memebuy23buy

N57 dieseleiden sisuskaluista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • OVi
    replied
    Originally posted by Calypsocoupe View Post
    Mulla ei ollut öljypohjassa tai
    Mikäköhän tuon kutoskoneen ketjun syö, öljynpaineen puute, ketjun väliin päätyvä maali vai uudempi "vahvistettu" ketju itsessään? Mutta en keskittyisi pelkästään siihen, jää mahdolliset sihti- tai laakeriongelmat bongaamatta.
    Mahtaa syödä sama kuin neloskoneistakin, eli alkujaan liian heikko ketju.

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Mulla ei ollut öljypohjassa tai muuallakaan mitään likaa, hinkkailin sormalla olisiko metallia mutta ei. Jonnein ne maalit on menneet, onhan tossa toki jokunen öljynvaihto menty. Maalit näyttäs lähteneen ketjun alueelta..

    Originally posted by alpine3 View Post
    Onko tuo mikä osa, voiko vaikuttaa öljynpaineeseen?
    Öljypumpun imusihti, tarpeeksi kun tukkoon menee niin vaikuttaa, suunta on sitten sen mukaan onko kuskista vai autosta kyse.

    Laku: Venymän tarkastukseen tarvii vähintään venakoppa ja suuttimet irti, joista jälkimmäiset voi työllistää. Tollai saa ajoitustyökalun kiinni jolla näkee ketjun venymää ja pääsee myös kokeilemaan yläketjua käsikopelolla.

    Mikäköhän tuon kutoskoneen ketjun syö, öljynpaineen puute, ketjun väliin päätyvä maali vai uudempi "vahvistettu" ketju itsessään? Mutta en keskittyisi pelkästään siihen, jää mahdolliset sihti- tai laakeriongelmat bongaamatta.

    Täytyy tutkia tota tarviketiivistettä ja reikiä, ei se ainakaan mustaksi ollut maalattu kuten OEM.
    Last edited by Calypsocoupe; 19-01-2023, 18:37.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Nostettiin kone pois kun kuului ääntä...

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    Aikoinaan, kun jakoketju remontti tehtiin minun 535xdhen niin tuota ei enää ollut. Auto oli 2011/11 valmistunut, 313hp malli. Kilometrejä 265tkm ja ketju oli venynyt.
    Paljonko täytyy avata, jotta tuon ketjunvenymän näkee?

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Aikoinaan, kun jakoketju remontti tehtiin minun 535xdhen niin tuota ei enää ollut. Auto oli 2011/11 valmistunut, 313hp malli. Kilometrejä 265tkm ja ketju oli venynyt.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Joo, ei ollut omassakaan tiivistettä, tiivistemäskillä.kyllä mieluummin laittasin vaikka oisi ollutkin tiiviste.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Originally posted by Calypsocoupe View Post
    Vaihtuuko toi maalattu tiiviste jossain vaiheessa vai koskeeko kaikkia? Suosittelen hoitamaan pois päiväjärjestyksestä.
    En muista ulkoa missä kohtaa poistuu, emännän -12vm N47C oli jo pelkällä massalla. Omassa -09 oli myös varissut maalia pois ja kaikki löytyi öljypohjasta, sihdissä ei mitään. En ole tutkinut onko ajoituskoppa samanlainen vuosimallien välissä, kuka kieltää vaihtamasta peltitiivistettä massaan?

    Olisiko sylinterikannen läpi tulevat ajoituskopan pultit niin justiisa reikiin ettei enää sovi ilman peltiä?
    Last edited by Shatter; 19-01-2023, 05:35.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by Calypsocoupe View Post
    Böö. Maali ei mene suodattimeen asti.
    Onko tuo mikä osa, voiko vaikuttaa öljynpaineeseen?

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Ei menekkää, mun ex 2008 f01:sessä oli sama näky vastassa.
    Parisatkuako sillä oli työnnetty? Tulee vaan tosta omasta tiivisteestä mieleen että missäköhän noi loput maalit on? Toisessa kuvassa moottorin vauriot tältä ensimmäiseltä 415tkm Inspection 3 väliltä. Pisin huoltoväli jonkun 42tkm.

    Pelkkää 08 valmistusleimaa tulee koneen sisältä vastaan, kaulat virheettömät, samoin nokat, keskimmäinen ketju myös. Alin ketju ok, ylimmällä huomaa että on ajettu, mutta ei juuri nouse ketjupyörältä. Oikeastaan ideaali aika laittaa uusiksi, koska kampuran ketjupyörillä olevat ketjut on mintissä ja muihin saa/on uudet rattaat. Moottorin sisältä arvioisin ajomääräksi satkun, selkeästi paras moottori mitä tähän ikään on tullut purettua, voisi lyödä nykyisillä osilla kasaan. Mutta laitetaan nyt uudet hilut niin asia on taputeltu.

    Vaihtuuko toi maalattu tiiviste jossain vaiheessa vai koskeeko kaikkia? Suosittelen hoitamaan pois päiväjärjestyksestä.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Calypsocoupe View Post
    Böö. Maali ei mene suodattimeen asti.
    Ei menekkää, mun ex 2008 f01:sessä oli sama näky vastassa.

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Böö. Maali ei mene suodattimeen asti.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • buubaa
    replied
    Tuli tossa ton 250tkm ajetun ölynsuodatinkin silvottua enkä ainakaan omin silmin sieltä löytänyt minkäänlaista metallihippua joten toistaiseks nukun ainakin vielä yöni hyvin
    Last edited by buubaa; 11-01-2023, 12:03.

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Onhan siellä tuo pressure limiting valve ohi suodattimen. Tämä on siis sitä varten jos kylmäkäynnistyksessä kovalla pakkasella tavara ei mene suodattimesta läpi niin voitelu kumminki pelaa.tai jos suodatin on tukossa.
    Joo joo, mutta ei runkolaakereille jotka on tuolla huitsin nevadassa, vaan tosissaan ohi suodattimen.

    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Sitä itse tässä pohdiskelen että normaalisti laakerit eivät kulu mainittavasti vaikka autolla ajettaisiin miten paljon, mutta se edellyttää että voitelu toimii.
    Siitä 415tkm ajettua laakeria, kampuran kaula virheetön. Saas nähdä minkä verran foorumi pakkaa kuvaa. Öljypumppu ei näemmä mahdu irti ilman laatikon irroitusta jos ketjussa ei ole löysää, lisää kontenttia huomenna.
    Attached Files
    Last edited by Calypsocoupe; 10-01-2023, 23:00.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Calypsocoupe View Post
    Jos siellä suora kanava on, niin melkoisen salainen sellainen.
    Onhan siellä tuo pressure limiting valve ohi suodattimen. Tämä on siis sitä varten jos kylmäkäynnistyksessä kovalla pakkasella tavara ei mene suodattimesta läpi niin voitelu kumminki pelaa.tai jos suodatin on tukossa.

    Sitä itse tässä pohdiskelen että normaalisti laakerit eivät kulu mainittavasti vaikka autolla ajettaisiin miten paljon, mutta se edellyttää että voitelu toimii.

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Kyllä kai n57:ssa on pumpulta suora kanava runkolaakereille suodattimen ohi kuten moottoreissa ylipäätään aina onkin?

    Edit. Asiaahan on ilmeisesti aikaisemminkin puitu, mutta oliko asia jäänyt hieman hämärän peittoon että miten öljykanavat menevät
    Jos siellä suora kanava on, niin melkoisen salainen sellainen.
    Attached Files

    Leave a comment:

Working...
X