Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 dieseleiden sisuskaluista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Apk
    replied
    Originally posted by Apk View Post
    Bmw f10 530d xdrive n57 autosta löytyi metallihilettä öljynsuodattimesta öljynvaihdon yhteydessä. Autolla ajettu 400tkm.
    Ei ole tietoa mistä metalli on öljynsuodattimeen päässyt. Mikä on todennäköisin vaihtoehto? Ilmeisesti tässä moottorimallissa tyypillinen ongelma on vialliset runkolaakerit ja kiertokangen laakerit?
    Moottori tuntuu pelaavan muuten normaalisti eikä mitään kolinoita kuulu. Ketju on vaihdettu 100tkm sitten.
    Onko moottori mahdollisesti vielä pelastettavissa runkolaakereiden ja kiertokangen laakereiden vaihdolla vai onko jotain muuta varmasti mennyt jo rikki siinä vaiheessa kun metallihilettä on öljynsuodattimessa?
    Kannattaako moottoria vielä yrittää korjata vai ajaa nykyinen loppuun niin kauan kuin se kulkee eteenpäin ja vaihtaa vasta sitten vaihtomoottori?
    Onko laakereiden kuntoa mahdollista tarkistaa nelivetomallissa moottorin ollessa autossa paikoillaan?
    Moottori on nyt purettu. Etummainen runkolaakeri on pyörähtänyt. Laakerisilppua löytyi öljypohjasta.
    Kiertokangen laakerit näyttivät omaan silmiin hyviltä mutta kaikissa runkolaakereissa oli kulumaa/tummuutta.
    Onko kampiakseli ja lohko vielä pelastettavissa koneistamolla?
    Käytetyt vaihtomoottorit ovat vähintään 4000€ eikä niiden kunnosta ole mitään takeita, joten mieluummin kunnostaisin vanhan mikäli se on vielä mahdollista.

    edit:
    Kolbenstore saksassa myy ainakin ylikoon runkolaakereita bmw n57 moottoriin.
    https://kolbenstore.de/en/search?typ...x]=last&q=n57*
    Saako kampiakselin pelastettua suoruuden tarkastuksella + hionnalla ja lohkon linjaporauksella?
    Last edited by Apk; 24-07-2023, 15:44.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Älä aja enää yhtään vaan kone ylös ja remonttiin. Vaihtokone on näihin erittäin huono vaihtoehto kun siitä et tiedä yhtään mitä se sisältää niin sekin pitää avata ja tarkistaa tai uusia laakerit ja jakopää uusiksi. Säästät sen vaihtokoneen hinnan kun teet nuo asiat siihen vanhaan moottoriin nyt kun merkit on noinkin selvät laakeri viasta
    Tässä kiteytettynä se mitä aihepiiristä ajattelen. Vältin radikaalia kannan ottamista aiheeseen, kun ei ole ko. moottorista omakokemusta. Mutta näin BMW-merkkisten kanssa 18 vuotta puljanneena tämä on siis se absoluuttinen mielipiteeni.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by jani View Post
    Ja oikeasti ehjä vaihtokone on todella vaikea löytää, myyntipuheissa jokainen on ehjä kone
    Oikein muuta järkevää tapaa ei ole saada ehjää n57 moottoria muutakuin ostamalla svt:ltä esim järkevällä ajomäärällä oleva kolariauto ja käyttää lämpimäksi ja suodatin ylös jos metallia niin palauttaa jos ei niin kone ylös ja jakopää uusiksi ja laakerit ja sit nokalle. Noi "rempatut" vaihtokoneet on 90% varmasti ihan sutta ja sekundaa. Kuitenkin itse muutaman nuota rempanneena niin koneistamolle ja osiin uppoaa jo niin paljon rahaa että jostain ebayn koriin lyöty 3500e remottu kone ei kyllä voi sisältää oikein mitään uutta kun nenaihiotkin maksaa jotakin. Helpoiten 180kw koneen saa ostamalla E9x 330d kolaroituna ja myy sitten itse loput osat tai sen lopun hylsyä jollekki joka purkaa sen muttereiksi. Yhden tämmönen oon ostanu koneen takia 3500e se tais maksaa mut en sit tarvinnutkaan sitä konetta kun sain tehtyä vanhsta niin myin sen e91 kaverilla joka korjas sen vielä liikenteeseen

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Älä odota että kone hajoaa, näihin ei saa halvalla käytettyjä koneita.
    Ja oikeasti ehjä vaihtokone on todella vaikea löytää, myyntipuheissa jokainen on ehjä kone

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Älä aja enää yhtään vaan kone ylös ja remonttiin. Vaihtokone on näihin erittäin huono vaihtoehto kun siitä et tiedä yhtään mitä se sisältää niin sekin pitää avata ja tarkistaa tai uusia laakerit ja jakopää uusiksi. Säästät sen vaihtokoneen hinnan kun teet nuo asiat siihen vanhaan moottoriin nyt kun merkit on noinkin selvät laakeri viasta

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Suhtautuisin kans optimismilla nykyisen remppaan kunhan sen tekee tuossa vaiheessa mahdollisimman pian.

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    replied
    Ei nyt suorana vastauksena kysymykseen, mutta rikkinäiset N57:t maksaa Ebay.de useita tonneja. Yleensä noihin on käynyt jo sama, joten lienee kysymysmerkki miten kunnostettavissa. Uusi raakamoottori ilman apulaitteita esim 535d koodilla 11002239384 on 19 661,90 € Bemariosien kautta. Itse pyrkisin viimeiseen asti estämään täystuhon, jos vanhan koneen saisi kunnostettua ennen kuin kampiakseli ja lohko on pilalla.
    Last edited by Kraftwerk; 11-04-2023, 22:07.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Laakereistahan se todennäköisesti on kotoisin.

    Tekisin laakeriremontin nyt heti, ennenkuin kampura on entinen.

    Laakereiden välys kun alkaa kasvaa, ei sillä enää pitkään ajele.

    Älä odota että kone hajoaa, näihin ei saa halvalla käytettyjä koneita.

    Leave a comment:


  • Apk
    replied
    Bmw f10 530d xdrive n57 autosta löytyi metallihilettä öljynsuodattimesta öljynvaihdon yhteydessä. Autolla ajettu 400tkm.
    Ei ole tietoa mistä metalli on öljynsuodattimeen päässyt. Mikä on todennäköisin vaihtoehto? Ilmeisesti tässä moottorimallissa tyypillinen ongelma on vialliset runkolaakerit ja kiertokangen laakerit?
    Moottori tuntuu pelaavan muuten normaalisti eikä mitään kolinoita kuulu. Ketju on vaihdettu 100tkm sitten.
    Onko moottori mahdollisesti vielä pelastettavissa runkolaakereiden ja kiertokangen laakereiden vaihdolla vai onko jotain muuta varmasti mennyt jo rikki siinä vaiheessa kun metallihilettä on öljynsuodattimessa?
    Kannattaako moottoria vielä yrittää korjata vai ajaa nykyinen loppuun niin kauan kuin se kulkee eteenpäin ja vaihtaa vasta sitten vaihtomoottori?
    Onko laakereiden kuntoa mahdollista tarkistaa nelivetomallissa moottorin ollessa autossa paikoillaan?

    Leave a comment:


  • _rödatroll_
    replied
    Löytyykö keneltäkään myytäväksi paria 0.50 alikoon kiertokangen laakereita? Tai tietoa saako jostain yksittäisen parin ostettua? Itse löysin tähänmennessä vain koko sarjoja.

    Tällähetkellä proggikseen tulossa IWIS -jakopäänosat, Kolbensmith -laakerit std kokoa täydet sarjat ja uusi pierburg -öljypumppu.



    JSO:n kuvista en olisi lainkaan huolissani. Minkälaista osaa laitat?
    Last edited by _rödatroll_; 25-03-2023, 17:02.

    Leave a comment:


  • JSO
    replied
    Okei. Tässä vielä laakeri, tässä autossa ei minkäänlaisia oireita vielä ollut.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Risto113
    replied
    Originally posted by JSO View Post
    Onko liian pahat jäljet ettei tule kestään uusilla laakereilla?
    Jos ei kynnellä tunnu mitään noista urista, kiillottaisin ja laittaisin kasaan.

    Leave a comment:


  • JSO
    replied
    Onko liian pahat jäljet ettei tule kestään uusilla laakereilla?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Täällä myös yksi juuri ketjurempattu N57. 320tkm ajettuna alkoi lämpimänä ääntämään ja 15tkm myöhemmin kone kuulosti ohi ajaessa marakassilta. Pahemmistakin äänistä olen videoita nähnyt. Ei nämä N-moottoriset vaikuta tarjoilevan täyttä yllätystä, jos vain kuuntelee koneen käyntiä silloin tällöin. Suuri osa näistä yli 300tkm ajetuista pitää jotain ylimääräistä ääntä ketjulta.

    Leave a comment:


  • buubaa
    replied
    Originally posted by _rödatroll_ View Post
    Se on varmasti varma valinta. Eikä edes kallis. Pitää tutkia mitä eroavaisuuksia noilla kahdella eri vaihtoehdolla aic iwis ketjusarjoja mitä aeromotors tarjoaa. Siellä on kahta eri alempaa ja kahta eri ylempää sarjaa.
    Pitikö pahaakin mekkalaa jo ennen remonttia :think

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎