Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flexifuel RE85 vs. bimmeri II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    Originally posted by kmn View Post
    Täytyy olla eFlexFuel Plus tai Pro -malli. Verkkokauppa.com:ssa myynnissä noita nykysin kans
    Taidan täältä ottaa suoraan, helpolla löytyy auto ja mallikohtainen setti:

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      Originally posted by kmn View Post
      Täytyy olla eFlexFuel Plus tai Pro -malli. Verkkokauppa.com:ssa myynnissä noita nykysin kans
      No nyt tutkin enemmän tätä verkkiksen tarjontaa ja näyttäs löytyvän Plus sarja EV1 mallia sieltä. Saako Pro versiossa jotain mullistavaa tarpeellista ?

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1842
        • Karjaa

        Kyselin samaa jo kymmenkunta sivua takaperin, Pro on siis se täysin säädettävä versio, Plussassa on vain jonkinlainen korjauskartta, ei kunnollista esim. MAFin ja laajakaistan avulla säädettävissä olevaa.
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          Originally posted by Wespa View Post
          Kyselin samaa jo kymmenkunta sivua takaperin, Pro on siis se täysin säädettävä versio, Plussassa on vain jonkinlainen korjauskartta, ei kunnollista esim. MAFin ja laajakaistan avulla säädettävissä olevaa.
          MAF juttua tuossa mietin kysellessä mitä lisäarvoa PRO tuo.
          Ilmeisesti kannattaa siis valita PRO ?

          Tiedustelin eFlexfuelilta ja suosittelivat jälkiahdettuun suuttimien vaihtoa ja PRO pakettia. Prossa pitää kolvata MAFfiin johtoja.
          Last edited by BMW525Xda; 25-09-2020, 11:05.

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1842
            • Karjaa

            No se riippuu siitä mitä hakee, Pro on hyvä jos haluaa säätää auton viimeisen päälle, mutta toisaalta käyttöautoon toimivat ihan hyvin halvemmatkin versiot. Vähän Pro itseäkin kutkuttaisi että näkisi mitä tästä vapari-M54:sesta parhaillaan saa kutiteltua paremmalla putkistolla ja E85:sella irti, mutta onko sitten kuitenkaan vaivan ja ennen kaikkea rahan arvoista, en tiedä.
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              Vastaus tuli:

              Hei,

              Äkkiseltään laskettuna näyttäisi kyllä jäävän vajaaksi tuo polttoaineen syöttökapasiteetti kyseisellä kokoonpanolla. Puhtaalla E85 ajaminen vaatisi isommat suuttimet tai mahdollisuuksien mukaan polttoainepaineen noston, vaihtamalla suodatin/paineensäädin kombon ja tarvittaessa myös tehokkaamman polttoainepumpun.

              Comment

              • Wespa
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2016
                • 1842
                • Karjaa

                Toki jälkiahdettuun on ihan käytännön pakko vaihtaa isommat suuttimet jo melkein pelkästään sen ahtamisen johdosta, saati sitten E85:n edellyttämä n. 30 pinnan lisävirtaus vielä siihen päälle.
                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                Porsche 944 -86 (DE)
                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                Comment

                • kmn
                  Moderator
                  • May 2009
                  • 6022
                  • Sipoo

                  Jees, tuossa G-Powerin setissä on varmasti jotkut suuttimet mukana.

                  Kannattais nyt selvittää mitkä ne on (ellei ole tiedossa) ja valita siitä vaikka kapasiteetiltaan 50% isommat. Sitten vaan eFlexFuel kiinni ja vetoja. Miinuksena, että bensaa ei tuon jälkeen kannata tankata enää lainkaan, koska suuttimien koko muuttui ja alkuperäinen ohjelma ei ole niille optimoitu, mutta E85:n polttoainemäärän saa kyllä säädettyä tuolla eFlexFuelilla kohdalleen.

                  Voisin väittää, että Plus-versio riittää tuohon käyttöön. Lopulta se on kuitenkin itsestään kiinni, kuinka tarkalle haluaa optimoida. Tuota MAF:n tai lambdan kytkyä itse boxiin en katso tuommosessa ratkaisussa tuovan merkittävää lisäarvoa (etenkään jos pystyy monitoroimaan AFR jotenkin muuten, esim lambda-arvon OBD-väylästä). Sen sijaan Pro-version säätöominaisuudet on paremmat ja niille laskisin tuon lisäarvon.

                  EDIT: Sanotaan nyt sekin, että omaan vessaan oon tuota Pro-settiä kaavaillut, mutta mun tapauksessa pitäisi ensin hieroa 98:lle kartat kohdalleen kunnolla ensin. E85 ajaminen tietysti edellyttäis, että olis suuttimet vaihdettu ja bensalinjat kunnossa, joka taas puhuu jo suoraa sen puolesta, että parempi olis säätää suoraa E85:lle koko vehje ilman mitään turhaa flexfuel kikkailua.

                  EDIT2: Ja sitten..... E85:llä tässä saisi tehonlisäystä kyllä juu, mutta ottaen huomioon suuttimista ja säätämisestä koituvat kulut ja jatkuvasta tankkaamisesta koituva vitutus, niin todennäköisesti totean, että säädetään suoraa vaan bensalle. Auto kuluttaa jo 98-oktaanista polttoainetta niin järjettömiä määriä, että tuossa oikeasti saisi pystyttää teltan pumpun viereen.
                  Last edited by kmn; 25-09-2020, 11:45.

                  Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                  Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                  --
                  Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    Originally posted by kmn View Post
                    Jees, tuossa G-Powerin setissä on varmasti jotkut suuttimet mukana.

                    Kannattais nyt selvittää mitkä ne on (ellei ole tiedossa) ja valita siitä vaikka kapasiteetiltaan 50% isommat. Sitten vaan eFlexFuel kiinni ja vetoja. Miinuksena, että bensaa ei tuon jälkeen kannata tankata enää lainkaan, koska suuttimien koko muuttui ja alkuperäinen ohjelma ei ole niille optimoitu, mutta E85:n polttoainemäärän saa kyllä säädettyä tuolla eFlexFuelilla kohdalleen.

                    Voisin väittää, että Plus-versio riittää tuohon käyttöön. Lopulta se on kuitenkin itsestään kiinni, kuinka tarkalle haluaa optimoida. Tuota MAF:n tai lambdan kytkyä itse boxiin en katso tuommosessa ratkaisussa tuovan merkittävää lisäarvoa (etenkään jos pystyy monitoroimaan AFR jotenkin muuten, esim lambda-arvon OBD-väylästä). Sen sijaan Pro-version säätöominaisuudet on paremmat ja niille laskisin tuon lisäarvon.

                    EDIT: Sanotaan nyt sekin, että omaan vessaan oon tuota Pro-settiä kaavaillut, mutta mun tapauksessa pitäisi ensin hieroa 98:lle kartat kohdalleen kunnolla ensin. E85 ajaminen tietysti edellyttäis, että olis suuttimet vaihdettu ja bensalinjat kunnossa, joka taas puhuu jo suoraa sen puolesta, että parempi olis säätää suoraa E85:lle koko vehje ilman mitään turhaa flexfuel kikkailua.

                    EDIT2: Ja sitten..... E85:llä tässä saisi tehonlisäystä kyllä juu, mutta ottaen huomioon suuttimista ja säätämisestä koituvat kulut ja jatkuvasta tankkaamisesta koituva vitutus, niin todennäköisesti totean, että säädetään suoraa vaan bensalle. Auto kuluttaa jo 98-oktaanista polttoainetta niin järjettömiä määriä, että tuossa oikeasti saisi pystyttää teltan pumpun viereen.
                    Näitä samoja asioita aloin tässä puntaroimaan. Päädyn nyt ensihätään sorvaamaan pienemmän siivapyörän ahtimeen, ensin -5mm ja sitten -10mm. Käytän pakokaasumittauksessa molemmilla, nyt auto käy melko rikkaalla päästölappujen mukaan, menee toki päästöistä läpi heittämällä konttorilla. Ecun ohjelmaan ei toistaiseksi kajota.

                    Edit: ynnäilin että 1500-2000€ maksaisi re85 muutos joten ei maksa vaivaa, mieluummin pistän rahan uuteen ecu ohjelmaan, cooleriin ja hihnapyörään jolla saa tehoa nostettua riittävästi.
                    Last edited by BMW525Xda; 25-09-2020, 12:46.

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11134
                      • Oulu

                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      Edit: ynnäilin että 1500-2000€ maksaisi re85 muutos joten ei maksa vaivaa, mieluummin pistän rahan uuteen ecu ohjelmaan, cooleriin ja hihnapyörään jolla saa tehoa nostettua riittävästi.
                      Tuolla rahalla siihen kannattaa pistää maxxecu ja isommat suuttimet, niin saa sen e85 muutoksen (ihan flex fuel anturilla) sekä säädöllä oikeasti hyötyäkin siitä, kun ahdettu. Eikä tarvi joka muutoksen jälkeen lähetellä G-powerin suuntaan tukkoa rahaa että laittakaas uutta softaa mulle.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        -----
                        Last edited by Juppe; 28-10-2020, 15:44.

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Tuolla rahalla siihen kannattaa pistää maxxecu ja isommat suuttimet, niin saa sen e85 muutoksen (ihan flex fuel anturilla) sekä säädöllä oikeasti hyötyäkin siitä, kun ahdettu. Eikä tarvi joka muutoksen jälkeen lähetellä G-powerin suuntaan tukkoa rahaa että laittakaas uutta softaa mulle.
                          Tätä pitää selvitellä. Oma ymmärrystaso näissä on täysi N0LLa (0) niin pitää turvautua kyselyyn

                          Mistäs sitä alkaisi sitten suuttimia kyselemään ja maxxekua ohjelmalla, ohjelmahan pitää tehdä alusta loppuun customina.

                          Comment

                          • kmn
                            Moderator
                            • May 2009
                            • 6022
                            • Sipoo

                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Eikä tarvi joka muutoksen jälkeen lähetellä G-powerin suuntaan tukkoa rahaa että laittakaas uutta softaa mulle.
                            Oispa noin helppoa se ohjelman saaminen G-Powerilta

                            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                            --
                            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                            Comment

                            • PanuR
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2016
                              • 40
                              • Espoo

                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              Tätä pitää selvitellä. Oma ymmärrystaso näissä on täysi N0LLa (0) niin pitää turvautua kyselyyn

                              Mistäs sitä alkaisi sitten suuttimia kyselemään ja maxxekua ohjelmalla, ohjelmahan pitää tehdä alusta loppuun customina.
                              Muistelen sinulla olleen M54-padalla, joten moottorinohjauksena lienee MS43?Itsekin lähdin ecujen maailmaan totaalisesta pystymetsästä muutamia kk sitten ja pienellä tutkimisella pystyy kohtuullisesti jo tekemään perusjuttuja MS4X.netin ohjeiden mukaisesti. Suuttimiksi on valikoituineet Boschin EV14 627cc (Porsche 997 GT2, valmiit arvot löytyvät MS4X), pumpuksi tankkiin tulee Walbron 240L ja käännetään kokonaan e85:lle. Myös MaxxEcun hommaaminen oli lähellä, mutta MS43 riittää yllättävän pitkälle.

                              Ruotsissa mm. Fekzen tekee sähköpostin kautta perusjuttuja/custom-komboja ja keskustelujen perusteella hieroo logien kautta etänä kuntoon. Lisäksi esim. EMS-Shop ilmoittaa mappaavansa MS43 ecuja ja hinnaston mukaan puolipäivää säätöä dynossa on 4900sek: https://ems-shop.se/mappning . Varmasti myös Suomessa on osaavia MS43-säätäjiä custom-komboille, mutta niitä ei niin helpolla löydä. Tulevaan projektiini liittyen otan varmaan Fekzeniltä softan.

                              Olen myös löytänyt yhden M54B30 ESS:n remmisetin softan ja sen perusteella noiden viriputkien valmissoftat eivät kovinkaan tee vaikutusta. Esim. kuormituksen skaalaukset on tehty hiukan oikomalla vapari -> ahdettu -muutoksessa:
                              Kuva1
                              Kuva2
                              Kuva3
                              E90 M3

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                Originally posted by PanuR View Post
                                Muistelen sinulla olleen M54-padalla, joten moottorinohjauksena lienee MS43?Itsekin lähdin ecujen maailmaan totaalisesta pystymetsästä muutamia kk sitten ja pienellä tutkimisella pystyy kohtuullisesti jo tekemään perusjuttuja MS4X.netin ohjeiden mukaisesti. Suuttimiksi on valikoituineet Boschin EV14 627cc (Porsche 997 GT2, valmiit arvot löytyvät MS4X), pumpuksi tankkiin tulee Walbron 240L ja käännetään kokonaan e85:lle. Myös MaxxEcun hommaaminen oli lähellä, mutta MS43 riittää yllättävän pitkälle.

                                Ruotsissa mm. Fekzen tekee sähköpostin kautta perusjuttuja/custom-komboja ja keskustelujen perusteella hieroo logien kautta etänä kuntoon. Lisäksi esim. EMS-Shop ilmoittaa mappaavansa MS43 ecuja ja hinnaston mukaan puolipäivää säätöä dynossa on 4900sek: https://ems-shop.se/mappning . Varmasti myös Suomessa on osaavia MS43-säätäjiä custom-komboille, mutta niitä ei niin helpolla löydä. Tulevaan projektiini liittyen otan varmaan Fekzeniltä softan.

                                Olen myös löytänyt yhden M54B30 ESS:n remmisetin softan ja sen perusteella noiden viriputkien valmissoftat eivät kovinkaan tee vaikutusta. Esim. kuormituksen skaalaukset on tehty hiukan oikomalla vapari -> ahdettu -muutoksessa:
                                Kuva1
                                Kuva2
                                Kuva3
                                Jep, on M54b30 moottori. Itse koitan löytää kotimaasta tekijän ja raudan, johtuen tosiaan oman osaamisen puutteista tietokonemaailmassa. Maxxecu kiinnostaa siksi että mm täältä foorumilta saa varmasti tietoa ja ohjeita hyvin, lisäksi jäisi tuo auton oma ecu varalle G-powerin ohjelmineen jos maxxecu joskus sanoo sopimuksen irti tai tulee muita ongelmia vian etsinnässä. Maxxecua tais tällä foorumilla vaikuttava henkilö Vaasan suunnilta myydä ja koodailla ja usealla foorumilaisella on paljon kokemusta kyseisestä.

                                G-powerin ohjelmaa koitettiin tuossa joskus availla mutta homma jäi kesken kaikessa häsläyksessä täällä päässä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎