Sen takia että olen turhan pedanttinen ja haluan tietää että kaikki on viimeisen päälle
Joo siis ei oireita tai vikakoodeja. Ohivuotoja en ole mitannut. Tyhjäkäynnillä joskus täristystä, mutta se voi johtua muustakin. Lukenut että aika yleinen ominaisuus. Puolat olisi yksi mutta ei tule misfire -koodeja, tulpat 10tkm ajetut.
Täydellinen Valvetronic -remppahan tähän tuli tehtyä, Uusi venttiilikoppa (PCV vähän vuosi), korppuuntunut alipaineputki, samoin ahtoputki joka vaihtui alumiiniseen.
Eikös ne ehjät vanhat toimivat suuttimetkin ole viimmeisen päälle? Ja tulee tuossa vaihdossa kustannuksia minimissään se 800 + työt. Suuttimien lisäksi kun pitää aina vaihtaa ne holkit (vai miksi niitä kutsutaan).
Eikös ne ehjät vanhat toimivat suuttimetkin ole viimmeisen päälle? Ja tulee tuossa vaihdossa kustannuksia minimissään se 800 + työt. Suuttimien lisäksi kun pitää aina vaihtaa ne holkit (vai miksi niitä kutsutaan).
Joo laskin ostoskoriin että aikalailla tasan 800€ olisi osat.
Noita N55:ssa käytettyjä EU6 suuttimia on turha vaihtaa ellei ne jotenkin oireile. Sama koskee puolia. Bosch tekee orkkissuuttimetkin joten ne on ihan kuranttia tavaraa. Orkkis puolat on ihan hyvät myös (valmistajaa en kyllä muista).
Tyhjäkäynnillä joskus täristystä, mutta se voi johtua muustakin.
Ei F-sarjaa, mutta oma N55 on täristäny lämpimänä tyhjäkäynnillä ~600 rpm koko sen 5 vuotta mitä mulla ollu. Täällä joskus kyselin niin samaa oli muillakin ollut, kytkin pohjassa tyhjäkäynti nousee ~700 rpm joilloin käynti oli tasaisempaa. Käytin nyt lopulta tulppien vaihdossa niin kävi tasaisesti ~650 rpm tyhjäkäyntiä kun huollosta kotiin ajelin eikä kytkimen pohjaan painaminen enää nostanut kierroksia kuin noin 50 rpm. Saa sitten nähdä onko miten pysyvä korjaus.
Jahas tuli vähän ongelmia.. eilen ajelin ja jotenkin tuntui auto tehottomalta. Polkaisin sitten vähän enemmän ja drivetrain -herja tauluun. nilkutin kotiin ja ei tahtonut enää pysyä käynnissäkään. Koodit ahtopaineesta ja ilmamäärästä.
Huomasin sitten, että alumiinisen ahtoputken silikoniletkun panta auennut ja vuosi sieltä välistä paineet. Kiristelin pannan takaisin ja nyt kone käy kyllä tyhjäkäyntiä mutta kun koittaa lähteä liikkeelle niin pätkii ja sammuu. Tyhjäkäynnillä saa välillä kyllä nostettua normaalisti kierroksia. Vikakoodeja ei ollut tullut. Ajattelin tulpat ja puolat tsekata nyt ekaksi. Kävin myös juuri vähän ennen tankkaamassa ja mietin sitäkin, että jotain paskaa polttoainetta ollut vaikka hyvin epätodennäköistä. Oliko Istassa joku suutinten korjausarvojen seuranta?
Mikä auto/vuosimalli, paljonko ajettu, mitkä virit?
Ja ISTA ei löydä mitään vikakoodeja?
F20 M135i vm.2013. Kilsat 168tkm. Edellisen omaistajan mukaan stage2 softa, Remus catback -putki.
Ista ei antanut koodeja ahtokoodien nollauksen jälkeen vaikka nuo ongelmat.
Kattelin tulpat läpi ja niissä ei mitään. Ei muuta kuin käyntiin ja käy normaalisti. Kävin ajelemassa niin vedot tallella ja kaikki toimii.. Aika mystistä eikä kovin luotettavaa.. Ei ollut koodeja.
Edit. Tyhjäkäynniltä kun laittaa D/P:lle ja lähtee kevyesti kaasulla liikkeelle niin silloin välillä pätkäisee, että jotain tuossa on..
Tulpat ja puolat tuohon on tulossa et katsoo vaikuttaako niiden vaihto
Kattelin tulpat läpi ja niissä ei mitään. Ei muuta kuin käyntiin ja käy normaalisti. Kävin ajelemassa niin vedot tallella ja kaikki toimii.. Aika mystistä eikä kovin luotettavaa.. Ei ollut koodeja.
Edit. Tyhjäkäynniltä kun laittaa D/P:lle ja lähtee kevyesti kaasulla liikkeelle niin silloin välillä pätkäisee, että jotain tuossa on..
Tulpat ja puolat tuohon on tulossa et katsoo vaikuttaako niiden vaihto
Tulpat/puolat vaihtoon voisi olla eka steppi. Jos ei murhe poistu katse kääntyy tuohon softaan. Mikä/kenen tekemä softa? Päivittää vakioksi ja katsoo miten käy. Jos on MHD:n OTS softa niin ne toimii kyllä kuin junan vessa. Custom softan tekijöitä on sitten moneen junaan...
Joo tulpat ja puolat vaihtelen kun saapuvat. Tekee tuota siis silloin tällöin, eikä ole sitä aina tehnyt, eli ei se ehkä softariippuvainen ole... Mutta tuo 314da:n mainitsema vikakoodien puukotus voi toki olla kun ei tule misfirea tms. Softasta ei tietoa kenen tekemä kun edellinen omistaja ei muistanut, mutta siis ollut pidemmän aikaa jo. Miettinyt kyllä tässä jos turbon huoltaa joka tapauksessa niin sitä voisi vähän modata samalla ja tehdä softan uusiksi. Tuohon ei varmaan voi lykätä nyt MHD:n softaa ennen kuin saa vakioksi? Kuka tekisi tässä lounaisrannikolla luotettavia softia?
Edellisen omistajan muistamattomuus softantekijästä varmaan kertoo kaiken oleellisen. Minä laittaisin kyllä vakioksi takaisin ja sitten kun oikeat mahdolliset viat on korjattu niin kunnon softa sisään esim tuo MHD. Joskus tullut taisteltua "vääränmerkkisen" laitoksen kanssa josta oli vikadiagnostiikka massamurhattu ja se oli kyllä toivotonta hommaa...
Edellisessä ykkösessä N55:ssa oli MHD stage2+ softa.
Syystä tai toisesta ahtimen ja downpipen v-panta löystyi ja lopulta irtosi. Ensioireilulla alkoi ajoittain pätkimään ja misfirea. Vikakoodeja ei oikein mitään fiksua saanut irti.
Lopulta kun ongelma paheni siihen pisteeseen että panta irtosi ja ihan visuaalisesti näki vian, asia korjaantui helposti.
Tosiaan ei se MHDkaan täysin ongelmaton ole. Tosin en tiedä miten asiaa olisi nähnyt vakiosoftalla ja olisiko jotain vikakoodeja näkynyt enemmän/eritavalla.
Mutta siis pointti se että jos käytös hassua, on siellä jotain vikaakin, yleensä.
Comment