Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 dieseleiden sisuskaluista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • _rödatroll_
    replied
    Se on varmasti varma valinta. Eikä edes kallis. Pitää tutkia mitä eroavaisuuksia noilla kahdella eri vaihtoehdolla aic iwis ketjusarjoja mitä aeromotors tarjoaa. Siellä on kahta eri alempaa ja kahta eri ylempää sarjaa.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Iwis oem, joten niiden ketjusarjan laitoin omaan pikkuveljeen (n47).

    Leave a comment:


  • _rödatroll_
    replied
    Vahinkoviesti ääkkösten korjailun yhteydessä

    Leave a comment:


  • _rödatroll_
    replied
    Hyvää keskustelua, selailin topicin läpi.

    Lähtökohta oli että kaikki runkolaakerit alkavaa kulumaa, väri muuttunut kuten kuvissa aiemmin tässä keskustelussakin. Nelosen kk-liuskat sen sijaan pyörähtäneet ja kanki valmis. Moottori (n57d30b 535 -11) levällään ja vinkkejä tulin kyselemään osien hankintaan. Kampura korjattu ja oikaistu, yksi kk-kaula -0.50 alikoossa, muut std. Laakerisuosituksia? Ajatuksena tilata täydet sarjat std kokoisia, sitten tuohon alikoossa olevaan ainakin shmiedmann tarjoaa alkuperäisiä alikoon liuskoja yksittäin. Vai onko täällä jollain myydÄ yksittäistä paria?

    Öljypumppua en ole vielä avannut mutta alustavana ajatuksena suosiolla tilata uusi pierburg pumppu. (Aeromotors vajaa 300e)

    Hyviksi havaituista jakopään osista myös suosituksia?
    Last edited by _rödatroll_; 01-03-2023, 19:43.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by buubaa View Post
    Sen verran takaraivossa muhii noi laakerit että oon alkanut taipuu ajatukselle että veisin auton ketjun ja laakereiden vaihtoon. Onko kellään suosituksia Tampereen alueelta/lähistöltä moiselle remontille? Bemarihuollolle laitoinkin jo tarjouspyyntöä.
    Turussa onnistuu

    Leave a comment:


  • Petri Henrik
    replied
    Originally posted by Peksu_M20 View Post
    Melko kallis projekti oli kun jouduin teettämään lahden kansityössä moisen homman
    No uusi akseli on 1800€ ja itse maksoin karvan yli 500€. Siitä akselin korjauksesta oliko kallis jokainen voi miettiä sitä oliko kallis vai ei.

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Originally posted by Shatter View Post
    Alkuperäisenä taitaa pelkät osat jo maksaa parisen tonnia bmwautopartsilta, jos siis tarkoitit vain veivien laakereita.
    Onhan toi toki fiksumpaa kuin että odottaa tapahtuuko jotain, mutta aika pitkälle pärjää tarvikkeilla.. Sisuskalujen pultit, mahdolliset laakerit hifistelyt ja yksittäiset pikkunippelit tarvii marmorilta.

    Oli juttua jakopään kopan tiivisteestä, silikonilla tuleva koppa on eri numerolla. Mutta Reinzin tarviketiiviste on jotain komposiittia metallin sijaan, löin sellaisella kasaan. Toinen mokoma olis vielä nurkissa, voisin laittaa muiden ylijääneiden kanssa forumin myyntipuolelle..

    Leave a comment:


  • buubaa
    replied
    Sen verran takaraivossa muhii noi laakerit että oon alkanut taipuu ajatukselle että veisin auton ketjun ja laakereiden vaihtoon. Onko kellään suosituksia Tampereen alueelta/lähistöltä moiselle remontille? Bemarihuollolle laitoinkin jo tarjouspyyntöä.

    Leave a comment:


  • Peksu_M20
    replied
    Originally posted by Petri Henrik View Post
    Tuota juuri mulle yksi akeli kaulat kiillotettiin ja yksi kaula huottiin alikokoon kk. sitten akseli nitrattiin ja oikastiin näin se pitää tehdä jos oikein hyvän haluaa. Käyttöää vielä sitä vanhempaa alselia on kestävämpi.
    Melko kallis projekti oli kun jouduin teettämään lahden kansityössä moisen homman

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Originally posted by [Snowboarder] View Post
    Onko samat ongelmat N57D30C moottorissa? Paljon maksaa suunnilleen remontti ennakoivasti tehtynä? Jakopää+laakerit+öljypumppu?Osat?Töiden osuus(tämä varmasti vaihtelee paljon,mutta suuntaa antava edes tonnin tarkkuudella)?
    Alkuperäisenä taitaa pelkät osat jo maksaa parisen tonnia bmwautopartsilta, jos siis tarkoitit vain veivien laakereita.

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Onko samat ongelmat N57D30C moottorissa? Paljon maksaa suunnilleen remontti ennakoivasti tehtynä? Jakopää+laakerit+öljypumppu?Osat?Töiden osuus(tämä varmasti vaihtelee paljon,mutta suuntaa antava edes tonnin tarkkuudella)?

    Leave a comment:


  • Petri Henrik
    replied
    bmw n57

    Originally posted by MajorDrake View Post
    Jos hiotuttaa N57D30B kampiakselin kiertokankien kaula(n/t) ylikokoon, pitääkö kaikki hioa samaan vai vaiko vain viallinen? Tasapainoituksenhan se ainakin vaatii ko. operaation jälkeen...
    Tuota juuri mulle yksi akeli kaulat kiillotettiin ja yksi kaula huottiin alikokoon kk. sitten akseli nitrattiin ja oikastiin näin se pitää tehdä jos oikein hyvän haluaa. Käyttöää vielä sitä vanhempaa alselia on kestävämpi.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Kaverilta laukes 200tkm ajettu X5 40d. Laakerit pyörähti...

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Jos hiotuttaa N57D30B kampiakselin kiertokankien kaula(n/t) ylikokoon, pitääkö kaikki hioa samaan vai vaiko vain viallinen? Tasapainoituksenhan se ainakin vaatii ko. operaation jälkeen...
    Vain se kaula hiotaan "alikokoon" mikä on vaurioitunut

    Leave a comment:


  • kimmon
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Jos hiotuttaa N57D30B kampiakselin kiertokankien kaula(n/t) ylikokoon, pitääkö kaikki hioa samaan vai vaiko vain viallinen? Tasapainoituksenhan se ainakin vaatii ko. operaation jälkeen...
    Viallinen hiotaan, ehjät pysyy ennallaan. Ei noita kyllä yleensä ole tasapainoteltu mihinkään jos yksi kaula hiotaan.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎