Originally posted by Bemmister
View Post
Olen omaan autoon tehnyt tupla rvs käsittelyn kun ostin auton. Käytän x1r lisäainetta nyt lisäksi öljynseassa.
Suosittelen mittaamaan öljynpaineet ja vaihtamaan yläketjunkiristimen uuteen malliin. Ketjunkiristin ei korjaa mitään vikaa jos semmoinen on olemassa esim. venynyt ketju.
Se ehkäisee ketjua venymästä ja pitää sitä kireämmällä. Olen kuullut että vanhan mallin ketjunkiristin on liian löysä ja voi jopa jumittaa --> ketju hakkaa löysänä, alkaa venymään ja syömään hammasrattaita!
Öljynsuodatinta kannattaa myös tarkkailla öljynvaihtojen yhteydessä, ettei löydy mitään metallia. Halkaisee suodattimen ja tarkastaa.
Dampperin kunto myös kannattaa tarkastaa ja vaihtaa jos on epätasapainossa. Ylimääräinen tärinä rasittaa myös runkolaakereita. Näissä kansanmalleissa on käytetty parempaa m50d dampperia joka on öljytäytteinen.
Jos käytät öljypohjaa auki, niin ehkä olisi samalla hyvä laittaa m50d öljypumppu samalla aukaisulla paikalleen. Se on tehokkaampi mitä vakio pumppu.
Suuttimien kuntoa kannattaa myös seurata esim istalla. Viallinen suutin rasittaa myös laakereita. Suosittelen käyttämään dieselin seassa redline rl-2 lisäainetta, niin pysyy suuttimet kunnossa. Itsellä hyviä kokemuksia tuosta lisäaineesta. Suutinarvot parantuneet kun on tuota käyttänyt

Imusarjan putsaus myös välillä hyvä tehdä, niin läpät toimii moitteetta, kulutus putoaa ja ei syty palamaan niin herkästi

Leave a comment: