa vaihdokseen tarvitsee vain se partial kirjoittaa, joka on kyllä nopea homma tehdä suoraan obd portista.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • huupi
                  BTCF Member
                  • Aug 2007
                  • 1196
                  • Tyrnävä

                  Originally posted by toNmbbA View Post
                  N52b25, joutuuko mitä kaikkea vaihtaa lisäksi jos hommaa tuon flexfuel sarjan ?

                  Toimiiko tuo ylipäätänsä tuolla sarjalla / viinalla hyvin vs bensa?
                  Mitään ei tarvitse vaihtaa, ainakaan mun ei tarvinnut eFlexfuel-sarjalla. Muutaman kerran taisi oikein kovassa kuormituksessa loppua suuttimista yläkierroksilla potku, mikä aiheutti vikavalon syttymisen, mutta tätä tapahtui erittäin harvoin. Moottorin esilämmitys on kokemukseni mukaan pakollista heti pikkupakkasten jälkeen. Lähtee se senkin jälkeen, kun tarpeeksi sahaa, mutta jos ei halua ongelmia, niin -5 asteesta eteenpäin lämmitys pakollinen. Ihan kunnon pakkasilla, sanotaanko parinkympin tienoilla, tuli jo sellainen olo, että sama ajaa bensalla.
                  I01 i3s 94

                  Comment

                  • toNmbbA
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2009
                    • 2329
                    • Espoo

                    Originally posted by huupi View Post
                    Mitään ei tarvitse vaihtaa, ainakaan mun ei tarvinnut eFlexfuel-sarjalla. Muutaman kerran taisi oikein kovassa kuormituksessa loppua suuttimista yläkierroksilla potku, mikä aiheutti vikavalon syttymisen, mutta tätä tapahtui erittäin harvoin. Moottorin esilämmitys on kokemukseni mukaan pakollista heti pikkupakkasten jälkeen. Lähtee se senkin jälkeen, kun tarpeeksi sahaa, mutta jos ei halua ongelmia, niin -5 asteesta eteenpäin lämmitys pakollinen. Ihan kunnon pakkasilla, sanotaanko parinkympin tienoilla, tuli jo sellainen olo, että sama ajaa bensalla.
                    Hmmh. Pitääköhän luopua koko ajatuksesta, varsinkin kun autossa webasto lisänä, tai sit pitää webastolle rakennella oma tankki
                    Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                    Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14349
                      • Oulu

                      Originally posted by toNmbbA View Post
                      Hmmh. Pitääköhän luopua koko ajatuksesta, varsinkin kun autossa webasto lisänä, tai sit pitää webastolle rakennella oma tankki
                      Eberi pelasi ainakin hienosti RE85:lla.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • toNmbbA
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2009
                        • 2329
                        • Espoo

                        Mites tuon flexfuel sarjan asennus, onnistuuko ihan kotioloissa vai pitääkö viedä jonnekin alennettavaksi?

                        Originally posted by zener View Post
                        Eberi pelasi ainakin hienosti RE85:lla.
                        Pitääkö se sittenkin alkaa suunnittelee sarjan asennusta. 🤔
                        Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                        Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                        Comment

                        • jluoma
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2015
                          • 685
                          • Lappeenranta

                          Semmosen sarjan asennus on ihan helppo, jos on yhtään kokemusta autonsa purkamisesta ja kokoamisesta.

                          Omaansa kun tekee niin voi tehdä huolella hosumatta.
                          Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                          325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                          Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                          Comment

                          • huupi
                            BTCF Member
                            • Aug 2007
                            • 1196
                            • Tyrnävä

                            Joo, äkkiseltään tuntuisi, että webaston kanssa yhtälö olisi oikein toimiva. Muutossarjan asennus ei ole tosiaan vaikeaa, mutta aikaahan se ottaa jonku tunnin. En tiedä mikä kori on kyseessä, mutta e60:n kanssa suuttimien johtosarjan väliin lisättävien muutossarjan kaapeleiden johtokouruihin mahtumisen kanssa oli vähän tekemistä, lisäksi se kouru piti asentaa nippusiteillä suutinkiskon päälle, kun jotenkin se ei enää passannut entiselle paikalleen. Aikaa on jo sen verran asennuksesta, että ei enää tarkasti muista...
                            I01 i3s 94

                            Comment

                            • jluoma
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2015
                              • 685
                              • Lappeenranta

                              Originally posted by huupi View Post
                              Joo, äkkiseltään tuntuisi, että webaston kanssa yhtälö olisi oikein toimiva. Muutossarjan asennus ei ole tosiaan vaikeaa, mutta aikaahan se ottaa jonku tunnin. En tiedä mikä kori on kyseessä, mutta e60:n kanssa suuttimien johtosarjan väliin lisättävien muutossarjan kaapeleiden johtokouruihin mahtumisen kanssa oli vähän tekemistä, lisäksi se kouru piti asentaa nippusiteillä suutinkiskon päälle, kun jotenkin se ei enää passannut entiselle paikalleen. Aikaa on jo sen verran asennuksesta, että ei enää tarkasti muista...
                              Kuulostaa vastaavalta, kuin mitä tein E46:selle, sullakin M54 moottori? Oikeastaan siellä on aika vähän tilaa lisälaitteille, johtosarjassakaan ei paljoa väljää, mutta parissa tunnissa saa auton joka liikkuu E85:sella, jälkihoito on sitten asia erikseen.
                              Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                              325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                              Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                              Comment

                              • huupi
                                BTCF Member
                                • Aug 2007
                                • 1196
                                • Tyrnävä

                                Originally posted by jluoma View Post
                                Kuulostaa vastaavalta, kuin mitä tein E46:selle, sullakin M54 moottori? Oikeastaan siellä on aika vähän tilaa lisälaitteille, johtosarjassakaan ei paljoa väljää, mutta parissa tunnissa saa auton joka liikkuu E85:sella, jälkihoito on sitten asia erikseen.
                                Ei vaan nimenomaan N52B25, kuten kysyjälläkin. Tosin korostetaan vielä, että oli, ei enää vuoteen.
                                I01 i3s 94

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎