Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Exami
    replied
    Originally posted by Vinki View Post
    En yhtäkkiä löytäny searchille kunnollista tietoa; Mitä eroja on m50b25 ja m50b20 vanoskoneiden kansilla? Ei nyt oo vielä tärpänny 25:sen kannen etsinnät, ja yks m50b20 pannu makais ladossa lähes täydellisenä ��
    venat taitaa olla erikokoset kansissa, ainakin jossain b20 kansissa oli pienemmät venttiilit...

    Leave a comment:


  • Vinki
    replied
    En yhtäkkiä löytäny searchille kunnollista tietoa; Mitä eroja on m50b25 ja m50b20 vanoskoneiden kansilla? Ei nyt oo vielä tärpänny 25:sen kannen etsinnät, ja yks m50b20 pannu makais ladossa lähes täydellisenä 🤔

    Leave a comment:


  • Takalo_kari
    replied
    Kansi on nyt jälkikiristetty. -4 ratapäivää ajettu ja tiellä 500km on saanu oikeasti kovaa kenkää, tosin ei koskaan kylmänä.

    Kuten Pasi sanoo, tulee arpit jälkikiristää.
    Käytin koneen kuumaksi ja otin kopan pois, ja kiristin kaikkia yhtään löytämättä valmistajan ohjeen mukaan 75ft-lbs momenttiin.
    lähes jokainen meni kireämälle, yksi meni jopa puoli kierrosta..


    Kannen kiristys onnistuu nokat paikallaan seuraavin ehdoin:
    3/8" jatko
    ARP pulteille 12-kulmainen hylsy jonka ulkohalkaisia 16.9mm tai kapeampi.

    Kiitos Pasille ja muille neuvoista.


    Last edited by Takalo_kari; 27-04-2022, 12:47.

    Leave a comment:


  • SanMiguel
    replied
    Originally posted by A.I View Post
    pitää tehdä tuo tosiaan lämpimällä koneella Saarisen mukaan..
    Tähän on varmaan olemassa syy miksi? :think
    Kuullostaa kyllä vähintäänkin oudolle ja jos vähänkään yrittää ynnäillä yhteen lämpölaajenemisia tai sen tapaisia herättää entistä enemmän ihmetystä..

    Ja pikkasen kun googlettaa sanoo ARP ohjeistus seuraavasti:

    If you follow the ARP installation instructions, there should be no need to do a re-torque. However, it may be necessary under certain circumstances if the gasket manufacturer’s instructions require it, particularly if a fire ring has been installed. ARP recommends not doing a re-torque on a hot engine.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by TinoTK View Post
    Marty Staggs, Turbosmart USA: The ideal location for the wastegate is as close to the turbine housing as possible, and in a manner that provides a good flow path into the wastegate.
    If this is not possible, the next best location is at (or just after) the exhaust collector and again, in a manner that provides good flow into the wastegate.

    Mut nää on jotain jenkki juntteja.
    Ja jenkit on todistetusti pelkkiä idiootteja.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎