N57 dieseleiden sisuskaluista
Collapse
X
-
Mikä näistä n57 koneista on se luotettavin kun tässä miettii paluuta merkkiin taas. 30, 35 vai 50D? Vuosimalli 2012-2016? Lastuttaa en aikonut, no ehkä egr pois.
-
Onko mitään radikaalia eroa n57d30a -08 180kw ja n57d30b -11 225 kw alakerroilla?
Lainaus jostain foorumista:
"n57d30a 180 kw and n57d30a 190 kw have different cylinder block, n57d30b 225 kw and n57d30b 230 kw have diference in cylinder block too, 180 kw and 225 kw are very similar and have difference in exhaust manifold, 190 kw and 230 kw are very similar and have difference in exhaust manifold"
Edit. sopivat ristiin.Last edited by penari; 08-04-2024, 10:16.
Leave a comment:
-
Nytkun on koko ketju luettu läpi, niin oletan että alkupäänkin n57 on suht huoleton ostos 200tkm kohdilla? ko. motti olisi e92 325d. Ei ole historiaa että olisi lastutettu ikinä. Ei tahdo löytyä enää suht vähillä kilometreillä olevia m57 3-sarjalaisia.. :
Leave a comment:
-
Onko jotain fyysistä eroa 325/525 ( N57D30U0 ) 150kw ja 330/530 180kw ( N57D30O0 ) koneiden välillä vai pelkästään softalla tehty tehoerot?Last edited by ritariässä; 24-12-2023, 00:02.
Leave a comment:
-
Osallistun kilpailun ulkopuolella koska E-kopan iso öljypohja ja keppivaihteet, moottorin alusmuovit irroitettu fixausta varten mikä laskee öljynlämpöjä maantiellä selvästi. 0W30, 50km ajon jälkeen:
Ulko -5, 85kmh(@CAN) vesi 80, öljyt 55, imu 0, pako 220
Ulko -5, 117kmh(@CAN) vesi 85, öljyt 65, imu 4, pako 290
Nurkka-ajossa kuumana 87-90 ja 80, poltossa sitten jotain asteita enemmän.
Leave a comment:
-
Itselläkin näillä keleillä nesteet 92-95 ja ölpät siellä 96-98 astettaOriginally posted by Shatter View PostMikäs tässä koneessa on normaali öljyn lämpötila? Normaaliajossa nesteet 80-85C ja öljy vain 70-75C, rasituksessa voi molemmat nousta +10C. Castrol 10w60 Supercar käytössä.
Leave a comment:
-
Asian sivusta mutta onhan paljon yhdenäköisyyttä 3.0 duramax koneessa ja n57:kassa.
Leave a comment:
-
Tarkoituksella paksummat koneremontin jäljiltä kun talvet tallissa ja viritetty.Originally posted by VilleP View PostKyllä mulla nesteet yli 90 ja öljyt 100 pintaan. Melko jäykillä öljyillä ajelet.
Hieman alakanttiin nuo omat kuulostavat, vikapaikkoja nyt ei toisaalta ole kuin uudehko termari ja laatikon erillinen lämmönvaihdin josta voisi lämpöä hukkua. Termari 87C.Last edited by Shatter; 22-10-2023, 13:43.
Leave a comment:
-
Kyllä mulla nesteet yli 90 ja öljyt 100 pintaan. Melko jäykillä öljyillä ajelet.
Leave a comment:
-
Ainaisten alapääjuttujen sijaan yläkertaan. Venttiilinnostajia ja keinuja on saatavilla vähän siltä ja tältä merkiltä, ihan hyllytavaranakin. Indikoi niille olevan kysyntää. Mutta mitä sieltä hajoaa, vai menevätkö öljynkierron vikaantuessa? Omassa yksi(?) nostaja on pidellyt meteliä, kesällä yli 70 öljynlämmöillä mutta pahentunut viime aikoina. Yleensä ilmausprosessilla helpottaa, mutta tulee yön yli seisottua tms. takaisin. Vaihto vaikuttaa taas tosi ihanalta jos nokat joutuu irroittamaan ja jakoa tsekkaamaan.
Leave a comment:
-
Tuli tänään mittailtua mäntien korkeussuhdetta dekkitasoon ja näyttäs siltä, että mennään jatkossa tuolla paksummalla tiivisteellä.
Leave a comment:
-
Vaikutus palotilan tilavuuteen ja siten puristussuhteeseen on prosentuaalisesti pieni, mutta joka tapauksessa se siellä on ja venttiilien käyntivälys mäntään pienenisi, jos kannesta poistettua paksuutta ei huomioitaisi.Originally posted by Petri Henrik View PostHei näissä dieseleissä on palotila männässä jos se moottorin lohko on suora ja sille ei tehdä koneistusta, niin kannentiivisteen paksuus ei pitäisi muuttua.
Kuitenkin akseli kaulat kiilloitetaan ja taspainotus tarkistetaan ja suoruus akselista. Se männän korkeus pitää mitata koska sinulla on muuttunut toleranssit laakerissa ja kampiakselissa. tis töytyy mitat minkä mukan valitaan minkäki paksuinen tiiviste. Tämä ei ole iso työ vaan erittäin tärkeä kuinka se moottori sitten toimii.
Akseleiden pyörimiskeskipisteet ja siten liikerata eivät muutu miksikään laakereiden paksuudesta riippumatta. Liikerata ei muutu, mikäli laakerivälykset pidetään vakiona.
Leave a comment:
-
bmw f31
Hei näissä dieseleissä on palotila männässä jos se moottorin lohko on suora ja sille ei tehdä koneistusta, niin kannentiivisteen paksuus ei pitäisi muuttua.Originally posted by joko View PostJärki sanoisi näin että senverran paksumpi tiiviste kuin mitä kannesta höylätty pois mut voisin melkein väittää että on ihan sama katu moottorissa että laitatko sinne samanlaisen mikä sielä olikin vai kuussatlua paksumman. Älkää ampuko jos veikkaus osui pahasti pieleen.
Kuitenkin akseli kaulat kiilloitetaan ja taspainotus tarkistetaan ja suoruus akselista. Se männän korkeus pitää mitata koska sinulla on muuttunut toleranssit laakerissa ja kampiakselissa. tis töytyy mitat minkä mukan valitaan minkäki paksuinen tiiviste. Tämä ei ole iso työ vaan erittäin tärkeä kuinka se moottori sitten toimii.
Leave a comment:
Leave a comment: