Originally posted by Calypsocoupe
View Post
N57 dieseleiden sisuskaluista
Collapse
X
-
Mulla ei ollut öljypohjassa tai muuallakaan mitään likaa, hinkkailin sormalla olisiko metallia mutta ei. Jonnein ne maalit on menneet, onhan tossa toki jokunen öljynvaihto menty. Maalit näyttäs lähteneen ketjun alueelta..
Originally posted by alpine3 View PostOnko tuo mikä osa, voiko vaikuttaa öljynpaineeseen?
Laku: Venymän tarkastukseen tarvii vähintään venakoppa ja suuttimet irti, joista jälkimmäiset voi työllistää. Tollai saa ajoitustyökalun kiinni jolla näkee ketjun venymää ja pääsee myös kokeilemaan yläketjua käsikopelolla.
Mikäköhän tuon kutoskoneen ketjun syö, öljynpaineen puute, ketjun väliin päätyvä maali vai uudempi "vahvistettu" ketju itsessään? Mutta en keskittyisi pelkästään siihen, jää mahdolliset sihti- tai laakeriongelmat bongaamatta.
Täytyy tutkia tota tarviketiivistettä ja reikiä, ei se ainakaan mustaksi ollut maalattu kuten OEM.Last edited by Calypsocoupe; 19-01-2023, 18:37.
Leave a comment:
-
-
Aikoinaan, kun jakoketju remontti tehtiin minun 535xdhen niin tuota ei enää ollut. Auto oli 2011/11 valmistunut, 313hp malli. Kilometrejä 265tkm ja ketju oli venynyt.
Leave a comment:
-
-
Joo, ei ollut omassakaan tiivistettä, tiivistemäskillä.kyllä mieluummin laittasin vaikka oisi ollutkin tiiviste.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Calypsocoupe View PostVaihtuuko toi maalattu tiiviste jossain vaiheessa vai koskeeko kaikkia? Suosittelen hoitamaan pois päiväjärjestyksestä.
Olisiko sylinterikannen läpi tulevat ajoituskopan pultit niin justiisa reikiin ettei enää sovi ilman peltiä?Last edited by Shatter; 19-01-2023, 05:35.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mige95 View PostEi menekkää, mun ex 2008 f01:sessä oli sama näky vastassa.
Pelkkää 08 valmistusleimaa tulee koneen sisältä vastaan, kaulat virheettömät, samoin nokat, keskimmäinen ketju myös. Alin ketju ok, ylimmällä huomaa että on ajettu, mutta ei juuri nouse ketjupyörältä. Oikeastaan ideaali aika laittaa uusiksi, koska kampuran ketjupyörillä olevat ketjut on mintissä ja muihin saa/on uudet rattaat. Moottorin sisältä arvioisin ajomääräksi satkun, selkeästi paras moottori mitä tähän ikään on tullut purettua, voisi lyödä nykyisillä osilla kasaan. Mutta laitetaan nyt uudet hilut niin asia on taputeltu.
Vaihtuuko toi maalattu tiiviste jossain vaiheessa vai koskeeko kaikkia? Suosittelen hoitamaan pois päiväjärjestyksestä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOnhan siellä tuo pressure limiting valve ohi suodattimen. Tämä on siis sitä varten jos kylmäkäynnistyksessä kovalla pakkasella tavara ei mene suodattimesta läpi niin voitelu kumminki pelaa.tai jos suodatin on tukossa.
Originally posted by Urpo_rotta View PostSitä itse tässä pohdiskelen että normaalisti laakerit eivät kulu mainittavasti vaikka autolla ajettaisiin miten paljon, mutta se edellyttää että voitelu toimii.Last edited by Calypsocoupe; 10-01-2023, 23:00.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Calypsocoupe View PostJos siellä suora kanava on, niin melkoisen salainen sellainen.
Sitä itse tässä pohdiskelen että normaalisti laakerit eivät kulu mainittavasti vaikka autolla ajettaisiin miten paljon, mutta se edellyttää että voitelu toimii.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostKyllä kai n57:ssa on pumpulta suora kanava runkolaakereille suodattimen ohi kuten moottoreissa ylipäätään aina onkin?
Edit. Asiaahan on ilmeisesti aikaisemminkin puitu, mutta oliko asia jäänyt hieman hämärän peittoon että miten öljykanavat menevät
Leave a comment:
-
Leave a comment: