Kaksi tai yksi pakoaukkoa kannessa on päivän sana. Samaa ratkaisua löytyy monelta muultakin valmistajalta, joten jotain hyötyä siitä täytyy valmistajille olla. Todennäköisesti päästöihin liittyvää, mutta myös taloudellista.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F sarjan N55, S55 ja B58 moottorien viritys ym. modaus
Collapse
X
-
Originally posted by kotu View PostAloittelijan selvityksiä Bmw motista. Tämän olen saanut selville. Bmw B58 on ainakin kahta mallia, sylinterinkannessa on pakoaukkoja 6 kpl ja toinen malli jossa on jostain syystä vain 2 pakoaukkoa. Viimeksi mainittu löytyy ainakin Toyota Suprasta. Kumpi niistä otollisempi viritykseen, en vielä tiedä. Ja miksi toisessa mallissa vain 2 pakoaukkoa, miksei 3.., tai vain 1..?
Sitten tuohon vanhempaan moottorimalliin saa mm MHD:n, BM3:n tms softat kun taas uudemmassa koneessa moottorin ecu on lukittu niin tehokkaasti ettei sitä saa auki ilman irroitusta ja lähettämistä Femtolle.
Originally posted by kotu View Post-Lisäksi kiertokangen laakerit kuluvat.
Originally posted by kotu View Post-Vesipumppuongelma (sähköinen) ilmeisesti ratkaistu
Originally posted by kotu View Post-Sylinterinkannessa on mekaaninen bensapumppu.=> tämä on hyvä, ja kumpaankin moottoriin saa tehokkaamman pumpun, vanhempaan helpommin kun laittaa uudenmman mosan pumpun.Last edited by Tommix; 10-01-2024, 12:16.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Kiitos selvennyksestä. Olikohan näin että ensimmäinen B58 tuli markkinoille 2016 jossa 6 pakoaukkoa eli tämä malli on se takoittamasi vanhempi malli. Loppuvuonna 2019 julkistettiin B58 kahdella pakoaukolla, joka on myös Suprassa. Lukittu ECU samaan aikaan 2019/2020->
Yritän selvitää mikä B58 malleista on otollisin virityksen kannalta. B58 taisi ilmestyessään saada palkinnon parhaana moottorina. Vuosina 2016-2019 kesään asti on käytössä siis sitä vanhempaa B58 mallia, esim M240i:ssä. Olenko aivan hakoteillä ?Summer - no tbo, no nos ET11,1/210km/h with junk parts, street legal.
Winter - Fulltime 4wd
Comment
-
-
Originally posted by kotu View PostKiitos selvennyksestä. Olikohan näin että ensimmäinen B58 tuli markkinoille 2016 jossa 6 pakoaukkoa eli tämä malli on se takoittamasi vanhempi malli. Loppuvuonna 2019 julkistettiin B58 kahdella pakoaukolla, joka on myös Suprassa. Lukittu ECU samaan aikaan 2019/2020->
Yritän selvitää mikä B58 malleista on otollisin virityksen kannalta. B58 taisi ilmestyessään saada palkinnon parhaana moottorina. Vuosina 2016-2019 kesään asti on käytössä siis sitä vanhempaa B58 mallia, esim M240i:ssä. Olenko aivan hakoteillä ?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Onko tuo kampiakselin pultin löystyminen oikeasti vaarana n55 koneissa? Jossain tuli vastaan että olis vaarana löystyä ja täten moottorin jako menee sekaisin. Tuommoinen olis ilmeisesti lääke ongelmaan https://www.futurez.fi/en/shop/engin...t-capture-kit/
Mietin että onko tarpeellinen?
Comment
-
-
Originally posted by P3rttu98 View PostOnko tuo kampiakselin pultin löystyminen oikeasti vaarana n55 koneissa? Jossain tuli vastaan että olis vaarana löystyä ja täten moottorin jako menee sekaisin. Tuommoinen olis ilmeisesti lääke ongelmaan https://www.futurez.fi/en/shop/engin...t-capture-kit/
Mietin että onko tarpeellinen?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
BMW 6-koneen B58 kannen 2 pakoaukkoa tuli ilmeisesti hetkeksi käyttöön mutta BMW palasi takaisin 6 aukkoiseen kanteen. Toiseksi ECUn lukitus tosiaankin tuli noin 2020/2021 mutta lukituksen saa purettua, joten ohjelmointi onnistuu myös uusissa B58 moteissa.Summer - no tbo, no nos ET11,1/210km/h with junk parts, street legal.
Winter - Fulltime 4wd
Comment
-
-
Mietinnässä hankkia joko M2 tai M240i. Noissa moottoreina N55 ja B58.
Lähinnä mietityttää tuo N55. Eikö M2 olekkaan s-moottoria? Onko edes vahvisteltu perus N55 verrattuna?
Noiden moottoreiden plussat ja miinukset?
Saako oikeesti rahalle vastinetta siitä että maksaa M2 enemmän kuin M240i?
Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by Freak View PostKaksi tai yksi pakoaukkoa kannessa on päivän sana. Samaa ratkaisua löytyy monelta muultakin valmistajalta, joten jotain hyötyä siitä täytyy valmistajille olla. Todennäköisesti päästöihin liittyvää, mutta myös taloudellista.E39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by poke View PostMietinnässä hankkia joko M2 tai M240i. Noissa moottoreina N55 ja B58.
Lähinnä mietityttää tuo N55. Eikö M2 olekkaan s-moottoria? Onko edes vahvisteltu perus N55 verrattuna?
Originally posted by poke View Postmoottoreiden plussat ja miinukset?
Originally posted by poke View Postoikeesti rahalle vastinetta siitä että maksaa M2 enemmän kuin M240i?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
-
👍 1
Comment
-
-
Kiitos Tommix tietopaketista.Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
-
👍 1
Comment
-
Comment