Announcement

Collapse
No announcement yet.

F sarjan N55, S55 ja B58 moottorien viritys ym. modaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7400
    • Oulu

    Originally posted by Kartiopari View Post
    Tilasin Aero motorsilta nyt hihnasarjan INA:n kiristimellä.


    Tuolla näkyy myös Contin sarja, mutta en saa oikein selvää onko sen siinä kaikki samat osat kuin INA:n sarjassa. Kun ei ole omastakaan tietoa milloin vaihdettu niin ei varmaan huono idea olis.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7400
      • Oulu

      Yritin myös kattoa sitä kiristimen nypytystä, mutta ihan tasaiselta näytti minusta: https://petrikekkonen.kuvat.fi/kuvat...421_172936.mp4

      Kuvittelisin että kiristin vois olla tässä tuo alempi pyörä mikä ei näy kokonaan.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • Kartiopari
        Bimmer Rookie
        • Mar 2012
        • 179
        • Hyvinkää

        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Yritin myös kattoa sitä kiristimen nypytystä, mutta ihan tasaiselta näytti minusta: https://petrikekkonen.kuvat.fi/kuvat...421_172936.mp4

        Kuvittelisin että kiristin vois olla tässä tuo alempi pyörä mikä ei näy kokonaan.
        Joo tuo näyttää hyvältä. Eli ei syytä huoleen. Mulla hyppii ihan reilusti. Allaolevassa videossa vastaava.

        Tuossa sama vaihdon jälkeen:
        F33 435i X-drive Cabriolet -14

        Ex:E82 123d -08 M-Sport

        Ex:E82 120d -08

        Comment

        • Kartiopari
          Bimmer Rookie
          • Mar 2012
          • 179
          • Hyvinkää

          Suutinongelma?

          Hihnasarja onnistuneesti vaihdettu(meni 30min).

          Nyt sitten taitaa suutin olla menossa. Vähän tuntunu tyhjäkäynnillä värähtelyä ja kylmänä vähän katti "haisee".

          Katsoin niin 3:sen suutinputken mutteri lievästi kostea.

          Tuohon on nyt 104k>128k välillä vaihdettu 3/6 noista suuttimista

          Onko muilla kestänyt yhtään paremmin:think?

          Senverran vituttaa taas että taitaa nyt kerralla vaihtua loput 3.

          Ostin auton aikanaan suutinvikaisena ja samalla vaihtui katti&lambdat sekä kaikki puolat ja tulpat 106k kohdalla.
          F33 435i X-drive Cabriolet -14

          Ex:E82 123d -08 M-Sport

          Ex:E82 120d -08

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7400
            • Oulu

            Tyhjäkäynnillä on lievää värähtelyä mullakin ja kun täällä tuosta kyselin niin samaa kuulosti olevan/olleen muillakin N55-omistajilla.

            Katin hajuun en muista erityisemmin kiinnittäneeni huomiota, olen olettanut että aina ne kylmänä voi haista oli auto mikä vain.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • Kartiopari
              Bimmer Rookie
              • Mar 2012
              • 179
              • Hyvinkää

              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
              Tyhjäkäynnillä on lievää värähtelyä mullakin ja kun täällä tuosta kyselin niin samaa kuulosti olevan/olleen muillakin N55-omistajilla.

              Katin hajuun en muista erityisemmin kiinnittäneeni huomiota, olen olettanut että aina ne kylmänä voi haista oli auto mikä vain.
              Jep. Kylmänä kuulunee asiaan. Pitää nyt käyttää ainakin katsomassa livedatat ja tuo "vuotava" ainakin katsoa vaihtaako vai olisko vaan mutteri löystynyt tms. Aiemmin vaan alkanu nuo suutinjutut just tolla värähtelyllä ja pikkuhiljaa siitä edennyt. Posin kautta voi sanoa että kohta alkaa olla kaikki ns. "tyyppijutut" käyty läpi kertaalleen

              Olis tuossa öljynsuodattimen jalan ja termostaattikotelon tiivisteetkin niin viimeistään kesälomalla vaihdella pois
              F33 435i X-drive Cabriolet -14

              Ex:E82 123d -08 M-Sport

              Ex:E82 120d -08

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5403
                • S:t Karins

                Originally posted by Kartiopari View Post
                Hihnasarja onnistuneesti vaihdettu(meni 30min).

                Nyt sitten taitaa suutin olla menossa. Vähän tuntunu tyhjäkäynnillä värähtelyä ja kylmänä vähän katti "haisee".

                Katsoin niin 3:sen suutinputken mutteri lievästi kostea.

                Tuohon on nyt 104k>128k välillä vaihdettu 3/6 noista suuttimista

                Onko muilla kestänyt yhtään paremmin:think?

                Senverran vituttaa taas että taitaa nyt kerralla vaihtua loput 3.

                Ostin auton aikanaan suutinvikaisena ja samalla vaihtui katti&lambdat sekä kaikki puolat ja tulpat 106k kohdalla.
                Noi suuttimet kannattaaa vaihtaa kaikki kerralla, EU6 Bosch:t maksaa sen reilun satkun kappale.
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 1796
                  • Turku

                  Originally posted by Tommix View Post
                  Noi suuttimet kannattaaa vaihtaa kaikki kerralla, EU6 Bosch:t maksaa sen reilun satkun kappale.
                  Onko N55:een suuttimet noin halpoja?
                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

                  Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                  Comment

                  • Kartiopari
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2012
                    • 179
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by Tommix View Post
                    Noi suuttimet kannattaaa vaihtaa kaikki kerralla, EU6 Bosch:t maksaa sen reilun satkun kappale.
                    Alan olla samaa mieltä😅
                    F33 435i X-drive Cabriolet -14

                    Ex:E82 123d -08 M-Sport

                    Ex:E82 120d -08

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5403
                      • S:t Karins

                      Originally posted by Silmaauki View Post
                      Onko N55:een suuttimet noin halpoja?
                      Kyllä on ja samat suuttimet menee ainakin N20, N26, N55 ja S55.
                      Originally posted by Kartiopari View Post
                      Alan olla samaa mieltä😅
                      Vaihtotyökin on helppo N55:een. S55:ssa saakin sitten purkaa ihan huolella osaa irti että saa suuttimet pois
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • majgul
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 891
                        • Oulu

                        Kertokaapa viisaammat. Olen tässä omaan m140i nyt laittanut b58tu hpfp:n. Joten luonnollisesti harkitsen stage 2 hpfp e40 karttaa. Eli jos otan varman päälle ja aina laitan etanolia e45-e50 verran, nii onko siitä mitään haittaa? Oman logiikan mukaan oktaaniluku vaan nousee joten toimisi vaan paremmin ja ajoitukset olisi vaan enemmän kunnossa? Kunhan pumpun tuotto riittää, mitä lueskelin niin e70 tulee raja.

                        Comment

                        • ///saMuli
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 964
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by majgul View Post
                          Kertokaapa viisaammat. Olen tässä omaan m140i nyt laittanut b58tu hpfp:n. Joten luonnollisesti harkitsen stage 2 hpfp e40 karttaa. Eli jos otan varman päälle ja aina laitan etanolia e45-e50 verran, nii onko siitä mitään haittaa? Oman logiikan mukaan oktaaniluku vaan nousee joten toimisi vaan paremmin ja ajoitukset olisi vaan enemmän kunnossa? Kunhan pumpun tuotto riittää, mitä lueskelin niin e70 tulee raja.
                          Laita e45 maksimissaan. Vahvemmasta seoksesta saattaa tulla uusia ongelmia vastaan. Kuten railipaineen laskeminen liian alas. Tai tse softan polttoaineen ruiskutuksen määrän kompensoinnit. Itse ajelin tyytyväisesti E42 seoksella lähes aina.
                          https://www.instagram.com/hackberryracing/


                          BMW M240i -17 rwd man, oem lsd, MHD stage 2+ E40, Finturbo hybrid, Dorch stage 2, yli 500hv

                          EX: BMW e36 S54T touring drifting, BMW E36 M3 -93 Coupe, BMW E46 M3 -01, BMW 130 M-Sport -05

                          Comment

                          • majgul
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 891
                            • Oulu

                            Originally posted by ///saMuli View Post
                            Laita e45 maksimissaan. Vahvemmasta seoksesta saattaa tulla uusia ongelmia vastaan. Kuten railipaineen laskeminen liian alas. Tai tse softan polttoaineen ruiskutuksen määrän kompensoinnit. Itse ajelin tyytyväisesti E42 seoksella lähes aina.
                            Ainut ongelma tuossa tulee olemaan se että pumpulla etanoliseos vaihtelee 78-85% välillä. Joten hankalaksi menee laskeminen. Ainut vaihtoehto lienee ostaa mhd:n flexfuel kitti. Eli nähtävästi tulee ongelmia jos laittaa vahvempaa seosta

                            Comment

                            • ///saMuli
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 964
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by majgul View Post
                              Ainut ongelma tuossa tulee olemaan se että pumpulla etanoliseos vaihtelee 78-85% välillä. Joten hankalaksi menee laskeminen. Ainut vaihtoehto lienee ostaa mhd:n flexfuel kitti. Eli nähtävästi tulee ongelmia jos laittaa vahvempaa seosta
                              Mulla on etanolianturi autossa. Ei kumminkaan flexfuel kitti vaan aiempaa "tekniikkaa". Latasin puhelimeen e85Cal äpin ja tankkaan sen ohjeilla. Etanolianturi näyttää aina +-1 sisään mitä tankkaan. Meillä on täällä Suomessa ihmeen tasalaatuista etanolia. Kolmas kesä starttasi itsellä e mixillä.

                              Budjettiratkaisuksi suosittelen pelkkää äppiä ja max e45 siinäkin.
                              https://www.instagram.com/hackberryracing/


                              BMW M240i -17 rwd man, oem lsd, MHD stage 2+ E40, Finturbo hybrid, Dorch stage 2, yli 500hv

                              EX: BMW e36 S54T touring drifting, BMW E36 M3 -93 Coupe, BMW E46 M3 -01, BMW 130 M-Sport -05

                              Comment

                              • majgul
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2008
                                • 891
                                • Oulu

                                Originally posted by ///saMuli View Post
                                Mulla on etanolianturi autossa. Ei kumminkaan flexfuel kitti vaan aiempaa "tekniikkaa". Latasin puhelimeen e85Cal äpin ja tankkaan sen ohjeilla. Etanolianturi näyttää aina +-1 sisään mitä tankkaan. Meillä on täällä Suomessa ihmeen tasalaatuista etanolia. Kolmas kesä starttasi itsellä e mixillä.

                                Budjettiratkaisuksi suosittelen pelkkää äppiä ja max e45 siinäkin.
                                Hyvä tietää. Päätin tosiaan että sama se on tilata se mhd eca flexfuel. Kerran kirpaisee mutta voi huoletta tankata menemään ja ajoitukset aina kunnossa. Luulisi että tuo vaikuttaa suoraan ihan siihen pelkkään bensaseokseen myös positiivisesti.
                                Last edited by majgul; 03-06-2023, 00:12.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎