Announcement
Collapse
No announcement yet.
N57 dieseleiden sisuskaluista
Collapse
X
-
Se on varmasti varma valinta. Eikä edes kallis. Pitää tutkia mitä eroavaisuuksia noilla kahdella eri vaihtoehdolla aic iwis ketjusarjoja mitä aeromotors tarjoaa. Siellä on kahta eri alempaa ja kahta eri ylempää sarjaa.
-
-
Hyvää keskustelua, selailin topicin läpi.
Lähtökohta oli että kaikki runkolaakerit alkavaa kulumaa, väri muuttunut kuten kuvissa aiemmin tässä keskustelussakin. Nelosen kk-liuskat sen sijaan pyörähtäneet ja kanki valmis. Moottori (n57d30b 535 -11) levällään ja vinkkejä tulin kyselemään osien hankintaan. Kampura korjattu ja oikaistu, yksi kk-kaula -0.50 alikoossa, muut std. Laakerisuosituksia? Ajatuksena tilata täydet sarjat std kokoisia, sitten tuohon alikoossa olevaan ainakin shmiedmann tarjoaa alkuperäisiä alikoon liuskoja yksittäin. Vai onko täällä jollain myydÄ yksittäistä paria?
Öljypumppua en ole vielä avannut mutta alustavana ajatuksena suosiolla tilata uusi pierburg pumppu. (Aeromotors vajaa 300e)
Hyviksi havaituista jakopään osista myös suosituksia?Last edited by _rödatroll_; 01-03-2023, 19:43.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by buubaa View PostSen verran takaraivossa muhii noi laakerit että oon alkanut taipuu ajatukselle että veisin auton ketjun ja laakereiden vaihtoon. Onko kellään suosituksia Tampereen alueelta/lähistöltä moiselle remontille? Bemarihuollolle laitoinkin jo tarjouspyyntöä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Peksu_M20 View PostMelko kallis projekti oli kun jouduin teettämään lahden kansityössä moisen homman
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Shatter View PostAlkuperäisenä taitaa pelkät osat jo maksaa parisen tonnia bmwautopartsilta, jos siis tarkoitit vain veivien laakereita.
Oli juttua jakopään kopan tiivisteestä, silikonilla tuleva koppa on eri numerolla. Mutta Reinzin tarviketiiviste on jotain komposiittia metallin sijaan, löin sellaisella kasaan. Toinen mokoma olis vielä nurkissa, voisin laittaa muiden ylijääneiden kanssa forumin myyntipuolelle..
Leave a comment:
-
-
Sen verran takaraivossa muhii noi laakerit että oon alkanut taipuu ajatukselle että veisin auton ketjun ja laakereiden vaihtoon. Onko kellään suosituksia Tampereen alueelta/lähistöltä moiselle remontille? Bemarihuollolle laitoinkin jo tarjouspyyntöä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Petri Henrik View PostTuota juuri mulle yksi akeli kaulat kiillotettiin ja yksi kaula huottiin alikokoon kk. sitten akseli nitrattiin ja oikastiin näin se pitää tehdä jos oikein hyvän haluaa. Käyttöää vielä sitä vanhempaa alselia on kestävämpi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by [Snowboarder] View PostOnko samat ongelmat N57D30C moottorissa? Paljon maksaa suunnilleen remontti ennakoivasti tehtynä? Jakopää+laakerit+öljypumppu?Osat?Töiden osuus(tämä varmasti vaihtelee paljon,mutta suuntaa antava edes tonnin tarkkuudella)?
Leave a comment:
-
-
Onko samat ongelmat N57D30C moottorissa? Paljon maksaa suunnilleen remontti ennakoivasti tehtynä? Jakopää+laakerit+öljypumppu?Osat?Töiden osuus(tämä varmasti vaihtelee paljon,mutta suuntaa antava edes tonnin tarkkuudella)?
Leave a comment:
-
-
bmw n57
Originally posted by MajorDrake View PostJos hiotuttaa N57D30B kampiakselin kiertokankien kaula(n/t) ylikokoon, pitääkö kaikki hioa samaan vai vaiko vain viallinen? Tasapainoituksenhan se ainakin vaatii ko. operaation jälkeen...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostJos hiotuttaa N57D30B kampiakselin kiertokankien kaula(n/t) ylikokoon, pitääkö kaikki hioa samaan vai vaiko vain viallinen? Tasapainoituksenhan se ainakin vaatii ko. operaation jälkeen...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostJos hiotuttaa N57D30B kampiakselin kiertokankien kaula(n/t) ylikokoon, pitääkö kaikki hioa samaan vai vaiko vain viallinen? Tasapainoituksenhan se ainakin vaatii ko. operaation jälkeen...
Leave a comment:
-
Leave a comment: