Announcement

Collapse
No announcement yet.

F sarjan N55, S55 ja B58 moottorien viritys ym. modaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Silmaauki
    BTCF Member
    • Jan 2015
    • 1940
    • Turku

    Originally posted by Juspa View Post

    Sen takia että olen turhan pedanttinen ja haluan tietää että kaikki on viimeisen päälle

    Joo siis ei oireita tai vikakoodeja. Ohivuotoja en ole mitannut. Tyhjäkäynnillä joskus täristystä, mutta se voi johtua muustakin. Lukenut että aika yleinen ominaisuus. Puolat olisi yksi mutta ei tule misfire -koodeja, tulpat 10tkm ajetut.

    Täydellinen Valvetronic -remppahan tähän tuli tehtyä, Uusi venttiilikoppa (PCV vähän vuosi), korppuuntunut alipaineputki, samoin ahtoputki joka vaihtui alumiiniseen.
    Eikös ne ehjät vanhat toimivat suuttimetkin ole viimmeisen päälle? Ja tulee tuossa vaihdossa kustannuksia minimissään se 800 + työt. Suuttimien lisäksi kun pitää aina vaihtaa ne holkit (vai miksi niitä kutsutaan).

    If it ain`t broken don`t fix it.
    E93 335i Aarre, Montego blue
    E90 318i talvipulkka

    Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

    Comment

    • Juspa
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1256
      • Pori

      Originally posted by Silmaauki View Post

      Eikös ne ehjät vanhat toimivat suuttimetkin ole viimmeisen päälle? Ja tulee tuossa vaihdossa kustannuksia minimissään se 800 + työt. Suuttimien lisäksi kun pitää aina vaihtaa ne holkit (vai miksi niitä kutsutaan).
      Joo laskin ostoskoriin että aikalailla tasan 800€ olisi osat.

      Originally posted by Silmaauki View Post

      If it ain`t broken don`t fix it.


      No tämä Tekemisen iloa vaan kato
      E70 M-Sport AlpinWeiß 3

      Ex.
      F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
      E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
      E90 320d -05 Schwartz 2
      E36 328i touring -97 Diamantschwartz
      E36 352i -91 Diamantschwartz

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5457
        • S:t Karins

        Noita N55:ssa käytettyjä EU6 suuttimia on turha vaihtaa ellei ne jotenkin oireile. Sama koskee puolia. Bosch tekee orkkissuuttimetkin joten ne on ihan kuranttia tavaraa. Orkkis puolat on ihan hyvät myös (valmistajaa en kyllä muista).
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7462
          • Oulu

          Originally posted by Juspa View Post
          Tyhjäkäynnillä joskus täristystä, mutta se voi johtua muustakin.
          Ei F-sarjaa, mutta oma N55 on täristäny lämpimänä tyhjäkäynnillä ~600 rpm koko sen 5 vuotta mitä mulla ollu. Täällä joskus kyselin niin samaa oli muillakin ollut, kytkin pohjassa tyhjäkäynti nousee ~700 rpm joilloin käynti oli tasaisempaa. Käytin nyt lopulta tulppien vaihdossa niin kävi tasaisesti ~650 rpm tyhjäkäyntiä kun huollosta kotiin ajelin eikä kytkimen pohjaan painaminen enää nostanut kierroksia kuin noin 50 rpm. Saa sitten nähdä onko miten pysyvä korjaus.

          Vanhat tulpat oli nämä ja samalla numerolla sinne on uudetkin laitettu: https://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/...2-12-0-037-582
          Last edited by Petri.Kekkonen; 27-05-2025, 19:03.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Juspa
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1256
            • Pori

            Jahas tuli vähän ongelmia.. eilen ajelin ja jotenkin tuntui auto tehottomalta. Polkaisin sitten vähän enemmän ja drivetrain -herja tauluun. nilkutin kotiin ja ei tahtonut enää pysyä käynnissäkään. Koodit ahtopaineesta ja ilmamäärästä.
            Huomasin sitten, että alumiinisen ahtoputken silikoniletkun panta auennut ja vuosi sieltä välistä paineet. Kiristelin pannan takaisin ja nyt kone käy kyllä tyhjäkäyntiä mutta kun koittaa lähteä liikkeelle niin pätkii ja sammuu. Tyhjäkäynnillä saa välillä kyllä nostettua normaalisti kierroksia. Vikakoodeja ei ollut tullut. Ajattelin tulpat ja puolat tsekata nyt ekaksi. Kävin myös juuri vähän ennen tankkaamassa ja mietin sitäkin, että jotain paskaa polttoainetta ollut vaikka hyvin epätodennäköistä. Oliko Istassa joku suutinten korjausarvojen seuranta?

            Onko muita ajatuksia?
            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

            Ex.
            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
            E90 320d -05 Schwartz 2
            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
            E36 352i -91 Diamantschwartz

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5457
              • S:t Karins

              Mikä auto/vuosimalli, paljonko ajettu, mitkä virit?
              Ja ISTA ei löydä mitään vikakoodeja?
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • Juspa
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1256
                • Pori

                Originally posted by Tommix View Post
                Mikä auto/vuosimalli, paljonko ajettu, mitkä virit?
                Ja ISTA ei löydä mitään vikakoodeja?
                F20 M135i vm.2013. Kilsat 168tkm. Edellisen omaistajan mukaan stage2 softa, Remus catback -putki.
                Ista ei antanut koodeja ahtokoodien nollauksen jälkeen vaikka nuo ongelmat.
                E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                Ex.
                F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                E90 320d -05 Schwartz 2
                E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                E36 352i -91 Diamantschwartz

                Comment

                • Juspa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1256
                  • Pori

                  Kattelin tulpat läpi ja niissä ei mitään. Ei muuta kuin käyntiin ja käy normaalisti. Kävin ajelemassa niin vedot tallella ja kaikki toimii.. Aika mystistä eikä kovin luotettavaa.. Ei ollut koodeja.

                  Edit. Tyhjäkäynniltä kun laittaa D/P:lle ja lähtee kevyesti kaasulla liikkeelle niin silloin välillä pätkäisee, että jotain tuossa on..

                  Tulpat ja puolat tuohon on tulossa et katsoo vaikuttaako niiden vaihto
                  Last edited by Juspa; 28-05-2025, 14:01.
                  E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                  Ex.
                  F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                  E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                  E90 320d -05 Schwartz 2
                  E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                  E36 352i -91 Diamantschwartz

                  Comment

                  • 314da
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2015
                    • 325
                    • J

                    Originally posted by Juspa View Post
                    Kattelin tulpat läpi ja niissä ei mitään. Ei muuta kuin käyntiin ja käy normaalisti. Kävin ajelemassa niin vedot tallella ja kaikki toimii.. Aika mystistä eikä kovin luotettavaa.. Ei ollut koodeja.

                    Edit. Tyhjäkäynniltä kun laittaa D/P:lle ja lähtee kevyesti kaasulla liikkeelle niin silloin välillä pätkäisee, että jotain tuossa on..

                    Tulpat ja puolat tuohon on tulossa et katsoo vaikuttaako niiden vaihto
                    Softan tekijä massamurhannut vikakoodit softasta?

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5457
                      • S:t Karins

                      Tulpat/puolat vaihtoon voisi olla eka steppi. Jos ei murhe poistu katse kääntyy tuohon softaan. Mikä/kenen tekemä softa? Päivittää vakioksi ja katsoo miten käy. Jos on MHD:n OTS softa niin ne toimii kyllä kuin junan vessa. Custom softan tekijöitä on sitten moneen junaan...
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • Juspa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1256
                        • Pori

                        Joo tulpat ja puolat vaihtelen kun saapuvat. Tekee tuota siis silloin tällöin, eikä ole sitä aina tehnyt, eli ei se ehkä softariippuvainen ole... Mutta tuo 314da:n mainitsema vikakoodien puukotus voi toki olla kun ei tule misfirea tms. Softasta ei tietoa kenen tekemä kun edellinen omistaja ei muistanut, mutta siis ollut pidemmän aikaa jo. Miettinyt kyllä tässä jos turbon huoltaa joka tapauksessa niin sitä voisi vähän modata samalla ja tehdä softan uusiksi. Tuohon ei varmaan voi lykätä nyt MHD:n softaa ennen kuin saa vakioksi? Kuka tekisi tässä lounaisrannikolla luotettavia softia?
                        E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                        Ex.
                        F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                        E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                        E90 320d -05 Schwartz 2
                        E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                        E36 352i -91 Diamantschwartz

                        Comment

                        • Juspa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1256
                          • Pori

                          Tuplapostaus
                          Last edited by Juspa; Yesterday, 07:42. Reason: Tuplapostaus
                          E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                          Ex.
                          F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                          E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                          E90 320d -05 Schwartz 2
                          E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                          E36 352i -91 Diamantschwartz

                          Comment

                          • 314da
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2015
                            • 325
                            • J

                            Edellisen omistajan muistamattomuus softantekijästä varmaan kertoo kaiken oleellisen. Minä laittaisin kyllä vakioksi takaisin ja sitten kun oikeat mahdolliset viat on korjattu niin kunnon softa sisään esim tuo MHD. Joskus tullut taisteltua "vääränmerkkisen" laitoksen kanssa josta oli vikadiagnostiikka massamurhattu ja se oli kyllä toivotonta hommaa...

                            Comment

                            • pbablo
                              BTCF Member
                              • Jul 2016
                              • 31
                              • Nurmijärvi

                              PPerformancen Pekka tekee ihan hyviä custom softia MHD:n pohjalle. Onnistuu etänä, jos lähettelee logeja. Onhan siinä oma puljaamisensa tietysti.
                              Harrastekippo: F20 M140i X-Drive -17
                              Käyttöratsu: Audi A6 C7 Allroad V6 TDI -13

                              Comment

                              • |foder|
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 7132
                                • Forssa

                                Edellisessä ykkösessä N55:ssa oli MHD stage2+ softa.
                                Syystä tai toisesta ahtimen ja downpipen v-panta löystyi ja lopulta irtosi. Ensioireilulla alkoi ajoittain pätkimään ja misfirea. Vikakoodeja ei oikein mitään fiksua saanut irti.
                                Lopulta kun ongelma paheni siihen pisteeseen että panta irtosi ja ihan visuaalisesti näki vian, asia korjaantui helposti.
                                Tosiaan ei se MHDkaan täysin ongelmaton ole. Tosin en tiedä miten asiaa olisi nähnyt vakiosoftalla ja olisiko jotain vikakoodeja näkynyt enemmän/eritavalla.

                                Mutta siis pointti se että jos käytös hassua, on siellä jotain vikaakin, yleensä.
                                Nyt:
                                E82 135i -11

                                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎