Originally posted by mige95
View Post
N57 dieseleiden sisuskaluista
Collapse
X
-
Okei, eli samoja paskoja nää n57 alusta alkaen, case by case kenellä antautuu mikäki paikka, eikös makkiksella ollu omassa koneessa laakerit ok mutta jakopää aivan valmis ?
Leave a comment:
-
Itsellä on juuri työn alla 535xd -14, kusilaitteet yms.
Oli kiertokangen laakeri mennyt ja yksi runkolaakeri pyöri jo ympäri.
300tkm oli kilsoja.
Jakopää oli ok.
Leave a comment:
-
Tuossa alkuperäisessä dokkarissa on tosiaan tuosta kevennetystä kampiakselista juttua päivitetyn koneen kohdalla, olettaisin että senkin kanssa on ollut ongelmia sillä jos katsoo nyt tämän hetkistä varaosalistausta myös uudempien N57 koneiden osalta niin kampuralle on annettu vain vanhempi malli (alk. 2008 ->) jossa on enemmän vastapainoja, päivitetty malli kuopattu kaikessa hiljaisuudessa.Originally posted by mige95 View Posthttps://www.btcf.fi/forum/showpost.p...1&postcount=98
Tossa postauksessa jotai specsejä,
Koko dokkari koneesta löytyy tästä samasta ketjusta.
En tiedä mistä kaikesta johtuu, mutta tollanen lci n57 käy paljon hiljasemmin kun vanhemmat, onhan se vuorattu eristeellä koko moottori mutta tuskin se pelkästää siitä tulee, eiköhä näillä kampuran kevennyksillä yms ole vaikutusta siihen myös.
Leave a comment:
-
Profiilin '16 535d kävi paikallisella pätevällä bemarispesialistilla "ennakoivassa" runkolaakerien vaihdossa. Vaihtohetkellä mittarissa 220 000 km kilometriä.
Huoltovälit noin 10 000-27 0000 km, kertaalleen mennyt öljynvaihto hiukan yli 32 000 km (näkyy oranssina OK sähköisessä huoltokirjassa). Start stop koodattu pois. Softaamaton. Etelä-Baijerissa viettänyt 2019 paikkeille, jossa ajettu suunnilleen 50 000 km vuoteen eli todennäköisesti aika reipasta ajoa isommissakin nopeuksissa nähnyt säännöllisesti. Saksalainen omistaja hyvin pedantisti pitänyt, edellinen omistaja Suomessa ehkä vähän vähemmän, josta tuo huollon ylitys hienosti... Erittäin fiksu paikka toki säästää huolloista N57-koneisessa Bemarissa. Ei varsinaisesti mitään oireita. Öljynsuodatin ollut aina puhdas metallista.
Kampiakseli oli täysin siisti. 1-pytyn alaliuskassa pinnoite kulunut melkolailla puhki (oikeanpuoleisin kuva). 4-5 pyttyjen alaliuskat lisäksi aika kuluneet. Sormeen tuntuvia pykäliä/uria ei ollut. KK-laakerit täysin mintit. Vaikea sanoa kuinka pitkään olisi kestäneet, mutta jäi olo, että ei ollut turha homma.Last edited by Kraftwerk; 03-01-2023, 23:43.
Leave a comment:
-
Originally posted by buubaa View PostMitä parannuksia on tullut 09/2013? Itellä on 24.9.2013 valmistunut lci 535d xdrive, onko tässä varmasti jo ns. paranneltu motti tai miten sen pystyy varmistaan?
Edit. Lisätään vielä että auto on euro 6 eli kusivehkeet ym löytyy jos vaikutusta siihen että mikä variantti moottorista kyseessä.
Tossa postauksessa jotai specsejä,
Koko dokkari koneesta löytyy tästä samasta ketjusta.
En tiedä mistä kaikesta johtuu, mutta tollanen lci n57 käy paljon hiljasemmin kun vanhemmat, onhan se vuorattu eristeellä koko moottori mutta tuskin se pelkästää siitä tulee, eiköhä näillä kampuran kevennyksillä yms ole vaikutusta siihen myös.Last edited by mige95; 03-01-2023, 22:01.
Leave a comment:
-
Mitä parannuksia on tullut 09/2013? Itellä on 24.9.2013 valmistunut lci 535d xdrive, onko tässä varmasti jo ns. paranneltu motti tai miten sen pystyy varmistaan?Originally posted by mige95 View Post09/2013 tai uudempi ni onjo paranneltu kone, tottakai 35d on lähtökohtasesti lujemmilla kun raakamosa on samaku 30d ja sittenku se ohjelmoidaa onjo siinä yli 100hp enemmänku vakio 30d mallissa, nämä lähtökohdat ja siihen päälle sitte väärinkäytöt ja huonot huollot niin todennäkösyydet kasvaa. Niinku täälä miljoonaa kertaa sanottu niin huoltohistoria ei pitkiä öljynvaihtovälejä ja varmaa mielellää mahdollisimman vakio kuntonen niin se vois olla ihan ok lähtökohta.
Mulla on 4v ollu 2008 vuoden n57:ska ja ketjun oon ennakoivana siihen tehnyt olis varmaa menny maalii saakka vakio kettingilläki, ajanu 167-267tkm välin tähämennes. Turbo on hajonnu ja hehkujen releboksi, turboki siitä syystä varmaa et imuputki oli pitkää rikki ja veti paskaa turboo.
Edit. Lisätään vielä että auto on euro 6 eli kusivehkeet ym löytyy jos vaikutusta siihen että mikä variantti moottorista kyseessä.Last edited by buubaa; 03-01-2023, 21:07.
Leave a comment:
-
Alkuunhan noilla pääsee kylläOriginally posted by fraatti View PostAsiallista settiä, vaihtoon mennee öp, laakerit, ketjut ja rattaat. Muuta tiivisteiden lisäksi?
vain yksi pytty oli virheetön, muissa pieniä naarmuja joten lohko menee hoonattavaksi ja kampi kiillotukseen. Samalla pintojen suoristus ja kannen läpikäynti. Em. osien lisäksi vaihdan myös männänrenkaat kun ovat nyt pöydällä kuitenkin.
Pistin merkille tuossa lohkoa putsaillessa että ajoituskotelon ohjarirei'issä on myös jotain outoa kun koppa paikallaan öljypohjan puolelta on vajaa sekä lohkon tasoon nähden useamman kymmenyksen korkeampi. Kopan ohjurit on virheettömät ja välyksettömät. Saavat ajaa koneistamolla lohkon kanssa samaan tasoon.
Leave a comment:
-
Asiallista settiä, vaihtoon mennee öp, laakerit, ketjut ja rattaat. Muuta tiivisteiden lisäksi?Originally posted by Shatter View PostTuli aukaistua kone levälleen ihan mielenkiinnosta omasta käyttiksestä kilometreillä 354tkm, öljynvaihtovälit olleet aina 20-30tkm haarukassa huoltokirjan mukaan ja ainut oire minkä huomasi oli vaimea ketjun kahina kuumalla koneella.
vuosimallia 2008 ja kone 245hv N57D30A.
Löydöksiä:
venynyt jakoketju, ei enää ajoitustyökalu lupsahtanut paikalleen.
kp-pumpun kiilaura 180' väärässä ajoitusohjeeseen verrattuna
runkolaakerit kuluneet, parissa kammen kaulassa pientä epätasaisuutta kynteen.
kk-laakerit oikein hyvät.
öljypumpussa naarmuja sekä ratas kulunut väljäksi karaan
Leave a comment:
-
Itse kysymyksee en osaa sanoa mitää mutta sellassen huomion tein että öljypumpun kiinnitys on eri 30 ja 35d koneissa, 35d koneessa öljypumpun keskikohdalta menee pultti kampuran pukkii, muissa koneissa se reikä onvaa vapaana, katsoin alkuu puuttuuko multa yks pultti sieltä mutta ei puutu, ei 30d mallis kuulu olla sitä.Originally posted by Shatter View PostKenelläkään tietoa mitä eroa on 50d öljypumpulla tavan malliin kun on omalla varaosanumerolla vain 50d malleissa? DITUPA näyttää myyvään parannettua öljypumppua hieman leveämmillä rattailla joka lupailee virtausmäärään jopa 10% lisäyksen, ettei olisi vain 50d pumpun uudelleen markkinointia hyvällä hinnalla?
Leave a comment:
-
Kenelläkään tietoa mitä eroa on 50d öljypumpulla tavan malliin kun on omalla varaosanumerolla vain 50d malleissa? DITUPA näyttää myyvään parannettua öljypumppua hieman leveämmillä rattailla joka lupailee virtausmäärään jopa 10% lisäyksen, ettei olisi vain 50d pumpun uudelleen markkinointia hyvällä hinnalla?
Leave a comment:
-
Ei ole sen tarkempaa merkintää, eiköhän se ole normaali 5w30 ja merkki riippunee huollon suorittaneesta korjaamosta.Originally posted by VilleP View PostOnko tietoa mitä öljyä näissä yllä olevissa keisseissä on moottorin elinaikana käytetty?

Olikos näille värikoodatuille runkolaakereille jotain erillisiä mittaspeksejä kun RealOEM antaa yellow, green ja white mutta kaikki on ilmoitettu STD 55.00mm?
Ihmettelin vain kun lohkoon on stanssattu K2222222 eli vihreät pitäisi olla, mutta vanhat laakerit on kuitenkin keltaisten varaosanumerolla?
Olettaisin että ovat hienosäätöön tyyliin 0.01mm välein?
Edit: löytyikin,
Stage 0 K1 (colour Yellow) mm 54.984 ... 54.990
Stage 0 K2 (colour Green) mm 54.977 ... 54.983
Stage 0 K3 (colour White) mm 54.971 ... 54.976
En ole kauloja vielä kerennyt mittamaan, mutta vaikuttaa oudolta että olisi laitettu tiukemmat laakerit mitä stanssatut tiedot kertoo?Last edited by Shatter; 14-11-2022, 20:49.
Leave a comment:
-
Onko tietoa mitä öljyä näissä yllä olevissa keisseissä on moottorin elinaikana käytetty?
Leave a comment:
-
Tuli aukaistua kone levälleen ihan mielenkiinnosta omasta käyttiksestä kilometreillä 354tkm, öljynvaihtovälit olleet aina 20-30tkm haarukassa huoltokirjan mukaan ja ainut oire minkä huomasi oli vaimea ketjun kahina kuumalla koneella.
vuosimallia 2008 ja kone 245hv N57D30A.
Löydöksiä:
venynyt jakoketju, ei enää ajoitustyökalu lupsahtanut paikalleen.
kp-pumpun kiilaura 180' väärässä ajoitusohjeeseen verrattuna
runkolaakerit kuluneet, parissa kammen kaulassa pientä epätasaisuutta kynteen.
kk-laakerit oikein hyvät.
öljypumpussa naarmuja sekä ratas kulunut väljäksi karaan






video jakoketjusta
video öljypumpusta
Leave a comment:
Leave a comment: